Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bompa kan niet meer wandelen
Moderator: moderatorteam
-
Puk en Bompa
- Actief
Bompa kan niet meer wandelen
Sinds een week of 2 kan Bompa niet meer volgen bij het wandelen.
Hij loopt dan helemaal achteraan en mankt ook met zijn voorpoot.
Af en toe geef ik hem rimadyl en dan gaat het beter.
Bompa is natuurlijk al oud en de laatste tijd is ie snel achteruit gegaan.
Wat zouden jullie doen?
Hem iedere dag rimadyl geven zodat ie geen pijn meer heeft en weer gewoon kan wandelen of hem gewoon niks geven en hem niet meer meenemen voor langere wandelingen (probleem daarbij is dat hij heel hard aan mij plakt en steeds bij mij wilt zijn en het dus moeilijk is hem achter te laten, als hij de kans krijgt, komt ie sowieso achter me aan).
Grappige is dat hij gisteren een heel eind achterop liep met zijn tong tot op de grond. Tot er een andere reu in zicht kwam toen liep ie ineens heel snel naar voor om de reu te kunnen 'pesten'.
Hij loopt dan helemaal achteraan en mankt ook met zijn voorpoot.
Af en toe geef ik hem rimadyl en dan gaat het beter.
Bompa is natuurlijk al oud en de laatste tijd is ie snel achteruit gegaan.
Wat zouden jullie doen?
Hem iedere dag rimadyl geven zodat ie geen pijn meer heeft en weer gewoon kan wandelen of hem gewoon niks geven en hem niet meer meenemen voor langere wandelingen (probleem daarbij is dat hij heel hard aan mij plakt en steeds bij mij wilt zijn en het dus moeilijk is hem achter te laten, als hij de kans krijgt, komt ie sowieso achter me aan).
Grappige is dat hij gisteren een heel eind achterop liep met zijn tong tot op de grond. Tot er een andere reu in zicht kwam toen liep ie ineens heel snel naar voor om de reu te kunnen 'pesten'.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geef die arme hond gewoon genoeg rymadill of laat hem inslapen. Die hond wordt gek als je hem niet meer meeneemt omdat hij dat dolgraag wil en hij loopt met zijn tong op de grond van de pijn achter je aan te strompelen.
Meer redenen dan dat om hem elke dag rymadil te geven heb je niet nodig
Wat heeft hij aan een extra half jaar als je hem die periode elke dag thuis gaat laten op zijn lange wandeling? Zijn maatje gaat wel mee en jullie laten hem achter. Doodzielig dus gewoon op een onderhoudsdosis zetten en laten genieten van zijn laatste periode. Een hond heeft niets aan het rekken van zijn leven als er geen kwaliteit meer is.
Als hij echt op zijn laatste loodjes loopt kan je altijd een maandje de andere hond wat minder geven en even alleen aan Bompa denken. Met rymadil voelt hij zich gewoon prima waarschijnlijk.
Adrenaline van een andere reu in het zicht is al genoeg om hem door de pijn heen te duwen dus 1,5 rymadil per dag lijkt me een mooi begin
Meer redenen dan dat om hem elke dag rymadil te geven heb je niet nodig
Als hij echt op zijn laatste loodjes loopt kan je altijd een maandje de andere hond wat minder geven en even alleen aan Bompa denken. Met rymadil voelt hij zich gewoon prima waarschijnlijk.
Adrenaline van een andere reu in het zicht is al genoeg om hem door de pijn heen te duwen dus 1,5 rymadil per dag lijkt me een mooi begin
-
Puk en Bompa
- Actief
Je moet nu niet denken dat ik hem oververmoei ofzo hoor. Terwijl ie een maand terug nog uren meewandelde, mag hij nu nog maar hoogstens een uurtje mee, daarna laat ik hem sowieso binnen zodat hij kan rusten.MARC_S schreef:Geef die arme hond gewoon genoeg rymadill of laat hem inslapen. Die hond wordt gek als je hem niet meer meeneemt omdat hij dat dolgraag wil en hij loopt met zijn tong op de grond van de pijn achter je aan te strompelen.
Meer redenen dan dat om hem elke dag rymadil te geven heb je niet nodigWat heeft hij aan een extra half jaar als je hem die periode elke dag thuis gaat laten op zijn lange wandeling? Zijn maatje gaat wel mee en jullie laten hem achter. Doodzielig dus gewoon op een onderhoudsdosis zetten en laten genieten van zijn laatste periode. Een hond heeft niets aan het rekken van zijn leven als er geen kwaliteit meer is.
Hij heeft een tijdje rimadyl gekregen op advies van de dierenarts (2 keer 1,5 per dag), maar de dierenarts zelf zei dat ik het na een week moest stoppen. Alleen thuis zitten, doet Bompa nooit, hij gaat elke dag met mij mee. Is het op den duur niet slecht om elke dag pijnstillers te krijgen? Hij is wel oud en alles wat daarbij hoort, maar hij ligt nog niet op sterven hoor, hij heeft (als alles goed gaat natuurlijk) wel meer dan 1 maand te leven. Dus ik vraag me gewoon af: stel dat Bompa 1 jaar elke dag rimadyl krijgt, zal hij dan geen last krijgen van bijwerkingen?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou,ik wil niet veel zeggen maar geef Marc gelijkPuk en Bompa schreef:Je moet nu niet denken dat ik hem oververmoei ofzo hoor. Terwijl ie een maand terug nog uren meewandelde, mag hij nu nog maar hoogstens een uurtje mee, daarna laat ik hem sowieso binnen zodat hij kan rusten.MARC_S schreef:Geef die arme hond gewoon genoeg rymadill of laat hem inslapen. Die hond wordt gek als je hem niet meer meeneemt omdat hij dat dolgraag wil en hij loopt met zijn tong op de grond van de pijn achter je aan te strompelen.
Meer redenen dan dat om hem elke dag rymadil te geven heb je niet nodigWat heeft hij aan een extra half jaar als je hem die periode elke dag thuis gaat laten op zijn lange wandeling? Zijn maatje gaat wel mee en jullie laten hem achter. Doodzielig dus gewoon op een onderhoudsdosis zetten en laten genieten van zijn laatste periode. Een hond heeft niets aan het rekken van zijn leven als er geen kwaliteit meer is.
Hij heeft een tijdje rimadyl gekregen op advies van de dierenarts (2 keer 1,5 per dag), maar de dierenarts zelf zei dat ik het na een week moest stoppen. Alleen thuis zitten, doet Bompa nooit, hij gaat elke dag met mij mee. Is het op den duur niet slecht om elke dag pijnstillers te krijgen? Hij is wel oud en alles wat daarbij hoort, maar hij ligt nog niet op sterven hoor, hij heeft (als alles goed gaat natuurlijk) wel meer dan 1 maand te leven. Dus ik vraag me gewoon af: stel dat Bompa 1 jaar elke dag rimadyl krijgt, zal hij dan geen last krijgen van bijwerkingen?
Liever een half jaar volgepompt met pijnstillers nog een leuk leven hebben dan een jaar met een stuk minder lol in zijn leven.
Ik zou dus gewoon meer pijnstillers geven zodat ie nog een poosje mee kan en als het einde daar is dan is het daar

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Bij een hond op deze leeftijd met deze klachten kun je gerust een jaar lang rymadil geven, je mag zelfs blij zijn als je het hem een jaar nog kunt geven.
De labrador van een vriendin is vorige maand op 14 jarige leeftijd ingeslapen, maar de hond kreeg al vanaf zijn 12e iedere dag rymadil, en daardoor heeft hij nog 2 prachtige jaren gehad, met mooie wandelingen en veel plezier, en daar gaat het uiteindelijk toch om?
De labrador van een vriendin is vorige maand op 14 jarige leeftijd ingeslapen, maar de hond kreeg al vanaf zijn 12e iedere dag rymadil, en daardoor heeft hij nog 2 prachtige jaren gehad, met mooie wandelingen en veel plezier, en daar gaat het uiteindelijk toch om?

- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
mijn bouvier ( 35 kg) krijgt al een half jaar anderhalve pil rimadyl per dag, s'morgens een hele en s'avonds een halve,
ze heeft atrose en zonder die pijnstiller loopt ze heel stijf en wil ze niet draven en nu loopt ze lekker mee en is niet meer zo stijf, ok een wandeling van een half uur is haar max maar liever rimadyl dan nu al een oud wrak,
groetjes patries.
ze heeft atrose en zonder die pijnstiller loopt ze heel stijf en wil ze niet draven en nu loopt ze lekker mee en is niet meer zo stijf, ok een wandeling van een half uur is haar max maar liever rimadyl dan nu al een oud wrak,
groetjes patries.
Groetjes Patries

-
Puk en Bompa
- Actief
Ok dat wilde ik dus weten. Bedankt voor je antwoord, ik zal het zeker opvolgen.pooh schreef:Bij een hond op deze leeftijd met deze klachten kun je gerust een jaar lang rymadil geven, je mag zelfs blij zijn als je het hem een jaar nog kunt geven.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik schreef mijn verhaaltje omdat ik mijn vorige hond 3 jaar rymadil heb gegeven.Puk en Bompa schreef:Ok dat wilde ik dus weten. Bedankt voor je antwoord, ik zal het zeker opvolgen.pooh schreef:Bij een hond op deze leeftijd met deze klachten kun je gerust een jaar lang rymadil geven, je mag zelfs blij zijn als je het hem een jaar nog kunt geven.
Wel gaf ik de rymadil altijd met een oude boterham oid omdat op de nuchtere maag mij geen goed idee leek. Ze heeft nooit last van haar mag gekregen van de pijnstillers.
- Youp
- Zeer actief
Ja, misschien krijgt hij last van bijwerkingen na langere tijd. Nou en!Puk en Bompa schreef:Je moet nu niet denken dat ik hem oververmoei ofzo hoor. Terwijl ie een maand terug nog uren meewandelde, mag hij nu nog maar hoogstens een uurtje mee, daarna laat ik hem sowieso binnen zodat hij kan rusten.MARC_S schreef:Geef die arme hond gewoon genoeg rymadill of laat hem inslapen. Die hond wordt gek als je hem niet meer meeneemt omdat hij dat dolgraag wil en hij loopt met zijn tong op de grond van de pijn achter je aan te strompelen.
Hij heeft dan nog wel een jaar (bijvoorbeeld) lol gehad. Kwaliteit is zoveel belangrijker dan kwantiteit!
Onze bouvier heeft jaren Rymadil gehad. 1,5 per dag. Op het laatst kreeg hij wel kale plekken maar hij had wel lol tijdens zijn wandelingen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- yuki
- Zeer actief
Het is beter om de rymadil op regelmatige basis te geven en daarmee a.h.w. een spiegel op te bouwen.
Gezien de leeftijd van je hond (alle mogeliijke bijwerkingen van R.daargelaten) zou ik gaan voor kwaliteit van leven, niet voor kwanteit................
Gezien de leeftijd van je hond (alle mogeliijke bijwerkingen van R.daargelaten) zou ik gaan voor kwaliteit van leven, niet voor kwanteit................
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
boxersien
Boris krijgt hier alweer 3 :N: jaar metacam. Dit omdat boris veel last had van bijwerkingen bij rimadyl (onrustig/gestresst en wild slapen en bijna niet willen slapen). Hij is nog steeds super vrolijk en actief. Ernaast krijgt hij ook sashasblend wat natuurlijke medicatie is. Hij krijgt dan ook inmiddels al jaren een kleine onderhoudsdosis wat bijna niets is voor zijn grote. Geeft ook minder impact op zijn organen. Zonder zal nooit gaan, maar nu is hij pijnloos en heeft een goed bestaan zo. Dan maar een poosje korter leven, de kwaliteit van het leven staat hier bovenaan!!