Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Niet normaal hoeveel teken Vegas ineens heeft :N: Het eerste jaar had hij er 1, het tweede jaar vond ik er 2 en dit jaar heb ik ze niet meer geteld zoveel heeft hij er al gehad. Net zag ik er ineens 1 zitten net achter zijn wang en die was al flink volgezogen Dat ik die nou niet eerder heb opgemerkt of kunnen die dingen zich in een dag heel erg volzuigen?
Hebben jullie honden dit jaar ook zoveel teken?
Edit: ik weet eigenlijk niet of dit in de Koffiecorner hoort?
ik heb er vanaf februari tot nu pas 3 gevonden dus bij ons valt het nog mee,vorig jaar over het hele jaar maar 5 gevonden en we lopen toch heel vaak in de duinen en hij ligt graag in het hoge gras.
Niet zozeer echt meer dan andere jaren, maar ik heb nu regelmatig een bijna helemaal volgezogen teek. Dat ik me afvraag hoe het nou kan dat ik dat ding niet eerder gezien heb
Vannacht om een uuf of 2 kroop Moos tegen me aan in bed, ik kroelde even met zijn oor, voel ik daar een enorm dikke teek aan hangen!
Licht aan, en die teek uitgedraaid die dus al helemaal vol was.
Laatst gewijzigd door Moos op 07 jun 2007 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier is het ook erg met die vieze teken, ik haal er elke dag wel 2 af als we naar het bos zijn geweest.
Ik gebruik zo,n frontline pipetje maar dat zal wel niet genoeg wezen.
Moos schreef:Niet zozeer echt meer dan andere jaren, maar ik heb nu regelmatig en bijna helemaal volgezogen teek. Dat ik me afvraag hoe het nou kan dat ik dat ding niet eerder gezien heb
Vannacht om een uuf of 2 kroop Moos tegen me aan in bed, ik kroelde even met zijn oor, voel ik daar een enorm dikke teek aan hangen!
Licht aan, en die teek uitgedraaid die dus al helemaal vol was.
Nou, dat heb ik nu dus ook al twee keer gehad. Niet een beetje volgezogen maar op standje: 'ik ontplof zowat :N: '
Meestal zijn ze nog klein als ik ze eraf haal maar deze was echt heel groot en Vegas zijn huid is ook helemaal roze en kapot (geen kring) van dat monster
Aimee schreef:Ben heeft er dit jaar nog maar een stuk of 5 gehad, maar ik had er zelf gisteren een :N: :N:
Oh, gadverdamme Toen ik die dikzak bij Vegas zag gruwelde ik al bij de gedachten dat ik er ooit zelf 1 zou hebben ergens :N:
Heb je die teek zelf weggehaald? Ik geloof dat ik flauw zou vallen
M@ri@nne schreef:Hou op schei uit.
Ik haalde er laatst na een wandeling zo al 8 van Lola d'r kop af.
Zaten die dan al vast? Ik lees hier weleens verhalen van mensen die wandelen teken van hun honden afhalen maar ik heb nog nooit een wandlelende teek gezien
Zaten die dan al vast? Ik lees hier weleens verhalen van mensen die wandelen teken van hun honden afhalen maar ik heb nog nooit een wandlelende teek gezien
Ik pluk tijdens een wandeling soms ook wandelende teken van de hondjes af.
Maar dat ik ze regelmatig pas helemaal volgezogen vind dat ken ik niet
Wandelende teken pluk ik er vaak af tijdens het wandelen of in de auto.
Daan heeft sinds gisteren een tekenband. Ik wordt gewoon jaloers dat jullie klagen over 1 of 2 teken, ik haal er dagelijks minimaal 5 af. Hopelijk gaat de tekenband werken.
Die dwerg van mij zit ook overal met zijn neus in, tot nu toe iedere dag wel een teek kunnen verwijderen :N: en regelmatig ook wandelende teken die ik er zo kan af halen.
Wandelende teken pluk ik er vaak af tijdens het wandelen of in de auto.
Hier ook. De score is dagelijks vaker boven de 10 dan onder de 10. En dan pluk ik ze inderdaad meestal wandelend van de honden af. Terrasje doen na een wandeling, dan gaan de teken op sjouw. Af en toe een slok bier, en maar loeren naar je hond (en).
Zo ook in de auto inderdaad. Dat is soms wel eens gevaarlijk, als ik alleen in de auto zit. Maar desnoods zet ik de auto op de vluchtstrook als ik in de spiegel zie dat er één over Mieppies kop een lekker plekje zoekt. Ik zal en moet dat kreng krijgen en pletten.
Spuit jij Vegas niet met Tea tree in?
Ik dacht dat je deed in het kader van de vlooien allergie..
Hier never nooit teken.
Rimpel is vijf en een half en heeft er drie gehad in zijn leven die ieniemienie waren omdat ik ze meteen zie bij hem op zijn dunne vacht.
Nu ik spray met de tea tree komt er niets meer in zijn buurt.
Toevallig heb ik er deze week al vijf gevonden waarvan drie op de honden en twee op de vloer. Tot nu toe kwam het maar heel zelden voor dat de honden teken hadden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hier ook regelmatig teken. En ik heb ook tea try olie gebruikt. Maar onverdunt een paar druppels op de vacht.
@ Mercedes 2803, wat voor verhouding gebruik jij en waar spuit je dan? En hoe vaak? Ben nu dus tea try olie aan het uitproberen en ben dus veel info aan het verzamelen van hoe of wat.