Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
marian* schreef:En nee,voor Duitslandritjes worden mijn honden ook niet Rabies-geent.Waarom weet ik zelf ook niet
Slaat dus nergens op, want dat is precies hetzelfde. En ik ent dus alleen maar als mijn honden kans lopen op rabiës.
En niet omdat ik héél misschien wel eens per ongeluk iemand tegen zou komen, die kwaad wil, en die niet volgens de lettertjes werkt maar zijn eigen gangetje gaat, en dan ook nog denken dat wij als makke lammetjes onze hond op de slachtbank leggen zeker
Verzekeringen doen wij ook alleen voor zover wettelijk verplicht, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik helemaal niet leuk op reis zou zijn als ik me steeds "illegaal" in het schimmige gebied van de landseisen en de luim van de wetinterpreterende douaniers zou moeten begeven met de hond als onderwerp daarvan.
Dat de Duitse politie plat op de bek wil controleren of ik aldanniet winterreiffen in de zomer danwel winter gemonteerd heb onder mijn PKW moeten ze zelf weten, en als ze mij daarvoor in de cel willen smijten ook.
Dat kan me dan weer niet zoveel schelen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Verzekeringen doen wij ook alleen voor zover wettelijk verplicht, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik helemaal niet leuk op reis zou zijn als ik me steeds "illegaal" in het schimmige gebied van de landseisen en de luim van de wetinterpreterende douaniers zou moeten begeven met de hond als onderwerp daarvan.
Ach, we doen het al een paar jaartjes. En ik moet zeggen dat ik me er van tevoren meer druk om maak, dan tijdens de vakantie. Komt natuurlijk ook omdat wij vele kilometers "illegaal" lopen (loslopende honden), en dus wel gewend zijn aan het feit dat je een afgekeurde agent tegenkomt
Jaap* schreef:Dat de Duitse politie plat op de bek wil controleren of ik aldanniet winterreiffen in de zomer danwel winter gemonteerd heb onder mijn PKW moeten ze zelf weten, en als ze mij daarvoor in de cel willen smijten ook.
Dat kan me dan weer niet zoveel schelen
En die heb ik dan weer wel
Omdat ik het niet kan betalen als ik in de winter onverhoopt iemand invalide zou rijden in Duitsland
Jaap* schreef:Ik kom nooit in de winter in Duitsland
Haha, ja lekker dan! Ik rij er dagelijks doorheen naar mijn werk, en dan valt dit voor mij onder de wettelijk verplichte verzekeringen
Overigens heb ik ongeveer nooit mij id bij me. Zouden ze mij nu ook kunnen euthaniseren als ik gepakt wordt :N:
Als pakdebal tenminste niet toevallig is aangesteld om het vonnis te voltrekken,...want in dat geval geef ik je weing kans.
Maarja, hoe groot is die kans nu helemaal....
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Als pakdebal tenminste niet toevallig is aangesteld om het vonnis te voltrekken,...want in dat geval geef ik je weing kans.
Maarja, hoe groot is die kans nu helemaal....
Laat ik nou toch zomaar het idee hebben dat ik Pakdebal wel aankan. Zij kan een hondje van 25 kilo nog niet eens tegenhouden, of de trap optillen. En ik ben lekker 55 kilo
Wilma schreef:Wij zijn nu een keer of 7 of 8 in Denemarken geweest. Nooit geen controle of vragen gehad. Wel altijd via de weg gegaan en geen boten gepakt.
Wij zijn kakkers, dus wij hebben de honden altijd braaf laten enten.
Hoeft nu overigens nog maar om de drie jaar.
Haha, wat heeft dat met kakkers te maken? Ik wil gewoon niet onnodig enten, en al helemaal niet omdat er regeltjes zijn bedacht. Voel je jezelf dan niet belazerd dat je "vroeger" wel keurig ieder jaar die rotzooi liet toedienen, terwijl het nu nog maar om de 3 jaar moet? Met hetzelfde goedje?
Kakkers in de vorm van schijterd of bangerik.
En nee, ik voel me niet belazerd. Ik weet ook niet of het goedje aangepast of hetzelfde is . Onze honden komen jaarlijks diverse keren in het buitenland voor een show of vakantie en een of twee keer in het pension. Gewoon inpakken en wegwezen zonder na te denken over entingen e.d..
Martijn schreef:PS: Willen jullie nooit maar dan ook nooit meer het woord euthanasie gebruiken als je het vanwege regeltjes vernietigen van een hond bedoelt?
Het één heeft geen zak met het ander te maken. Dergelijke nonsens is voorbehouden aan imbeciele amerikanen.
Nu je het zegt.... Hoe kwam ik erbij om dat woord te gebruiken? Stond dat in de tekst van dat lnvloket ofzo?
Ik ga gelijk even zoeken. Maar je hebt volkomen gelijk. Het één heeft totaal niets met het ander te maken
Edit. Kwam dus inderdaad door die tekst op dat lnvloket. Ik ga ze een mailtje sturen.
Goed dat je het opmerkt Martijn (en wat ontzettend dwaas dat ik hier zomaar overheen "lees"; euthaniseren van honden....)
Laatst gewijzigd door Marion. op 22 mei 2007 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
marian* schreef:Nou,heel eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat ze dan heel korte metten maken met ze in de vorm van een ritje richting dierenarts
En als je geluk hebt worden ze onderzocht en in quarantaine gezet.
Rabies gaat ook om de volksgezondheid en ik heb het idee dat ze daar ook in Denemarken niet mals mee zijn.
Nou, en als ze mijn hond dan willen aanraken dan zeg ik dat hij direct bijt, of in elk geval gaat krabben of likken. En als ze een vermoeden hebben dat ze rabiës hebben, dan zullen ze dat wel uit hun hoofd laten.
Maar goed, dit is allemaal als en als. Hoe groot zou die kans nu werkelijk zijn? Is er ooit al eens iemand in het buitenland gevraagd naar de boekjes?
ik kom al 15 jaar in Oostenrijk nog nooit aangehouden of naar entingen gevraagd... maar dat is dan puur een autovakantie dus geen boot o.i.d.
Ik weet wel dat ik een paar jaar geleden m'n mechelaarreu wel geent had tegen rabies maar vanwege z'n leeftijd niet op het juiste moment ruim 3 weken te laat... Ik heb het duitse en Oostenrijkse verkeersbureau gebeld en de veterinaire dienst van beide landen en daar is mij toen verteld dat het enige wat mij kon gebeuren was dat ik een boete kon krijgen dit ivm de jonge leeftijd van de hond... als de hond ouder zou zijn en niet of niet juist geent dan zou hij inderdaad in quarantaine gezet kunnen worden en zij beslisten daarna wat er zou gebeuren met de hond
Ik laat ze allemaal nu 3 jaarlijks enten voor Rabies... dit risico is me toch te groot zeker met zoveel honden nu naar het buitenland... zo'n bus vol honden houden ze sneller staande dan een gewoon autotje :N:
Laatst gewijzigd door malinois op 22 mei 2007 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois schreef:ik kom al 15 jaar in Oostenrijk nog nooit aangehouden of naar entingen gevraagd... maar dat is dan puur een autovakantie dus geen boot o.i.d.
Wij zijn ook regelmatig grenzen over gegaan hoor, en dan ook autovakanties. Geen boten, geen vakantieparken, geen mega-campings. Nergens, maar dan ook nergens is me gevraagd om een boekje.
malinois schreef:ik kom al 15 jaar in Oostenrijk nog nooit aangehouden of naar entingen gevraagd... maar dat is dan puur een autovakantie dus geen boot o.i.d.
Wij zijn ook regelmatig grenzen over gegaan hoor, en dan ook autovakanties. Geen boten, geen vakantieparken, geen mega-campings. Nergens, maar dan ook nergens is me gevraagd om een boekje.
mij ook niet, maar idd. ik kwam dan ook alleen op kleine campings in kleine dorpjes maar goed.. ik ga wel gewoon de grote grensovergangen over maar ook hier is er nooit naar gekeken
malinois schreef:mij ook niet, maar idd. ik kwam dan ook alleen op kleine campings in kleine dorpjes maar goed.. ik ga wel gewoon de grote grensovergangen over maar ook hier is er nooit naar gekeken
Daarom. En als ik de grote boze boeman tegenkom, dan zal hij weten dat hij me tegen is gekomen
vorig jaar 2 boten genomen (Zweden -> Denemarken en Denemarken -> Denemarken/Dld) met 2 honden en totaal niet gecontroleerd op entingsbewijzen oid...(overigens beide keren ook niet voor de honden betaald, zaten en bleven in de auto dus niet aangegeven bij het kopen van het kaartje, maar de heren die je je parkeer plaats wijzen wisten het dus wel, want wilde een schaduw plek op de boot waar ik op het dek stond en wachtte beide keren tot we voeren en vertrok toen pas van de auto omdat ik alles (deuren-klep) open liet staan....
pia zz schreef:Maar , misschien wel een domme vraag hoor, wat is nou het probleem om ze gewoon te laten vaccineren??
Omdat dat ontzettend ongezond is voor je hond.
Maar als niemand zijn hond meer tegen rabies laat enten hoeft er bij wijze van spreken maar één besmette vos over een camping te wandelen en er komt ellende van. Het is ook omdat we massaal enten dat rabies minder voorkomt.
Er worden ook kinderen (erg) ziek na een BMR-prik. Maar er gaan zo goed als geen kinderen meer dood aan die kinderziektes. Dus wat is nou ongezonder?
marian* schreef:Nou,heel eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat ze dan heel korte metten maken met ze in de vorm van een ritje richting dierenarts
En als je geluk hebt worden ze onderzocht en in quarantaine gezet.
Rabies gaat ook om de volksgezondheid en ik heb het idee dat ze daar ook in Denemarken niet mals mee zijn.
Nou, en als ze mijn hond dan willen aanraken dan zeg ik dat hij direct bijt, of in elk geval gaat krabben of likken. En als ze een vermoeden hebben dat ze rabiës hebben, dan zullen ze dat wel uit hun hoofd laten.
Maar goed, dit is allemaal als en als. Hoe groot zou die kans nu werkelijk zijn? Is er ooit al eens iemand in het buitenland gevraagd naar de boekjes?
Jup, ik ben gevraagd bij de grens om boekjes. Ook toen de grenzen gewoon open waren.... maar god zij dank ben ik iemand die altijd braaf alle regeltjes op volgt kwa enten, dus daar kon ik gewoon door rijden ..
Wat er gebeurt als je zegt dat ze bijten of krabben of noem het op.. ik denk dat ze dan gewoon de dierenambulance laten komen, en vervolgens de hond met zo'n mooie vangstok vastpakken & vervolgens in een bench vervoeren naar eventueel een d.a. of naar een quarantaine station... Nee ik zou het risico niet nemen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Ja, bij verschillende grensposten naar Tsjechie en Slowakije controleren ze nog en ook bij de grens van Zwisterland wordt steekproefsgewijs nog gecontroleerd.
Ik zou het risico niet durven nemen maar ja, ik ben een watje
De 2 die hier regelmatig de grens overgaan (Biène en Marouck) zijn dus keurig geënt voor Rabiës.
ehhmmmm ik ben er ook zoeentje die nooit iets bij zich heeft
mn eigen id niet, dus laat staan die van de honden.
En ik steek regelmatig de belgische grens over, lopend alswel met de auto en ben nog nooit iemand tegengekomen.
Ik nam vroeger altijd mn hond mee op vakantie en ik heb werkelijk waar in 10 jaar tijd nog nooit éne keer 't entingsboekje van de hond hoeven laten zien. Niet bij de grens (toen nog dicht) en niet op campings.
En destijds had ik een eerlijke DA die na 3 jaar enten zei, dat 't voortaan gewoon om 't jaar kon. Hond had al genoeg antistoffen binnen.
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
ik zou het risico ook niet nemen, ik snap het niet willen enten gebeuren hoor, absoluut, maar ja, blijf dan maar binnen de grenzen
90 % gaat goed, word niet gecontroleerd, maar je zult net bij die 10 % zitten, en toevalling ken ik er mensen van, en dat was niet grappig, die honden hebben dus 5 wk in de kennel moeten zitten, alsnog geent enz.. goh fijne vakantie
Ik heb mijn honden altijd laten enten tegen rabiës.
Ik heb geen behoefte aan gedonder omdat ze niet geënt zouden zijn.
Ik weet dat er nadelen zitten aan enten, maar ik kies voor enten.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ik laat mn honden ook niet meer zomaar enten maar als ik naar het buitenland zou moeten dan toch maar wel.
Ik ben dus ook zo'n schijterd en ik zou ook totaal niet lekker zitten tijdens de reis.
Daarom gaan wij maar gewoon niet naar het buitenland.
pia zz schreef:Maar , misschien wel een domme vraag hoor, wat is nou het probleem om ze gewoon te laten vaccineren??
Omdat dat ontzettend ongezond is voor je hond.
Maar als niemand zijn hond meer tegen rabies laat enten hoeft er bij wijze van spreken maar één besmette vos over een camping te wandelen en er komt ellende van. Het is ook omdat we massaal enten dat rabies minder voorkomt.
Er worden ook kinderen (erg) ziek na een BMR-prik. Maar er gaan zo goed als geen kinderen meer dood aan die kinderziektes. Dus wat is nou ongezonder?
Precies, want dankzij een entprogramma, worden ziekten geweerd en blijven dus ook weg.
waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
marian* schreef:Ik heb het idee dat Marion allang heeft besloten dat er naar Denemarken gegaan wordt met niet geente honden
Nee hoor, we hebben nog helemaal niets besloten. Alleen zojuist wel de vrije weken vastgelegd. Maar bestemming (en daarmee dus ook het wel of niet enten) staat nog open.
Als het Denemarken wordt, dan laat ik niet enten
Martijn schreef:
Aan de andere kant nemen autoimmuunziekten waaronder allergiën maar ook nog gevaarlijkere aandoeningen weer wel epidemische vormen aan.
Is dat zo Bedoel je daar ook autoimmuunziekten mee die onder de noemer 'Reuma' vallen? Voordat Dante dat kreeg had ik er nooit van gehoord bij honden
Het een heeft weinig met het ander te maken. Andere ziekten, andere diersoort.
Precies en daarnaast blijf je die BMR-prik toch ook niet telkens herhalen?!
Naast het feit dat een hond na een enting anti-stoffen gaat opbouwen waardoor een hond beter beschermd is tegen een ziekte (te controleren met een titerbepaling), bouwt een hond ook nog eens geheugencellen op.
Deze laatste zijn helaas niet te controleren, maar geven wel een deel van de bescherming (en dit werkt overigens wel precies hetzelfde als bij een mens).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
ranetje schreef:Ik heb mijn honden altijd laten enten tegen rabiës.
Ik heb geen behoefte aan gedonder omdat ze niet geënt zouden zijn.
Ik weet dat er nadelen zitten aan enten, maar ik kies voor enten.
Als je ergens woont of een leven biedt waar rabies een factor is ben ik het van harte met je eens.
In het dorp in Oostenrijk waar ik altijd kom, staat naast het pad naar het bos een bord "Tollwut, freilaufende Hunde und Katzen werden erschossen"... Volgens mij is er ook in Oostenrijk niet echt groot gevaar voor Rabies maar toch... als ik zoiets lees dan ent ik dus ook maar wel en zeker met het risico met zoveel honden in een auto qua controle...
Overigens valt het afschieten wel mee maar ze mogen niet jagen, want als een jager ze dan ziet mogen ze idd. afgeschoten worden.
Martijn schreef:
Aan de andere kant nemen autoimmuunziekten waaronder allergiën maar ook nog gevaarlijkere aandoeningen weer wel epidemische vormen aan.
Is dat zo Bedoel je daar ook autoimmuunziekten mee die onder de noemer 'Reuma' vallen? Voordat Dante dat kreeg had ik er nooit van gehoord bij honden
In principe alle autoimmuunziekten...dat heet elk immuunsysteemdefect komt vaker voor.
60% van honden met autoimmuunziekten openbaren die aandoeningen voor het eerst binnen 3 maanden na een enting.
Binnen 25% van de tijd komt dus meer dan de helft van de autoimmuunziekten "binnen". Dat zou je kunnen zien als een toename van 800% direct na een enting. Als ik goed reken..dat is niet mijn sterkste kant.
Elke enting is een schop tegen het immuunsysteem.
Het is idioot om te denken dat dat bij een complex systeem als het immuunsysteem maar één gevolg kan hebben.
Bij mensen is er een groeiende groep die autisme en allergiën aan het inenten van babies linkt.
Ook bij mensen zijn autoimmuunaandoeningen in landen waar stelselmatig geënt wordt veel meer voorkomend dan in landen waar dat niet gebeeurt. Ik weet niet of je dat als 1 + 1 = 2 mag zien want je hebt het dan ook vaak over landen waar onder andere luchtvervuiling en behandeld drinkwater een rol speelt maar doen alsof het niet kan hebben we lang genoeg gedaan.
Bedankt voor de info!
Volgens de arts zou de SLE bij Dante niet het gevolg zijn van vaccinatie. Volgens hem zou het dan met andere verschijnselen zijn begonnen. Maar dat is totaal geen relevante info. ivm jouw verhaal natuurlijk
Ik blijf maar aarzelen en twijfelen over die entingen; zeker wb vakantie's naar het buitenland (waar dit topic over gaat).