Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bono..., up-date donderdag 21-06
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bono..., up-date donderdag 21-06
Hoi allemaal,
Vanmiddag stond Bono op van zijn kussen en ineens gilde hij het uit van de pijn. Ik heb het een paar uur aangekeken, maar het verbeterde niet. Hij wilde niet lopen en als hij opstond, ontlastte hij zijn linker achterbeen volledig. Het hele beeld deed me aan een gescheurde kruisband denken en omdat Bono zo ontzettend veel pijn had, heb ik de dierenarts gebeld. Deze adviseerde pijnstilling en rust, maar omdat Bono geen Rimadyl mag hebben, moest ik zowiezo naar de kliniek komen om een andere pijnstiller op te halen en dan wilde hij gelijk wel naar Bono kijken. Om 17:00 uur kon ik terecht in de kliniek.
De dierenarts kon moeilijk localiseren waar de pijn zat, omdat Bono in zijn hele achterbeen veel pijn aangaf. Toch leek zijn knie het meest gevoelig, maar er was geen speling te voelen in het kniegewricht (wat bij een gescheurde kruisband wel het geval is). Op dit moment houdt de dierenarts het dus op een hele zware kneuzing, mogelijk met een bloeduitstorting erbij, van de kruisbanden. Bono heeft nu pijnstilling mee voor de komende dagen. Kees, de dierenarts, wil Bono woensdagmiddag terug zien om dan nog een keer de knie goed te kunnen onderzoeken. Als de pijn dan niet verminderd is, maakt hij een foto om te kijken of er geen zwellingen of arthrose te zien is. (Bij een afgescheurde kruisband ontstaat onmiddellijk arthrosevorming, vandaar dat op die manier een afgescheurde kruisband te 'zien' is op een foto.)
Tot woensdag moet Bono op volledige rust blijven staan (hij mag alleen poepen en plassen aan de riem) en als de klachten woensdag verminderd zijn, mag ik daarna met een bewegingsadvies voorzichtig het wandelen weer wat op gaan voeren.
O, laten we toch alsjeblieft hopen dat het 'alleen maar' een zware kneuzing van de kruisbanden is!
Vanmiddag stond Bono op van zijn kussen en ineens gilde hij het uit van de pijn. Ik heb het een paar uur aangekeken, maar het verbeterde niet. Hij wilde niet lopen en als hij opstond, ontlastte hij zijn linker achterbeen volledig. Het hele beeld deed me aan een gescheurde kruisband denken en omdat Bono zo ontzettend veel pijn had, heb ik de dierenarts gebeld. Deze adviseerde pijnstilling en rust, maar omdat Bono geen Rimadyl mag hebben, moest ik zowiezo naar de kliniek komen om een andere pijnstiller op te halen en dan wilde hij gelijk wel naar Bono kijken. Om 17:00 uur kon ik terecht in de kliniek.
De dierenarts kon moeilijk localiseren waar de pijn zat, omdat Bono in zijn hele achterbeen veel pijn aangaf. Toch leek zijn knie het meest gevoelig, maar er was geen speling te voelen in het kniegewricht (wat bij een gescheurde kruisband wel het geval is). Op dit moment houdt de dierenarts het dus op een hele zware kneuzing, mogelijk met een bloeduitstorting erbij, van de kruisbanden. Bono heeft nu pijnstilling mee voor de komende dagen. Kees, de dierenarts, wil Bono woensdagmiddag terug zien om dan nog een keer de knie goed te kunnen onderzoeken. Als de pijn dan niet verminderd is, maakt hij een foto om te kijken of er geen zwellingen of arthrose te zien is. (Bij een afgescheurde kruisband ontstaat onmiddellijk arthrosevorming, vandaar dat op die manier een afgescheurde kruisband te 'zien' is op een foto.)
Tot woensdag moet Bono op volledige rust blijven staan (hij mag alleen poepen en plassen aan de riem) en als de klachten woensdag verminderd zijn, mag ik daarna met een bewegingsadvies voorzichtig het wandelen weer wat op gaan voeren.
O, laten we toch alsjeblieft hopen dat het 'alleen maar' een zware kneuzing van de kruisbanden is!
Laatst gewijzigd door Scooby op 21 jun 2007 16:58, 7 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, hij heeft heel veel pijn, echt vreselijk om te zien.Tamara en Bowie schreef:Ohhh, wat vreselijk, KarenJe mannetje met zoveel pijn
![]()
Weet je hoe het komt of is hij verkeerd terecht gekomen met het
Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurd kan zijn. Vanochtend zijn we naar de hei geweest en toen was er nog niets aan de hand. Vanmiddag staat hij op van zijn kussen en ineens is het helemaal mis. Volgens de dierenarts kan zoiets ook gebeuren door 'gewoon' een verkeerde draai van de knie, bijvoorbeeld tijdens het opstaan...
Groetjes, Karen
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft nog steeds erg veel pijn. Eigenlijk ligt hij alleen maar en ik moet hem echt naar buiten praten als we even uit 'moeten'. Zodra hij weer binnen is, gaat hij gelijk weer op zijn kussen liggen en komt hij er niet meer van af.MoniqueDM schreef:Hoe is het vanochtend met Bono, Karen?
O, ik vind het toch zo erg om mijn altijd vrolijke en actieve ventje zo als een hoopje ellende op zijn kussen te zien liggen.
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat naar dat Bono zo kreupel is en zo veel pijn heeft.
Er is een test ('schuifla-test', dacht ik) om te kijken of er veel speling in de knie zit. Dat geeft meestal wel aan of het idd om een banden-probleem gaat.
Ik weet van de orthopeed waar ik kom dat ze die test alleen doen met een roesje.
Zou het trouwens ook nog zijn meniscus kunnen zijn, of geeft dat geen acuute pijn-klachten?
Hoe dan ook: ik hoop dat de pijn snel over gaat en dat het idd om een 'simpele' verstuiking gaat.
Beterschap!
Er is een test ('schuifla-test', dacht ik) om te kijken of er veel speling in de knie zit. Dat geeft meestal wel aan of het idd om een banden-probleem gaat.
Ik weet van de orthopeed waar ik kom dat ze die test alleen doen met een roesje.
Zou het trouwens ook nog zijn meniscus kunnen zijn, of geeft dat geen acuute pijn-klachten?
Hoe dan ook: ik hoop dat de pijn snel over gaat en dat het idd om een 'simpele' verstuiking gaat.
Beterschap!
- jip007
- Erelid
Scooby schreef:Hij heeft nog steeds erg veel pijn. Eigenlijk ligt hij alleen maar en ik moet hem echt naar buiten praten als we even uit 'moeten'. Zodra hij weer binnen is, gaat hij gelijk weer op zijn kussen liggen en komt hij er niet meer van af.MoniqueDM schreef:Hoe is het vanochtend met Bono, Karen?
O, ik vind het toch zo erg om mijn altijd vrolijke en actieve ventje zo als een hoopje ellende op zijn kussen te zien liggen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
chrico
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat nog moeilijk te zeggen. Gisteren bij de dierenarts heeft hij een injectie gehad en vandaag dan voor het eerst de Meloxidyl (dat schijnt de opvolger van de Metacam te zijn). Die zou vandaag zijn werk moeten doen.MoniqueDM schreef: Maar als ik je goed begrijp merk je dus weinig effect van de pijnstillers die Bono heeft gekregen?
Bono krijgt een dosering voor een hond van 50 kilo (hij weegt 70 kilo), dus helemaal pijnvrij zal hij niet worden, maar ik denk dat dat juist ook de bedoeling is, ter voorkoming dat hij te veel gaat doen?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo lang hij ligt, gaat het wel. Hij heeft gewoon erg veel pijn als hij opstaat, maar als we dan eenmaal een klein stukje gelopen hebben, lijkt dat ook wel wat minder te worden.jenny* schreef: als je merkt dat de pijn niet uit te houden is zou ik gewoon weer aan de bel trekken bij de dierenarts
Hij mag verder toch niets doen, dus het is nu even niet erg dat hij alleen maar ligt.
Woensdag weten we meer (hoop ik).
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Die 'schuif-la test' heeft de dierenarts gisteren ook bij Bono gedaan (bij ons in de kliniek doen ze gelukkig zoveel mogelijk zonder roesje) en daar kwam geen speling in het knie-gewricht uit, wat in eerste instantie doet denken aan geen (in)gescheurde kruisbanden.Rami schreef: Er is een test ('schuifla-test', dacht ik) om te kijken of er veel speling in de knie zit. Dat geeft meestal wel aan of het idd om een banden-probleem gaat.
Ik heb geen idee of het de meniscus zou kunnen zijn, maar ontstaan daat ook acuut problemen mee dan? Ik weet namelijk zeker dat Bono geen rare fratsen heeft uitgehaald gisteren.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
een meniscus geeft niet zulke problemen , PBtje liep nauwelijks kreupel terwijl haar hele meniscus in stukken gebroken was.Scooby schreef: Ik heb geen idee of het de meniscus zou kunnen zijn, maar ontstaan daat ook acuut problemen mee dan? Ik weet namelijk zeker dat Bono geen rare fratsen heeft uitgehaald gisteren.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij kan een menisus ook niet uit het niets problemen geven of wel?jip007 schreef:een meniscus geeft niet zulke problemen , PBtje liep nauwelijks kreupel terwijl haar hele meniscus in stukken gebroken was.Scooby schreef: Ik heb geen idee of het de meniscus zou kunnen zijn, maar ontstaan daat ook acuut problemen mee dan? Ik weet namelijk zeker dat Bono geen rare fratsen heeft uitgehaald gisteren.
Groetjes, Karen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aha, ik had begrepen dat het pijnlijk voor de hond was, vandaar het roesje. (Maar als het kan liever zonder natuurlijk, ben ik helemaal met je eens)Scooby schreef: Die 'schuif-la test' heeft de dierenarts gisteren ook bij Bono gedaan (bij ons in de kliniek doen ze gelukkig zoveel mogelijk zonder roesje) en daar kwam geen speling in het knie-gewricht uit, wat in eerste instantie doet denken aan geen (in)gescheurde kruisbanden.
Daar twijfel ik ook over. Bij onze hond was het zowel zijn meniscus als zijn kruisbanden (ingescheurd, niet finaal doormidden) maar het gekke was dat hij niet ineeens van de een of de andere dag heel veel pijn had maar steeds slechter ging lopen/kreupelen en had startstijfheid bij opstaan.Scooby schreef: Ik heb geen idee of het de meniscus zou kunnen zijn, maar ontstaan daat ook acuut problemen mee dan? Ik weet namelijk zeker dat Bono geen rare fratsen heeft uitgehaald gisteren.
Misschien is het bij Bono dan toch iets anders?