Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosamine/Chondroïtine
Moderator: moderatorteam
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Glucosamine/Chondroïtine
Eergisteren zijn we met Gunda naar de dierenarts gegaan omdat ze al een paar dagen niet op haar linker achterpoot steunde. De DA heeft Gunda even onderzocht en zei dat het gewoon 'ouderdom' was, slijtage. Gunda heeft een ontstekingremmend spuitje gekregen en pillen. Ook krijgt ze nu iedere dag 'Glucosamine' dat de 'vitaliteit van spieren en gewrichten verhoogt'.
( Toen wij gisteren anderhalf uur met Tibbie naar behendigheid zijn geweest, kwamen we terug en zagen we een leeg potje. Spriet had stukjes etiket aan haar nagel en poot plakken, dus Spriet heeft waarschijnlijk een héél potje ontstekingremmendetabletten opgegeten. Meteen de DA gebeld die zei dat we zout achter op haar tong moesten leggen zodat ze het zou uitspugen. Gelukkig heeft ze er geen last mee van gehad.)
We geven Gunda nu dus Glucosamine/Chondroïtine. Dit hebben we van de dierenarts gekregen, we zijn wel nog een beetje aan het rondkijken of we misschien ergens wat goedkopers kunnen vinden, want nu kosten 60 tabletten €12,50 en Gunda krijgt er 2 per dag. Dus weet iemand hiervoor misschien een goedko(o)p(er) alternatief?
Alvast bedankt!
Anne
( Toen wij gisteren anderhalf uur met Tibbie naar behendigheid zijn geweest, kwamen we terug en zagen we een leeg potje. Spriet had stukjes etiket aan haar nagel en poot plakken, dus Spriet heeft waarschijnlijk een héél potje ontstekingremmendetabletten opgegeten. Meteen de DA gebeld die zei dat we zout achter op haar tong moesten leggen zodat ze het zou uitspugen. Gelukkig heeft ze er geen last mee van gehad.)
We geven Gunda nu dus Glucosamine/Chondroïtine. Dit hebben we van de dierenarts gekregen, we zijn wel nog een beetje aan het rondkijken of we misschien ergens wat goedkopers kunnen vinden, want nu kosten 60 tabletten €12,50 en Gunda krijgt er 2 per dag. Dus weet iemand hiervoor misschien een goedko(o)p(er) alternatief?
Alvast bedankt!
Anne
Laatst gewijzigd door Anne op 16 mei 2007 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
Ik gebruik voor de HD, niet al die "losse" supplementen, maar
zit het in het voer zèlf.
Het is ook alleen bij de dierenarts te koop en heel duur, maar heel goed:
Royal Canine Mobility Support
de dierenarts zelf gebruikt het ook voor haar hond.
en zegt dat het beter is, dan die dingen die je los kunt kopen bij de drogist bv.
Verder heb ik eerst eens een soort poede gegeven, maar dat was zo vies spul en moest je er eerst een papje van maken,
nou, dat lag steeds onder in de voer bak, hij vond dat maar niets.
en zegt dat het beter is, dan die dingen die je los kunt kopen bij de drogist bv.
Verder heb ik eerst eens een soort poede gegeven, maar dat was zo vies spul en moest je er eerst een papje van maken,
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik de glucosamine en chondroitine an de etos..ik betaal volgens mij iets van 12 euro voor 90 capsules en Samara krijgt 1 capsule per dag.
Die capsules zijn voor mensen en dus gaan ze uit van 75 kilo en iemand van 75 kilo moet 3 capsules per dag nemen...Samara is 25 kilo die hoeft dus maar 1 capsule dus doe ik 90 dagen met die pot.
Jacqueline
Die capsules zijn voor mensen en dus gaan ze uit van 75 kilo en iemand van 75 kilo moet 3 capsules per dag nemen...Samara is 25 kilo die hoeft dus maar 1 capsule dus doe ik 90 dagen met die pot.
Jacqueline
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
www.glucosamine.com
Daar heb ik het voor Beauty altijd besteld, zuivere samenstelling zonder allerlei onnodige toevoegingen (waar je dus ook voor betaald).
Daar heb ik het voor Beauty altijd besteld, zuivere samenstelling zonder allerlei onnodige toevoegingen (waar je dus ook voor betaald).
- M@ri@nne
- Zeer actief
Je bent mij net voor.flatcoat schreef:www.glucosamine.com
Groetjes, Marianne.

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja? Waarom? Oh wacht, ik weet het! Er zit een knetterende marge op dat voer!Pak-de-bal schreef:Ik gebruik voor de HD, niet al die "losse" supplementen, maar
Laatst gewijzigd door Geer op 17 mei 2007 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Pak-de-bal
Ik weet niet , of je taqbletten of poeder moet gaan gebruiken, die eigenlijk voor mensen bestemd zijn.
In goede dierenwinkels zijn genoeg van die stoffen te koop, dure of goedkopere.
En is de samenstelling ook zéker voor honden, mensen hebben een andere stofwissleing , ik zou het neit doen.
Als we hetzelfde waren, dan zouden we ook Frontline kunnen gebruiken tegen ònze teken !
Maar dat doen we toch ook niet? Omdat het spul bij ons niets doet !
En is de samenstelling ook zéker voor honden, mensen hebben een andere stofwissleing , ik zou het neit doen.
Als we hetzelfde waren, dan zouden we ook Frontline kunnen gebruiken tegen ònze teken !
-
Suuz
- Zeer actief
Ik gebruik de glucosamine van het Kruidvat voor Megan,
60 pillen voor 7 of 8 euro.
Ik gebruik het nu ongeveer 2 maanden en het gaat zo ontzettend veel beter met haar, het is bijna niet te geloven.
Van een 'oude' hond die een beetje zwalkte en waggelde is ze echt weer zoveel actiever geworden.
Voor mij is het bijna een wondermiddel
Ik weet dus niet of een ander merk beter zou zijn, ik ben gelijk met die van het Kruidvat begonnen en voor Megan werken ze super.
Je kunt ook duurdere kopen en als dat beter zou zijn ben ik de eerste die dat doet maar als het niet nodig is, waarom zou je dan...
60 pillen voor 7 of 8 euro.
Ik gebruik het nu ongeveer 2 maanden en het gaat zo ontzettend veel beter met haar, het is bijna niet te geloven.
Van een 'oude' hond die een beetje zwalkte en waggelde is ze echt weer zoveel actiever geworden.
Voor mij is het bijna een wondermiddel
Ik weet dus niet of een ander merk beter zou zijn, ik ben gelijk met die van het Kruidvat begonnen en voor Megan werken ze super.
Je kunt ook duurdere kopen en als dat beter zou zijn ben ik de eerste die dat doet maar als het niet nodig is, waarom zou je dan...
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Pak-de-bal
Oh ik ben het met je eens dat je een goed supplement moet zoeken, met een uitgebalanceerde samenstelling en ingredienten van hoogwaardige kwaliteit. Op goedkope potten van huismerken van drogisterijen staat meestal al amper wat erin zit, laat staan dat wat erin zit er ook in de juist opneembare vorm en verhouding inzet.
Maar door het voer? Ik vind het leuk hoor...maar ook in het voer verwerkt is het onduidelijk wat er aan werkzame stof aanwezig blijft. En hoe doe je dat als het beter gaat? Ga je dan minder voeren? Neuh, dacht het niet. Door het voer is een handige methode om mensen heel lang, hele dure brokken te laten voeren. Supplementen heten niet voor niets supplementen, je geeft ze als aanvulling op de voeding, als daar behoefte aan is. En als het beter is, dan ga je minderen en zoek je naar een onderhoudsdosering. Of je stopt, als dat kan.
Oh ik ben het met je eens dat je een goed supplement moet zoeken, met een uitgebalanceerde samenstelling en ingredienten van hoogwaardige kwaliteit. Op goedkope potten van huismerken van drogisterijen staat meestal al amper wat erin zit, laat staan dat wat erin zit er ook in de juist opneembare vorm en verhouding inzet.
Maar door het voer? Ik vind het leuk hoor...maar ook in het voer verwerkt is het onduidelijk wat er aan werkzame stof aanwezig blijft. En hoe doe je dat als het beter gaat? Ga je dan minder voeren? Neuh, dacht het niet. Door het voer is een handige methode om mensen heel lang, hele dure brokken te laten voeren. Supplementen heten niet voor niets supplementen, je geeft ze als aanvulling op de voeding, als daar behoefte aan is. En als het beter is, dan ga je minderen en zoek je naar een onderhoudsdosering. Of je stopt, als dat kan.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Fronline bijv. is speciaal voor dieren en niet voor mensen!Pak-de-bal schreef:Ik weet niet , of je taqbletten of poeder moet gaan gebruiken, die eigenlijk voor mensen bestemd zijn.
Glucosamine is glucosamine ...... Bij deze meeste supplementen zitten allerlei toevoegingen waar je geen behoefte aan hebt, het gaat tenslotte om de glucosamine. De glucosamine die ik voor Beauty gebruikte (van glucosamine.com) is zeker ook voor dieren alleen moet je natuurlijk de hoeveelheid aanpassen; een hond heeft over het algemeen een iets ander gewicht dan een volwassen mens.
Bekijk trouwens die site eens ...... ook daar staat het e.e.a. over toepassing bij dieren. Beauty had overigens geen HD maar artrose.
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gillianne
- Actief
- Contacteer:
wat ik me afvraag. zijn er fotos gemaakt? want vind het een beetje raar dat een da zo kan zeggen dat het slijtage is. kan t geen patella zijn of een afgescheurde kruisband? zou zo zonde zijn als er iets heel anders aan de hand is als slijtage en ze blijft zo doorlopen.
ik heb het zelf met mijn bordeauxdog meegemaakt. verschillende dierenartsen afgelopen omdat hij zo zwaar kreupelde op zn achterpoot. arthrose (sluitage dus) werd er steeds gezegt. tot ik een da trof die eerst met een spierverslapper aan de gang ging om te kijken of t geen kruisband was. en ja hoor, afgescheurt. omdat de bespiering in zn poten zo enorm was konden ze zo niet voelen of er speling op de knie zat. vandaar de spierverslappers. tijdens de operatie bleek dat de arthrose zelfs heel minimaal was.
ik heb het zelf met mijn bordeauxdog meegemaakt. verschillende dierenartsen afgelopen omdat hij zo zwaar kreupelde op zn achterpoot. arthrose (sluitage dus) werd er steeds gezegt. tot ik een da trof die eerst met een spierverslapper aan de gang ging om te kijken of t geen kruisband was. en ja hoor, afgescheurt. omdat de bespiering in zn poten zo enorm was konden ze zo niet voelen of er speling op de knie zat. vandaar de spierverslappers. tijdens de operatie bleek dat de arthrose zelfs heel minimaal was.
gr. gillianne en de doggies

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, er zijn geen foto's gemaakt.gillianne schreef:wat ik me afvraag. zijn er fotos gemaakt?
Gunda is bijna 11 jaar en de DA merkte dat ze er vooral last van had boven in haar linkerachterpoot. Gunda had van te voren af en toe al last van haar poten, maar op eens was het veel erger.
Ik zal er op lettenranetje schreef:Als je Glucosamine geeft moet het wel zuivere zijn.
Geen toevoegingen en zeker niet een calciumtoevoeging.
Ik heb net van een DA gehoord dat een toevoeging van calcium bij een hond met arthrose op den duur juist meer problemen geeft.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik gok dat een pipetje frontline in je nek ook bij mensen aardig tegen vlooien en teken werkt.Pak-de-bal schreef:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Addy
Pak de Bal heeft het vast en zeker uitgeprobeerd Hanneke, vandaar die duidelijke meningHanneke2 schreef:Ik gok dat een pipetje frontline in je nek ook bij mensen aardig tegen vlooien en teken werkt.Pak-de-bal schreef:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Geloof me, ik 'werk' in de Glucosamine; het maakt geen donder uit of je het voor mens of dier inzet. Wat wel uitmaakt is welke kwaliteit de Gluco heeft.Pak-de-bal schreef: Als we hetzelfde waren, dan zouden we ook Frontline kunnen gebruiken tegen ònze teken !
-
Pak-de-bal
Nee, heb het aan zowel de huisarts , als de dierenarts gevraagd.Addy schreef:Pak de Bal heeft het vast en zeker uitgeprobeerd Hanneke, vandaar die duidelijke meningHanneke2 schreef:Ik gok dat een pipetje frontline in je nek ook bij mensen aardig tegen vlooien en teken werkt.Pak-de-bal schreef:
Maar dat doen we toch ook niet? Omdat het spul bij ons niets doet !![]()
![]()
helaas, dames, het zal nooit zo goed bij ons werken.
Wat je wel kan doen , is een soort spul op je enkel insmeren, een soort DDT, dat is het enige , wat bij mensen werkt.
Ik ben elk jaar weer jaloers op mijn hond , die wèl beschermt is tegen teken en tegen de ziekte van Lyme.
-
Pak-de-bal
Mijn hond heeft artrose en een lichte vorm van HD aan beide heupen, ik ben bang , dat het alleen maar erger gaat worden.Geer schreef:En hoe doe je dat als het beter gaat? Ga je dan minder voeren? Neuh, dacht het niet. Door het voer is een handige methode om mensen heel lang, hele dure brokken te laten voeren. Supplementen heten niet voor niets supplementen, je geeft ze als aanvulling op de voeding, als daar behoefte aan is. En als het beter is, dan ga je minderen en zoek je naar een onderhoudsdosering. Of je stopt, als dat kan.
vooral als ik ermee stop, dus ik heb geen keuze.
Ik zie hem nu al rustiger lopen , als een andere honden .
Misschien moet ik iets extra geven, dan? Van een suplement nog erbij?
( maar dit is of topic)
Maar volgens mijn Da is regelmaat in deze samenstelling voor zijn leven, een goede samenstelling en ik geloof haar ook, want ze geeft het haar hond ook, die ook HD heeft aan beide heupen,
zij kan overal gratis aan komen, of uitproberen, dus waarom zou ze dan net dit voer geven? Denk je dan.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ben ff gaan zoeken, maar in dat voer zit zo weinig Glucosamine dat het niet eens voorkomt in de lijst met hoeveelheden van de toegevoegde voedingsstoffen.Pak-de-bal schreef:Ik gebruik voor de HD, niet al die "losse" supplementen, maar
Wel het eea Groenlipmossel, maar ik ben bang dat dat ook niet de ADH haalt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
Die capsules deden hier dus helemaal niets. Ik heb nu een pot van de Groene Os, en daar ben ik erg blij meeM@ri@nne schreef:Je bent mij net voor.flatcoat schreef:www.glucosamine.com
-
Jipz_Digz
- Vaste gebruiker
Wij gebruiken glucobest en zijn daar op zich tevreden over. We hebben geen vergelijkingsmateriaal dus ik zou niet kunnen zeggen of het beter of slechter is dan eerder genoemde producten. Glucobest kan worden gekocht bij de meeste Carnibest-verkooppunten en een pot kost iets van 30 euri, meen ik, maar daar doe je dan ook wel heel lang mee.
http://www.glucobest.nlProduktbeschrijving Glucobest schreef: Wat is Glucobest?
Glucobest is een uniek voedingssupplement voor honden met gewrichtsproblemen.
Veel honden krijgen vroeg of laat te kampen met artrose, veelal als gevolg van heupdysplasie, elleboogdysplasie of andere botproblemen, al dan niet veroorzaakt door blessures.
Ook ouder wordende honden die hun leven lang vrij zijn geweest van botproblemen, lopen een verhoogd risico op de vorming van artrose in hun beendergestel.
Glucobest kan voor al deze honden van zeer grote betekenis zijn maar Glucobest doet nog meer, het heeft zeer positieve eigenschappen om alle gewrichten, spieren, banden en pezen in goede conditie te houden.
Werkzame stoffen in Glucobest:
Glucobest bevat een hoog gehalte aan glucosamine-sulfaat van farmaceutische kwaliteit. De werkzaamheid bedraagt minimaal 95%. Glucosamine-sulfaat zorgt voor de smering van gewrichten en is tevens een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Glucosamine-sulfaat werkt het beste in combinatie met chondroïtine-sulfaat, samen leveren ze een grote bijdrage aan het voorkomen van artrose.
Het gehalte chondroïtine-sulfaat in Glucobest is zeer hoog en eveneens van farmaceutische kwaliteit. Ook de werkzaamheid van het chondoïtine-sulfaat bedraagt minimaal 95%.
Tevens bevat Glucobest een grote hoeveelheid MSM, dit is een organisch zwavel. Deze stof werkt als natuurlijke ontstekingsremmer en heeft tevens een pijnstillend effect op zowel de gewrichten als de spieren.
Als laatste bevat Glucobest magnesium, deze stof zorgt er onder andere voor dat de spieren goed kunnen ontspannen, wat gunstig is bij spierblessures.
Ondersteunend werkende stoffen in Glucobest:
Vitamine C en mangaan zijn 2 stoffen die de werking van glucosamine en chondroïtine versterken. Deze stoffen zijn dan ook aan Glucobest toegevoegd. Vitamine C heeft tevens een gunstig effect op de vorming van collageen.
Kwaliteit:
Alle stoffen in Glucobest, zowel de werkzame als de ondersteunende stoffen zijn van farmaceutische kwaliteit en goedgekeurd voor humaan gebruik.
Specificatie Glucobest:
Glucobest is zeer geconcentreerd en hierdoor zuinig in gebruik. 1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat: 1300 mg Glucosamine-sulfaat (95% >) 500 mg Chondroïtine-sulfaat (95% >) 500 mg MSM 500 mg Vitamine C 80 mg Magnesium 4 mg Mangaan
Dosering Glucobest:
Doordat Glucobest zeer geconcentreerd is heeft u er maar weinig grammen van nodig.
Gewicht hond Maatschep per dag
15 kg
¼
30 kg
½
45 kg
¾
60 kg
1
80 kg
1 ½
Wij raden aan om de dosering in de eerste week te halveren zodat uw hond aan het product kan wennen. Na een week kunt u de volledige dosering verstrekken.
Gebruiksaanwijzing:
Glucobest door het voer van uw hond mengen. U kunt het eventueel aanlengen met wat handwarm of koud water, .
Glucobest is reukloos en smaakt neutraal. Nooit droog in de mond geven.
Glucobest wordt geleverd in potten van 250 gram. Deze potten zijn getest en zijn van zeer goede kwaliteit. De deksel sluit de pot volledig luchtdicht af waardoor het product altijd in goede staat blijft. Glucobest dient u niet in de koelkast te plaatsen, het kan geen kwaad maar het is niet nodig, gewoon op kamertemperatuur bewaren is het beste.
Uniek product:
Glucobest mag zich met recht onderscheidend noemen ten opzichte van andere gewrichtssupplementen voor honden. Glucobest bevat een zeer hoge concentratie werkzame stoffen per maatschep en is daardoor zuinig in gebruik.
De kosten per dag zijn beslist laag te noemen en dat terwijl alle werkzame stoffen in Glucobest van de hoogst denkbare kwaliteit zijn. In alle opzichten een uniek product.
Beschrijving werkzame stoffen:
Glucosamine-sulfaat:
Glucosamine-sulfaat zorgt voor de smering van de gewrichten en is een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Glucosamine-sulfaat werkt het best in combinatie met chondroïtine-sulfaat.
Samen leveren ze een grote bijdrage aan het voorkomen van artrose.
Chondroïtine-sulfaat:
Chondroïtine-sulfaat is eveneens een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Chondroïtine-sulfaat zuigt een waterachtige substantie naar de gewrichten. In deze vloeistof zitten belangrijke voedingstoffen om het gewrichtskraakbeen te voeden. Bovendien heeft deze vloeistof een schokdempend effect op de gewrichten.
MSM:
MSM is een organisch zwavel. Deze stof werkt als een natuurlijke ontstekingsremmer en heeft bovendien een pijnstillend effect, op zowel de gewrichten als de spieren.
Vitamine C:
Vitamine C speelt een belangrijke rol bij de aanmaak van collageen en de ontwikkeling van de botten en spieren. Tevens zorgt Vitamine C voor een goede weerstand van het lichaam.
Magnesium:
Magnesium is een belangrijk mineraal voor het spier- en zenuwstelsel, de botten, de water- en energiehuishouding en de stofwisseling. Magnesium zorgt tevens voor de signaaloverdracht naar de spieren en maakt een goede ontspanning van de spieren mogelijk.
Mangaan:
Mangaan is nodig om de natuurlijke afbraak van het kraakbeenweefsel tegen te gaan en ondersteunt de werking van glucosamine-sulfaat en chondroïtine-sulfaat.

- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
Hè? Wat ?Liesbeth schreef:Ik ben ff gaan zoeken, maar in dat voer zit zo weinig Glucosamine dat het niet eens voorkomt in de lijst met hoeveelheden van de toegevoegde voedingsstoffen.Pak-de-bal schreef:Ik gebruik voor de HD, niet al die "losse" supplementen, maar
Wel het eea Groenlipmossel, maar ik ben bang dat dat ook niet de ADH haalt.
ligt het niet aan de hoeveel heid wat je geeft per dag,?
ik geef hem voor Large Dogs.
- roy
- Zeer actief
Hier precies hetzelfde, ook goedkopere geprobeerd maar alleen op glucosamine van de Groene Os loopt Roy als een treinMarion. schreef:Die capsules deden hier dus helemaal niets. Ik heb nu een pot van de Groene Os, en daar ben ik erg blij meeM@ri@nne schreef:Je bent mij net voor.flatcoat schreef:www.glucosamine.com
groetjes yvonne
-
Pak-de-bal
- roy
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
Die van de groene Os toen gehad van de homeopaat voor dieren, en dat ging redelijk goed., maar nog niet goed genoeg, nu Treedo en dat gaat fantastisch

Edit
die treedo kon ik na 3 dagen echt de verbetering zien
Edit
die treedo kon ik na 3 dagen echt de verbetering zien
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 mei 2007 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.