Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bono..., up-date donderdag 21-06
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Klopt, hoewel een mens nog na kan denken bij wat hij doet en een dier niet.Teckelgek schreef:Dat is het vervelende van pijnstilling, zowel bij mens als dier.
De zaak wordt gauw toch te veel belast.
Hoe dan ook gaat het bergopwaarts met Bono
In de pijnstillers die er voor honden zijn, zit altijd een ontstekingsremmer (eigenlijk zijn het gewoon ontstekingsremmers die daardoor een pijnstillende werking hebben) en de ontstekingsremmer heeft Bono dus nog wel nodig.
Mar op dit moment gaat het dus even niet bergopwaarts met Bono...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- sindar
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse dog
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- yuki
- Zeer actief
-
chyta
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Vandaag moest ik de dierenarts weer bellen om door te geven hoe het nu met Bono gaat. Op zich is er (helaas) nog weinig nieuws te melden. Geen verslechtering, maar ook geen verbetering. Hij ontlast zijn linker achterbeen in stand nog steeds iets. Tijdens het lopen, zie je niets meer aan hem.
Ik moet nu stoppen met de pijnstilling en het wandelen niet verder opbouwen. Dat wil zeggen; stukjes van een kwartiertje lopen en één wat langere 'wandeling' per dag van 20 minuten. Over een week wil de dierenarts heb dan weer een keer zien.
Ik ben bang dat dit toch een lang verhaal gaat worden...
Vandaag moest ik de dierenarts weer bellen om door te geven hoe het nu met Bono gaat. Op zich is er (helaas) nog weinig nieuws te melden. Geen verslechtering, maar ook geen verbetering. Hij ontlast zijn linker achterbeen in stand nog steeds iets. Tijdens het lopen, zie je niets meer aan hem.
Ik moet nu stoppen met de pijnstilling en het wandelen niet verder opbouwen. Dat wil zeggen; stukjes van een kwartiertje lopen en één wat langere 'wandeling' per dag van 20 minuten. Over een week wil de dierenarts heb dan weer een keer zien.
Ik ben bang dat dit toch een lang verhaal gaat worden...
Groetjes, Karen
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Vanmiddag wilde de dierenarts Bono weer terug zien in verband met zijn achterbeen. Bono blijft, ondanks inmiddels al ruim 3,5 week rust, zijn achterbeen nog steeds iets ontlasten in rust.
De knie is nog steeds niet verdikt en er is ook nog steeds geen speling te voelen tussen het boven- en onderbeen (schuifladefenomeen). Voor de zekerheid wilde de dierenarts een controlefoto maken. Op de foto is nu wel wat lichte slijtage van het kniegewricht te zien... Ook was te zien dat er in het kniegewricht wel een verdikking zit, die uitwendig dus niet te voelen is.
De foto wordt nu opgestuurd naar de radioloog, omdat de dierenarts de vooruitgang ondanks de rust te weinig vindt en er nu dus wel slijtage aan het optreden is in het kniegewricht. Het kan zijn dat de kruisbanden alsnog ingescheurd zijn... De radioloog zal dan beslissen of er wel of niet geopereerd moet gaan worden...
De komende dagen mag ik wel proberen om de beweging weer iets op te voeren, omdat Bono werkelijk al zijn bespiering kwijt is nu en dat is, ook met het oog op een eventueel herstel na een operatie, ook niet goed natuurlijk.
Morgen of anders maandag hoor ik wat de bevindingen zijn van de radioloog.
Vanmiddag wilde de dierenarts Bono weer terug zien in verband met zijn achterbeen. Bono blijft, ondanks inmiddels al ruim 3,5 week rust, zijn achterbeen nog steeds iets ontlasten in rust.
De knie is nog steeds niet verdikt en er is ook nog steeds geen speling te voelen tussen het boven- en onderbeen (schuifladefenomeen). Voor de zekerheid wilde de dierenarts een controlefoto maken. Op de foto is nu wel wat lichte slijtage van het kniegewricht te zien... Ook was te zien dat er in het kniegewricht wel een verdikking zit, die uitwendig dus niet te voelen is.
De foto wordt nu opgestuurd naar de radioloog, omdat de dierenarts de vooruitgang ondanks de rust te weinig vindt en er nu dus wel slijtage aan het optreden is in het kniegewricht. Het kan zijn dat de kruisbanden alsnog ingescheurd zijn... De radioloog zal dan beslissen of er wel of niet geopereerd moet gaan worden...
De komende dagen mag ik wel proberen om de beweging weer iets op te voeren, omdat Bono werkelijk al zijn bespiering kwijt is nu en dat is, ook met het oog op een eventueel herstel na een operatie, ook niet goed natuurlijk.
Groetjes, Karen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Hutsje
- Zeer actief
Dat klinkt wel heel erg als wat Huts had destijds, maar dat had ik al geschreven. Totaal geen speling en geen verdikking (te zien f te voelen in het begin). Ik dacht ook meteen aan een ingescheurde knieband. Wat vervelend dat er toch slijtage is te zien zeg. Ik hoop dat het geen inscheuring is! Sterkte.Scooby schreef:Hoi allemaal,

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Het komt mij ook wel 'bekend' voor, helaas. Nauwelijks verdikking maar uiteindelijke wel speling (die pas echt goed te voelen/zien was toen er geen spierspanning meer was). Bij het openmaken van de knie werd duidelijk dat de kruisband idd op meerdere plaatsen ingescheurd was en de meniscus voor een deel kapot.Hutsje schreef:
Dat klinkt wel heel erg als wat Huts had destijds, maar dat had ik al geschreven. Totaal geen speling en geen verdikking (te zien f te voelen in het begin). Ik dacht ook meteen aan een ingescheurde knieband. Wat vervelend dat er toch slijtage is te zien zeg. Ik hoop dat het geen inscheuring is! Sterkte.
Ik hoop en duim voor jullie dat het bij Bono allemaal niet aan de hand is, uiteraard.
Want hoewel Bill nu na de TTA-operatie aan zijn knie echt enorm - boven verwachting - goed gaat, vond ik het voor hem toch behoorlijk belastend qua operatie (met veel last van de narcose) en revalidatie.
Sterkte!
- Hughy
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Kijk hier maar: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=Teckelgek schreef:Heb je al wat van de radioloog gehoord Karen?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Ari@ne
MoniqueDM schreef:Kijk hier maar: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=Teckelgek schreef:Heb je al wat van de radioloog gehoord Karen?