Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Griepje" ??
Moderator: moderatorteam
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
"Griepje" ??
Kan een hond een griepje hebben?
Suus is sinds eergisteren niet helemaal lekker. We kwamen beneden, ze dronk ineens haar bakje water leeg en kotste toen, een klein beetje maar. Daarna gaf ik brokjes maar ze at met lange tanden, terwijl ze normaal een vreetzak is. De rest van de dag ging het prima, gewoon normaal. Lekker gewandeld en ze is ook niet sloom.
Gisteren ook fijn gewandeld, brokjes at ze langzamer dan normaal maar wel alles op. Wederom normaal gedrag, verder geen kots of diarree. Alles lijkt normaal.
En toen bracht ik haar net naar de trimmer: snotneusje. Gewoon helder snot en ook maar een klein beetje, maar toch. Vanmorgen heeft ze normaal gegeten en ze gedraagt zich ook normaal verder. Ik heb haar temperatuur niet kunnen opmeten want wij hebben geen thermometer meer (heeft m'n paard ingepikt en toen hoefde ik 'm eigenlijk niet meer terug...), dus heb mijn vriend nu naar de winkel gestuurd voor een thermometer.
Kan een hond een beetje grieperig zijn? Ze hoest niet, heeft 2 drupjes snot gehad, is verder normaal alleen eet wat langzamer. Zo'n dag heeft ze wel vaker, gewoon 'niet lekker', maar nooit snot. Ik wil niet meteen de dierenarts bellen, want dat kost me driedubbel tarief en die zegt dan toch dat ik het maar even moet aanzien tot maandag. Dus ik wilde het aankijken tot maandag en als het dan niet beter is naar de dierenarts gaan.
Maar wat kan dit zijn? Ik heb direct symptomen opgezocht van kennelhoest, maar ze hoest dus niet en ze is ook gewoon geënt. Maar ik weet niet of ze ondanks enten toch ziek kan worden? Ze is vorige week in een asiel geweest, maar alleen contact met 1 hondje gehad en alleen op de parkeerplaats geweest. Of maak ik me veel te druk en is kan het een 'griepje' zijn?
Suus is sinds eergisteren niet helemaal lekker. We kwamen beneden, ze dronk ineens haar bakje water leeg en kotste toen, een klein beetje maar. Daarna gaf ik brokjes maar ze at met lange tanden, terwijl ze normaal een vreetzak is. De rest van de dag ging het prima, gewoon normaal. Lekker gewandeld en ze is ook niet sloom.
Gisteren ook fijn gewandeld, brokjes at ze langzamer dan normaal maar wel alles op. Wederom normaal gedrag, verder geen kots of diarree. Alles lijkt normaal.
En toen bracht ik haar net naar de trimmer: snotneusje. Gewoon helder snot en ook maar een klein beetje, maar toch. Vanmorgen heeft ze normaal gegeten en ze gedraagt zich ook normaal verder. Ik heb haar temperatuur niet kunnen opmeten want wij hebben geen thermometer meer (heeft m'n paard ingepikt en toen hoefde ik 'm eigenlijk niet meer terug...), dus heb mijn vriend nu naar de winkel gestuurd voor een thermometer.
Kan een hond een beetje grieperig zijn? Ze hoest niet, heeft 2 drupjes snot gehad, is verder normaal alleen eet wat langzamer. Zo'n dag heeft ze wel vaker, gewoon 'niet lekker', maar nooit snot. Ik wil niet meteen de dierenarts bellen, want dat kost me driedubbel tarief en die zegt dan toch dat ik het maar even moet aanzien tot maandag. Dus ik wilde het aankijken tot maandag en als het dan niet beter is naar de dierenarts gaan.
Maar wat kan dit zijn? Ik heb direct symptomen opgezocht van kennelhoest, maar ze hoest dus niet en ze is ook gewoon geënt. Maar ik weet niet of ze ondanks enten toch ziek kan worden? Ze is vorige week in een asiel geweest, maar alleen contact met 1 hondje gehad en alleen op de parkeerplaats geweest. Of maak ik me veel te druk en is kan het een 'griepje' zijn?

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
andros
- Vaste gebruiker
-
Yunyah
- Zeer actief
Nee. Ze moest eigenlijk gisteravond maar omdat ze niet zo lekker was heb ik het uitgesteld, want ze moet natuurlijk wel gezond zijn tijdens de enting anders wordt ze daarna ziekjes. Dus dat is een weekje uitgesteld. We zitten nog voor de datum waarop ze uiterlijk weer geënt moet worden.ranetje schreef:Is ze kort geleden geënt?
Ik heb al een paar meer mogelijke oorzaken gevonden:
Hooikoorts
Symptomen: Algehele malaise, verminderde eetlust, waterig neusje en/of oogjes.
Ze had gisteren ook een waterig oogje, heb ik schoongemaakt en nu is het weer normaal. Maar de hooikoorts is in volle gang nu, ik ben zelf de hele week al bezig
Hormonen
Suus is net loops geweest (de trimmer vond nog een drupje) en hoe ouder ze wordt, hoe langer de nasleep van de loopsheid duurt. De laatste keer duurde de loopsheid van begin tot echte einde wel zo'n 2 maanden. De trimmer zei dat sommige honden dan ook wat naar kunnen zijn van de opspelende hormonen. Suus is na loopsheid vaak wel iets slomer normaal gesproken.
Ventilatie van de auto
Als Suus op de grond ligt van de auto en het is heet, dan doe ik de voetenblazers altijd aan, gaat ze dan in liggen. Er zit aan de zijkant ook een blazer en daar houdt ze haar gezicht dan meestal recht in. Dit kan eventueel ook een drupje uit de neus veroorzaakt hebben, misschien staat het dan los van andere symptomen.
Het gaat verder helemaal goed met d'r. Ze heeft nu weer een zomerjasje en huppelde zonet vrolijk buiten rond. Ze is actief, eet weer normaal (net een handje brokjes gegeven) en drinkt ook goed. De poep was een beetje zacht, maar dat is niet abnormaal gezien ze een luie darm heeft. Ik heb ook nog geen neusdruppeltje weer gespot... Dus ik hoop dat het loos alarm is en dat ze gewoon een beetje hormoonspelingen heeft. Ik voel me net een overbezorgde moeder

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Yunyah
- Zeer actief
Ze is 12 jaar (en 5 maanden).
De loopsheid zelf duurt niet langer, maar de nasleep ervan. Dan bedoel ik dat ze wat langer nukkig is en af en toe wat sloompjes in de week na de laatste druppels. Een soort PMS zeg maar, maar dan ná de loopsheid...alleen ze krijgt geen chocola ter verlichting zoals wij mensen doen
Maar ik houd het wel goed in de gaten want ik weet dat het voor oudere honden een risico kan worden. Maar ze was al 10 toen we haar kregen dus wilde ik haar toen niet meer laten steriliseren, het is toch een flinke ingreep en haar conditie was toendertijd uitermate slecht. Die is nu goed, maar vind haar nu te oud.
Verder lijkt alles nu weer normaal. Heb geen drupje uit de neus meer gespot en ze is hartstikke actief, was zonet aan het spelen. Ik kijk nog even of ze straks weer goed eet en of ze goed blijft drinken. Als dat het geval is denk ik dat ze óf een beetje hooikoortsig is geweest (ze is 2x bij een grassig gebied geweest voor ze niet lekker werd namelijk) óf dat het door de ventilatie van de auto kwam. En anders nog even naar de DA maandag.
We zijn vanmiddag nog naar andere honden geweest dus toen hebben we maar andere kleren aan gedaan + onze handen en armen gewassen met Dettol...en op de terugweg weer net zo voor we Suus begroetten. Voor de zekerheid...ik wil geen besmettingen op mijn geweten hebben.
De loopsheid zelf duurt niet langer, maar de nasleep ervan. Dan bedoel ik dat ze wat langer nukkig is en af en toe wat sloompjes in de week na de laatste druppels. Een soort PMS zeg maar, maar dan ná de loopsheid...alleen ze krijgt geen chocola ter verlichting zoals wij mensen doen
Verder lijkt alles nu weer normaal. Heb geen drupje uit de neus meer gespot en ze is hartstikke actief, was zonet aan het spelen. Ik kijk nog even of ze straks weer goed eet en of ze goed blijft drinken. Als dat het geval is denk ik dat ze óf een beetje hooikoortsig is geweest (ze is 2x bij een grassig gebied geweest voor ze niet lekker werd namelijk) óf dat het door de ventilatie van de auto kwam. En anders nog even naar de DA maandag.
We zijn vanmiddag nog naar andere honden geweest dus toen hebben we maar andere kleren aan gedaan + onze handen en armen gewassen met Dettol...en op de terugweg weer net zo voor we Suus begroetten. Voor de zekerheid...ik wil geen besmettingen op mijn geweten hebben.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
anders informeer je even voor het steriliseren via laproscopi. Als ik mijn teef onverhoopt zou moeten steriliseren zou ik daar zeker voor kiezen. Veel minder ingrijpend, veel sneller hersteld over het algemeen en een veel kleinere ingreep.Yunyah schreef:Maar ze was al 10 toen we haar kregen dus wilde ik haar toen niet meer laten steriliseren, het is toch een flinke ingreep en haar conditie was toendertijd uitermate slecht. Die is nu goed, maar vind haar nu te oud.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi