Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
carnibest gaat goed binnen, toch wat vragen
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
carnibest gaat goed binnen, toch wat vragen
Ik heb me laten verleiden om carnibest te halen, moest bij de dierenarts zijn, en ze is een grote voorstander van dit voer , en ze heeft me verleid om 7 kilo aan te kopen,verschillende smaken, geef dit nu 1 week met af en toe een brokdag, maar met carnibest eten ze met smaak en hun poep is erg weinig, stinkt niet, bij de brokdagen met lange tanden en veel en soms stinkende poep.
Nu weet ik niet goed of ik beter gewoon altijd kvv geef,is wel iets duurder dan brokdagen ertussen maar tja, dan is dat maar zo, maar wat met de tanden, op kvv moeten ze niet echt kauwen, op brokken kauwen ze wel, geef wel regelmatig vleesknoken of wat ribben, kippebouten, is dat voldoende om hun gebit prober te houden, alsook pensstaven, rundlongen en van die spullen in zak te koop zijn.
Moet ik na elke maaltijd iets geven om te kauwen? of gewoon in de loop van de dag zoals ik het nu doe?
sonja
Nu weet ik niet goed of ik beter gewoon altijd kvv geef,is wel iets duurder dan brokdagen ertussen maar tja, dan is dat maar zo, maar wat met de tanden, op kvv moeten ze niet echt kauwen, op brokken kauwen ze wel, geef wel regelmatig vleesknoken of wat ribben, kippebouten, is dat voldoende om hun gebit prober te houden, alsook pensstaven, rundlongen en van die spullen in zak te koop zijn.
Moet ik na elke maaltijd iets geven om te kauwen? of gewoon in de loop van de dag zoals ik het nu doe?
sonja
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
mijn honden en katten eten ook carnibest en die krijgen in het weekend meestal kippenkluifjes of iets anders met bot er in zodat ze hun tanden poetsen.
doordeweeks krijgen ze dus alleen kvv en in het weekend vleesbotten.
Bij ons is dat voldoende omdat mede door de kvv het maagzuur en het speeksel wat zuurder word waardoor tandsteen niet zo snel aanzet.
groetjes eefje
doordeweeks krijgen ze dus alleen kvv en in het weekend vleesbotten.
Bij ons is dat voldoende omdat mede door de kvv het maagzuur en het speeksel wat zuurder word waardoor tandsteen niet zo snel aanzet.
groetjes eefje
-
joline
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
Dierenarts had gezegt dat tandplak vooral van de brokken komen, de dierenwinkel zei me dan weer dat ze juist brokken moeten blijven eten om tandplak te voorkomen, dus weer 2 verschillende raadgevingen.
Das natuurlijk ook een idee, 2 vaste barfdagen inlassen, nu smijt ik tussendoor eens iets extra in hun pot
sonja
Das natuurlijk ook een idee, 2 vaste barfdagen inlassen, nu smijt ik tussendoor eens iets extra in hun pot
sonja
-
Eefje83
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Verkoopt die dierenwinkel ook vers vlees dan?schelsey schreef:Dierenarts had gezegt dat tandplak vooral van de brokken komen, de dierenwinkel zei me dan weer dat ze juist brokken moeten blijven eten om tandplak te voorkomen, dus weer 2 verschillende raadgevingen.
Persoonlijk zou ik eerder geneigd zijn om een advies van een medicus aan te nemen dan een advies van een verkoper in een dierenwinkel. In dit geval zit die verkoper ook helemaal naast, want brokken veroorzaken juist tandplak, iets wat vers vlees juist niet doet door de enzymen die er in zitten. Van die drie keer kauwen (lees: door midden breken, want een hond kan helemaal niet kauwen!) wat een hond op een brok, krijgt hij echt niet minder tandsteen!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- schelsey
- Zeer actief
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
ja volgens mijn bevinding kan dat zekers. mijn honden hadden ook plak op de achterste kiezen en ze kauwen niet graag maar sins ik carnibest voer aan ze hebben ze wonderschone tanden. ze kauwen nog steeds niks dus dat kan ik er niet aan wijden, het komt puur door het eten wat ze nu krijgen. het bevalt mij machtig goed de carnibest.schelsey schreef:dierenwinkel verkoopt duck, sinds ik carnibest geef heb ik wel de indruk dat hun tanden witter zijn, kan dat op 9 dagen tijd? vooral schelsey haar tanden, echt opvallend ook die van achter.
- Wilbert
- Vaste gebruiker
- Wilbert
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
mijn honden hebben jaren alleen op brokken geleefd en nooit last gehad van tandplakWilbert schreef:Van brokken krijgen ze juist tandplak
De hond heeft er aanleg voor of niet

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- schelsey
- Zeer actief
Mijn vroge honden kregen blikvoer met rijst, had toen nog geen besef dat dit eigenlijk niet goed was, maar ze kregen wel egelmatig een vleesknook en hadden op latere leeftijd nog altijd redelijk witte tanden.
Schelsey is nu 6 en heeft wittere tanden dan kenji van 2, dus misschien toch ook van hond tot hond afvangt.
De buren hebben 2 berners en ze zijn 5 en 7 maar hebben echt bruine tanden, die van 7 stinkt zelfs uit haar mond, maar ze krijgen alleen brok en meer niet, zelfs geen kauwstaven, bij hen denk ik dus dat het vooral komt doordat ze nooit echt hun tanden kunnen prober kauwen
Schelsey is nu 6 en heeft wittere tanden dan kenji van 2, dus misschien toch ook van hond tot hond afvangt.
De buren hebben 2 berners en ze zijn 5 en 7 maar hebben echt bruine tanden, die van 7 stinkt zelfs uit haar mond, maar ze krijgen alleen brok en meer niet, zelfs geen kauwstaven, bij hen denk ik dus dat het vooral komt doordat ze nooit echt hun tanden kunnen prober kauwen
- schelsey
- Zeer actief
-
Eefje83
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
KVV is veel beter voor de tanden dan die granen plakbrokken. Als je dan tussendoor wat goede dingen om te kluivengeeft, zosls jij doet, is dat prima.
Als het te prijzig is zou je ook kunnen overwegen een andere brok te gaan voeren, daar kan het ook mee te maken hebben dat hun poep op brokkendagen zo slecht is. Je hebt ook natuurlijke brok zoals Farmfod, dat wordt veel naast KVV gegeven.
Anne
Als het te prijzig is zou je ook kunnen overwegen een andere brok te gaan voeren, daar kan het ook mee te maken hebben dat hun poep op brokkendagen zo slecht is. Je hebt ook natuurlijke brok zoals Farmfod, dat wordt veel naast KVV gegeven.
Anne
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- schelsey
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe zwaar zijn je honden?schelsey schreef:uiteindelijk valt het nog mee kwa prijs,per hond is 500 gram voldoende per dag, ze komen ermee toe, dacht altijd dat ze meer nodig hadden, maar ze zijn beide geholpen, dus mag niet meer geven dan 500 gram om te voorkomen dat ze opzwellen had de dierenarts me aangeraden.
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- schelsey
- Zeer actief
38 en 34 kilo en ze mogen 34 en 32 wegen eigenlijk voor goed te zijn.Scooby schreef:Hoe zwaar zijn je honden?schelsey schreef:uiteindelijk valt het nog mee kwa prijs,per hond is 500 gram voldoende per dag, ze komen ermee toe, dacht altijd dat ze meer nodig hadden, maar ze zijn beide geholpen, dus mag niet meer geven dan 500 gram om te voorkomen dat ze opzwellen had de dierenarts me aangeraden.
sonja
-
omafia
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Onze honden hebben ook jaren met brok geleefd en ze hadden wel tandplak wel de ene meer als de ander, maar papu had ook al waren haar tanden gepoetst een vreselijke stinkbekkie...na twee weken barfen was de stank helemaal weg! Wij blij...dus sommige veranderingen kunnen heel snel gaan anderen nemen meer tijd. Ga maar lekker vers voeren, en de meeste mensen die in een dierenspeciaalzaak werken zijn idd niet echt kenners van het ene en het andere, helaas...
Als je de hond nog wat te kauwen wil geven doe dan lekker een of twee dagen ipv Carnibest wat kipkarkassen of later ribbetjes! Ook kan je andere merken/ soorten kvv afwisselen met Carnibest.
En nogmaals- wees heel blij met je dierenarts!
Als je de hond nog wat te kauwen wil geven doe dan lekker een of twee dagen ipv Carnibest wat kipkarkassen of later ribbetjes! Ook kan je andere merken/ soorten kvv afwisselen met Carnibest.
En nogmaals- wees heel blij met je dierenarts!

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt wel mee, hoor. Hier krijgt Levi (59 kilo) 1000 gram Carnibest per dag.omafia schreef:Je kijk gewoon of ze het goed doen op 500 gram, worden ze te mager dan moeten ze meer hebben want echt veel is het niet voor zulke zware honden vind ik
Je moet ongeveer 20-30 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden.
Groetjes, Karen
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- schelsey
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik Levi 1500 gram Carnibest per dag zou geven, groeit ze echt dicht.Amber schreef:Mack krijgt 1500 gram per dag , en weegt ook 59 kilo.
Als ik hem minder zou geven, dan vind ik hem veel te mager.
Eerst kreeg ie 1200 gram, en dat was echt te weinig, zeker voor zo een zware hond.
Onze Bono weegt 70 kilo en hij krijgt 1500 gram Carnibest per dag. Bij hem zie je geen ribje.
Groetjes, Karen
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo zie je maar, dat je echt met je ogen moet voeren!Scooby schreef:Als ik Levi 1500 gram Carnibest per dag zou geven, groeit ze echt dicht.Amber schreef:Mack krijgt 1500 gram per dag , en weegt ook 59 kilo.
Als ik hem minder zou geven, dan vind ik hem veel te mager.
Eerst kreeg ie 1200 gram, en dat was echt te weinig, zeker voor zo een zware hond.
Onze Bono weegt 70 kilo en hij krijgt 1500 gram Carnibest per dag. Bij hem zie je geen ribje.
Elke hond is weer anders, daarom vind ik het ook altijd moeilijk om advies te geven m.b.t. hoeveelheden
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mwah, in dit geval wel omdat het in joue (en mijn) straatje past, maar er zijn natuurlijk veel meer dierenartsen daarbuiten die heilig in de brok geloven en met die wetenschap zou ik tch niet zo snel het voedingsadvies van een Da heilig verklaren tegenover die van de DSZ, want dat advies is ook maar afhankelijk van wat er in het schap ligt.Scooby schreef:Verkoopt die dierenwinkel ook vers vlees dan?schelsey schreef:Dierenarts had gezegt dat tandplak vooral van de brokken komen, de dierenwinkel zei me dan weer dat ze juist brokken moeten blijven eten om tandplak te voorkomen, dus weer 2 verschillende raadgevingen.
Persoonlijk zou ik eerder geneigd zijn om een advies van een medicus aan te nemen dan een advies van een verkoper in een dierenwinkel. In dit geval zit die verkoper ook helemaal naast, want brokken veroorzaken juist tandplak, iets wat vers vlees juist niet doet door de enzymen die er in zitten. Van die drie keer kauwen (lees: door midden breken, want een hond kan helemaal niet kauwen!) wat een hond op een brok, krijgt hij echt niet minder tandsteen!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had het dus ook over dit geval.Angelique25 schreef:Mwah, in dit geval wel omdat het in joue (en mijn) straatje past, maar er zijn natuurlijk veel meer dierenartsen daarbuiten die heilig in de brok geloven en met die wetenschap zou ik tch niet zo snel het voedingsadvies van een Da heilig verklaren tegenover die van de DSZ, want dat advies is ook maar afhankelijk van wat er in het schap ligt.Scooby schreef:Verkoopt die dierenwinkel ook vers vlees dan?schelsey schreef:Dierenarts had gezegt dat tandplak vooral van de brokken komen, de dierenwinkel zei me dan weer dat ze juist brokken moeten blijven eten om tandplak te voorkomen, dus weer 2 verschillende raadgevingen.
Groetjes, Karen