Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

carnibest of rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Stang schreef:
Scooby schreef:
Stang schreef: KVV is wel veel duurder dan brokken, maar als ik zie hoe goed Puchu het erop doet: een pup die nooit diarree heeft of beroerd is (op één keer na, na een ontwormingspil dan).
Dat ligt er maar net aan met welk vers vlees merk en welke brok je vergelijkt. Er zijn ook brokkenmerken waarbij je duurder uit bent dan met vers vlees en andersom!
Dat is waar :wink:
Maar we hadden het over Carnibest, gemiddeld zo'n euro 3,00 per kg (ligt aan afname natuurlijk) en je moet wel een héle dure brok geven wil je daaraan komen.
Ik vergeleek even automatisch eigenlijk Carnibest en Farmfood en dan scheelt het toch wel erg veel.
Dat klopt, maar zet je Carnibest tegen Eukanuba, Hill's of Royal Canin af, dan krijg je ineens een héél ander plaatje! :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik betaal voor een zakje Hills van 1 kilo 5,95.Als je een grotere zak koopt dan word het iets voordeliger.Maar wil je goedkoop kvv geven neem dan smuldier compleet kost omgerekend 1,47 euro per kilo.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Het nadeel van carnibest vind ik die bevroren rollen ik had ze ook een end laten ontdooien en toen met het electrische mes, maar wat een gedoe.

Rodi ziet er echt niet goor uit ziet er prima uit vind ik hoor en gemakkelijk die schijven, al vind ik zelf Carnibest wat beter omdat het meer stukken vlees zijn, maar je moet het weer speciaal bestellen en in een andere plaats halen en Rodi neem ik zo van de supermarkt mee.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

omafia schreef:Het nadeel van carnibest vind ik die bevroren rollen ik had ze ook een end laten ontdooien en toen met het electrische mes, maar wat een gedoe.

Rodi ziet er echt niet goor uit ziet er prima uit vind ik hoor en gemakkelijk die schijven, al vind ik zelf Carnibest wat beter omdat het meer stukken vlees zijn, maar je moet het weer speciaal bestellen en in een andere plaats halen en Rodi neem ik zo van de supermarkt mee.
Er zijn ook 500 grams en 250 grams verpakkingen van Carnibest. En het is natuurlijk per persoon verschillend of je de Carnibest in een andere plaats moet halen.
Mauyak

omafia schreef:Het nadeel van carnibest vind ik die bevroren rollen ik had ze ook een end laten ontdooien en toen met het electrische mes, maar wat een gedoe.

Vidn ik ook.Carnibest ziet er heel goed uit.Maar je moet het afwegen en in stukken snijden daar heb ik 's ochtends ook geen zin in als ik net wakker ben.Rodi is voor ons ook een prima kvv. :ok:
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik had mijn vader gevraagd om een 250g rol van Carnibest en toen kwam 'ie aan met 3 kilorollen...dus toen moesten we die in 10 delen gaan snijden (Suus krijgt 200g per dag, 2x 100g). Ik wilde ze niet ontdooien (nu weet ik dat dat wel een beetje kan...maargoed toen niet) dus toen ging mijn vriend ze met de zaag snijden :smile:

Eens kijken wat ik per maand kwijt ben voor mijn nieuwe voerschema. Ik voer dan 5 dagen per week Farmfood en 2 dagen Carnibest. Ik heb dit uitgerekend aan de hand van de voedingsadviezen die op de verpakkingen van het voer staan en dan het maximum daarvan (dus als er staat 20-30g doe ik 30. De pup krijgt eerst meer, maar ik reken even uit wat die mij als volwassen hond zal kosten. Ze zal dan rond de 25 kilo gaan wegen, dus dat neem ik als uitgangsgewicht. Suus weegt 6.8 kilo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een 4 kilo zak Farmfood kost €12,95. Suus krijgt 120g brokken per dag. Ik doe dan dus 33 dagen met die zak. Per maand voer ik ongeveer 22 dagen brok (4x5 dagen + 2 resterende dagen omdat een maand geen 28 dagen is). Met 2 zakken Farmfood doe ik dan 3 maanden (66 dagen). De Farmfood kost mij dan omgerekend €8,65 per maand.

De resterende 2 dagen voer ik Carnibest. Suus krijgt 200g Carnibest per dag, dus 400g per week x 4 = 1600g per maand. Het kost ongeveer €3 per kilo, dus ik zou dan omgerekend ongeveer €4,80 kwijt zijn per maand.

€8,65 + 4,80 = €13,45.
Afronden naar boven, dan zou ik zo'n €14 per maand kwijt zijn voor Suus.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elin zal dan 325g brok per dag krijgen. Met een 4 kilo zak Farmfood doe ik dan 12 dagen. Een 'voermaand' telt 22 brokdagen, dus ik gebruik dan 2 zakken per maand voor haar. Dat komt neer op €25,90.

Dan 2x per week Carnibest, daarvan krijgt ze dan 750g per dag. 4 weekenden à 2 dagen, dus 6 kilo Carnibest per maand. Kost €3 de kilo, dus €18 per maand.

€25,90 + €18 = 43,90 per maand.
Afronden naar boven, dan zou ik zo'n €44 per maand kwijt zijn voor Elin.

€14 + €44 = €58...plus een pakje koekjes :wink: laten we zeggen €60 per maand voor een kleine en een middelgrote hond.
En dan heb ik hier niet bij berekend dat een 15 kilo zak brokken voordeliger is.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Wilbert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wilbert »

Als ik het bovenstaande allemaal zo lees, dan denk ik bij mezelf, hebben ze op deze manier ook een hond uitgekozen. Dus de prijs. Welke fokker, hoe ver moet ik naar de fokker rijden etc :blah:

Wat naar mijn mening veel belangrijker is dat je kijkt wat goed is voor je hond en waar hij zich het prettigst bij voelt. En natuurlijk het moet niet ten koste gaan van je financiele huishouding. Maar dat zal met deze bedragen zeker niet zomaar gebeuren :ok:

En als je 's ochtends op je nuchtere maag het vlees niet wil snijden dan wacht je toch even. In de natuur eten ze ook niet altijd op dezelfde tijd.

Ik haal de avond ervoor de bevroren rol Carnibest uit de vriezer. Als hij dan 's ochtends is ontdooit, snijd ik zijn part eraf en doe de rest weer in de koelkast voor 's avonds en dat stinken valt echt wel mee.

Gewoon laten ontdooien en in de koelkast bewaren, daar blijft het immers 2 dagen goed en kun je gemakkelijk in delen snijden.

En het eten is voor je viervoetige vriend iedere keer weer een feestmaal
Mauyak

Wilbert schreef:Als ik het bovenstaande allemaal zo lees, dan denk ik bij mezelf, hebben ze op deze manier ook een hond uitgekozen. Dus de prijs. Welke fokker, hoe ver moet ik naar de fokker rijden etc :blah:

Wat naar mijn mening veel belangrijker is dat je kijkt wat goed is voor je hond en waar hij zich het prettigst bij voelt. En natuurlijk het moet niet ten koste gaan van je financiele huishouding. Maar dat zal met deze bedragen zeker niet zomaar gebeuren :ok:

En als je 's ochtends op je nuchtere maag het vlees niet wil snijden dan wacht je toch even. In de natuur eten ze ook niet altijd op dezelfde tijd.

Ik haal de avond ervoor de bevroren rol Carnibest uit de vriezer. Als hij dan 's ochtends is ontdooit, snijd ik zijn part eraf en doe de rest weer in de koelkast voor 's avonds en dat stinken valt echt wel mee.

Gewoon laten ontdooien en in de koelkast bewaren, daar blijft het immers 2 dagen goed en kun je gemakkelijk in delen snijden.

En het eten is voor je viervoetige vriend iedere keer weer een feestmaal
Jij kan voor een ander toch niet bepalen of de finaciele huishouding ten koste gaat van zulke bedragen?Voor de een is 60 euro een schijntje en voor de ander is het een berg geld.Ik vind het juist goed dat ze alles tot in de puntjes heeft uitgerekend dan weet ze tenminste waar ze aan begint en of ze het financieel kan veroorloven.Iedereen voert naar wat ie kan missen.Jij kan Carnibest betalen prima een ander kan met moeite smuldier betalen en dat is dan ook een prima oplossing voor een beperkt budget.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik reken ook altijd alles goed uit van te voren. Ik sta liever niet voor verrassingen. En zo weet ik ook meteen wat ik een keer extra kan doen voor hem.
Het kost allemaal genoeg tegenwoordig.

Ik vind het juist goed dat je alles goed uitzoekt van te voren!
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Wilbert schreef:Als ik het bovenstaande allemaal zo lees, dan denk ik bij mezelf, hebben ze op deze manier ook een hond uitgekozen. Dus de prijs. Welke fokker, hoe ver moet ik naar de fokker rijden etc :blah:
Jahoor! Wij moeten naar de fokker 36,6km rijden.
Mijn auto rijdt 1 op 12 en een liter benzine kost momenteel €1,42. Dat is ....

:wink:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Yunyah schreef:
Jahoor! Wij moeten naar de fokker 36,6km rijden.
Mijn auto rijdt 1 op 12 en een liter benzine kost momenteel €1,42. Dat is ....

:wink:
Hahaha, lekker scherp. Maar goed, je moet ook realistisch blijven en financiën zijn zeker iets wat je niet uit het oog moet verliezen. Een kleine hond kan je heel makkelijk vers voeren, zonder dat het in de papieren gaat lopen, maar bij een grotere hond wordt het een ander verhaal. Om nog maar te zwijgen van al het 'gedoe' van ontdooien, snijden, etc.

Ik ben een groot voorstander van vers, maar snap best dat het niet voor iedereen te doen is...
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

alleen vers vlees vind ik te prijzig, dus daarom een goed alternatief:brokken en vlees.
en ja hoor, ook wij hebben een heel eind gereden, wij hebben onze pup uit belgie, juist bij die ene fokker omdat we daar goede ervaringen mee hadden. dat was ong 3 uur rijden dus...

niet iedereen kan datgene uitgeven wat ie graag zou willen, datzelfde gaat niet alleen op voor honden, maar ook met kinderen, kleding, eten (ah/aldi) auto, huis, noem maar op
maar moet dat een reden zijn om geen hond te nemen?als je je hond geen topkwaliteit eten voor kan zetten?
geef jij jezelf een topkwaliteit leven of smokkel je zelf ook wel eens..
een keer niet sporten, toch maar een keer een patatje happen.
naja goed, ik vind het een beetje overdreven om dit topic meteen zo aan te vallen
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik haal twee rollen Carnibest om de dag uit de vriezer, Mack eet 1500 gram per dag, dus een rol in zijn geheel, en de andere snij ik als het bijna ontdooit is in twee stukken,, en klaar is kees.
Ik vind Carnibest trouwens niet stinken,, de Smul overigens wel, dat is ook een van de redenen dat ik Carnibest ben gaan voeren.

Ik ben er zeer tevreden over, en ze krijgen bij ons geen brok meer.
Zelfs mijn kieskeurige Swiffer-power lust het graag, en verdedigd zijn bakkie als een tijger als ie nog niet helemaal leeg is :mrgreen: :mrgreen:

En het is inderdaad niet goedkoop, maar ik zou kwa brok ook bijna 60 euro in de maand kwijt zijn, en nu dan 15 meer. Maar ik vind de voordelen zo groot . dat ik er niet over peins om het anders te doen. :denken: :denken: En ze krijgen bij ons geen koekjes of snoepjes,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik ben voor Rodi 34,20 euro kwijt voor 2 honden per maand. Ik vindt het goed te doen. Ik heb dan alleen de barf dagen er nog niet bijgeteld (ongeveer 2 keer per week) Ik denk dat ik daar ongeveer 10 euro per maand voor kwijt ben, dus ik kom in totaal op ongeveer 35 euro per maand uit voor 2 honden.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Toen we zondag op de hondeschool waren, heb ik eens naar Carnibest gevraagd en toen kregen we een kilo verpakking mee.
Thuis aan het hakken en zagen gegaan. Het was door het warme weer gelukkig al een klein beetje ontdooid. Moest de hele rol in 10 plakken zagen.
Maar wat ziet dat er ranzig uit zeg!! Bleef halverwege hangen met mijn mes, zal wel stukje bot gezeten hebben. En stukken vlees erin dat ik dacht... ja ja...
Maar goed, Robbie vindt het lekker al merk ik wel dat hij meer moeiet moet doen dan met de Rodi (dat is zo weg).
Vandaag zat ie te poepen en het was minimaal wat eruit kwam.
Nu is hij nog maar twee dagen aan de Carnibest, dus ik wacht nog even af met juichen.
Maar het lijkt al goed!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Marloes schreef:Toen we zondag op de hondeschool waren, heb ik eens naar Carnibest gevraagd en toen kregen we een kilo verpakking mee.
Thuis aan het hakken en zagen gegaan. Het was door het warme weer gelukkig al een klein beetje ontdooid. Moest de hele rol in 10 plakken zagen.
Maar wat ziet dat er ranzig uit zeg!! Bleef halverwege hangen met mijn mes, zal wel stukje bot gezeten hebben. En stukken vlees erin dat ik dacht... ja ja...
Maar goed, Robbie vindt het lekker al merk ik wel dat hij meer moeiet moet doen dan met de Rodi (dat is zo weg).
Vandaag zat ie te poepen en het was minimaal wat eruit kwam.
Nu is hij nog maar twee dagen aan de Carnibest, dus ik wacht nog even af met juichen.
Maar het lijkt al goed!
Carnibest is ook veel grover dan Rodi, en er zit inderdaad bot in, dacht dat ze bij Rodi met een Calcium-preparaat werkte, en bij de Carnibest met bot.
Wij zijn helemaal tevreden met de Carnibest en ze krijgen niet anders hier!!
Ik vind helemaal de ontlasting geweldig, Mack is natuurlijk bijna 65 kilo en als ik zie, wat een kleine hoopjes.
Is ook stukken makkelijker met oprapen.
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Marloes

Wat ik me nu wel afvraag... Smaken de verschillende soorten nu ook echt anders?
Want zoals van de Rodi hebben we dan wel de verschillende smaken in huis, maar proeft ie dat dan ook wel of smaakt alles hetzelfde?
Okee, de pens is vast overduidelijk anders. :mrgreen:

Maar heeft het dan zin om variaties te doen? Of is dat weer iets menselijks, ik eet ook niet elke dag hetzelfde.
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

Ik vind Carnibest kwalitatief toch wel beter dan rodi....
Mijn hond heeft ook een tijd carnibest gegeten maar nu helemaal vers. Dan weet ik in eder geval zeker wat ze te eten krijgt.

Ik vertrouw die supermarkt merken gewoon niet zo. En ze stoppen suiker in rodi wat erg tegen mn principes ingaat.
Groetjes

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marloes schreef:Wat ik me nu wel afvraag... Smaken de verschillende soorten nu ook echt anders?
Want zoals van de Rodi hebben we dan wel de verschillende smaken in huis, maar proeft ie dat dan ook wel of smaakt alles hetzelfde?

Maar heeft het dan zin om variaties te doen? Of is dat weer iets menselijks, ik eet ook niet elke dag hetzelfde.
Ja tuurlijk smaakt dat anders. In Carnibest kip, zit ook kip en in lams lamsvlees :mrgreen:
Ik varieer wel, voorlopig alleen met Carnibest kip. Maar de kip en lams is weer een stuk duurder, dus het is hier 6 dagen 'natuur' van carnibest en 1 dag kip (o ja en meestal voor Puchu 1 visdag per week, Kaya lust dat niet :mrgreen: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marloes

Stang schreef:
Marloes schreef:Wat ik me nu wel afvraag... Smaken de verschillende soorten nu ook echt anders?

Ja tuurlijk smaakt dat anders. In Carnibest kip, zit ook kip en in lams lamsvlees :mrgreen:
Ik varieer wel, voorlopig alleen met Carnibest kip. Maar de kip en lams is weer een stuk duurder, dus het is hier 6 dagen 'natuur' van carnibest en 1 dag kip (o ja en meestal voor Puchu 1 visdag per week, Kaya lust dat niet :mrgreen: ).
Ja natuurlijk zit niet overal hetzelfde vlees in. Maar het ziet er voor mij toch redelijk hetzelfde uit (op de pens na dan) dus vandaar...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef: Maar heeft het dan zin om variaties te doen? Of is dat weer iets menselijks, ik eet ook niet elke dag hetzelfde.
Het is wat je zelf wil. Ik doe het niet, omdat ik het niet nodig vind. De Natuurvoeding is compleet. Wel krijgen ze hier een pensdag en een vismaaltijd per week.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

-sanne schreef:
Ik vertrouw die supermarkt merken gewoon niet zo. En ze stoppen suiker in rodi wat erg tegen mn principes ingaat.
Carnibest vind je niet in de supemarkt, hoor. En er zit ook zeker geen suiker in.
bri
Zeer actief

wat is dat dan voor een vis wat je geeft?en hoeveel?zie ik ook wel wat in om een een dag echt vers te doen ipv kvv en bv een visdag
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef:wat is dat dan voor een vis wat je geeft?en hoeveel?zie ik ook wel wat in om een een dag echt vers te doen ipv kvv en bv een visdag
Ik geef meestal een zalmkop. Ze krijgen hier dan een hele zalmkop als maaltijd.

Je zou ook een pensdag kunnen geven, dat is ook vers.
bri
Zeer actief

is dat dan voor een hele dag of een zalmkop per maaltijd?en kun je dat dan gewoon bij de visboer kopen?
al die botten ed, ik vraag me af waar ik dat toch in hemelsnaam vandaan moet halen..ik neem niet aan dat ze bv kippennekken bij de slager verkopen?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef:is dat dan voor een hele dag of een zalmkop per maaltijd?en kun je dat dan gewoon bij de visboer kopen?
al die botten ed, ik vraag me af waar ik dat toch in hemelsnaam vandaan moet halen..ik neem niet aan dat ze bv kippennekken bij de slager verkopen?
Nee, die dag krijgen ze één zalmkop als een maaltijd. Een flinke zalmkop weegt ongeveer 600-800 gram.
Mijn visboer houdt de zalmkoppen achter voor me. Die kan ik gratis ophalen. Kwestie van een dealtje sluiten. :wink:

Botten en kippennekken en dergelijke kun je misschien bij een Carnibest-verkooppunt bij je in de buurt krijgen?
bri
Zeer actief

ik hoor het al wel, moet eens wat vaker op bezoek bij de visboer voor een lekker visje, misschien kan ik wat hollandse nieuwe bij hem kopen en dan maar hopen dat ik de enige ben die zijn hond viskoppen geeft..haha
dat van die verkooppunten van de carnibest, daar had ik al eens eerder wat over gelezen, ik geloof dat er hier zo niet een in de buurt zit (km of 30 rijden) ik zal eens op onderzoek uitgaan.
ten slotte ben ik nog maar net overgestapt van brok op kvv, dus dat moet eerst nog even settelen.
ik wist trouwens niet dat zalmkoppen zo groot waren..haha, is nog eens wat anders dan die zalmmootjes die we in het vriesvak bij de supermarkt halen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”