Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk merk en soort voer voor jack russel pup?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ralf85
Vaste gebruiker

welk merk en soort voer voor jack russel pup?

Ongelezen bericht door Ralf85 »

hey beste leden ik ben nieuw hier, ik en me vriendin krijgen over 6 weekjes een lieve jack russel pup!

ik heb net een hele lange topic doorgespit over voer etc maar de meningen zijn zo verschillend dat ik het gewoon weg niet meer weet. :roll:
ik wil gewoon het beste voor de pup hebben zodat hij alles binnenkrijgt dat hij nodig heeft! jullie zullen deze vragen dagelijks krijgen maar goed.. wij hebben gewoon nog niet veel verstand van wat goed is kwa voer en wat niet, er werd ons wijsgemaakt dat je bonzo/pedigri moest pakken maar ik twijfelde er zelf aan en er zijn zo ontzettend veel merken. dus vandaar dat we deze post hier maken. is er ook voor elk hondetype een apart soort voer of dat niet?

kunnen jullie mij wat merken/soorten voer geven die als heel goed bekend staan voor pups?

alvast heel erg bedankt Ralf&Geertje
Laatst gewijzigd door Ralf85 op 11 jun 2007 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Re: welk merk en soort voer voor jack russel pup?

Ongelezen bericht door Amber »

Ralf85 schreef:hey beste leden ik ben nieuw hier, ik en me vriendin krijgen over 6 weekjes een lieve jack russel pup!

ik heb net een hele lange topic doorgespit over voer etc maar de meningen zijn zo verschillend dat ik het gewoon weg niet meer weet. :roll:
ik wil gewoon het beste voor de pup hebben zodat hij alles binnenkrijgt dat hij nodig heeft!

kunnen jullie mij wat merken/soorten voer geven die als heel goed bekend staan voor pups?

alvast heel erg bedankt Ralf&Geertje
Ik zal het spits afbijten, er zullen ongetwijfeld nog meer adviezen komen.
Ik ben dus voorstander van Kvv, ofwel kant en klare verse rauwe voeding..
En voor een pup zou dat betekenen kwa Kvv merken, Carnibest Natuur. Smul compleet, Rodi of bvb Duck.
En speciaal voor pups is er volgens mij niet nodig, Je moet alleen wel de hoeveelheid aanpassen, want een pup heeft meer nodig dan een volwassen hond.

Wij voeren dus uitsluitend Kvv en Mack krijgt ook wel een gewoon rauw.
Dus bvb een rauwe kip of zo, maar ik zou gewoon veel lezen hier, en dan wordt je al stukken wijzer denk ik zo.
Wij zijn dus geen voorstander van brokken. :ok:
En wil je toch brok voeren, is bvb Farmfood een hele goede waar geen troep inzit, die in de meeste andere merken wel zitten.
Cavom is ook een natuurbrok, en zou ook net als de Farmfood mijn voorkeur genieten, als je dan toch brok wil gaan geven.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Je moet geven wat je zelf het beste vind en dan maakt dat volgens mij niet uit of dat een goede brok is of kvv of een combinatie hiervan, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn. Ik zou alleen geen brok als bonzo of pedigree pakken omdat de brok uit de supermarkt erg veel kleurstoffen en toegevoegde rommel bevat !! Volgens mij zeker niet goed voor een pup...Kvv als rodi CB of smuldier is idd prima en als brok Farmfood of Cavom of Prins. Succes ermee en veel plezier met jullie pup !!
Ralf85
Vaste gebruiker

is brokvoer kwalitatief gezien slechter voor een hond? en idd veel kleurstoffen is nooit goed! dus dan vallen die merken allemaal af.
volgens mij word een hond er alleen maar drukker van.. en een jackie kan al actief genoeg zijn he :mrgreen:
ik ga niet op paar euro's kijken want ik vind schaf je een hondje aan dan verdien die net als een mens gewoon goed verzorgt de worden en zeker kwa voedsel.

ik ga de merken die tot nu toe genoemd zijn eens bekijken op internet!
ik zeg eerlijk ik zou graag een brok willen waar ook vlees/kip door heen zit bestaat dat?
er zullen hopenlijk nog meer reply's komen
Laatst gewijzigd door Ralf85 op 11 jun 2007 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zelf vindt brokken wel slechter dan rauw voor mijn honden. Mijn honden deden het alles behalve goed op brokken.
Maar dat is denk ik per persoon verschillend is of je brokken slechter vindt.
Ik vindt bijvoorbeeld ook dat er in brokken meer troep zit dan in rauw.
Laatst gewijzigd door joline op 12 jun 2007 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

brokvoer is alles wat een hond nodig heeft maar dan in brokvorm.

niet slecht ofzo. maar als je je bedenkt wat er allemaal moet gebeuren voordat je vlees en alle voedingsstoffen op een brok kunt laten lijken dan zul je snappen dat bij compleet vers ook dingen zijn toegevoegd maar minder en de hond eet echt vlees.

je moet voeren waar je je prettig bij voelt. zijn dat brokken dan zijn dat brokken. kijk wel ernaar welke brok. over het algemeen kun je zeggen dat alles wat je ook in de supermarkt kunt krijgen veel rommel aan toevoegingen bevat én best duus is per portie (de zak kan goedkoop zijn maar als de hond er 2x meer dan van een ander merk van moet hebben is het dus wel duurder)
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ralf85 schreef:is brokvoer kwalitatief gezien slechter voor een hond? en idd veel kleurstoffen is nooit goed! dus dan vallen die merken allemaal af.
volgens mij word een hond er alleen maar drukker van.. en een jackie kan al actief genoeg zijn he :mrgreen:
ik ga niet op paar euro's kijken want ik vind schaf je een hondje aan dan verdien die net als een mens gewoon goed verzorgt de worden en zeker kwa voedsel.

ik ga de merken die tot nu toe genoemd zijn eens bekijken op internet!
er zullen hopenlijk nog meer reply's komen
Toevallig heeft mijn vriending nu een week of vijf geleden twee jonge Jack Russels gekregen,, ik vind ze helemaal geweldig.
En ze krijgen enkel en alleen Kvv van Carnibest, eigenlijk al vanaf dat ze ze heeft,,,, :denken: :denken: Hoe zou dat nu komen,,,, mijn naam is Haas. Hahaha Nee maar zonder dollen ze krijgen al vanaf het begin de Carnibest Natuur en op wat diaree start problemen na , gaat alles goed en ze eten als leeuwen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Of brokken slechter zijn voor een hond als rauw daar zijn de meningen over verdeeld.....haha. Ik voer brok en af en toe rauw en dat bevalt mij en mijn hondjes prima !! Ben wel kritisch tegenover welke brok ik voer. Ik probeer wel iets te vinden met zo min mogelijk toevoegingen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Een advies over wat je niet moet doen :pffff: Je (brokken)voer uit de supermarkt kopen, de meeste merken die daar staan wil je niet :ok:

en verder gewoon doen wat praktisch is, misschien heeft de fokker, of degene waar hij vandaan komt daar een goed idee over :19:
Ralf85
Vaste gebruiker

idd ik snap wat jullie bedoelen.. om alles in een brokje te krijgen tja moet nogal wat aan vooraf gaan . dat is idd waar!
dus stel we kiezen om deze reden niet voor alleen maar brokken wat zijn dan de overige keuzes allemaal?
een combi van elke dag wat brokken met rauw vlees/kip dat zou dan een goede optie zijn, of heeft iemand dan een ander idee?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Meestal krijg je van de fokker voer mee voor de eerste tijd. Daarna is het een beetje zlef kijken war je hond het goed op doet. Wij zijn bij Buffy met 6 maanden helemaal overgestapot op Rodi vers vlees compleet, ze kreeg wel altijd ' savonds een plak Rodi al.

Ik vond vers vlees erg prijzig voor een pup, maar zou nu gelijk dat geven. Buffy heeft eerst Fokker gehad, toen Eukanuba (heel kort) en vervolgens Royal Canin. Ik vond haar vacht wat stug en dor met de Royal Canin en ben toen helemaal overgestapt op vers. Maar Buffy deed het overal aardig op en ze lustte toch alles.

Bonzo en Pedigree, Purina Benefull en eigen merk, dat zou ik niet gaan geven, het is gewoon mindere kwaliteit eiwitten en het zit vol granen. De samenstelling lijkt ongeveer gelijk aan de duurdere merken, maar de bronnen zijn van mindere kwaliteit.

Als je al een brok geeft, dan zou ik in ieder geval een brok geven die als eerst ingrediënt eiwitten heeft staan, niet granen. Dan kom je al gauw uit op de duurdere brok uit de dierenwinkel, maar dat scheelt weer nauwelijks met vers vlees compleet in prijs.

Het is vaak ook een beetje kijken wat goed verkrijgbaar is. Als je 10 kilometer moet rijden voor voer, is dat ook niet handig. Gelukkig krijg je voor de eerste week alijd voer mee als het goed is en de eerste dagen kun je dat gewoon geven, daar is het hondje aan gewend.

Anne
starfleet
Erelid

Ralf85 schreef:idd ik snap wat jullie bedoelen.. om alles in een brokje te krijgen tja moet nogal wat aan vooraf gaan . dat is idd waar!
dus stel we kiezen om deze reden niet voor alleen maar brokken wat zijn dan de overige keuzes allemaal?
een combi van elke dag wat brokken met rauw vlees/kip dat zou dan een goede optie zijn, of heeft iemand dan een ander idee?
Je kan een brok geven en dan bijvoorbeeld twee of drie vers vlees dagen invoeren. Rodi heeft ook pens, is meestal in de Super verkrijgbaar. Dan kun je een pensdag doen en twee compleet dagen en dan de rest van de dagen achter elkaar brok. Dat wordt best veel gedaan en is een prima optie als je toch persé een brok wil voeren.

Ik geef carnibest: www.carnibest.nl en bestel voor een maand bij een verkooppunt. Dan krijg ik thuisbezorgd, samen met nog pens, spiervlees, kippennekken en geitenribben e.d.

Anne
Ralf85
Vaste gebruiker

dat is zo er zit hier 50 meter vandaan een pet's place dierenwinkel en ik heb net gebeld ze kunnen aan alle soorten voeding komen die hier genoemd zijn.

ik ga dan denk ik toch brok geven In combinatie met vers vlees.
ik moet dus kijken naar brok voer dat eiwit boven aan heeft staan?
moet ik ook nog kijken naar brokken die speicaal voor pups zijn of dat niet?
bij welke merken is dat zo? en kwa vers vlees welk merk is daarin DE keus?

ik en me vriendin willen ook even zeggen dat we het erg fijn vind dat we nu al meteen zo goed op weg word geholpen door jullie allemaal.
M@scha
Zeer actief

eiwit gehalte zou ik niet te hoog nemen hoor.

wat ik persoonlijk goede brokken vind zijn cavom en farm food waarbij ik voor een pup altijd farm food zou nemen omdat cavom bij veel hondjes zwaar op de maag ligt en ze nogaleens over laat geven
Afbeelding
starfleet
Erelid

massam schreef:eiwit gehalte zou ik niet te hoog nemen hoor.
Dat tik ik ook weer eens verkeerd. Wat je vaak hebt is dat er staat brokken rund. Dan kijk je en ergens achteraan staat de rund, er heeft een koe doorgelopen, maar verder niet. Het gaat niet om de eiwitten maar om de herkomst ervan. De verhouding van eiwitten en koolhydraten is bij de meeste brokken wel hetzelfde, alleen de herkomst van de ingredienten niet.

Ik zou geen brok kopen waar als eerste ingrediënt granen vermeld staan. Dat is bij brokken die je in de supermakt krijgen kunt altijd het geval. Goedkope vulling.

Anne
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik vind zelf op dit moment Hills goede brokken hebben.Er zitten geen geur,kleur en chemische houdbaarheidsmiddelen in.Dit staat duidelijk op de verpakking vermeld.We geven chicken adult.En in de avond kvv.
starfleet
Erelid

Ralf85 schreef:
ik ga dan denk ik toch brok geven In combinatie met vers vlees.
ik moet dus kijken naar brok voer dat eiwit boven aan heeft staan?
moet ik ook nog kijken naar brokken die speicaal voor pups zijn of dat niet?
bij welke merken is dat zo? en kwa vers vlees welk merk is daarin DE keus?
Dat eerste had ik verkeerd getikt, in een andere post rechtgezet. Ik heb wel puppenbrok genomen, maar op zich is het onzin. Er zijn ook brokken die niet eens een puppenvariant hebben, het is niet echt nodig. Ik heb wel de puppenvariant genomen tot 6 maanden.
Vers vlees is allemaal wel goed, het is een beetje kijken naar wat er zo verkrijgbaar is en de prijs speelt vaak ook een rol. Ik geef zelf Carnibest en voorheen Rodi, je hebt ook Energique en Smuldier, Duck en nog wat kleinere merken. Die kleinere merken zijn soms wat goedkoper.

Ik vind bijvoorbeeld Rodi wel veel duurder in de dierenwinkel dan bij de Super (scheelt 30 cent per pak hier)en Carnibest is vaak ook goedkoper als je het zelf haalt bij een verkooppunt. Ik vind Carnibest er wat smakelijker uitzien (voor de hond dan), het is niet zo gemalen als Rodi. Dan heb je nog een merk dat net lijkt op karton, ben kwijt welk merk dat is. Maar op zich val je je nergens een buil aan en kun je gerust ook afwisselen, als je maar de compleet versie neemt de meeste tijd.

Anne
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Ik vind zelf op dit moment Hills goede brokken hebben.Er zitten geen geur,kleur en chemische houdbaarheidsmiddelen in.Dit staat duidelijk op de verpakking vermeld.We geven chicken adult.En in de avond kvv.
Helaas zegt dit niet zoveel, want de fabrikant is alleen VERPLICHT te vermelden wat hij aan het voer heeft toegevoegd, hoe de fabrikant het binnen krijgt, inclusief ingredieenten hoeft hij niet te vermelden.
En dat doet ie dus ook niet. :roll:

Hier nog een stukje hierover, dit en meer info is te lezen op www.voernatuurlijk.nl :ok:

Door de nieuwe wetgeving waren de dierenvoedselfabrikanten nog uitsluitend verplicht de ingrediënten en toevoegingen op de etikettering te vermelden die in de fabriek zelf werden toegevoegd aan de basisdeeg.
Ze hoefden dus enkel de fabricage van de "basisgrondstoffenverwerking in basisdeeg " door hun leveranciers te laten gebeuren en hun leveranciers te vragen - hen desnoods contractueel te verplichten - alle "gewenste" ingrediënten en additieven (geur - kleur - bewaarstoffen…) te laten toevoegen om het niet te moeten vermelden!
Ralf85
Vaste gebruiker

smuldier en carnibest trekken me wel aan.

zit erveel prijsverschil tussen deze 2 merken?
en hoef ik dan geen brokken meer te geven of dat nog steeds wel?
M@scha
Zeer actief

Ralf85 schreef:dat smuldier ziet er ook wel goed uit.

vlees compleet of pens/vlees compleet?
maar ik zie wel dat dit complete voeding is en dat ik dan geen extra brokken voeding zou hoeven te geven?
ik geef inderdaad allebei die varianten aan mijn teef en verder niks (op lekkernijen na) geen brok of andere aanvullende voeding
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ralf85 schreef:dat smuldier ziet er ook wel goed uit.

vlees compleet of pens/vlees compleet?
maar ik zie wel dat dit complete voeding is en dat ik dan geen extra brokken voeding zou hoeven te geven?
Klopt helemaal compleet hoef je niks aan toe te voegen, hier krijgen ze heel af en toe ook wel eens Smul, als mijn Carnibest op is!!
En ik weer te laat ben gaan halen, Smul is een prima Kvv, alleen er zit wel meer orgaanvlees in, vandaar ook de iets grijzige kleur.
Ralf85
Vaste gebruiker

ehm maar over smul en carni, een groot prijsverschil er tussen of dat niet?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ralf85 schreef:smuldier en carnibest trekken me wel aan.

zit erveel prijsverschil tussen deze 2 merken?
en hoef ik dan geen brokken meer te geven of dat nog steeds wel?
Er zit wel degelijk een prijsverschil in, Smul kost 1,47 per kilo, en de Carnibest 3,05 per kilo, echter hoe meer je afneemt hoe voordeliger het word, ik neem elke maand meer dan 32 kilo af, en ik betaal dan 2,75 per kilo. Het prijsverschil komt oa, door dat in Smul meer orgaan word verwerkt en minder Spiervlees.
En in Carnibest zit vrij weinig orgaan, en weer meer spiervlees, en spiervlees kost zelfs op het slachthuis 3,00 per kilo.
Vandaar ook dat Smul meer grijzig van kleur is, en Carnibest meer rood. :ok:
Ralf85
Vaste gebruiker

ik denk dat een jack russel pup niet zo'n 30 kilo eet;) dat is dan het 2e waar ik mee zit, hoeveel moet ik als de pup hier over 6 weekjes is geven 4x per dag of 3x per dag en wat voor hoeveelheid?

EDIT: ik denk dat ik dan savonds dat vlees geef en overdag farmfood(brokken)
Laatst gewijzigd door Ralf85 op 11 jun 2007 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

de vleescompleet variant is wel veel hoger in spiervlees. die maakt niet veel af van de CB eend/rijst wat betreft kleur. de pens compleet heeft idd veel orgaan daarom wissel ik af
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ralf85 schreef:ik denk dat een jack russel pup niet zo'n 30 kilo eet;) dat is dan het 2e waar ik mee zit, hoeveel moet ik als de pup hier over 6 weekjes is geven 4x per dag of 3x per dag en wat voor hoeveelheid?

4 maal per dag, en voor een pup geef je ongeveer tussen de 60 en 70 gram Kvv per kg. Dus stel je voor dat je hondje ongeveer 1,5 kilo weegt als je hem straks krijgt, dan geef je ongeveer tussen de 100 en 105 gram per dag, verdeeld over drie of vier keer. :ok:

Je schrijft dat je dan en Kvv en brok op een dag zou willen geven,
hier zijn de meningen over verdeeld. Maar ik zou dat niet zo gauw doen, aangezien een brok heel anders verteerd , als Rauwe voeding ofwel Kvv.
Maar goed dit is persoonlijk , je moet het natuurlijk zelf weten :wink: :wink:
Ralf85
Vaste gebruiker

nee ok dan moet ik dat beter niet doen allebij.
ik dacht alleen dat dat wel goed samenging.

en als je het over dagen verdeelt? 4 dagen KVV 3 dagen brok?
M@scha
Zeer actief

áls je dat samen wil geven kun je dat doen als de pup groter is en op 2 maaltijden per dag zit. er zijn namelijk verschillen van mening over het samen geven maar het veiligste is gewoon dan 8 uur tussen brok en vlees te laten zitten.

heeft je pup nog maar 2 maaltijden per dag dan gaat dat dus wel
Afbeelding
Ralf85
Vaste gebruiker

ok hetis me nu compleet duidelijk heel erg bedankt allemaal.

het word dus KVV tot de hond op 2 maaltijden per dag kan gaan zitten:)
ik moet dan even opzoeken vanaf wanneer dat zou kunnen.
ik heb nog heel veel vragen over allemaal andere dingen :mrgreen:
hopenlijk vinden jullie dat niet erg! maar die moet ik wel in andere topics posten
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ralf85 schreef:ok hetis me nu compleet duidelijk heel erg bedankt allemaal.

het word dus KVV tot de hond op 2 maaltijden per dag kan gaan zitten:)
ik moet dan even opzoeken vanaf wanneer dat zou kunnen.
ik heb nog heel veel vragen over allemaal andere dingen :mrgreen:
hopenlijk vinden jullie dat niet erg! maar die moet ik wel in andere topics posten
Denk dat het Kvv voeren jou en je hond zo bevalt straks,, dat jullie niet anders meer willen :mrgreen: :mrgreen:
En veel vragen is goed hoor!! :ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”