Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frituurvet schadelijk???
Moderator: moderatorteam
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Frituurvet schadelijk???
Tara heeft daarstraks wat gebruikt frituurvet (vloeibare olijfolie voor in de frietpan) gegeten. Het stond in de garage en Ies had dat niet in de gaten.
Ze heeft vrijwel direct daarna overgegeven en daarna nog een keer of drie. Er komt nu steeds minder vet en steeds meer slijm / maagzuur uit.
Ik kan eigenlijk nergens vinden of frituurvet nou wel of niet schadelijk is. Het is natuurlijk veel te zout, maar aangezien ze het meeste heeft uitgekotst zal dat wel meevallen.
Ze is nu wel zielig, is volgens mij hartstikke misselijk, maar daar heb ik even geen medelijden mee. Maar ik wil wel graag weten of het verder nog schadelijk is.
Ze heeft vrijwel direct daarna overgegeven en daarna nog een keer of drie. Er komt nu steeds minder vet en steeds meer slijm / maagzuur uit.
Ik kan eigenlijk nergens vinden of frituurvet nou wel of niet schadelijk is. Het is natuurlijk veel te zout, maar aangezien ze het meeste heeft uitgekotst zal dat wel meevallen.
Ze is nu wel zielig, is volgens mij hartstikke misselijk, maar daar heb ik even geen medelijden mee. Maar ik wil wel graag weten of het verder nog schadelijk is.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Uhm, nou Inge ik eet over het algemeen geen frituurvet hoor, alleen dat wat er uit komt
.
En dat zout, ik heb in mijn achterhoofd de opmerking dat je vetballen die je zelf wilt maken voor de mezen altijd van ongezouten vet moet maken
Maar goed, ik ben in ieder geval blij te horen dat het niet schadelijk is. Tara voelt zich al weer iets beter alhoewel ze volgens mij nog wel steeds een beetje misselijk is (eigen schuld dikke bult). Ze heeft net wel wat vlees gegeten en dat is er tot nu toe ingebleven. Ze gaat vannacht wel mooi in de keuken voor het geval ze toch nog diarree krijgt :N:
En dat zout, ik heb in mijn achterhoofd de opmerking dat je vetballen die je zelf wilt maken voor de mezen altijd van ongezouten vet moet maken
Maar goed, ik ben in ieder geval blij te horen dat het niet schadelijk is. Tara voelt zich al weer iets beter alhoewel ze volgens mij nog wel steeds een beetje misselijk is (eigen schuld dikke bult). Ze heeft net wel wat vlees gegeten en dat is er tot nu toe ingebleven. Ze gaat vannacht wel mooi in de keuken voor het geval ze toch nog diarree krijgt :N:

- Maxiem
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Als je snacks (kroketten e.d.) frituurt, kan er in oude olie/vet wel zout zitten afkomstig van die snacks... denk ik.
Overigens heeft de hond die wij vroeger thuis hadden ook ooit een keer gestold frituurvet (van oliebollen bakken) gegeten en die werd idd heel erg misselijk! Maar hield er verder ook niets aan over, gelukkig.
Overigens heeft de hond die wij vroeger thuis hadden ook ooit een keer gestold frituurvet (van oliebollen bakken) gegeten en die werd idd heel erg misselijk! Maar hield er verder ook niets aan over, gelukkig.
-
Marion.
Miepje als klein puppenkind, heeft zich tegoed gedaan aan de pan waar ik (voor eens, en nooit meer) zelf oliebollen in gebakken had.
Ik heb me geen zorgen gemaakt om haar gezondheid, alles kwam er ook met bakken tegelijk weer uit
, maar ze was wel héél erg zielig. Heeft het daarna ook nooit meer gedaan trouwens 
Ik heb me geen zorgen gemaakt om haar gezondheid, alles kwam er ook met bakken tegelijk weer uit
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk zit er op mijn hamburger wat frituurvet (en dat komt inderdaad op je heupen
), maar er zit toch niet zoveel vet op als wat Tara hier weer op mijn vloer heeft uitgekotst.
Anyway, ik heb nog eens even op het pak gekeken en er zit inderdaad geen zout in. Ik weet niet met wat voor vet die vetbollen voor de mezen dan gemaakt worden, maar goed.
Tara lag net al weer te stoeien met haar pup. Dus het gaat al weer prima met haar.
Anyway, ik heb nog eens even op het pak gekeken en er zit inderdaad geen zout in. Ik weet niet met wat voor vet die vetbollen voor de mezen dan gemaakt worden, maar goed.
Tara lag net al weer te stoeien met haar pup. Dus het gaat al weer prima met haar.

-
indiera
- Zeer actief
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen witbrood gegeven hoor. Ze heeft een klein beetje vlees gehad omdat ze toch wel honger had en daar moest ze het mee doen. Vannacht heeft ze in de keuken gebivakkeerd maar dat bleek niet nodig. Ze heeft vannacht nergens last van gehad en vanmorgen produceerde ze buiten een keurig, stevig drolletje.
Ze is ook weer helemaal de oude. Niet meer misselijk en niet meer sielug
Ze is ook weer helemaal de oude. Niet meer misselijk en niet meer sielug