Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoestdrankje of honing?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

hoestdrankje of honing?

Ongelezen bericht door malinois »

1 van mijn honden hoest sinds maandag... klinkt niet echt als kennelhoest, meer alsof hij iets in z'n keel heeft gehad... hij heeft zondag wel de hele dag geblaft met trainen in de auto (had hem verkeerd staan) misschien dat het daar ook wat mee te maken heeft....
Maandag kwam er ook echt slijm mee of water als hij hoeste... dinsdag heb ik hem honing gegeven en daar is dat in ieder geval mee opgelost... nu hoest hij wel een stuk minder, maar over is het nog steeds niet... is het nu nog nodig om hem er een hoestdrankje bij te geven of is honing ook afdoende? Ik heb de DA gebeld en als het minder werd in de loop van de week (wat dus is gebeurd) moest ik het nog even een weekje aankijken... Ik geef liever geen AB als het niet nodig is... dus als ik nog een hoestdrankje moet geven welke moet ik dan geven, eentje voor vowassenen en dan de kinderdosis of een hoestdrankje speciaal voor kinderen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:als hij slijm ophoest (dus geen droge kuch) zou ik eerlijk gezegd niet voor een hoestdrank kiezen, omdat dat puur symptomatisch werkt. je legt de hoestprikkel lam, maar de reden voor die prikkel (oa. het gevormde slijm) blijft dan wel zitten, en dat is geen ideale situatie.

hoestdrankjes zijn eigenlijk alleen écht aangewezen bij een dier of mens die heel frequent zwaar en pijnlijk hoest (echt brullen van de hoest, zoiets) - daardoor komt er teveel druk op de longblaasjes en die worden daar niet beter van - maar dat lijkt hier niet het geval, toch?
nee het is geen droge kuch, echt veel slijm en/of water zoals maandag komt er gelukkig niet meer mee maar het is geen droge kuch inderdaad...
En overdreven veel hoest hij niet meer, het is een stuk minder dan begin deze week maar zo af en toe heeft hij er nog last van... wat zal het zijn een keer of 10 a 15 per dag terwijl het maandag bij zowat elke beweging was....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Bij hoesten geef ik, indien nodig, wat thijmsiroop van de natuurvoedingswinkel. Dat heeft eigenlijk dezelfde werking als honing: het verzacht de keel. 2 x per dag een kleine eetlepel.
Beterschap voor de hoesterd :ok:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Toen mijn honden (rond de 35 kilo) wat hoesterig waren moest ik Bisolvon van de dierenarts halen en ja, toen hadden ze ook wat wit slijm in de keel. Er mogen geen witte puntjes in de keel zitten, want dan moet je wel even langs de dierenarts.
Ik mocht gewoon de Bisolvon voor volwassen halen en daarvan gaf ik 3 x daags ongeveer 7,5 mililiter (in dat maatbekertje) in een schaaltje of op een bordje. Donna vond het heerlijk :smile: .
Het hoesten is er in ieder geval snel van overgegaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Mag ik even meezeilen op dit topic ,Malinois ? :wink:

Zijn er nog andere middeltjes naast honing tegen het hoesten (droge kuch) ? Honing lust meneertje niet .
Ik las al Bisolvon maar kan ik dat ook aan die kleine van 3 kilo geven ? :denken:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Had er hier eentje die altijd schor was na een dag blaffen, haar gaf ik suikervrije tijmsiroop of honing. Paar keer per dag een (thee)lepel. Ze at het netjes van het lepeltje af :mrgreen:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Had er hier eentje die altijd schor was na een dag blaffen, haar gaf ik suikervrije tijmsiroop of honing. Paar keer per dag een (thee)lepel. Ze at het netjes van het lepeltje af :mrgreen:
ja dat doet ie hier ook :mrgreen:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ons paard gaven we gewoon thijmsiroop van eigen merk als hij eens hoestte :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Thijmsiroop..dat stond er ook al. Niet goed gelezen. :N:
Even kijken of ik dat morgen nog op kan duikelen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lola had laats ook een vervelend hoestje en die kreeg van de DA Bronchofort hoestdrank. Deze is op homeopatische basis.
http://www.dierapotheek.com/index.html? ... t=d73.html
Ze was er zo van af. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Als er hier iets gaat hoesten krijgen ze bij mij de bisolvon en daarnaast ook gelijk de tussistin tabletjes (homeopatisch middel). Dat werkt eigenlijk wel goed....
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”