Marion. schreef:Nooit zou ik al een castratie overwegen als ik de pup nog niet eens in huis heb :N:
Ik probeer alleen informatie in te winnen (ook over allerlei andere zaken) zodat ik gewoon beter voorbereid ben als de pup komt. Zolang je ergens niet voldoende informatie over hebt om te beslissen, dan heet dat toch overwegen? Vind je dat slecht? Ik vind dat vooruit denken. Als ik er helemaal niets van wist, geen informatie zou opvragen en ik liet alles maar klakkeloos doen omdat anderen zeiden dat ik het moest doen...dát zou ik pas slecht vinden.
Melanie 74 schreef:haar hele leven draait om eten!!
Wil ik niet weten hoe Suus zou zijn als die gacastreerd was
starfleet schreef:Ik wil alleen nog iets zeggen over de bank. Daar kunnen fleecedekentjes over tijdens de loopsheid.
[..]
Buffy houdt zichzelf schoon, je vindt hooguit eens een druppeltje, dat kan bij jouw teefje ook zijn en dan zijn broekjes al helemaal niet nodig.
Dekentjes is een optie, maar wij hebben een hele grote bank met veel kussens. Wil je daar normaal op blijven zitten, dan moet je om elk kussen een deken doen. Dat wordt 8 dekens dan samen. En ik ben astmatisch dus heb het liefst zo weinig mogelijk losse dekens. En elke keer als je erop gaat dan glijden ze eraf. Aan het eind van de loopsheid hebben wij wél al 2 dekens op de bank zodat Suus dan erop kan zonder broekje. We kunnen ze dan speciaal erop leggen wanneer ze op de bank gaat, want wij zetten haar op de bank daar kan ze niet zelf op omdat wij parket hebben. Maar de pup wordt uiteindelijk zo groot dat ze zelf op de bank kan stappen.
De rest van de loopsheid houdt Suus zichzelf niet goed schoon (2e deel van je quote) en ze lekt behóórlijk. Dat is de reden dat ik haar een broekje aan doe, als ze een keer een drupje lekte was een dekentje echt wel voldoende. Maar als ze nu ligt dan ligt er soms echt een 'plasje' daarna. Bovendien heb ik speciaal voor Suus een broekje aangeschaft met een zachte rand, zodat het niet schuurt. Ze heeft er helemaal geen last van, frutselt er nooit aan.
Ik snap dus niet zo goed wat het probleem is. Castreren is slecht maar een broekje ook? Mensen dragen toch ook een 'broekje' als ze ongesteld zijn? En nee honden doen dat in het wild niet, maar in het wild wonen ze ook niet bij ons in huis. Als mijn hond geen hinder ondervindt van een broekje en mijn bank/auto daarmee schoon blijft, dan zie ik het probleem niet.
Verder zie ik aan jullie reacties dat ik dus helemaal verkeerd ben voorgelicht. Ik had juist het idee gekregen door verhalen dat ik mijn hond met castratie een gunst zou bewijzen omdat ze dan minder kans had op ziekten. Maar goed dus dat ik om ervaringen gevraagd heb. Deze verhalen hebben mij in ieder geval doen besluiten om eerst sowieso niets te doen en het verloop maar gewoon af te wachten.
Alleen nu weet ik nog steeds niet of sterilisatie bij honden nu wel of niet kan? Want ik hoor alleen maar 'castratie' terwijl ik me toch herinner dat onze poes vroeger toch echt gesteriliseerd was. Doen ze dat niet bij honden?