Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Updeetje Dante

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef:Nu we het er toch over hebben (:mrgreen:)... ik ben benieuwd hoe het nu met Dante (en met jou! :wink: ) gaat.
Als je zin heb om er over te schrijven... dan lees ik het graag!
Het gaat ontzettend goed :cheer: , dus ik geniet van deze periode met volle teugen :ok: . Ik weet ook wel dat het zo weer om kan slaan, maar ben nu zover dat ik dat maar voor lief neem.. Dante loopt weer dagelijks los; lange wandelingen van soms meer dan een uur. Ik let wel op waar we lopen, als ik het idee heb dat hij 'uit zijn bol' kan gaan, lijn ik hem aan. Maar ben niet meer zo heel voorzichtig als eerst. De nieuwe kuur Moderin is afgebouwd naar 2 tabletten om de dag (dat is een heel lage dosis) en het blijft goed gaan! Ik merk ook niets van bijverschijnselen; maar misschien komt dat pas op de lange duur :19: . Maar goed, dan zien we wel weer......
Ik ben zelfs weer een beetje aan het trainen met hem; wat eenvoudige apportjes. Gelukkig is het een hond die niet als een 'wacko' naar een apport toe sjeest, dus als ik hem eerst laat zitten loopt hij er in een rechte lijn in looppas naar toe. Hij vindt het geweldig (en ik natuurlijk ook :mrgreen: ). Maar ik moet mezelf ook wel terugfluiten af en toe, dat ik niet teveel met hem doe.....
Van de week moet ik Crama telefonisch verslag doen en over drie weken heb ik weer een afspraak bij hem. Heel waarschijnlijk maakt hij dan weer een foto; ben benieuwd!

Nou ja, het enige goede aan dit alles is dat het uitgaan met Dante nu echt een dagelijks feestje is! Vond ik voordien ook wel, maar nu geniet ik er nóg veel meer van. (Denk jij daar maar aan in je sombere momenten :wink: ).
Bedankt voor de belangstelling hoor :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dit is heel goed nieuws Marijke :smile1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wat geweldig goed nieuws, Marijke! Het is jullie zo ontzettend gegund na al die narigheid.
Vind het ook goed om te horen dat je er zo positief in staat op het moment. Geen zorgen (nou ja, weinig zorgen :wink: ) voor de dag van morgen!

Geniet maar lekker van het wandelen, het buiten zijn, het apporteren, samen met Dante (en ik zal daar zeker aan denken! :ok: ).
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moon schreef:
Rami schreef:Nu we het er toch over hebben (:mrgreen:)... ik ben benieuwd hoe het nu met Dante (en met jou! :wink: ) gaat.
Als je zin heb om er over te schrijven... dan lees ik het graag!
Het gaat ontzettend goed :cheer: , dus ik geniet van deze periode met volle teugen :ok: . Ik weet ook wel dat het zo weer om kan slaan, maar ben nu zover dat ik dat maar voor lief neem.. Dante loopt weer dagelijks los; lange wandelingen van soms meer dan een uur. Ik let wel op waar we lopen, als ik het idee heb dat hij 'uit zijn bol' kan gaan, lijn ik hem aan. Maar ben niet meer zo heel voorzichtig als eerst. De nieuwe kuur Moderin is afgebouwd naar 2 tabletten om de dag (dat is een heel lage dosis) en het blijft goed gaan! Ik merk ook niets van bijverschijnselen; maar misschien komt dat pas op de lange duur :19: . Maar goed, dan zien we wel weer......
Ik ben zelfs weer een beetje aan het trainen met hem; wat eenvoudige apportjes. Gelukkig is het een hond die niet als een 'wacko' naar een apport toe sjeest, dus als ik hem eerst laat zitten loopt hij er in een rechte lijn in looppas naar toe. Hij vindt het geweldig (en ik natuurlijk ook :mrgreen: ). Maar ik moet mezelf ook wel terugfluiten af en toe, dat ik niet teveel met hem doe.....
Van de week moet ik Crama telefonisch verslag doen en over drie weken heb ik weer een afspraak bij hem. Heel waarschijnlijk maakt hij dan weer een foto; ben benieuwd!

Nou ja, het enige goede aan dit alles is dat het uitgaan met Dante nu echt een dagelijks feestje is! Vond ik voordien ook wel, maar nu geniet ik er nóg veel meer van. (Denk jij daar maar aan in je sombere momenten :wink: ).
Bedankt voor de belangstelling hoor :ok:
Geweldig :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon
Zeer actief

Na de vorige terugval was Dante er zooo vlug weer bovenop door de Moderin dat ik nu wat meer vertrouwen heb in de toekomst. Ik weet niet hoe het de volgende keer zal gaan, maar heb nu wat meer het idee van 'wie dan leeft, die dan zorgt'. Heb geloof ik een beetje geleerd om te genieten van het moment. Dat hij niet oud zal worden, zit een grote kans in (met ook nog die epilepsie) maar als we het op deze manier nog een paar jaartjes kunnen doen samen; daar teken ik voor! De kans op blessures is groot bij Dante maar ik laat het nu toch maar een beetje gaan. Meerdere operatie's vind ik niet aanvaardbaar maar misschien is dan 'het' moment gekomen :19: (inslapen).Sinds ik dit heb overpeinsd voelt het veel beter. Wat ik een jaar geleden als ondenkbaar beschouwde, heb ik nu vrede mee. Als jullie begrijpen wat ik bedoel?
Gr. Marijke
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

super :ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:Na de vorige terugval was Dante er zooo vlug weer bovenop door de Moderin dat ik nu wat meer vertrouwen heb in de toekomst. Ik weet niet hoe het de volgende keer zal gaan, maar heb nu wat meer het idee van 'wie dan leeft, die dan zorgt'. Heb geloof ik een beetje geleerd om te genieten van het moment. Dat hij niet oud zal worden, zit een grote kans in (met ook nog die epilepsie) maar als we het op deze manier nog een paar jaartjes kunnen doen samen; daar teken ik voor! De kans op blessures is groot bij Dante maar ik laat het nu toch maar een beetje gaan. Meerdere operatie's vind ik niet aanvaardbaar maar misschien is dan 'het' moment gekomen :19: (inslapen).Sinds ik dit heb overpeinsd voelt het veel beter. Wat ik een jaar geleden als ondenkbaar beschouwde, heb ik nu vrede mee. Als jullie begrijpen wat ik bedoel?
heel goed zelfs, en ik ben er van overtuigd dat niks je meer rust kan geven dan deze instelling :ok: .

en jij zal in de toekomst vast ook niet meer bij diegenen horen die alles wat nog maar familie is van prednison ongenuanceerd zal afkraken, onafhankelijk van de situatie :wink: (niet dat jij dat dan voordien wel was hoor - ik bedoel het algemeen).
Nee, in tegendeel; ik vind het een wondermiddel :ok: Ongelooflijk hoe Dante er steeds van opknapt.. Crama gaf aan dat hij terug gekomen is van het opereren van hernia's (rug); hij ziet heel goede resultaten bij Moderin :19: Natuurlijk kunnen de bijwerkingen fors zijn en ik weet ook niet wat dat op de lange duur betekent. Maar veel keus is er niet in ons geval :19: Ik snap die aversie iig niet zo erg...
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef: Ik snap die aversie iig niet zo erg...
ik ook niet, behalve dan dat mensen vooral in het 'contra iets zijn' elkaar vaak heel makkelijk napraten, zonder enige kennis van zaken :wink: .
Ik heb alleen niets kunnen vinden over bijwerkingen bij langdurig gebruik?
Alleen het voorkomen van de ziekte van Cushing. Bij Dante merk ik alleen dat hij wat meer plast (staat wat langer met zijn poot omhoog ipv. de drie druppels die hij anders produceerde per boom :mrgreen: ) én meer honger, dus zoeken naar eten :roll: . Maar goed, als dat álles is :19: .
Nu bof ik er wel bij dat Dante geen aanleg heeft tot dik worden (eerder andersom)..
Gr. Marijke
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wat is dat fijn he, weer van je hond te kunnen genieten en zien dat hij geniet..............
Voor velen zo vanzelfsprekend misschien omdat ze niet anders kennen.
Maar ik weet precies wat je bedoelt! Als je zoveel ups en downs hebt, geniet je tiendubbeldwars van de momenten dat het top gaat! :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik ben erg blij om te lezen dat jullie weer lekker aan het genieten zijn, en dat je van het moment kunt genieten.
Je hebt wel echt enorme pech met alle gezondheidskwalen van Dante.
Het lijkt me erg leuk om hem eens in het echt te ontmoeten.
Dat lijkt me niet handig met Ben samen ivm. kans op blessures maar misschien een keer zonder mijn hondjes, ben toch wel erg benieuwd naar die kanjer.

Heel veel sterkte jullie samen en geniet met volle teugen

gr. Nicole
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef: Ik snap die aversie iig niet zo erg...
ik ook niet, behalve dan dat mensen vooral in het 'contra iets zijn' elkaar vaak heel makkelijk napraten, zonder enige kennis van zaken :wink: .
Ik heb alleen niets kunnen vinden over bijwerkingen bij langdurig gebruik?
Alleen het voorkomen van de ziekte van Cushing. Bij Dante merk ik alleen dat hij wat meer plast (staat wat langer met zijn poot omhoog ipv. de drie druppels die hij anders produceerde per boom :mrgreen: ) én meer honger, dus zoeken naar eten :roll: . Maar goed, als dat álles is :19: .
Nu bof ik er wel bij dat Dante geen aanleg heeft tot dik worden (eerder andersom)..
die bijwerkingen zijn er natuurlijk wel, maar meestal toch voornamelijk bij de hogere dosissen.
het blijvend geven zou wel problematisch kunnen zijn, denk ik toch.

http://www.drugstore.com/qxa1291_333181 ... _drugs.htm

http://health.msn.com/encyclopedia/medi ... =100069940

http://health.msn.com/centers/asthma/ar ... =100064489

hier een paar linkjes waarin er wat meer staat over de mogelijke bijwerkingen op de langere termijn :wink: .
Dank je wel! Ga ik eens op mijn gemak bestuderen :wink:
Over die lange termijn; Dante staat nu op een heel lage dosering, 2 tabl. om de dag. Ben benieuwd of Crama vindt dat we weer helemaal moeten stoppen (toen ging het de vorige keer weer mis). Het is allemaal aftasten en uitproberen.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

nicolioo schreef:Ik ben erg blij om te lezen dat jullie weer lekker aan het genieten zijn, en dat je van het moment kunt genieten.
Je hebt wel echt enorme pech met alle gezondheidskwalen van Dante.
Het lijkt me erg leuk om hem eens in het echt te ontmoeten.
Dat lijkt me niet handig met Ben samen ivm. kans op blessures maar misschien een keer zonder mijn hondjes, ben toch wel erg benieuwd naar die kanjer.

Heel veel sterkte jullie samen en geniet met volle teugen

gr. Nicole
Ik zou het ook heel erg leuk vinden om je een keer te ontmoeten (en lekker beppen over vooral de Bracco natuurlijk :mrgreen: ). Denk dat het met hondjes best zou kunnen; Dante is niet zo'n spelerd over het algemeen :wink: . Want ik wil Ben ook heel graag zien (én je mooie Viszla-dame natuurlijk)!
Gr. Marijke
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Fijn dat het weer lekker met hem gaat :ok:

Jacqueline
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal voor de belangstelling :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hè, wat fijn om nou weer góed nieuws over Dante (en jou!) te lezen :ok:
Fijn dat je ongecompliceerd kan genieten van de goede periodes van Dante. En gelukkig doet hij het goed op prednison, daar kan je toch niet tegen zijn :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Wat fijn dat je het allemaal weer wat rooskleuriger inziet en wat lekker ook voor Dante dat hij zich beter voelt!
Ook het feit dat je hebt aanvaard dat "het moment""kan komen maakt volgens mij ook dat je er veel relaxter mee om kan gaan.
Ik heb ook heel lang gevochten tegen het idee dat mn hondje niet oud zal worden en dat ik haar moest zien als een gehandicapte hond maar hier werden we alle twee niet gelukkig van!
Geniet van hem en ik hoop nog heel lang positieve berichten van je te lezen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”