Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk merk voor hond met slechte darmen?
Moderator: moderatorteam
- felicity
- Vaste gebruiker
welk merk voor hond met slechte darmen?
Mijn hond heeft nogal last van darmprobleempjes. Ik heb een zak eukanuba mee gekregen van de da. Ik wil graag kip en rijst blijven geven. Maar las dat eukanuba niet zo' denderend merk is.
Welk merk, voer is wel goed voor honden met een spijsverteringsprobleem?
Welk merk, voer is wel goed voor honden met een spijsverteringsprobleem?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
- Aantal honden: 2
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- felicity
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Carnibest (vers vlees compleet) heeft speciale versies voor honden met gevoelige darmen. In de brokkensector is ook genoeg te vinden, kwestie van proberen waar hij het goed op doet. Een pensdagje af en toe (kun je ook uit de diepvries krijgen bijvoorbeeld vuile pens van Rodi) zou ik zelf sowieso doen.
Recreatiebot met merg, kan hij daar wel tegen, dat is vrij vet dacht ik, veel honden raken daarvan aan de dunne.
Anne
Recreatiebot met merg, kan hij daar wel tegen, dat is vrij vet dacht ik, veel honden raken daarvan aan de dunne.
Anne
-
S@ndr@
- Zeer actief
gewoon een niet te grote verpakking kopen en kijken waar de hond het goed op doetfelicity schreef:Helemaal op vers gaat mij niet lukken. Ik heb hier geen slachthuis in de buurt waar ik het kan halen. Wel krijgen ze in het weekend duck of wat afval van de slager en een recreatiebot met merg.
Zit zelf te denken aan hill's of royal canin. Kwa prijs maakt het geen drol uit maar welke is nu beter.
In Hills zitten natuurlijke coserverings middelen dacht ik, maar word er gauw ranzig
Ik heb speciale brokken van de DA(zijn ook alleen daar te koop) voor Baco, dat is RC, maar die zijn erg prijzig,
- M@scha
- Zeer actief
bij lastige darmen zou ik juist voor één voer kiezen. dus óf brok óf vers...
mijn reu heeft een beetje last vanm zijn darmen en ons werd aangeraden 2 dagen per week vers te geven. hij kreeg toen op zaterdag en zondag rodi en door de weeks cavom.
en standaard had ie elke maandag heftige en dinsdag nog een beetje diarree... zijn darmen konden die overgangen niet aan..
toen weer op brok (cavom) helemaal en toen ging het goed.
ondertussen heeft ie om hele andere redenen 100% vlees, maar dat heeft niets met zijn darmen van doen.
ik zou dus kiezen voor vlees (duck, carnibest etc) óf brokken maar dat afwisselen werkt niet snel bij gevoelige honden.
mijn teef heeft geen darmproblemen en die heeft wel een paar maanden 2x per week vlees gehad, en nergens last van. dus de gevoeligheid bepaald veel.
mijn reu heeft een beetje last vanm zijn darmen en ons werd aangeraden 2 dagen per week vers te geven. hij kreeg toen op zaterdag en zondag rodi en door de weeks cavom.
en standaard had ie elke maandag heftige en dinsdag nog een beetje diarree... zijn darmen konden die overgangen niet aan..
toen weer op brok (cavom) helemaal en toen ging het goed.
ondertussen heeft ie om hele andere redenen 100% vlees, maar dat heeft niets met zijn darmen van doen.
ik zou dus kiezen voor vlees (duck, carnibest etc) óf brokken maar dat afwisselen werkt niet snel bij gevoelige honden.
mijn teef heeft geen darmproblemen en die heeft wel een paar maanden 2x per week vlees gehad, en nergens last van. dus de gevoeligheid bepaald veel.

-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik die brokken van de DA als hoofd voer blijf geven kan ik afentoe best pens en of barf tussen door geven.
Op de een of andere manier gaat dat wel
dus krijgen ze dat ook, voor het gebit en de recreatie.
maar dit ging pas nadat alles tot rust was gekomen, na ongeveer 8 weken op die brokken-en dan ook alleen die brokken
Op de een of andere manier gaat dat wel
maar dit ging pas nadat alles tot rust was gekomen, na ongeveer 8 weken op die brokken-en dan ook alleen die brokken
- M@scha
- Zeer actief
loving bulls schreef:als ik die brokken van de DA als hoofd voer blijf geven kan ik afentoe best pens en of barf tussen door geven.
Op de een of andere manier gaat dat wel![]()
gelukkig maar. ik vond het heel erg dat ik hem niet meer kon verwennen met vleesje toen.. dus het is echt heel fijn als dat wel kan!

-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
- Aantal honden: 2
Waarom niet een poosje helemaal over op Duck? Daar is hij toch al aan gewend. Als dat een poosje goed gaat, kan je langzamerhand weer iets anders introduceren zoals extra vlees en recreatiebotten. Duck is altijd beter dan een brok!felicity schreef:Helemaal op vers gaat mij niet lukken. Ik heb hier geen slachthuis in de buurt waar ik het kan halen. Wel krijgen ze in het weekend duck of wat afval van de slager en een recreatiebot met merg.
Zit zelf te denken aan hill's of royal canin. Kwa prijs maakt het geen drol uit maar welke is nu beter.

- felicity
- Vaste gebruiker
-
Ester&Lara
Waar woon je?felicity schreef:Helemaal op vers gaat mij niet lukken. Ik heb hier geen slachthuis in de buurt waar ik het kan halen. Wel krijgen ze in het weekend duck of wat afval van de slager en een recreatiebot met merg.
Voor adresjes kun je hier kijken:
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewforum.php?f=38
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... &board=4.0
Ik ben goedkoper uit dan met brok.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Onze Lancelot heeft dan wel geen darm problemen , maar wel problemen met zijn maag (zweren) . Wij hebben alles geprobeerd ook de brokken van de DA , daar ging hij juist heel slecht op . We zijn versvlees compleet gaan proberen , canibest en duck deed hij het niet goed op , maar nu staat hij op de prins hamburgers en daar doet hij het het beste op 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
IngeborgF
- geregistreerd lid
- Contacteer:
maag- darm problemen
Hoi,
Dobby had darmproblemen toen we hem kregen. We gaven hem eerst Royal Canin, maar het ging niet over. We hebben toen nog wat voer geprobeerd maar ook dat ging niet. De DA dacht aanvankelijk dat het door de stress kwam omdat we Dobby uit het asiel hadden. De DA gaf ons toen het advis het een weekje aan te zien. Maar na een week ben ik gauw terug gegaan naar de DA en kreeg toen voer van Specific mee. Met dit voer gingen zijn problemen weg. Na een aantal weken probeerden we eens vers vlees, maar helaas, de problemen kwamen weer terug.
Nu zijn ze bij de DA overgestapt op Hills, dus geef ik hem dat. Dobby verdraagt het prima. De brokjes zijn hartstikke geel, omdat er ei in zit.
Ik vroeg me in eerste instantie af of dat wel goed kon zijn......
Ook hebben we nu goede ervaringen met voer van........weet de naam niet meer.
Maar er zit in ieder geval zalm in, en aangezien dat licht verteerbaar is, verdraagt hij dat ook prima. Ik kocht dat destijds bij Dobey.
Tegenwoordig houd ik het maar bij het voer van Hills, gewoon omdat ik denk dat dat het beste is. Daarnaast voer ik hem 1 a 2 keer per week wat Rodischijf. Op deze manier gaat het heel goed.
Dobby had darmproblemen toen we hem kregen. We gaven hem eerst Royal Canin, maar het ging niet over. We hebben toen nog wat voer geprobeerd maar ook dat ging niet. De DA dacht aanvankelijk dat het door de stress kwam omdat we Dobby uit het asiel hadden. De DA gaf ons toen het advis het een weekje aan te zien. Maar na een week ben ik gauw terug gegaan naar de DA en kreeg toen voer van Specific mee. Met dit voer gingen zijn problemen weg. Na een aantal weken probeerden we eens vers vlees, maar helaas, de problemen kwamen weer terug.
Nu zijn ze bij de DA overgestapt op Hills, dus geef ik hem dat. Dobby verdraagt het prima. De brokjes zijn hartstikke geel, omdat er ei in zit.
Ook hebben we nu goede ervaringen met voer van........weet de naam niet meer.
Tegenwoordig houd ik het maar bij het voer van Hills, gewoon omdat ik denk dat dat het beste is. Daarnaast voer ik hem 1 a 2 keer per week wat Rodischijf. Op deze manier gaat het heel goed.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibby had ook altijd wat last van z'n darmen en veel diarree, etc. Op de Royal Canin was dat heel erg, maar toen ik op Cavom overstapte ging het stukken beter. Nu krijgt hij ook kvv (kivo) en daar doet hij het nog het beste op.
Als je persé brok wilt voeren, kan ik je Cavom echt aanbevelen
Als je persé brok wilt voeren, kan ik je Cavom echt aanbevelen

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Benthor was vroeger ook snel aan de diarree. Als hij geen diarree had was zijn ontlasting slap.
We geven hem nu 2 x per dag brokken en 1 x per dag smuldier of rodi (etc) en dit gaat heel goed. Heel af en toe heeft hij diarree. Dan krijgt ie de hele dag smuldier of rodi en dan is het snel weer over.
Iarik is met vers opgevoed. Hij krijgt nu hetzelfde als Benthor, dus brok gecombineerd met kvv. Iarik heeft bijna nooit last van zijn spijsvertering.
Wij hebben momenteel geen diepvries, anders hadden we beiden compleet op kvv gezet en dan een combinatie van rodi, smuldier, duck, carnibest, etc. Maar helaas lukt dat voorlopig even niet.
We geven hem nu 2 x per dag brokken en 1 x per dag smuldier of rodi (etc) en dit gaat heel goed. Heel af en toe heeft hij diarree. Dan krijgt ie de hele dag smuldier of rodi en dan is het snel weer over.
Iarik is met vers opgevoed. Hij krijgt nu hetzelfde als Benthor, dus brok gecombineerd met kvv. Iarik heeft bijna nooit last van zijn spijsvertering.
Wij hebben momenteel geen diepvries, anders hadden we beiden compleet op kvv gezet en dan een combinatie van rodi, smuldier, duck, carnibest, etc. Maar helaas lukt dat voorlopig even niet.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik denk dat je voor die variant van Eukanuba meer betaalt dan wanneer je je hond de hele week op Duck zou zetten?felicity schreef:Om duck de hele week te geven. Word watte duur voor mijn portemonee (denk ik).
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou je de honden gewoon alle dagen op Kvv kunnen zetten.felicity schreef:Helemaal op vers gaat mij niet lukken. Ik heb hier geen slachthuis in de buurt waar ik het kan halen. Wel krijgen ze in het weekend duck of wat afval van de slager en een recreatiebot met merg.
Carnibest is bij veel verdeelpunten in Nederland te krijgen.
En er zijn ook diverse internet-winkels waar je het kan bestellen en dan brengen ze het nog thuis ook.
Hier heb je twee linken waar je eens kan kijken. En ze verkopen er meerdere merken Kvv.
http://www.versvoeding.nl/index.php
http://www.shaweca.nl/
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
Noukie
- Vaste gebruiker
Ook onze boxer Anouk had veel maag -en darmproblemen; overgeven, diarree ('s nachts op het kleed, erg leuk). Ik gaf brokken , Royal Canin speciaal voor boxers, maar daar deed ze het niet goed op. Ze wilde regelmatig niet eten, dan rook ze eraan en verdween weer naar haar mand zonder te eten.
Sinds ze kvv, Energique nr.4, krijgt, eet ze weer met smaak en heeft ze geen last meer van haar maag en/of darmen.
Ik haal een doos van 20kg bij de dierenwinkel voor 42 euro en daar doet ze ong. 3 weken mee. Het is wel iets duurder, maar als ze zich daardoor beter voelt, heb ik dat er wel voor over.
Ik moet haar er ook absoluut niets anders bij geven, want dan gaat het weer mis. Ik had van de week een groot bot gekocht bij de dierenwinkel (geen idee wat het was, het stonk verschrikkelijk), en ze vond het geweldig; ze heeft liggen kluiven dat het een lust was, maar 's nachts ging ze weer overgeven, dus dat doen we maar niet meer.....
Gewoon alleen kvv en af en toe een brokje en dan is ons hondje (en het vrouwtje) volmaakt gelukkig
Groetjes
Ellen en Anouk
Ik moet haar er ook absoluut niets anders bij geven, want dan gaat het weer mis. Ik had van de week een groot bot gekocht bij de dierenwinkel (geen idee wat het was, het stonk verschrikkelijk), en ze vond het geweldig; ze heeft liggen kluiven dat het een lust was, maar 's nachts ging ze weer overgeven, dus dat doen we maar niet meer.....
Gewoon alleen kvv en af en toe een brokje en dan is ons hondje (en het vrouwtje) volmaakt gelukkig
Groetjes
Ellen en Anouk
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarschijnlijk was het een gerookt bot wat je bij de dierenwinkel hebt gekocht? Zelfs gezonde honden raken daar qua darmen van slag van.
Dan kan je beter een rawhide kauwkluif kopen of een echt vers botje, lamsbot of geitenbot of een stuk runderknars. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Suus heeft een luie darm en ik voer haar 'lamb & rice' droogvoer van de speciaalzaak (even vergeten van welk merk het is) en 's avonds krijgt ze Cesar kuipje.
Toen ik haar net had zei iedereen dat Cesar slecht was en dat ik per sé Rodi moest voeren, want dat was vers dus goed. Ik heb dat eerst gedaan en dat ging prima, maar toen moest ik voor een tijdje overstappen op houdbare kuipjes i.v.m. vakantie. Ik nam Cesar, wat onze vorige hond ook at, en dat ging ook super. Ze krijgt nu elke dag Cesar Senior en ze heeft nauwelijks last van haar darmen en ze ziet er gezond uit. Volgens mij is er dus niets mis met Cesar kuipjes.
Toen ik haar net had zei iedereen dat Cesar slecht was en dat ik per sé Rodi moest voeren, want dat was vers dus goed. Ik heb dat eerst gedaan en dat ging prima, maar toen moest ik voor een tijdje overstappen op houdbare kuipjes i.v.m. vakantie. Ik nam Cesar, wat onze vorige hond ook at, en dat ging ook super. Ze krijgt nu elke dag Cesar Senior en ze heeft nauwelijks last van haar darmen en ze ziet er gezond uit. Volgens mij is er dus niets mis met Cesar kuipjes.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
nou niks mis met ceasar daar zijn de meningen over verdeeld
jou hond heeft waarschijnlijk luie darmen omdat die darmen niks hoefen te doen met het sterriele eten wat jij aan haar geeft,brok.daar worden darmen ook lui van.met vers voeren moeten de darmen weer aan het werk en dat bereik je dus niet met brok of dat viese kleffe 'vlees'.

jemble 5 maanden
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik raad ook aan om even over te stappen op vers. Carnibest is eigenlijk helemaal niet zo duur. Voorheen voerde ik ook brok en of het nu rund was of lam rijst van welk merk dan ook ze bleef problemen houden. Niet snel diaree maar wel verstoppingen zodat ik er midden in de nacht uit kon. Ik zelf voor nu 2 dagen in de week carnibest en voor de rest Barca premium de zak is bijna op maar durf nog niet al te snel te zeggen hoe groot het succes is. ( denk groot
)
Misschien kun je eens op de site gaan kijken van farmfood dit is ook een voer zonder toegevoegde rotzooi als kleur,geur en smaak stoffen, daar wordt ook advies gegeven met het overstappen van voer en ik geloof dat ze daar bij gevoelige darmen ook als tip geven om eerst min een week vers te voeren. Succes
ps. het valt mij op dat voer zonder al die toegevoegde stoffen gezonder en goedkoper is dus het hoeft niet duur te worden.
Misschien kun je eens op de site gaan kijken van farmfood dit is ook een voer zonder toegevoegde rotzooi als kleur,geur en smaak stoffen, daar wordt ook advies gegeven met het overstappen van voer en ik geloof dat ze daar bij gevoelige darmen ook als tip geven om eerst min een week vers te voeren. Succes
ps. het valt mij op dat voer zonder al die toegevoegde stoffen gezonder en goedkoper is dus het hoeft niet duur te worden.
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik vind dit een beetje een lullige opmerking...fabienne s schreef:jou hond heeft waarschijnlijk luie darmen omdat die darmen niks hoefen te doen met het sterriele eten wat jij aan haar geeft,brok.daar worden darmen ook lui van.met vers voeren moeten de darmen weer aan het werk en dat bereik je dus niet met brok of dat viese kleffe 'vlees'.
Ik heb geen idee waarom Suus een luie darm heeft, ze heeft het al sinds ik haar uit de opvang haalde. De dierenarts denkt dat het gewoon ouderdom is. Ze is dus niet ziek omdat ik haar 'slecht' voer geef.
Toen ik haar kreeg had de vreselijke pijn bij het poepen en regelmatig een harde buik. Ik heb verschillende soorten voer geprobeerd, maar vaak leidde dat alleen maar tot diarree. Oké, dan komt het er wel makkelijk uit

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009