Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Selena schreef:Groeien gaat geleidelijker bij volwassen voer ipv pupvoer. Ik geef een geperste brok waarbij geen verschil zit tussen samenstelling van puppy en volwassenvoer behalve het formaat brok. Daarnaast krijgen ze KVV of NRV
ik ook, hier krijgen ze meteen volwassen brok als ze hier in huis komen.
Dat is in mijn geval Barca.
Ik heb ooit de fout gemaakt met m'n 1e dober om hem tot een jaar puppyvoer van eukanuba te geven... fout fout fout... hij schoot de lucht in.... dat is meteen een goede les geweest voor de rest, meteen volwassenbrok van een goed merk als Barca of Cavom.
XenaScence schreef:Ik wil niet nog een keer meemaken dat een hond geen brok wilt eten, en dat je er pas na een maand kvv gaat voeren (zo stom waren wij dus met xena) en dus de hond tot 3 maanden alleen maar troep gegeten heeft. De enige manier om bij Xena er brokjes in te krijgen was 3/4 leverpastei 1/4 RC brok :N:
mijn mechelaarpups hebben bij de fokker alleen AHV gehad, en de laatste week kregen ze af en toe ook Barca brok (volwassen).
Ik heb nooit problemen gehad met eten van de honden, ze vreten alles, of het nu brok is of KVV, ze eten beiden even goed.
Gairai schreef:Ik weet niet wat voor ras er komt.
Maar is het een groot ras dan is het verstandig om eerder over te stappen op volwassen voer van wegen hun botten.
Maar dan niet met 2 maanden hoor dat doe je ongeveer met een maand of 6 / 8
waarom geen voer dat voor pup en volwassen hond gelijk is?
Hier eten ze met 8 weken gewoon volwassen geperste brok. En die kun je niet wellen dan blijft er niks over
2 maanden dan krijgen ze bij mij ook nog lekker pap.
En sommige puppen kunnen dan nog niet eens de harde brokken kauwen die moet je nog een beetje wellen.
Dus waar heeft ze deze wijsheid vandaan.?
nou gelukkig hebben mijn honden daar nooit last van gehad hoor... die kunnen prima een geperste volwassenbrok kauwen met 7 weken... En pap die hebben ze nooit gehad, ook niet bij de fokker.
Timo jr schreef:Eukanuba puppybrok (mét in de EG goedgekeurde antioxidanten= rommel!) Timo kan nu bijna niks meer verdragen en staat op hypoallergeen voer.
Waarschijnlijk ook zo'n goedgekeurde brok met anti-oxydanten rommel?!
Selena schreef:Groeien gaat geleidelijker bij volwassen voer ipv pupvoer. Ik geef een geperste brok waarbij geen verschil zit tussen samenstelling van puppy en volwassenvoer behalve het formaat brok. Daarnaast krijgen ze KVV of NRV
Ik heb ooit de fout gemaakt met m'n 1e dober om hem tot een jaar puppyvoer van eukanuba te geven... fout fout fout... hij schoot de lucht in.... dat is meteen een goede les geweest voor de rest, meteen volwassenbrok van een goed merk als Barca of Cavom.
Ik geef ook Barca, mocht ik daar om 1 of andere reden niet aan kunnen komen geef ik Cavom of Prins super geperst.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Ik geef ook Barca, mocht ik daar om 1 of andere reden niet aan kunnen komen geef ik Cavom of Prins super geperst.
yep ik ook. Ook zonder problemen overstappen zo van de ene naar de andere brok en weer terug naar Barca....
Hier ook nog nooit aan puppyvoer gedaan, ook niet met mijn andere honden!! Ik vind het onzin.
Ze krijgen hier enkel en alleen Kvv, en dit kregen ze ook bij de fokker al.
Timo jr schreef:Het onderwerp goede voeding blijft hoe dan ook een straatje zonder einde.
Ik zie het...
Ik probeer momenteel Farmfood 'uit' op Suusje. Ze vindt het in elk geval goed te eten want d'r bakje was weer snel leeg. Nu eens zien of ze het er goed op doet. Suus is een gevoelige hond, ik ga er van uit dat wat ik haar kan geven, ik ook ook zonder problemen aan een pup kan geven. Ik denk alleen dat het wel zaak is om voorzichtig te werk te gaan met een pup. Mijn plan is om haar in ieder geval een weekje op haar eigen voer te laten tot ze wat gewend is en daarna langzaam afbouwen/opbouwen. Een puppy blijft in mijn ogen toch gevoeliger.
Ik heb afgelopen week de hele week Carnibest gevoerd (advies van Farmfood om voor de overstap 1 week alleen kvv te geven) en daar krijgt Suus in ieder geval mooie stevige drollen van en ze vindt het lekker. Mocht de Farmfood om de één of andere reden toch niet aanslaan dan ga ik haar full-time Carnibest voeren. Bevalt de Farmfood wel, dan blijft ze 2x per week Carnibest krijgen en de overige dagen Farmfood. Ik wil de pup dan dus hetzelfde gaan voeren.
Timo jr schreef:Het onderwerp goede voeding blijft hoe dan ook een straatje zonder einde.
Ik zie het...
Ik probeer momenteel Farmfood 'uit' op Suusje. Ze vindt het in elk geval goed te eten want d'r bakje was weer snel leeg. Nu eens zien of ze het er goed op doet. Suus is een gevoelige hond, ik ga er van uit dat wat ik haar kan geven, ik ook ook zonder problemen aan een pup kan geven. Ik denk alleen dat het wel zaak is om voorzichtig te werk te gaan met een pup. Mijn plan is om haar in ieder geval een weekje op haar eigen voer te laten tot ze wat gewend is en daarna langzaam afbouwen/opbouwen. Een puppy blijft in mijn ogen toch gevoeliger.
is per voer ook verschillend, op de zak van Barca staat bijvoorbeeld dat je ineens over moet en niet eerst moet mengen. Dit heb ik in der tijd ook gedaan en nooit problemen gehad, zowel met pups als met volwassen honden.
malinois schreef:is per voer ook verschillend, op de zak van Barca staat bijvoorbeeld dat je ineens over moet en niet eerst moet mengen.
En bij Farmfood adviseren ze eerst een week volledig kvv te geven en dan over te stappen op de nieuwe brok. Ik heb dat gedaan en ik wacht nog even 2 dagen met het trekken van een conclusie, maar volgens mij is het goed gegaan.
Nou, ik heb Suus nu een week op Farmfood. Ik moet zeggen dat ze het er goed op doet. Ze is actief en heeft mooie vaste drollen. Wel poept ze nu véél meer. Eerst 1 klein hoopje per dag, nu 2x een flinke. En ze drinkt ook véél meer, van 1 naar 2 bakjes per dag. Staat op de Farmfood site dat dat normaal is, dus daar ga ik vanuit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat stabiliseren.
Yunyah schreef:Nou, ik heb Suus nu een week op Farmfood. Ik moet zeggen dat ze het er goed op doet. Ze is actief en heeft mooie vaste drollen. Wel poept ze nu véél meer. Eerst 1 klein hoopje per dag, nu 2x een flinke. En ze drinkt ook véél meer, van 1 naar 2 bakjes per dag. Staat op de Farmfood site dat dat normaal is, dus daar ga ik vanuit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat stabiliseren.
2 volle bakken water drinken op een dag, vindt ik wel erg veel, hier drinken ze nog niet eens een halve bak per dag
Yunyah schreef:Ik ga er toch vanuit dat een merk als Eukanuba wel weet wat ze in hun brokjes stoppen. Dat is toch één van de betere merken.
waar baseer je dat op
Omdat in de reclame's de Eukanuba-etende honden er zoooo gelukkig uitzien? Omdat ze zo liggen te smullen?? Ooit al een koe zichzelf zien promoten op tv?
Yunyah schreef:Ik ga er toch vanuit dat een merk als Eukanuba wel weet wat ze in hun brokjes stoppen. Dat is toch één van de betere merken.
waar baseer je dat op
Omdat in de reclame's de Eukanuba-etende honden er zoooo gelukkig uitzien? Omdat ze zo liggen te smullen?? Ooit al een koe zichzelf zien promoten op tv?
waar baseer je dat op
Natuurlijk weet Eukaneuba wel wat ze er zelf instoppen . Het is een van de duurdere merken, niet een van de betere. In America ligt het in de supermarkt.
Iarik eet Farm Food. Hij groeit goed en zeker niet te snel.
De dierenarts had ons eerst weer omgepraat om Hills puppy large breed te voeren maar op een bepaald moment was de zak leeg en de winkel dicht. We hadden wel een zak farmfood staan.
Dat eet ie nu met bijna dagelijks rodi, smuldier en af en toe vers vlees.
Iarik is overigens afgespeend met vers vlees. Het maakt echt niet uit wat je hem geeft, zijn spijsvertering kan echt overal tegen.
Benthor moet zijn zak Smolke nog even opmaken en dan gaat ie ook over op farmfood. Zijn spijsvertering is ook veel en veel beter sinds hij regelmatig vers krijgt.
Timo jr schreef:Bij Duck of FF bv wordt er helemaal geen onderscheid gemaakt tussen puppyvoer of seniorvoer. Gewoon 1 en hetzelfde voor jong en oud. Het werd hier al eens gezegd; in het wild lopen er ook geen speciale puppyprooien of seniorprooien rond. Dus ik denk dat het ook eerder commercie is...Ik ben er bij mijn hond ook in meegegaan uit onwetendheid en zit nu met de gebakken peren... Eukanuba puppybrok (mét in de EG goedgekeurde antioxidanten= rommel!) Timo kan nu bijna niks meer verdragen en staat op hypoallergeen voer. Ik hoop van harte dat hij er nog overheen groeit, want dit is echt geen pretje... Het onderwerp goede voeding blijft hoe dan ook een straatje zonder einde. Bij de commerciële fabrikanten kom je toch niet te weten wat erin zit...vandaar dat ik enkel nog voer zou kopen waarin enkel vitamines als antioxidanten zitten (zoals bv ff of nutro of ...
Als je je daar echt druk om maakt, dan moet je vers gaan voeren.
Vele vitamines worden door de verschillende verhittingsprocedees toxisich waardoor het al hun waarde verliest en juist zorgt voor tekorten. Om over de rest van de inhoud maar te zwijgen.
Yunyah schreef:Nou, ik heb Suus nu een week op Farmfood. Ik moet zeggen dat ze het er goed op doet. Ze is actief en heeft mooie vaste drollen. Wel poept ze nu véél meer. Eerst 1 klein hoopje per dag, nu 2x een flinke. En ze drinkt ook véél meer, van 1 naar 2 bakjes per dag. Staat op de Farmfood site dat dat normaal is, dus daar ga ik vanuit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat stabiliseren.
2 volle bakken water drinken op een dag, vindt ik wel erg veel, hier drinken ze nog niet eens een halve bak per dag
Bij de omschakeling naar FF heeft Max hier ook ontzettend veel gedronken !!! Hij moest bijna elk uur plassen..!! Dat heeft een weekje geduurd en toen begon het beter te worden. Daarna dronk hij weer gewoon en kon het dus ook weer gewoon een tijdje ophouden... Gaat dus echt over. ( veel poepen ging hier helaas niet over )
joline schreef:2 volle bakken water drinken op een dag, vindt ik wel erg veel, hier drinken ze nog niet eens een halve bak per dag
Ik heb het wel over bakjes met een diameter van 15cm klein hondje heeft hier een klein bakje. Als je zou rekenen in zo'n ijzeren bak die aan een standaard zit, dan zou het nog niet eens een halve bak zijn. Maar voor Suus haar doen is 2 bakjes veel, ze drinkt normaal 1. Alleen dit is echt op dag 2 na het voeren van Farmfood ontstaan en er staat informatie over op de website, dus ik maak mij er niet druk om. Het begint volgens mij alweer af te nemen want haar bakje boven was nu nog vol.
Ik heb ook het idee dat ze actiever is. Misschien omdat haar darmen nu minder zeer doen? Want ze poept nu echt heel snel, terwijl ze normaal gesproken wat langer stond te persen i.v.m. haar luie darm. En ze kauwt nu ook aan haar kluifje, wat ze eerst nooit wilde. Wat die dingen betreft ben ik dus heel tevreden.