Bijna 11 jaar geleden haalden mijn man en ik een 4 maand oude pup uit het asiel...ze was broodmager en doodsbang en niets liet vermoeden dat ze ging uitgroeien tot de schitterende hond die ze nu is.
Na haar eerste loopsheid (waar ze doodziek van was) werd ze gesteriliseerd...de da die de ingreep deed was een vriend en collega van mijn schoonvader en stelde voor om gezien haar halflangharige vacht de eiertakken te laten zitten...dus enkel de baarmoeder werd verwijderd. Alles ging goed maar met het ouder worden bleek dat ze toch meer en meer last begon te krijgen van die hormonen, drie jaar geleden werd een halve melklijn weggehaald (narcose ging behoorlijk moeilijk) met gelukkig goedaardige tumoren, ze begon schijndrachten te doen enz enz...momenteel heeft ze nieuwe borsttumoren en in december is de ellende eigenlijk echt begonnen...
Ze dronk overmatig veel en plaste weer in huis, ze werd getest op suiker maar alles was prima...bleek het alweer een schijndracht te zijn waarvoor behandeling met Galastop afdoende bleek te zijn...na een maand bloedverlies werd gewacht tot ze enigzins op haar positieve was en dan kreeg ze de prikpil...
Nog geen week later weer datzelfde scenario van drinken en binnen plassen dus dachten we meteen weer aan schijndracht maar het werd niet echt helemaal beter...
Sinds vorige week weten we dat ze zwaar suikerziek is en dat ze niet meer kan behandeld worden want de eerste behandeling is wegname van eiertakken en dat kan niet meer bij haar (eieratkken zijn nu niet meer te vinden in de buikholte, wonde zal niet meer genezen mat zo'n hoge waardes) maw we kijken aan tot de dag komt dat het niet meer gaat of dat ze in coma is
Momenteek drinkt ze dus heel veel en plast hele baken (om de twee uur buiten om de boeld roog te houden) ze vliegt op haar eten (voorlopig toch nog) en schrokt het tegen een waanzinnig tempo binnen...verder ligt ze bijna steeds te hijgen en ligt steeds ergens te liggen. Ze heegt de indruk van efgevallen te zijn maar ze weegt nog steeds haar 28 kg maar je ziet dat ze spiermassa heeft ingeboet...kortom, géén vrolijk verhaal en zeker geen happy end.