Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kun je een hond Yakult geven?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geef sinds een paar maanden mijn honden 3 keer per week een half flesje probiotica van de L*dl (net zo goed als Yakult en stukken goedkoper). En als ze AB krijgen, krijgen ze een half flesje per dag. Het is heel goed voor de darmflora en voor de huid en vacht.
Karnemelk/yoghurt lusten ze niet en brood mag Lyndie absoluut niet hebben.
Ik ben er erg tevreden over en ze vinden het ook nog heerlijk.
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Wij hebben met Joy gedurende 5 maanden (!) ook dit probleem gehad. Met als bijkomend probleem dat ze geregeld 's nachts in de keuken poepte en geregeld heeeeele grote hoeveelheden ontlasting had. Mijn DA wilde geen ontwormingskuur geven want de diarree (het was geen diarree, maar gewoon flinke drollen met véél slijm :roll: ) moest volgens hem eerst over zijn. Eerst dus "aangekloot" met Finidiar en Kaopectate.

Uiteindelijk een second opinion aangevraagd. De ontlasting werd meteen onderzocht en inderdaad 2 soorten parasieten (waarvan 1 typische konijnenparasiet door het eten van keutels) en gisten.

Ze heeft toen 5 dagen Panacur en Nystatine gehad en we kregen het advies om haar 2x daags wat yoghurt met brinta (goedkope yakult) te geven. Het heeft nog een week of 4 geduurd voordat haar ontlasting goed was maar inmiddels krijgt ze nog 1x daags yoghurt met Brinta en is haar ontlasting alweer anderhalve maand perfect! :ok:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”