Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nobivac inentingen
Moderator: moderatorteam
-
Baily
Nobivac inentingen
We kregen een oproep kaartje van de d.a. praktijk dat de honden weer aan de beurt zijn voor hun jaarlijkse inentingen.
Vanmorgen eventjes gebeld, en op mijn vraag of ze met Nobivac inetingen werkten omdat die 3 jaar geldig zijn, was het antwoord dat die geldigheid van 3 jaar alleen geldt voor de rabies inenting.
Maar ik had toch begrepen dat het ook voor de andere inentingen tegen ziektes geldig was, behalve voor Weil?
Nou moeten ze zowiezo dit jaar nog ingeent worden, omdat ze tot nu toe niet met Nobivac zijn ingeent, maar met Vanguard geloof ik, zo even uit mijn hoofd.
Klopt het wat mij is verteld door de assistente? Ik heb dus geen afspraak gemaakt omdat ik me eerst even beter wil informeren.
Vanmorgen eventjes gebeld, en op mijn vraag of ze met Nobivac inetingen werkten omdat die 3 jaar geldig zijn, was het antwoord dat die geldigheid van 3 jaar alleen geldt voor de rabies inenting.
Maar ik had toch begrepen dat het ook voor de andere inentingen tegen ziektes geldig was, behalve voor Weil?
Nou moeten ze zowiezo dit jaar nog ingeent worden, omdat ze tot nu toe niet met Nobivac zijn ingeent, maar met Vanguard geloof ik, zo even uit mijn hoofd.
Klopt het wat mij is verteld door de assistente? Ik heb dus geen afspraak gemaakt omdat ik me eerst even beter wil informeren.
-
Ari@ne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Re: Nobivac inentingen
Nou dat is sterk; ik kreeg vanmorgen precies hetzelfde te horenBaily schreef:We kregen een oproep kaartje van de d.a. praktijk dat de honden weer aan de beurt zijn voor hun jaarlijkse inentingen.
Ook dat het alleen voor rabiës geldt!
Je haalt me dus 'het topic uit het toetsenbord' (variatie op 'woorden uit de mond'
Gr. Marijke

-
Baily
Moon schreef:Nou dat is sterk; ik kreeg vanmorgen precies hetzelfde te horenBaily schreef:We kregen een oproep kaartje van de d.a. praktijk dat de honden weer aan de beurt zijn voor hun jaarlijkse inentingen.
Ook dat het alleen voor rabiës geldt!
Je haalt me dus 'het topic uit het toetsenbord' (variatie op 'woorden uit de mond'). Ben benieuwd!
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
De DHP is ook 3 jaar geldig, je bent dus fout geïnformeerd.Baily schreef:We kregen een oproep kaartje van de d.a. praktijk dat de honden weer aan de beurt zijn voor hun jaarlijkse inentingen.
Nog niet zolang geleden was er hier een topic over en daar staat ook het door Nobivac geadviseerde entschema in. Ik zal even zoeken.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hier http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=110774 staat onderaan ergens het schema van nobivac.
-
Baily
Dank je wel.Angelique25 schreef:Hier http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=110774 staat onderaan ergens het schema van nobivac.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ja dat klopt,je word gewoon in het ootje genomen.Geplaatst: Ma Jun 04, 2007 12:20 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik snap er niets meer van nu
Dat zou dus, (ik heb dat schema bekeken) betekenen dat Mick nog een keer moet als hij 1 jaar wordt in november en dat Jagger, die nu 16 maanden is, vorige maand helemaal niet had gehoeven, maar pas als hij 4 jaar is
groetjes eefje
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
Ok, dus Jagger moet pas over 3 jaar weer als ik het goed begrijp?Sennaruby schreef:De nieuwe registratieduur is geldig vanaf november 2006, alles wat daarvoor geent is staat nog voor 1 jaar in het boekje genoteerd. Jagger is voor nov. 2006 geent, dus officieel is het 'goed' dat hij vorige maand geent is, maar officieus had het ook over 2 jaar gekund.
Groetjes,
Fieke
Mick als hij een jaar is en dan ook pas weer 3 jaar later?
Lekker die da's
Ook namens mij bedankt voor alle info
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Jagger met Nobivac gevaccineerd is, hoeft hij pas weer 3 jaar na die entdatum weer gevaccineerd te worden en Mick inderdaad na een jaar met DHP en dan om de drie jaar of titeren.Teckelgek schreef:Ok, dus Jagger moet pas over 3 jaar weer als ik het goed begrijp?
Lekker die da's![]()
Groetjes,
Fieke

-
Ari@ne
Ja, allebei Nobivac.Sennaruby schreef:Als Jagger met Nobivac gevaccineerd is, hoeft hij pas weer 3 jaar na die entdatum weer gevaccineerd te worden en Mick inderdaad na een jaar met DHP en dan om de drie jaar of titeren.Teckelgek schreef:Ok, dus Jagger moet pas over 3 jaar weer als ik het goed begrijp?
Lekker die da's![]()
Groetjes,
Fieke
Ik zal er een aantekening van maken in hun boekjes
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor, mijn jongste reu is net een aantal weken geleden geent, alleen tegen weil aangezien de rest vorig jaar al is gedaan en 3 jaar geldig is.Baily schreef:We kregen een oproep kaartje van de d.a. praktijk dat de honden weer aan de beurt zijn voor hun jaarlijkse inentingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, mijn reu is vorig jaar rond deze tijd geent en dat geldt gewoon hoor als de DA het wil, hier zei hij zelf dat het onzin was om nu weer te enten alleen omdat het vroeger in het jaar was geweest, de entstof is hetzelfde gebleven.Sennaruby schreef:De nieuwe registratieduur is geldig vanaf november 2006, alles wat daarvoor geent is staat nog voor 1 jaar in het boekje genoteerd. Jagger is voor nov. 2006 geent, dus officieel is het 'goed' dat hij vorige maand geent is, maar officieus had het ook over 2 jaar gekund.
Groetjes,
Fieke

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
maar als je d.a. dus niet mee werkt daar in, dan moet je dus de volledige enting nog dit jaar als de honden voor november geent zijn, en daarna kan je dus gewoon om de 3 jaar de volledige enting krijgen?
Laat ik nou net op 20 oktober 2006 mijn honden hebben laten enten..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je bent toch je eigen baas over je hondP!nki schreef:maar als je d.a. dus niet mee werkt daar in, dan moet je dus de volledige enting nog dit jaar als de honden voor november geent zijn, en daarna kan je dus gewoon om de 3 jaar de volledige enting krijgen?
Mijn hond was dus in mei geent, dus heeeeeeeeel ruim voor nov.2006 en bij hem geldt het ook gewoon dus dan duw ik er echt niet onnodig zooi in hoor... zeker als mijn DA ook nog eens zegt dat het totaal overbodig is.

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Die discussie heb ik ook gehad toen ik met de honden voor de vaccinaties ging. Op de praktijk waar ik ga, werken zo'n 5 dierenartsen en dan nog een aantal assistentes. Bij het maken van de afspraak kreeg ik een nieuwe assistente aan de lijn die ik maar niet aan het verstand kreeg gebracht wat ik wilde. Ze dacht dat die 3 jaar alleen geldt voor de rabies. Daarna heeft ze me laten terugbellen door een DA die het absoluut niet zag zitten dat ik minder vaak wou gaan inenten. Uiteindelijk heb ik maar gevraagd of dokter ..... ook aanwezig was? Met hem kan ik op een fatsoenlijke manier een discussie aangaan, hij staat open voor mijn argumenten en ik voor die van hem. Dus uiteindelijk voor de zoveelste keer m'n verhaal gedaan, met als gevolg dat m'n honden netjes de vaccinatie die voor drie jaar geregistreerd staat hebben gekregen. Die moest wel eerst nog besteld worden want ze hadden 'm nog niet op voorraad. Alleen de Nobivac Rabies gebruiken ze inmiddels standaard en de DA verwachtte dat als er steeds meer mensen voor de driejaarlijkse inentingen vragen ze uiteindelijk helemaal op Nobivac zullen overstappen. Of Vanguard moet hun entstoffen ook voor langer laten registreren, maar dat zat er voorlopig nog niet in volgens hem. Hij raadde me in ieder geval aan om de volgende keer dat de honden ge-ent moeten worden maar direct naar hem te vragen, dat bespaart me onnodige discussies.
-
boxersien
Idd gewoon 3 jaar geldig hoor, al zeggen ze bij mijn DA ook anders. Maar enten? NOOIT meer bij deze honden. Bo, Sem en Paco al 2 jaar niet meer en boris dit jaar alleen weil gedaan. Helaas zo'n problemen hierdoor gehad dat hij voortaan maar zonder Weil gaat zwemmen in het zeewater (wonen aan zee). Zijn schildklier ging vorig jaar opeens minder werken (gezien zijn vacht) en na 3 maanden laten prikken en toen weer goed. Had geen link gelegd. Dit jaar laten enten en weer schildklier slecht, kale plekken, zwarte huid, sloom, veel slapen e.d. en nu 2 maanden later zijn de plekken weer bijna weg en is hij weer de normale boris. Hier dus geen entingen meer