Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding voor Puppy van 10-12 weken?
Moderator: moderatorteam
- Jeskoo
- geregistreerd lid
Voeding voor Puppy van 10-12 weken?
Onze pup die wij volgende kunnen ophalen is 10-12 weken oud. Ik heb Hill's Puppy Chicken en Nature Diet puppyvlees voor haar gekocht. Ik wil 's ochtends brokjes geven, tussen de middag vlees, rond etenstijd weer brokjes en voor het slapen gaan weer vlees. De hoeveelheden moet ik nog even op haar gewicht afstemmen, omdat ik dat nog niet weet. Ze komt van Kreta en is niet te dun, maar mag wel wat bij. Wat vinden jullie van bovenstaande voerwijze en misschien hebben jullie een inschatting van de hoeveelheid die ze mag hebben. Ik schat haar denk ik 5 kilo
, hieronder een foto van haar, misschien kan een van jullie goed schatten
Ik weet dus niet wat ze nu krijgt. Sommigen zeggen dat je zo'n pup 7 dagen op alleen vlees moet zetten om de darmen te reinigen? Alle voedingstips zijn welkom.

-
Addy
De voeding die ze daar krijgt zal zeker niet van hoogwaardige kwaliteit zijn. Persoonlijk zou ik haar kvv geven, versvlees dus, in kleine porties omdat ze niet veel gewend zal zijn. Verder ook even navragen of ze op Kreta in de opvang ontwormd is, dat gebeurt vaak niet gewoonweg omdat men het geld en de middelen niet heeft.
- Jeskoo
- geregistreerd lid
Alweer goed advies van je
KVV staat voor vers vlees? En Naturediet is dan wel goed om te geven? Ik heb de puppyversie, las al dat het zou stinken, maar dat maakt me niet uit, als het maar goed is. Wat zijn nog meer goede merken? En vier keer per dag vlees voeren en dan brokjes eerst achterwege laten? Hoeveel gram per keer ongeveer? Ze krijgt een boekje mee met daarin haar chipnummer, 2 entingen, ontworming en ontvlooiing, dus ga ervan uit dat dat goed zit. Zou het kwaad kunnen haar dan voor de zekerheid nog een keer extra te ontwormen? Sorry voor alle vragen, maar het helpt me enorm.
KVV staat voor vers vlees? En Naturediet is dan wel goed om te geven? Ik heb de puppyversie, las al dat het zou stinken, maar dat maakt me niet uit, als het maar goed is. Wat zijn nog meer goede merken? En vier keer per dag vlees voeren en dan brokjes eerst achterwege laten? Hoeveel gram per keer ongeveer? Ze krijgt een boekje mee met daarin haar chipnummer, 2 entingen, ontworming en ontvlooiing, dus ga ervan uit dat dat goed zit. Zou het kwaad kunnen haar dan voor de zekerheid nog een keer extra te ontwormen? Sorry voor alle vragen, maar het helpt me enorm.
Opvanghonden Griekenland www.mirtosanimalproject.eu
-
Addy
Als ze ontvlooit en ontwormt is zou ik daar even mee wachten, vermoedelijk staat dan ook in het paspoortje de datum van ontworming en dan weet je wanneer het herhaald moet worden.Jeskoo schreef:Alweer goed advies van je![]()
Ja, KVV staat voor vers vlees en daar heb je diverse soorten in, de mensen die dat aan hun honden voeren kunnen je dat beter uitleggen dan ik wat de voor-en nadelen van diverse merken zijn.
Verder is er ook een bepaald forum voor buitenlandse honden, even op google buitenlandse honden intypen, daar tref je allemaal mensen aan die een buitenlandertje hebben en je ook nog goede adviezen kunnen geven
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Voeding voor Puppy van 10-12 weken?
Ervaring met pups uit Kreta heb ik niet, maar ik vang wel zwerfpups op (Suriname) en mijn ervaring is dat ze in het begin niet eten maar vreten en nergens ziek van worden. Op het moment dat ze verzadigd zijn, dus goed bijgegeten hebben, worden ze wat kieskeuriger. Zal me niets verbazen als ze de voorkeur geeft aan rauw en vers en af en toe wat brokken eet om haar behoefte aan te vullen of uit gewoonte. Want stel je voor, dat er morgen geen eten is!Jeskoo schreef:Onze pup die wij volgende kunnen ophalen is 10-12 weken oud. Ik heb Hill's Puppy Chicken en Nature Diet puppyvlees voor haar gekocht. Ik wil 's ochtends brokjes geven, tussen de middag vlees, rond etenstijd weer brokjes en voor het slapen gaan weer vlees. De hoeveelheden moet ik nog even op haar gewicht afstemmen, omdat ik dat nog niet weet. Ze komt van Kreta en is niet te dun, maar mag wel wat bij. Wat vinden jullie van bovenstaande voerwijze en misschien hebben jullie een inschatting van de hoeveelheid die ze mag hebben.
Een pup van 5 kilo krijgt volgens het boekje ongeveer 500 gram rauwe voeding per dag, maar ik denk dat ze de eerste tijd ook wel 600 of 700 gram lust. Als je dat wilt verdelen over droogvoer en rauw, kom je uit op 250 gram rauw en vers en 80 gram brokken. 80 gram brokken is net zoveel voeding als ongeveer 250 gram rauw en vers.
Succes!
Ignit Bekken
* verwijderd door moderator *
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou de brokken helemaal achterwege laten, mijn mening is of alleen brok, of alleen Kvv ofwel kant en klaar vers vlees.
Het is bekend dat een brok nu eenmaal anders verteerd als Kvv, dus moet de maag zich elke dag weer instellen op een andere voedingsbron.
Kwa ontwormen zou ik wachten tot je zeker weet dat het gebeurd is, want te veel ontwormen is niet goed.
Veel succes ermee
Het is bekend dat een brok nu eenmaal anders verteerd als Kvv, dus moet de maag zich elke dag weer instellen op een andere voedingsbron.
Kwa ontwormen zou ik wachten tot je zeker weet dat het gebeurd is, want te veel ontwormen is niet goed.
Veel succes ermee
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
500 Gram voor een pup van 5 kilo? Dat is 10%ignit schreef: Een pup van 5 kilo krijgt volgens het boekje ongeveer 500 gram rauwe voeding per dag, maar ik denk dat ze de eerste tijd ook wel 600 of 700 gram lust. Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb hier bij Carnibest staan: 40 tot 60 gram per kilo lichaamsgewicht (voor puppies). Ik hou zelf nog 60 gram aan omdat Puchu zo actief is.Hutsje schreef:500 Gram voor een pup van 5 kilo? Dat is 10%ignit schreef: Een pup van 5 kilo krijgt volgens het boekje ongeveer 500 gram rauwe voeding per dag, maar ik denk dat ze de eerste tijd ook wel 600 of 700 gram lust. Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl![]()
. Volgens "mijn"boekjes en eigen ervaring is 5 % meer dan voldoende
.
Dus 5 kg x 60 gram = 300 gram per dag.
Ik zou ook geen brokken en versvlees door elkaar heen voeren.
Geef zeker de eerste tijd gewoon alleen versvlees en dan kan je altijd kijken hoe ze het doet
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Als je van 50 gram per kilo lichaamsgewicht uitgaat zit je dus op 5%. 700 Gram geven lijkt mij erg enthousiast.Stang schreef:Ik heb hier bij Carnibest staan: 40 tot 60 gram per kilo lichaamsgewicht (voor puppies). Ik hou zelf nog 60 gram aan omdat Puchu zo actief is.Hutsje schreef:500 Gram voor een pup van 5 kilo? Dat is 10%ignit schreef: Een pup van 5 kilo krijgt volgens het boekje ongeveer 500 gram rauwe voeding per dag, maar ik denk dat ze de eerste tijd ook wel 600 of 700 gram lust. Ignit Bekken
.

- miemot
- Zeer actief
Onze pup is nu 13 weken en doet het erg goed op KVV (Duck). Hij krijgt 600 gr, wat aanbevolen wordt op de voedingstabel van de website.
De eerste dagen gaf ik hem gewoon brokken (Royal Canin), maar dat moest ie niet :N: en hij moest ook veeeel te vaak poepen. Duck gaat echter heel vlot binnen
en hij maakt mooie stoelgang op geregelde tijdstippen (een uur of twee na het eten).
Gisteren zijn we zijn zusje gaan bezoeken, die wel puppybrokken krijgt en ik moet zeggen, een wereld van verschil! Onze Guus zit veel beter in zijn vacht en blinkt veel mooier, was erg opvallend. Het teefje was ook een stuk dikker, volgens mij zelfs te dik.
Voor onze Guus dus geen brokken meer
De eerste dagen gaf ik hem gewoon brokken (Royal Canin), maar dat moest ie niet :N: en hij moest ook veeeel te vaak poepen. Duck gaat echter heel vlot binnen
Gisteren zijn we zijn zusje gaan bezoeken, die wel puppybrokken krijgt en ik moet zeggen, een wereld van verschil! Onze Guus zit veel beter in zijn vacht en blinkt veel mooier, was erg opvallend. Het teefje was ook een stuk dikker, volgens mij zelfs te dik.
Voor onze Guus dus geen brokken meer
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, mij dus ookHutsje schreef:Als je van 50 gram per kilo lichaamsgewicht uitgaat zit je dus op 5%. 700 Gram geven lijkt mij erg enthousiast.Stang schreef:Ik heb hier bij Carnibest staan: 40 tot 60 gram per kilo lichaamsgewicht (voor puppies). Ik hou zelf nog 60 gram aan omdat Puchu zo actief is.Hutsje schreef:500 Gram voor een pup van 5 kilo? Dat is 10%ignit schreef: Een pup van 5 kilo krijgt volgens het boekje ongeveer 500 gram rauwe voeding per dag, maar ik denk dat ze de eerste tijd ook wel 600 of 700 gram lust. Ignit Bekken
.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga helemaal mee met het versvlees-advies! Alleen Nature Diet is geen versvlees, Nature Diet is vergelijkbaar met vlees uit blik. Versvlees is rauw vlees dat je rauw geeft...alles wat in een pakje zit en buiten de vriezer is te bewaren valt daar niet onder.Jeskoo schreef:Alweer goed advies van je![]()
Maar ik zou zeker vers (rauw) gaan geven!