Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

carnibest of rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Amber schreef:Denk dat je best wel af en toe af kan wisselen, dus de ene keer Rodi en de andere keer Carnibest, of Smul... Heeft ook voordelen dan ben je ook niet zo afhankelijk van een merk.
Maar door elkaar geven,, zou ik persoonlijk niet doen.
Want in principe heeft elk merk zijn eigen ding.
Ik bedoelde ook afwisselen, sorry :oops:
Zo van maandag Rodi en dan dinsdag een keertje Carnibest geven. Want ik ben benieuwd wat Suus er van vindt. Ik wil het zelf ook wel proeven, op de website staat dat het geschikt is voor menselijke consumptie dus een hapje proeven kan vast geen kwaad. Heb ik ook met Rodi gedaan toen ik dat ging voeren.

Barf vind ik net wat te ver gaan voor mijzelf. Ik ben erg tevreden over dat 'kvv'. Daarnaast wil Suus geen bot eten, die haalt haar neus d'r voor op :pffff: Ik wil wel graag dat ze af en toe eens goed kauwt i.v.m. d'r tanden, dus dan doe ik kleine stukjes Rodi-snack (da's zacht) tussen de naden van zo'n kauwbot (momenteel heeft ze een Rawhide 'donut') en dan gaat ze er wel op kauwen. Maar een gewoon bot...neehoor, dat mot mevrouw niet :19: Diva...
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Yunyah schreef:
Amber schreef:Denk dat je best wel af en toe af kan wisselen, dus de ene keer Rodi en de andere keer Carnibest, of Smul... Heeft ook voordelen dan ben je ook niet zo afhankelijk van een merk.
Maar door elkaar geven,, zou ik persoonlijk niet doen.
Want in principe heeft elk merk zijn eigen ding.
Ik bedoelde ook afwisselen, sorry :oops:
Zo van maandag Rodi en dan dinsdag een keertje Carnibest geven. Want ik ben benieuwd wat Suus er van vindt. Ik wil het zelf ook wel proeven, op de website staat dat het geschikt is voor menselijke consumptie dus een hapje proeven kan vast geen kwaad. Heb ik ook met Rodi gedaan toen ik dat ging voeren.

Barf vind ik net wat te ver gaan voor mijzelf. Ik ben erg tevreden over dat 'kvv'. Daarnaast wil Suus geen bot eten, die haalt haar neus d'r voor op :pffff: Ik wil wel graag dat ze af en toe eens goed kauwt i.v.m. d'r tanden, dus dan doe ik kleine stukjes Rodi-snack (da's zacht) tussen de naden van zo'n kauwbot (momenteel heeft ze een Rawhide 'donut') en dan gaat ze er wel op kauwen. Maar een gewoon bot...neehoor, dat mot mevrouw niet :19: Diva...
Mack krijgt hier ook wel eens een bot van Rawhide, ontlasting blijft er goed bij, al word ie zodra het opgepeuzeld is wel wat zachter.
Wij barfen niet echt, maaar af en toe eens een kip of zo,, gaat prima.
Maar dan moet de hond wel al aardig gewend zijn aan rauwe voeding.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Amber schreef: Voor een pup moet je aanhouden 50 tot 60 gram per kg lichaamsgewicht. Dus als je hondje 3 kilo is,, :denken: Mag ie 180 gram per dag, verdeeld over drie of vier maaltijden. Kom je dus op 45 gram per dag.
Een volwassen hond krijgt 30 tot 40 gram is dus aanzienelijk minder.
Nee,een pup krijgt 20 tot 25 gram per dag per kg. lichaamsgewicht en een volwassen hond 40 tot 50 en dan, zoals bijv. bij Robbie met een gewicht van 4 kg. 160 tot 200 gram, verdeeld in 2 à 3 maaltijden.
Als de pup een maand of 2/3 is zijn 3 maaltijden per dag voldoende.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

weet je wat ik zo gek vind aan rodi, dat je het gewoon in de supermarkt verkopen..
ik bedoel, voor de duurdere voeren moet je toch echt bij een dierenspeciaalzaak zijn omdat ze in de supermarkt alleen maar van dat chemische frolic enzo verkopen..
het idee dat rodi daar dan naast ligt klinkt me zo vreemd in de oren..
vandaar dat ik ook mn twijfels heb of rodi kwalitatief vergelijkbaar is met carnibest omdat je moeite moet doen om dat te krijgen..
ja ik weet het, ik lijk wel maf :19:
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef:weet je wat ik zo gek vind aan rodi, dat je het gewoon in de supermarkt verkopen..
ik bedoel, voor de duurdere voeren moet je toch echt bij een dierenspeciaalzaak zijn omdat ze in de supermarkt alleen maar van dat chemische frolic enzo verkopen..
vandaar dat ik ook mn twijfels heb of rodi kwalitatief vergelijkbaar is met carnibest omdat je moeite moet doen om dat te krijgen..
Nu ik denk dat het niet zo zeer aan de kwalitieit zou liggen,, :denken:
Maar Rodi heeft net als Smul wat ook in de supermarkt ligt, een wat groter afzetgebied, en misschien een andere bedrijfspolitiek Carnibest word gemaakt door een vrij klein bedrijf, en let er heel erg op dat de verkooppunten ook niet te dicht bij elkaar liggen, vanwege concurentie.
Op zich wel een goede gedachte denk ik zo.
Ja en, kwalitatief daar durf ik niet zo veel over te zeggen, want ik ken Rodi ook niet.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Teckelgek schreef:
Amber schreef: Voor een pup moet je aanhouden 50 tot 60 gram per kg lichaamsgewicht. Dus als je hondje 3 kilo is,, :denken: Mag ie 180 gram per dag, verdeeld over drie of vier maaltijden. Kom je dus op 45 gram per dag.
Nee,een pup krijgt 20 tot 25 gram per dag per kg. lichaamsgewicht en een volwassen hond 40 tot 50 en dan, zoals bijv. bij Robbie met een gewicht van 4 kg. 160 tot 200 gram, verdeeld in 2 à 3 maaltijden.
Volgens mij krijgt een pup meer dan volwassen hond hoor. Dat staat ook op de doosjes van de Rodi. En naarmate ze nog weer ouder zijn, nog minder omdat ze dan natuurlijk ook minder aktief zijn (uitzonderingen daargelaten)
Robbie is met zijn 13 maanden toch geen pup meer?!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef:
Teckelgek schreef:

Volgens mij krijgt een pup meer dan volwassen hond hoor. Dat staat ook op de doosjes van de Rodi. En naarmate ze nog weer ouder zijn, nog minder omdat ze dan natuurlijk ook minder aktief zijn (uitzonderingen daargelaten)
Klopt, een pup krijgt zoals ik hierboven schreef inderdaad meer, bijna het dubbele., 13 maanden is ook in mijn ogen volwassen. :wink:
Ari@ne

Marloes schreef:
Teckelgek schreef:
Sorry Marloes, ik had het omgedraaid :19: :wink:
Een pup moet 40 tot 50 gram en een volwassen hond 20 tot 25 idd.
En Robbie is natuurlijk volwassen, ik zou niet anders durven beweren :mrgreen:
Hij blijft trouwens echt een scheetje :ok:
Ari@ne

bri schreef:weet je wat ik zo gek vind aan rodi, dat je het gewoon in de supermarkt verkopen..
Het één heeft toch niets met het ander te maken. Je kunt er ook te veel over nadenken.
bri
Zeer actief

tja, misschien denk ik er wel te veel over na, maar goed, hondenvoer is hondenvoer en omdat ik altijd brok gaf en niet anders weet dan dat er verschil is tussen supermarkt brok en dierenspeciaalzaak brok, is die link ook snel gelegd met vers vlees.
ik kom gewoon net kijken en wil graag de voor en nadelen tussen de verschillende vleesmerken op een rij
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

Je kunt in de supermarkt ook prima wijnen kopen of denk eens aan de supermarkten met een vers vlees afdeling. Dat is ook prima kwaliteit en wel bij de supermarkt verkrijgbaar :wink:

Ik heb gisteravond echt de tijd van mijn leven gehad met Carnibest. Ik had mijn vader gevraagd om een kleine verpakking te kopen zodat ik het kon proberen. Komt 'ie dus doodleuk aanzetten met 3 kilo :19: vond 'ie voordeliger. Maar toen moest ik dus zo'n kilo rol gaan verdelen in 10 stukken, want Suus krijgt maar 100g per keer. Ding was natuurlijk stijf bevroren en ik wist niet of het wel verstandig was om het te laten ontdooien en dan weer invriezen. Dus hebben we de zaag er maar bij gepakt. Mijn vriend zich helemaal in het zweet werken om dat ding door te zagen :smile: en uiteindelijk hadden we 10 mooie plakjes en een vloer vol vleessnippertjes.

Maar Suus heeft er echt van genoten. Ik heb haar vanmorgen haar eerste portie gegeven en ze ging erheen, snuffelde eraan...en heeft netjes d'r bakje leeggegeten en daarna nog 5 minuten afgelikt :mrgreen: ze vond het dus wel lekker! Ik ga het nu voor een week proberen (i.v.m. overstappen naar Farmfood brokken, dan moet je als overgang 5 dagen 'kvv' geven) en ik ben benieuwd.

De structuur is wel erg anders dan die van Rodi, niet zoals op het plaatje. Het ziet er wat vleziger uit dan Rodi (althans, de variant die ik gebruik want sommige Rodi is ook grijzig/bruinig) en met meer stukjes/structuren, terwijl Rodi meer gemalen is zoals tartaar. Het ruikt ook sterker dan Rodi, meer als ehh...tsja...dood beest.
Afbeelding
Ari@ne

Yunyah schreef:Je kunt in de supermarkt ook prima wijnen kopen of denk eens aan de supermarkten met een vers vlees afdeling. Dat is ook prima kwaliteit en wel bij de supermarkt verkrijgbaar :wink:

Ik heb gisteravond echt de tijd van mijn leven gehad met Carnibest. Ik had mijn vader gevraagd om een kleine verpakking te kopen zodat ik het kon proberen. Komt 'ie dus doodleuk aanzetten met 3 kilo :19: vond 'ie voordeliger. Maar toen moest ik dus zo'n kilo rol gaan verdelen in 10 stukken, want Suus krijgt maar 100g per keer. Ding was natuurlijk stijf bevroren en ik wist niet of het wel verstandig was om het te laten ontdooien en dan weer invriezen. Dus hebben we de zaag er maar bij gepakt. Mijn vriend zich helemaal in het zweet werken om dat ding door te zagen :smile: en uiteindelijk hadden we 10 mooie plakjes en een vloer vol vleessnippertjes.

Maar Suus heeft er echt van genoten. Ik heb haar vanmorgen haar eerste portie gegeven en ze ging erheen, snuffelde eraan...en heeft netjes d'r bakje leeggegeten en daarna nog 5 minuten afgelikt :mrgreen: ze vond het dus wel lekker! Ik ga het nu voor een week proberen (i.v.m. overstappen naar Farmfood brokken, dan moet je als overgang 5 dagen 'kvv' geven) en ik ben benieuwd.

De structuur is wel erg anders dan die van Rodi, niet zoals op het plaatje. Het ziet er wat vleziger uit dan Rodi (althans, de variant die ik gebruik want sommige Rodi is ook grijzig/bruinig) en met meer stukjes/structuren, terwijl Rodi meer gemalen is zoals tartaar. Het ruikt ook sterker dan Rodi, meer als ehh...tsja...dood beest.
Je mag het best een klein beetje laten ontdooien hoor, totdat het redelijk met een scherp mes te "bewerken" is. Inderdaad natuurlijk niet helemaal en dan weer invriezen :wink:

Rodi is erg fijngemalen ( ik vind het er nogal onsmakelijk uitzien ) en CB is idd veel grover en natuurlijker van kleur. Die stukjes zijn ook veel beter, want daar moeten ze op kauwen en Rodi is hap, slik, weg :mrgreen: .
In de variant kip/rijst zitten bijv. zelfs hele kippenhartjes.
Yunyah
Zeer actief

Teckelgek schreef:In de variant kip/rijst zitten bijv. zelfs hele kippenhartjes.
Oh dan weet ik waar ik moet zijn als ik één of ander satanistisch ritueel wil uitvoeren :mrgreen:
Afbeelding
Ari@ne

Yunyah schreef:
Teckelgek schreef:In de variant kip/rijst zitten bijv. zelfs hele kippenhartjes.
Oh dan weet ik waar ik moet zijn als ik één of ander satanistisch ritueel wil uitvoeren :mrgreen:
Weet je dat die dingen best lekker zijn in de kippensoep Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Marloes schreef:
Yunyah schreef:
Marloes schreef:Robbie eet ook maar twee schijven per dag...
Dat kleine hondje in je onderschrift? :eek: Suus krijgt 1 Rode schijf 's avonds en 's morgens een hand brokken en blijft daarmee precies op gewicht. Maar die heeft natuurlijk minder nodig omdat ze senior is.

Heeft er trouwens iemand een plaatje/foto van Carnibest?
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.
Jep, die kleine hond.
En hij is 4 kilo en ziet er precies goed uit.
Bowie is 7 kg die krijg ook maar 2 schijven :denken: :denken: Maar hij heeft wel aanleg om dik te worden dus ik geef niet meer, hij krijgt ook een pensstokje en wat kleine beloningsdingen
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Teckelgek schreef:
Yunyah schreef:
Weet je dat die dingen best lekker zijn in de kippensoep Afbeelding
:pukel: :pukel: :pukel: :pukel: geef mijn portie maar aan fikkie :mrgreen:
bri
Zeer actief

n.a.v. eerder genoemde links in dit topic ben ik me toch wat meer gaan verdiepen in kvv en barfen. eerlijk gezegd ben ik nogal geschrokken van de slechte berichten omtrend brokken. je denkt dat je hond het beste geeft door haar brokken te geven, je koopt zelfs een wat duurdere variant, maar op al die sites wordt het gebruik van brokken simpelweg afgeraden.
mijn plan is dus ook om volledig over te gaan op vers.
maar een simpel rekensommetyje vertelt mij dat ik dan ong 100 euro in de maand kwijt ben aan vers vlees.
dit vind ik nogal wat als ik het vergelijk met nu, zo'n 25 euro per maand.
een verhoging van 75 euro vind ik toch vrij veel,
dat ht zowieso anders moet vinden we hier allemaal, maar we denken aan de volgende oplossing:
een beter merk voer en vers vlees, dus gewoon een combinatie.
zou je dan bv in de ochtend brok kunnen geven (uur of half 7)
smiddags kvv (rond 15.30) en dan af en toe vers vlees als extra'tje
of zou dit teveel van het goede zijn?
femke krijgt nu ook brokken en smiddags rodi, ze doet het hier goed op, heeft geen last van diarree ofzo, sterker nog, ik heb het idee dat ze meer energie heeft. en haar vacht begint meer te glanzen (of dit beeld ik me in..)
maar omdat er vaak wordt aangeraden niet brok en vlees door elkaar heen te geven ivm verschillende spijsverteringssystemen,
aan de andere kant, er zit ruim tijd tussen de 2 voedingen
heeft er iemand tips of opmerkingen?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Er gaat hier 100 kilo per maand door met 3 grote honden en ik kom lang niet aan die 100 euro die jij berekend hebt, maar ik stel dan ook zelf samen. Als je daar meer infirmatie over wilt kun je je eens aanmelden op de diverse fora als http://www.voernatuurlijk.nl/forum/index.php, http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/index.php en barfplaats.nl
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben ook erg veel kwijt per maand hoor, iedere dag 1 kg Carnibest (á 2,75) x 30 = euro 82,50.
En dan krijgen ze het aangevuld met Farmfood brokken, anders ben ik bijna het dubbele kwijt (Kaya 800 gram Carnibest en Puchu ook).

Zowel Kaya als Puchu krijgen 's ochtends Carnibest, 's middags krijgt Puchu wat Farmfood brokken en 's avonds krijgt Puchu alleen Carnibest en Kaya krijgt Carnibest gemengd met Farmfoodbrokken.

Op die manier ben ik zo'n euro 100,00 kwijt per maand voor twee honden.
KVV is wel veel duurder dan brokken, maar als ik zie hoe goed Puchu het erop doet: een pup die nooit diarree heeft of beroerd is (op één keer na, na een ontwormingspil dan).

Met een geperste brok kan je combineren met KVV. Met merken als RC of Eukanuba ligt dat weer anders.

Echt zelf samenstellen, zoals Huts zegt, is veel goedkoper.
Maar hier kom ik nog niet aan toe allemaal :N: (behalve dan een keer een visdagje voor Puchu).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bri
Zeer actief

aha, okeej, maar wat is dan het verschil tussen geperste brokken en brokken als rc enzo
sorry voor al die vragen, jullie zullen er zo langzamerhand wel gek van worden.. :roll:
maar ik begrijp wel dat er gewoon iets moet veranderen.
als ik uitga van brok en kvv is het makkelijk te doen voor ons.
barfen is (nog) geen optie van ons, ten eerste heb ik er nog te weinng verstand van en vind ik het nogal link om me daaraan te wagen met een puberende pup van 8 mnd. en ten tweede neemt het veel tijd en ruimte (als in vrieskast ruimte) in beslag.
het wordt dus combi brok en kvv, alleen nog overstappen naar een andere brok..
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef:aha, okeej, maar wat is dan het verschil tussen geperste brokken en brokken als rc enzo
sorry voor al die vragen, jullie zullen er zo langzamerhand wel gek van worden.. :roll:
maar ik begrijp wel dat er gewoon iets moet veranderen.
als ik uitga van brok en kvv is het makkelijk te doen voor ons.
barfen is (nog) geen optie van ons, ten eerste heb ik er nog te weinng verstand van en vind ik het nogal link om me daaraan te wagen met een puberende pup van 8 mnd. en ten tweede neemt het veel tijd en ruimte (als in vrieskast ruimte) in beslag.
het wordt dus combi brok en kvv, alleen nog overstappen naar een andere brok..
Dat is een nogal theoretisch verhaal, waar ik ook het fijne niet van weet.
Je hebt geperste brokken (zoals bv Farmfood en Cavom) en je hebt geëxpandeerde brokken (zoals bv RC, Eukanuba en de meeste brokken eigenlijk).
Dat 'geperst' en 'geëxpandeerd' gaat om de bereidingswijze van de brok, hierdoor is de vertering ook totaal anders.
Als je bv bij een geperste brok water toevoegt, zal deze brok dit niet opnemen of uitzetten, bij een geëxpandeerde brok gebeurt dit wel.
Om diverse redenen (en vraag me niet exact welke :N: ) kan de geperste brok wél gecombineerd worden met versvlees omdat de vertering van beiden elkaar niet 'in de weg zit'.
Met een geëxpandeerde brok is dit wel zo, de vertering hiervan is totaal anders.

Als iemand anders het beter uit kan leggen, graag :mrgreen:

In ieder geval heb ik dit destijds (toen ik KVV en brok ging combineren) nagevraagd bij Farmfood en kreeg ik ongeveer deze uitleg en dat het bij geperste brokken geen problemen geeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Moeilijk om een keuze te maken hierin.
Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem als jou. Wat is nu het beste en hoe zit het precies in elkaar allemaal.

Van deze sites heb ik veel informatie gehaald:

http://www.farmfood.nl/
http://www.barfplaats.nl/
http://www.barf-natuurlijk.nl/html/faqindex.html
http://www.versvoeding.nl/

Ik wil nog even het oude voer op gaan maken en dan wil ik overgaan op Farm Food in combinatie met vers voer.
Als je zo rond gaat lezen kom je inderdaad veel slechte verhalen tegen over brokken.
Het hoe nu verder verhaal moet ik nog een beetje compleet krijgen voor mezelf.

Succes ermee.
Afbeelding
bri
Zeer actief

klinkt goed, dat farmfood, heb eens gekeken op verschillende sites. zodra de zak voer op is stappen wij over op farmfood met combinatie kvv.
bedankt allemaal
Afbeelding
Wilbert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wilbert »

Amber schreef:
Yunyah schreef:Trouwens, een pup moet je zo'n 4x per dag voeren. Kun je dan ook verdeeld voeren?
Bijvoorbeeld een pup van 3 kilo, die krijgt 120g van Carnibest per dag. Kun je dan 4x 30g (120g) geven? Ik vind dat zo weinig klinken...30g per keer!
Of 2x 30g (60g) + 2x 30g brokjes (60g)?

Of moet je vlees en brok gescheiden houden? Ik zie namelijk dat er veel aangeraden wordt om één 'vleesdag' te houden per week. Maar ik geef alle dagen beide.

Veel vragen :ok: :ok: Maar dit is goed hoor, beter veel vragen als weinig.
Voor een pup moet je aanhouden 50 tot 60 gram per kg lichaamsgewicht. Dus als je hondje 3 kilo is,, :denken: Mag ie 180 gram per dag, verdeeld over drie of vier maaltijden. Kom je dus op 45 gram per dag.

Wat je hier leest over brok en vlees gescheiden houden is een beetje lastig dit zo te zeggen, laat ik het zo zeggen de meningen zijn hierover verdeeld.
Ik persoonlijk vind dat je het niet tegelijk moet geven, omdat een brok nu eenmaal anders verteerd als rauw vlees.

Dus wat je kan doen is bvb vijf dagen alleen brok en dan bvb twee dagen alleen vlees. Kwa vergelijking met Rodi, is Carnibest echt heel anders, het is namelijk veel grover. Rodi is meer gemalen. Dacht dat ze trouwens Bij Rodi met een Calcium-preparaat werkten, en bij Carnibest dacht ik met bot.

Klopt helemaal! :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bri schreef:
er wordt alleen op de site van carnibest gesproken over volledige vervanging van de brok. zou dit echt nodig zijn?als ik 2x per week versvlees geef als vervanging, dan zou dit toch wel voldoende moeten zijn?
Dat ligt er aan wat je zelf voldoende vindt natuurlijk. :wink: Maar Carnibest kun je prima combineren met een brok. Persoonlijk zou ik dan wel voor een natuurlijke brok gaan (zoals Cavom of Farmfood), zodat je nog een beetje in de lijn van natuurlijk voeren blijft.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Yunyah schreef:De structuur is wel erg anders dan die van Rodi, niet zoals op het plaatje. Het ziet er wat vleziger uit dan Rodi (althans, de variant die ik gebruik want sommige Rodi is ook grijzig/bruinig) en met meer stukjes/structuren, terwijl Rodi meer gemalen is zoals tartaar. Het ruikt ook sterker dan Rodi, meer als ehh...tsja...dood beest.
Hoe grijzer een vers vees merk, hoe meer pens er in verwerkt zit. Pens zorgt voor die grijze kleur. In vers vlees merken die roder zijn, zit meer spiervlees.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef: KVV is wel veel duurder dan brokken, maar als ik zie hoe goed Puchu het erop doet: een pup die nooit diarree heeft of beroerd is (op één keer na, na een ontwormingspil dan).
Dat ligt er maar net aan met welk vers vlees merk en welke brok je vergelijkt. Er zijn ook brokkenmerken waarbij je duurder uit bent dan met vers vlees en andersom!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Stang schreef: KVV is wel veel duurder dan brokken, maar als ik zie hoe goed Puchu het erop doet: een pup die nooit diarree heeft of beroerd is (op één keer na, na een ontwormingspil dan).
Dat ligt er maar net aan met welk vers vlees merk en welke brok je vergelijkt. Er zijn ook brokkenmerken waarbij je duurder uit bent dan met vers vlees en andersom!
Dat is waar :wink:
Maar we hadden het over Carnibest, gemiddeld zo'n euro 3,00 per kg (ligt aan afname natuurlijk) en je moet wel een héle dure brok geven wil je daaraan komen.
Ik vergeleek even automatisch eigenlijk Carnibest en Farmfood en dan scheelt het toch wel erg veel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Wilbert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wilbert »

Stang schreef:
Scooby schreef:
Maar we hadden het over Carnibest, gemiddeld zo'n euro 3,00 per kg (ligt aan afname natuurlijk) en je moet wel een héle dure brok geven wil je daaraan komen.
Ik vergeleek even automatisch eigenlijk Carnibest en Farmfood en dan scheelt het toch wel erg veel.
Als je het puur vergelijkt EUR 3,- p/kg en Hills/RC/Eukanuba (om de duurdere brokkenmerken maat te noemen), ben je in eerste instantie duurder uit. Dus tot zoverre klopt je verhaal.

Maar...... voor je hond is het gezonder en daardoor zullen de DA koste lager zijn.
Dus maar net hoe je het wilt bekijken.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wilbert schreef:
Stang schreef:
Scooby schreef:
Als je het puur vergelijkt EUR 3,- p/kg en Hills/RC/Eukanuba (om de duurdere brokkenmerken maat te noemen), ben je in eerste instantie duurder uit. Dus tot zoverre klopt je verhaal.

Maar...... voor je hond is het gezonder en daardoor zullen de DA koste lager zijn.
Dus maar net hoe je het wilt bekijken.
Ik weet niet of je echt kan zeggen of een hond op versvlees gezonder is dan een hond die brokken krijgt?

Ze krijgen hier ook versvlees hoor en ze doen het er fantastisch op, maar om nu echt te zeggen dat je aan een hond die versvlees eet minder dierenartskosten hebt??
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”