het is toch van den zotte. mag dat in nederland niet? hoe word het voer hier eigenlijk houdbaar gehouden? ik heb wel eens gehoord dat fabrikanten van brokken zeggen dat er niks in zit maar volgens mij kan dat niet maanden vrij van bederf zijn. daar moet toch iets in zitten wat bederf voor komt.hercujess schreef:In Amerika is het nog toegestaan om toevoegingen zoals bijvoorbeeld landbouwgif aan het voer toe te voegen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lang leve Eukanuba...kort leven je beestjes....UPDATE!!
Moderator: moderatorteam
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
-
hercujess
In Nederland mag dat inderdaad niet meer, maar pak maar eens een willekeurig pak uit de winkel en dan staat er: met toegestane hoeveelheid anti-oxidanten, kleurstoffen, etc. etc. Dat is ook chemisch, maar dus niet stoffen zoals in Amerika.nikaboef schreef:het is toch van den zotte. mag dat in nederland niet? hoe word het voer hier eigenlijk houdbaar gehouden? ik heb wel eens gehoord dat fabrikanten van brokken zeggen dat er niks in zit maar volgens mij kan dat niet maanden vrij van bederf zijn. daar moet toch iets in zitten wat bederf voor komt.hercujess schreef:In Amerika is het nog toegestaan om toevoegingen zoals bijvoorbeeld landbouwgif aan het voer toe te voegen.
Wel weet ik dat er bij veel kluiven (behalve die van Farmfood) arsenicum wordt toegevoegd tijdens het productieproces.
De hond van de buren heeft een paar weken geleden 24 uur aan het infuus gelegen, kantjeboord. Bleek een darminfectie te hebben tengevolge van het voedsel...zal de naam hier niet noemen, maar die groene pakken met die Golden pup erop die ook in de super te verkrijgen zijn.
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Eten jullie elke dag 100% biologisch? Dat is het beste voor mensen. Maar dat doet toch ook bijna geen mens? Waarom zou het dan verkeerd zijn als die man zijn hond gekookt vlees geeft? Denk je dat iedereen die bij het voedingscentrum werkt elke dag 2 stuks fruit en 2 ons groenten eet en voor elk koekje een balansdag houdt?Amber schreef:Het is het beste, maar zelf kookt ieeefje+huig schreef:die man bij Oprah vertelde ook dat rauw voer het beste is voor honden maar zelf kookt hij het vlees voor zijn hond![]()
ook niet erg geloofwaardig denk ik?![]()

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
omdat je met koken alle voedingswaarde weg kookt,dat gebeurt eigenlijk ook met ons eten als wij koken.steriel voer houd je dan over en daar kan een hond (en een mens eigenlijk ook)niks mee.nou ligt het voor ons iets anders dan bij een hond,rauw vlees hoef ik ook niet in bepaalde vormen,maar een hond heeft hele andere maagsappen en kan rauw vlees (bijna)geen kwaad en is beter voor ze dan gekookt.

jemble 5 maanden
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik eet zeker niet elke dag biologisch en rauw maar weet je dat mensen tegenwoordig dan ook hoofdzakelijk doodgaan aan welvaartsziekten?
hart en vaatproblemen door overgewicht en ongezonde voeding
kanker door mutatie van vetcellen(niet in alle gevallen)
allergien omdat we alles steriel houden,wij maken door onze leefgewoonten ook ons lichaam minder goed en de weerstand is vaak ver te zoeken.
Ik zeg niet dat dit bij iedereen en alles zo is maar vroeger werd je misschien maar 50 maar dan had je wel vanaf je 4e jaar keihard gewerkt en geen warme kachels en dure medicijnen enz enz dat is wat ons ouder maakt,niet de goede voeding,maar ik moet er bijzeggen dat dat mijn overtuiging is en niet een op feiten gebaseerd iets.
Ik denk dus dat honden ook beter zo kunnen eten als in de natuur,ik heb nog nooit een wolf met een pannetje zien zitten(heb nog nooit een wolf in het wild gezien maar goed)
de tijgers in de dierentuin krijgen toch ook geen brokken maar hele lappen vlees,puur omdat dat zo hoort(oke ze moeten eigenlijk jagen ik weet het)
dus als die man verkondigt dat rauw het beste is in zo'n grote show dan moet ie ook wel weten waar ie over praat en niet vlak er na zeggen dat ie het vlees kookt.Straks gaat iedereen de hele kippen staan koken alvorens te voeren :N:
groetjes eefje
hart en vaatproblemen door overgewicht en ongezonde voeding
kanker door mutatie van vetcellen(niet in alle gevallen)
allergien omdat we alles steriel houden,wij maken door onze leefgewoonten ook ons lichaam minder goed en de weerstand is vaak ver te zoeken.
Ik zeg niet dat dit bij iedereen en alles zo is maar vroeger werd je misschien maar 50 maar dan had je wel vanaf je 4e jaar keihard gewerkt en geen warme kachels en dure medicijnen enz enz dat is wat ons ouder maakt,niet de goede voeding,maar ik moet er bijzeggen dat dat mijn overtuiging is en niet een op feiten gebaseerd iets.
Ik denk dus dat honden ook beter zo kunnen eten als in de natuur,ik heb nog nooit een wolf met een pannetje zien zitten(heb nog nooit een wolf in het wild gezien maar goed)
de tijgers in de dierentuin krijgen toch ook geen brokken maar hele lappen vlees,puur omdat dat zo hoort(oke ze moeten eigenlijk jagen ik weet het)
dus als die man verkondigt dat rauw het beste is in zo'n grote show dan moet ie ook wel weten waar ie over praat en niet vlak er na zeggen dat ie het vlees kookt.Straks gaat iedereen de hele kippen staan koken alvorens te voeren :N:
groetjes eefje
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil hier wel aan toevoegen, ik lees nu een paar keer als antwoord; ben blij dat ik vers voer, want brok daar durf ik niet op te vertrouwen.
Ik geef zelf ook kvv, BARF en geef de dagen dat ik werk farmfood.
Ik heb ook wel is een paar dagen helemaal geen tijd gehad om BARF te geven, puur omdat ik niet de juiste hoeveelheid in huis had en ze bv 3 dagen achter elkaar alleen farmfood hebben gehad,ook ben ik in de veronderstelling dat als ze dat langer hadden gehad er ook geen problemen waren geweest.
Ik vind dit heel erg om in zo'n situatie je hond te moeten verliezen..dan is je hond nog kerngezond en dan door zo'n k*tbrok..
Maar dat wil niet zeggen dat elke brok slecht is
Mijn mening is ook; de meeste brokken wel, maar niet allemaal.
Ik geef zelf ook kvv, BARF en geef de dagen dat ik werk farmfood.
Ik heb ook wel is een paar dagen helemaal geen tijd gehad om BARF te geven, puur omdat ik niet de juiste hoeveelheid in huis had en ze bv 3 dagen achter elkaar alleen farmfood hebben gehad,ook ben ik in de veronderstelling dat als ze dat langer hadden gehad er ook geen problemen waren geweest.
Ik vind dit heel erg om in zo'n situatie je hond te moeten verliezen..dan is je hond nog kerngezond en dan door zo'n k*tbrok..
Maar dat wil niet zeggen dat elke brok slecht is
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007