Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chippen
Moderator: moderatorteam
- Whiskey
- Actief
Chippen
Vraagje wie heeft zijn/haar hond gechipt.
Ik zit hier zelf ook aan te denken om dit te doen.
Ik wil graag de ervarigen weten.Hebben de honden na het inbrengen van de chip er last van,ontstekingen,als een chip niet goed zit,etc.
Ik zit hier zelf ook aan te denken om dit te doen.
Ik wil graag de ervarigen weten.Hebben de honden na het inbrengen van de chip er last van,ontstekingen,als een chip niet goed zit,etc.

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ik ben dierenartassistente en er worden bij ons heel wat dieren gechipt. Eigenlijk nooit problemen mee gemaakt.
Plek waar gechipt wordt, wordt van te voren wel altijd ontsmet.
Zoek even bij jou omgeving in de krant want het kan zijn dat die dierenbescherming een actie heeft op het moment.
Het is namelijk chipmaand.
Ik zou zeker aanraden om het te doen. Stel dat je hond ooit wegloopt dan ben jij als eigenaar altijd te traceren en dat is toch wel erg prettig.
Plek waar gechipt wordt, wordt van te voren wel altijd ontsmet.
Zoek even bij jou omgeving in de krant want het kan zijn dat die dierenbescherming een actie heeft op het moment.
Het is namelijk chipmaand.
Ik zou zeker aanraden om het te doen. Stel dat je hond ooit wegloopt dan ben jij als eigenaar altijd te traceren en dat is toch wel erg prettig.
- Cheryl87
- Zeer actief
Ik heb Beetle laten chippen bij zijn laatste puppyenting, dit scheelde 10 euro, klinkt heel lullig maar het was voor mij wel handig.
Beetle vond de prik zelf absoluut niet leuk, de naald is behoorlijk dik en het heeft daarna nog even gebloed, maar op het bloeden na heeft Beetle nergens last van gehad.
De dierenarts zei dat hij misschien nog wel een beetje last kon hebben. Hij vergeleek het met een blauwe plek bij ons.
Maar nergens last van gehad en ik ben erg blij dat ik het heb laten doen.
Ik wil hem toch meenemen op vakantie en ik wil dan ook naar het buitenland en dan is zo´n chip toch wel handig.
Plus ook dat als hij wegloopt ooit, ik hoop van nooit, dat hij in elk geval terug te leiden is naar mij d.m.v. de chip, dat geeft toch wel een iets geruststellend idee.
Groetjes Cheryl
Beetle vond de prik zelf absoluut niet leuk, de naald is behoorlijk dik en het heeft daarna nog even gebloed, maar op het bloeden na heeft Beetle nergens last van gehad.
De dierenarts zei dat hij misschien nog wel een beetje last kon hebben. Hij vergeleek het met een blauwe plek bij ons.
Maar nergens last van gehad en ik ben erg blij dat ik het heb laten doen.
Ik wil hem toch meenemen op vakantie en ik wil dan ook naar het buitenland en dan is zo´n chip toch wel handig.
Plus ook dat als hij wegloopt ooit, ik hoop van nooit, dat hij in elk geval terug te leiden is naar mij d.m.v. de chip, dat geeft toch wel een iets geruststellend idee.
Groetjes Cheryl
Made by Spriet
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mijn hond is niet gechipt, maar getatoeëerd en via de Raad van Beheer terug te vinden.
Denken jullie er wel aan dat je na het chippen zelf je gegevens on-line zet! De DA doet dat niet voor je.
Denken jullie er wel aan dat je na het chippen zelf je gegevens on-line zet! De DA doet dat niet voor je.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 10 jun 2007 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Dit is per DA verschillend. Wij verzorgen ook de registratie voor de mensen. Nadat het dier gechipt is wordt er een chipsticker op een papier geplakt en dat wordt door DA als eigenaar getekend en wij zorgen ervoor dat dit opgestuurd wordt.Liesbeth schreef:Mijn hond is niet gechipt, maar getatoeëerd en via de Raad van Beheer terug te vinden.
Deze is dan via www.chipnummer.nl terug te vinden.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer: