Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

springer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mechelse teckel
Vaste gebruiker
Contacteer:

springer

Ongelezen bericht door Mechelse teckel »

Hallo,

Ik heb even een vraagje over zo`n springer voor naast de fiets.
Ik heb een herder die vreselijk kan trekken als ze een kat,hond of vogel ziet.
Ik moet dan echt stoppen en haar heel goed vasthouden wil ik niet van mijn fiets vallen.
Nu schijnen die springers goed te werken die je dan onder je zadel vast zet met een veer er in.
Heeft iemand ervaring met zo`n ding en kan ie mij vertellen of het ook echt werkt (de hond kan trekken en wordt terug gehaald zonder dat de fietser er iets van merkt...) bij sterke trekhonden??

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes, Steffanie
Duka & Jeda :smile:
HONDEN....ik kan me geen leven zonder ze voorstellen!!

www.steffanie85.blogspot.com
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind het ideale dingen. Mijn onwijs sterke border (volgens mij zat er husky doorheen ofzo :mrgreen: ) van 26 kilo kreeg mij (55 kilo) niet omver :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Lysette schreef:Ik vind het ideale dingen. Mijn onwijs sterke border (volgens mij zat er husky doorheen ofzo :mrgreen: ) van 26 kilo kreeg mij (55 kilo) niet omver :ok:
Hier een bordermeneer die drie kilootjes minder weegt maar wel ook beresterk is. Zonder Springer hoef ik echt niet met hem te gaan fietsen want dan ga ik gegarandeerd op m'n snuffel als ie opeens iets interessants ziet, maar met de Springer heb ik nergens last van en gaat het erg goed.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Als ik stilsta of erg langzaam fiets, heb ik wel een probleem als Sacha zou gaan trekken. Als ik normaal fietstempo fiets, gaat het goed. Ik heb dan ook nog wel een riem aan de halsband zodat ik daar ook mee kan corrigeren.
Groetjes Lisa
Mechelse teckel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mechelse teckel »

Oke bedankt voor de reacties...ik ben er nog niet zeker van of ik er een aan ga schaffen :smile:
Als er meer positieve zijn zal ik het doen :smile2:

groetjes Steffanie
Duka & Jeda :cheer:
HONDEN....ik kan me geen leven zonder ze voorstellen!!

www.steffanie85.blogspot.com
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het ideaal.
Met onze boxerreu was niet te fietsen (levensgevaarlijk, remmen indrukken en nog keihard vooruit en dan van links naar rechts vliegen) en we hebben toen een springer aangeschaft. Mijn moeder heeft daarna jaren regelmatig met hem gefietst en ze genoten er beide van.
Ik gebruik hem ook bij mijn herders. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wij hebben ook een springer gehad. Mijn honden trekken allebei als een gek dus het was meer vliegen dan fietsen. Ik vond het daarom niet veilig. Voor honden die wat lichter zijn en beschaafder meelopen is het ideaal.

Ik vind de springer trouwens niet heel geschikt voor honden die heel erg sterk zijn en niet (goed) luisteren, bijvoorbeeld wanneer je een kat ofzo tegenkomt. Als ze ineens daar opaf gaan, dan ga je er zo achteraan.
Laatst gewijzigd door Eef op 02 jun 2007 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind het een heel fijn ding. Ik heb hier een kruising Friese Stabij (oid) van 22 kg en ook flink sterk. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet als ze een kat zag.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Hier ook enkel positieve ervaringen. Zelfs als ze hier uitschoot naar bijv. een kat, viel ik niet uit evenwicht.

Wel zou ik aanraden om die zogenaamde 'beveiligingsplastiek' te vervangen door een stevige musketon. Dat plastiekje breekt heel snel en dan is je hond vrij (stel je voor dat je dat op straat meemaakt als hij achter een kat wil).
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Trippell schreef:Hier ook enkel positieve ervaringen. Zelfs als ze hier uitschoot naar bijv. een kat, viel ik niet uit evenwicht.

Wel zou ik aanraden om die zogenaamde 'beveiligingsplastiek' te vervangen door een stevige musketon. Dat plastiekje breekt heel snel en dan is je hond vrij (stel je voor dat je dat op straat meemaakt als hij achter een kat wil).
Ik zou de beveiliging er niet afhalen hoor, dat zit er niet voor niets aan!

Je kunt beter een gewone riem erbij gebruiken, die je dan in je hand houdt, gewoon aan het stuur. Zo kun je indien nodig de hond wat sturen of bij je houden als de beveiliging knapt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”