MARC_S schreef:yuki schreef:Ik vind het ook niet te geloven nog dat dit een optie is........
Ik ben nu 4 jaar bezig met zijn huidklachten. Geen arts, of dermatoloog die het opperde...........! Ik heb destijds nagevraagd bij de stichting of de hond getest was op LM en dat was toen zo. Daarom heb ik daar toen nooit meer aan gedacht............

Cleo komt ook uit Spanje en wij hebben haar nu 2 keer laten testen met de symptomen op het hoogtepunt. Godzijdank niets. Ehrlychia ook niet.
Wat zijn de huidklachten precies? Zitten ze op zijn tenen en ogen en oorpunten dan moet je uitkijken en meer zorgen hebben. Verder op zijn lichaam zal iets met zijn ras te maken hebben waarschijnlijk.
Ik kan me overigens ook voorstellen dat ze bij een peitje niet snel aan Z-Europese ziektes denken. Het is een rashond en de vermelding Turkije gaat dan het ene oor in en het andere uit aangezien peitjes niet snel op het strand rondhangen als zwerfhond.
Tja Marc, daar heb je zeker een punt! Een sharpei is zeker bekend met huidklachten........(en helaas nog wel meer) Voor ons destijds een reden NIET voor dit ras te kiezen en op zoek te gaan naar een sterk leuk vuilnisbakkie uit buitenland of uit een asiel.
2 keer waren we te laat: ons vuilinisbakkie was reeds onder de pannen....
De derde was deze! Ongelooflijk maar waar, en ditmaal nog niet vergeven. Hij was een mager zielig ding en staarde ons aan op het beeldscherm en weg alle goede voornemens!
Ondanks alles nog geen dag spijt gehad! Zelden een gehoorzamer hond meegemaakt. Maar goed, hij heeft WEL daar aan een ketting gelegen buiten vermoedelijk volgens de vindster...........
De huidklachten varieren, de gewrichtsklachten kwamen er pas vorig jaar bij. Maar nu is hij vaak onzeker, eet slecht, kijkt triest (dat is nog het ergste) en raar uit de ogen, af en toe diarree en snel kortademig. Een echo van lever en buik etc wees niets uit. De bloedwaardes wat kleine afwijkingen, met name de monocyten (soort "pacmancellen") waren verhoogd.........
Ik vind het gewoon suf van mezelf dat ik hier niet eerder op liet testen!
Er is inmiddels zo vaak bloed afgenomen, was kleine moeite geweest!
Afwachten dus.............
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther