Ook ziet het er het natuurlijkst uit.
Ik geef 2 x per dag Carnibest en hij blaakt van gezondheid
In het weekeinde krijgt hij echte vuile pens
Moderator: moderatorteam
Een richtlijn is ongeveer tussen de 20 en 30 gram Kvv per KG lichaamsgewicht van de hond.bri schreef:allemaal erg positieve berichten, femke krijgt nu 1x per dag rodi en dan krijgt ze 300 gram, lijkt me erg weinig persoonlijk. er staat zelfs dat je het vlees moet vervangen door het aantal grammen brok per dag, maar dat zou betekenen dat femke nt 200 gram vlees zou krijgen, dan zijn 2 van die hamburger schijven van rodi (zo noem ik het..)
Robbie eet ook maar twee schijven per dag...bri schreef:allemaal erg positieve berichten, femke krijgt nu 1x per dag rodi en dan krijgt ze 300 gram, lijkt me erg weinig persoonlijk. er staat zelfs dat je het vlees moet vervangen door het aantal grammen brok per dag, maar dat zou betekenen dat femke nt 200 gram vlees zou krijgen, dan zijn 2 van die hamburger schijven van rodi (zo noem ik het..)
Dat kleine hondje in je onderschrift?Marloes schreef:Robbie eet ook maar twee schijven per dag...

Amber schreef:Huijbers Diervoeding Groesbeekjoline schreef:Weet jij dan misschien een verkooppunt in Nijmegen of omgeving?Teckelgek schreef:Weet je dat zeker? Er zijn bijv. ook fokkers die het verkopen.joline schreef: Carnibest zou ik ook wel eens willen proberen, maar heb geen verkoop punten in de buurt zitten.
Ik krijg het van een fokker die in Amersfoort zit en het zelfs thuis bezorgd.
Marieke Huijbers
Mobiel: 06-12206626
Bezorging in Nijmegen en omstreken
Doggy's-Food Nijmegen
Verkoop alleen op telefonische afspraak
Tel. 06-54635850
Wij bezorgen gratis in de regio Nijmegen bij besteding vanaf € 20,00
Wij voeren eigenlijk alleen maar Carnibest, maar Smul lusten ze ook wel.senna03 schreef:Hier voer ik ook regelmatig Rodi, maar ik moet zeggen dat ze nog gekker zijn op Smuldier. Ik haal dan eigenlijk altijd de Pens Compleet en ik moet zeggen dat dit er meer uitziet als pens dan Rodi. Het is minder fijngemalen. En het is erg goedkoop vind ik. Maar ik heb hier ook wel eens minder goede berichten gelezen over Smuldier, dus wissel ik het af met Rodi. Carnibest heb ik nog nooit geprobeert, is moeilijk aan te komen hier. Althans, ik heb het nog niet kunnen vinden.
Graag gedaanjoline schreef:Amber schreef:Huijbers Diervoeding Groesbeekjoline schreef:Weet jij dan misschien een verkooppunt in Nijmegen of omgeving?Teckelgek schreef: Weet je dat zeker? Er zijn bijv. ook fokkers die het verkopen.
Ik krijg het van een fokker die in Amersfoort zit en het zelfs thuis bezorgd.
Marieke Huijbers
Mobiel: 06-12206626
Doggy's-Food Nijmegen
Verkoop alleen op telefonische afspraak
Tel. 06-54635850
Wij bezorgen gratis in de regio Nijmegen bij besteding vanaf € 20,00
Bedankt!
Jep, die kleine hond.Yunyah schreef:Dat kleine hondje in je onderschrift?Marloes schreef:Robbie eet ook maar twee schijven per dag...Suus krijgt 1 Rode schijf 's avonds en 's morgens een hand brokken en blijft daarmee precies op gewicht. Maar die heeft natuurlijk minder nodig omdat ze senior is.
Heeft er trouwens iemand een plaatje/foto van Carnibest?
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.
Ik ga effies voor je zoeken.Marloes schreef:Jep, die kleine hond.Yunyah schreef:Dat kleine hondje in je onderschrift?Marloes schreef:Robbie eet ook maar twee schijven per dag...Suus krijgt 1 Rode schijf 's avonds en 's morgens een hand brokken en blijft daarmee precies op gewicht. Maar die heeft natuurlijk minder nodig omdat ze senior is.
Heeft er trouwens iemand een plaatje/foto van Carnibest?
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.
En hij is 4 kilo en ziet er precies goed uit.

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je gebruikt, je hebt ze in verschillende hoeveelheden namelijk 250 gram, 500 gram en ikzelf gebruik de kilogram, want Mack eet bijna 1500 gram per dag.Amber schreef:Hier toch een plaatje gevonden op de site van Carnibest,, wat geplakt en genknipt.Marloes schreef:Hoeveel Carnibest moet je geven dan? Lijkt me lastig als het gewoon worsten zijn...
Dit is dus de Lam en Rijst versie.
Dan Robbie dus 100 gram per dag. (4 kilo, 25 gram per kilo)Teckelgek schreef:Voor een pup 40 tot 50 gram per kg. lichaamsgewicht, voor een volwassen hond 20 tot 25 gram.Marloes schreef:Hoeveel Carnibest moet je geven dan? Lijkt me lastig als het gewoon worsten zijn...
De worsten zijn er in verschillende maten.
Waar heb je die dan gevonden? Ik heb de site omgespit en zag nergens plaatjes...maar ik zal wel weer tijdelijk acuut blind zijn geweestAmber schreef:Hier toch een plaatje gevonden op de site van Carnibest

Volgens mij kan je best die hoeveelheid Carnibest verspreid geven.Yunyah schreef:Trouwens, een pup moet je zo'n 4x per dag voeren. Kun je dan ook verdeeld voeren?
Bijvoorbeeld een pup van 3 kilo, die krijgt 120g van Carnibest per dag. Kun je dan 4x 30g (120g) geven? Ik vind dat zo weinig klinken...30g per keer!
Of 2x 30g (60g) + 2x 30g brokjes (60g)?
Of moet je vlees en brok gescheiden houden? Ik zie namelijk dat er veel aangeraden wordt om één 'vleesdag' te houden per week. Maar ik geef alle dagen beide.
Yunyah schreef:Trouwens, een pup moet je zo'n 4x per dag voeren. Kun je dan ook verdeeld voeren?
Bijvoorbeeld een pup van 3 kilo, die krijgt 120g van Carnibest per dag. Kun je dan 4x 30g (120g) geven? Ik vind dat zo weinig klinken...30g per keer!
Of 2x 30g (60g) + 2x 30g brokjes (60g)?
Of moet je vlees en brok gescheiden houden? Ik zie namelijk dat er veel aangeraden wordt om één 'vleesdag' te houden per week. Maar ik geef alle dagen beide.
Bedoel je helemaal op Kvv?bri schreef:kijk, dat wist ik niet, nu krijgt femke 3x p/d eten waarvan de eerste x brok, rond een uur of 7..
de 2e x is dus rodi, rond half 4 en de laatste x is als wij naar bed gaan, maar dat is meer als een soort extraatje.
nog weer een reden om over te stappen op volledig voer..
ik merk al wel dat ze minder poept
Ach weet je, daar is niets aan te doen, gelukkig zijn er wel steeds meer da die de voordelen van kvv gaan zien.bri schreef:ja daar baal ik dus ook een beetje van!een van onze katten is nu 4 jaar oud en heeft al vanaf kitten af aan speciaal dieet voer omdat ze niks kan verdragen. zelfs nu heeft ze heel kleine drolletjes, maar zodra ze ook mar 1 stukje brood van tafel jat zit ze diezelfde avond nog miauwend van de pijn te diareen op de kattenbak.
dat voer is verschrikkelijk duur en naar mijn idee erg eenzijdig. maar goed, wat moet ik anders..haar tanden zitten al vol met aanslag..
ik heb zoveel verhalen gelezen over katten met hetzelfde probleem die met carnibest nergens last van hebben.
ik voel me eigenlijk een beetje belazerd omdat mijn da nooit heeft aangegeven dat vers vlees ook heel goed zou werken bij haar..
naja, in ieder geval vind ik het wel heel fijn dat er hier zoveel mensen zijn met goede revaringen en die ook delen met anderen
Marloes schreef:Dan moest er toch zeker iets van 8 uur tussen zitten.
Suus krijgt 's morgens rond 7 uur haar brokken en 's avonds rond 7 uur de Rodi. Dus daar zit dan ruim voldoende tijd tussen lijkt me. Met de pup zou het dan dus beter zijn om het bij 6/5 brokdagen en 1/2 vleesdagen te houden, zoals o.a. Farmfood voorschrijft. Misschien ga ik dat dan ook wel bij Suus doen, wie weet bevalt dat wel beter. Ik heb mijn vader trouwens om een Carnibest gestuurd (ohjee...dat klinkt wel heel erg he...klinkt het minder erg als we elkaar vanavond zien en hij 1km van de winkel woont en ik 20?) zodat ik dat eens kan bekijken/bevoelen/beproeven etc.Amber schreef:Dus wat je kan doen is bvb vijf dagen alleen brok en dan bvb twee dagen alleen vlees.

Denk dat je best wel af en toe af kan wisselen, dus de ene keer Rodi en de andere keer Carnibest, of Smul... Heeft ook voordelen dan ben je ook niet zo afhankelijk van een merk.Yunyah schreef:Marloes schreef:Dan moest er toch zeker iets van 8 uur tussen zitten.Suus krijgt 's morgens rond 7 uur haar brokken en 's avonds rond 7 uur de Rodi. Dus daar zit dan ruim voldoende tijd tussen lijkt me. Met de pup zou het dan dus beter zijn om het bij 6/5 brokdagen en 1/2 vleesdagen te houden, zoals o.a. Farmfood voorschrijft. Misschien ga ik dat dan ook wel bij Suus doen, wie weet bevalt dat wel beter. Ik heb mijn vader trouwens om een Carnibest gestuurd (ohjee...dat klinkt wel heel erg he...klinkt het minder erg als we elkaar vanavond zien en hij 1km van de winkel woont en ik 20?) zodat ik dat eens kan bekijken/bevoelen/beproeven etc.Amber schreef:Dus wat je kan doen is bvb vijf dagen alleen brok en dan bvb twee dagen alleen vlees.
Kan ik trouwens Rodi en Carnibest door elkaar geven zonder overgang? Of lijkt het daarvoor niet genoeg op elkaar?
En is 'kvv' de afkorting voor voer zoals Rodi en Carnibest?
Ik zie zo vaak van die afkortingen hier die ik niet ken