Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk merk en soort voer voor jack russel pup?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ralf85
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ralf85 »

ik voel me net weer een peuter die alles moet leren op school haha :mrgreen:

ik kom er nu achter hoe weinig ik van honden weet en dat is vind ik erg zeker aangezien ik er 1tje ga krijgen! dus vandaar zo veel vragen :wink:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Lees dit stukje maar eens, ik heb het direct van mijn website gekopieerd:

Xena is een erg speels hondje, als pup was ze bijna onhandelbaar ze bleef maar rondjes om me heen rennen bij puppencurus. Ook wilde ze in die periode niets eten, geen brokken teminste. Toen ze 3 maanden was gingen we op aanraden van mensen van het hondenforum KVV geven. Dat was echt het eerste wat ze at van compleet eten, daarvoer ging alleen maar een mengsel van 1/4 Royal Canin brok met 3/4 leverpastei er met lange tanden in. Toen we eenmaal overgestapt waren op KVV begon ik me meer te verdiepen in de voeding van de hond. Toen ze 5 1/2 maand was kreeg ze haar eerste kippenvleugeltje. En het tijdperk van gedeeltelijk Barf/Kvv begon.
Qua voeding staat ze vanaf een maand of 7 tot 8 volledig op zelf samengesteld, ik noem het nu geen barf meer omdat wij niet die specifieke stroming meer volgen.

Nu zullen jullie je vast wel afvragen waar hééft ze het over, wàt is StapContact, wàt is rauwe voeding? Over Stapcontact kunnen jullie mijn andere berichtje lezen, over voeding heb ik hier wat links voor jullie:

Barfplaats
voernatuurlijk

Groetjes,
Ianthe
Afbeelding
Ralf85
Vaste gebruiker

welk type voer moet ik mijn puppy voorzetten van carnibest? dat speciale puppyvoer of niet? en tot welke leeftijd moet ik dat puppyvoer geven
en welk type voer moet ik van smul voorzetten?

en als hij ouder is en ik ga hem ook 1x per dag farmfood geven welke soort moet ik dan geven? en vanaf welke leeftijd kan je de hond 2x per dag eten geven ipv 3 a 4x?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ralf85 schreef:welk type voer moet ik mijn puppy voorzetten van carnibest? dat speciale puppyvoer of niet? en tot welke leeftijd moet ik dat puppyvoer geven
en welk type voer moet ik van smul voorzetten?

en als hij ouder is en ik ga hem ook 1x per dag farmfood geven welke soort moet ik dan geven? en vanaf welke leeftijd kan je de hond 2x per dag eten geven ipv 3 a 4x?
Nee, het speciale puppyvoer is over het algemeen voor als de pups nog afgespeend worden, veelal door de fokker.
Je kan volstaan met de gewone variant die heet natuur.
Van Smul neem je gewoon de compleet versie, groene pakjes waar een hond op staat. En er staat op COMPLEET, hier moet je opletten.
Farmfood heeft maar een soort voer, voor zowel de pups als de volwassen honden, hun geloven niet in speciaal puppy-voer.
Vanaf een maand of 12 kun je naar een of twee keer per dag, dacht ik.
Maar het is al een tijdje geleden dus ik weet het eerlijk gezegd niet meer. :denken:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Ralf85
Vaste gebruiker

bedankt amber :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat voor advies krijg je van de fokker mee? van welke fokker krijg je trouwens een Jack Russell ( je schrijft het dus met dubbel l )
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

In het allerleerste begin is het meestal nog vier keer per dag voeren, vanaf een maand of drie , drie keer per dag vanaf zes maanden twee keer per dag en dan vanaf een jaar kun je een keer per dag geven, maar volgens mij blijven de meeste mensen twee keer per dag voeren.

Anne
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ralf85 schreef:nee ok dan moet ik dat beter niet doen allebij.
ik dacht alleen dat dat wel goed samenging.

en als je het over dagen verdeelt? 4 dagen KVV 3 dagen brok?
Mijn vorige tekkel (14 geworden, altijd gezond geweest), kreeg 's ochtends brokjes, en 's avonds kvv (meestal rodi compleet).

Mijn huidige tekkel is een herplaatser van 5. Die eet haar hele leven al vers, ook al toen ze een pup was. Die geef ik nu twee keer per dag carnibest-natuur.
En natuurlijk de gebruikelijke tussendoortjes, zoals een pensstaafje of een kauwstaafje e.d. En soms een kippenekje, -vleugeltje, lamsribje enz.

Volgens mij is het wel makkelijk om nog af en toe brokjes te geven, zodat de hond daaraan gewend blijft. Voor als je op vakantie gaat, of als de hond een dagje meegaat. Dan is kvv meenemen vaak onhandig.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ralf85
Vaste gebruiker

allemaal heel erg bedankt voor alle informatie en hulp! ik en me vriendin hebben hier heel veel aan!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”