Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat kan dit zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bolmieke
Vaste gebruiker

wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door bolmieke »

Pembroke Corgi van 2,5 jaar kan niet meer lopen en dierenarts kan niets vinden, alle reflexen e.d. zijn goed er is geen pijn.

-8 weken geleden een gescheurde of overrekte kruisband na een bijtincident, na 6 weken weer helemaal goed.
-1 week geleden kneuzing rechter voorpoot, erg geschrokken beetje manken en na een paar dagen erg slecht lopen met zere poot een beetjeopzij.
-4 dagen geleden, nagel losgescheurd van linker voorpoot, bloeden stopt niet, da verwijdert nagel en brengt drukverband aan. (veel bloed verloren en veel pijn bij da)
Sinds die dag loopt hij niet meer, het drukverband is verwijderd. Het lijkt ook wel of hij de coordinatie over z'n achterpoten kwijt is, die glijden opzij. Met veel hulp krijg ik hem even in stand en dan gaat hij voorzichtig zitten en vervolgens liggen.
Hij maakt geen zieke indruk, is ook best goed gemutst maar blijft dus roerloos liggen, rolt wel makkelijk om en gebruikt z'n voorpoten wel bij het hanteren van kauwsticks e.d.
Voor volgende week hebben we een afspraak bij de dierenorthopeed.
Wat kan er aan de hand zijn?

Groeten Mieke
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ach , die ziel !
Ik heb geen tips of raad ..maar wil je wel sterkte wensen.
Is de afspraak een beetje vroeg in de week ?
bolmieke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bolmieke »

Hallo Marie-Jose,

Bedankt voor je antwoord. We kunnen donderdag terecht en dat was nadat de dierenarts gebeld had voor een spoedafspraak, een gewone afspraak kon pas op 18 juni.
Vandaag is hij eventjes uit zichzelf gaan staan en dat is toch een klein stapje in de goede richting. Ik hoop dat hij dat morgen meer gaat doen, het is een heel naar gezicht zo'n hond die niets kan maar wel wil en vooral de onzekerheid of het wel goed gaat komen.

Groetjes Mieke
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

ik vraag me af of die kruisband wel weer genezen is. bij mensen staat er voor bindweefsel letsel (oa kruisbanden en enkelbanden etc) 6 weken voor acute genezing, maar daarna nog tot 9 maanden om geheel te herstellen..
ik heb geen idee wat het kan zijn omdat je ook aangeeft dat je hond door zijn achterpoten heen zakt.
ik hoop voor jullie dat verder onderzoek wat meer duidelijkheid geeft
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”