Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barfen en drinken vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

barfen en drinken vraagje

Ongelezen bericht door miekmiek »

kan er even zo snel niets over vinden. Tommie is bezig met een bot met vlees eraan, en Miah heeft ook een stukje opgepeuzeld. Ik zag haar echter meteen al naar de drinkbak rennen, terwijl ze normaal niet zoveel drinkt. Nu stond me er nog iets van bij dat je het water even moet wegzetten als je ze vers geeft, maar klopt dat nou of is dat verkeerd blijven hangen?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: barfen en drinken vraagje

Ongelezen bericht door Rami »

miekmiek schreef:kan er even zo snel niets over vinden. Tommie is bezig met een bot met vlees eraan, en Miah heeft ook een stukje opgepeuzeld. Ik zag haar echter meteen al naar de drinkbak rennen, terwijl ze normaal niet zoveel drinkt. Nu stond me er nog iets van bij dat je het water even moet wegzetten als je ze vers geeft, maar klopt dat nou of is dat verkeerd blijven hangen?
Het waren goed bevleesde botten? Dan is er niets aan de hand.
Zoals ik het begrepen heb is er een kans dat bot (kaal bot) iets minder goed verteerd als er veel water in de maag zit (verdunning maagzuur).
Afbeelding
miekmiek

Er zat niet heel veel vlees aan hoor. Maar ik heb het water voor de zekerheid even weggezet, dus er zou niets aan de hand moeten zijn.
Rami
Zeer actief

miekmiek schreef:Er zat niet heel veel vlees aan hoor. Maar ik heb het water voor de zekerheid even weggezet, dus er zou niets aan de hand moeten zijn.
Denk dat er idd niets aan de hand is. Mocht een bot/botdelen (bijv. door drinken van water) minder goed verteren, hoeft er niet meteen iets van een obstructie o.i.d. plaats te vinden. Tenminste, hier worden onverteerbare delen gewoon uitgekotst.
Maar ik snap goed dat je voorzichtig bent, Miah is nog maar een pup! :wink:
Afbeelding
miekmiek

Schrok me net al wild, want na het oppeuzelen van een botje zat ze ineens heel wazig en stil voor zich uit te staren. Ik dacht; 'die valt zo om en dan is ze dood!' ( :roll: ) Maar vervolgens liet ze een dikke burp en liep toen parmantig weer weg. :roll: :mrgreen:
Rami
Zeer actief

miekmiek schreef:Schrok me net al wild, want na het oppeuzelen van een botje zat ze ineens heel wazig en stil voor zich uit te staren. Ik dacht; 'die valt zo om en dan is ze dood!' ( :roll: ) Maar vervolgens liet ze een dikke burp en liep toen parmantig weer weg. :roll: :mrgreen:
Hahaha! Ik zie het voor me! :mrgreen:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden drinken altijd wat naar een maaltijd kip of vis, en ze leven nog steeds :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hier drinken ze ook vaak na bot, ze worden vaak moe van het kauwen en ze verleizen ook vaak veel vocht (speeksel ed). Ik geef ze nooit kaal bot trouwens.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Hier krijgen ze regelmatig bevleesde botten. Ik let er dan op dat ze niet te veel drinken, iets mag wel. Te veel drinken verdunt het maagzuur waardoor het kan gebeuren dan de botten niet goed worden verteerd.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”