Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar haal ik botten vandaan?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Waar haal ik botten vandaan?

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn nieuwe prinsesje eet al vers sinds ze een paar weken oud is. Ik geef haar carnibest en dat vindt ze heerlijk. Nu wil ik haar ook af en toe een bot geven, een lams- of geitenrib.
Maar waar haal ik dat vandaan? Kan ik gewoon een islamitische slagerij binnenlopen en om een paar lamsribben vragen? En geiterib? :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ja en ja :mrgreen: .
Afbeelding
tekkel
Erelid

Eerst maar even naar Van Haren voor wat stoute schoenen :smile:

Ik vind het net als alleen maar een bosje peterselie kopen bij de groenteboer :N: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tekkel schreef:Eerst maar even naar Van Haren voor wat stoute schoenen :smile:

Ik vind het net als alleen maar een bosje peterselie kopen bij de groenteboer :N: :mrgreen:
Moet je ook niet doen. Eerst je eigen bestelling, lekkere biefstukjes enzo. En dan pas de ribben. Overigens is dat bij een islamiet ook gewoon menseneten, dus ook daar betaal je voor. Stoute schoenen zijn niet nodig dus :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon bij de Isl. winkel waar je overigens vaak ook prima groente voor een goede prijs kunt krijgen :mrgreen:
Om over het assortiment aan kruiden nog maar te zwijgen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Of een slager zoeken die zelf uitbeent. Hier beent (beende) de slager van De Groene Weg zelf de lammeren uit. Voor het afvoeren van het karkas moest hij betalen, dus daar haalde ik nog wel eens wat ribben of een schouderblad (gratis).
Ik ben er al lang niet meer geweest, weet dus niet of hij dat nog steeds doet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:Of een slager zoeken die zelf uitbeent. Hier beent (beende) de slager van De Groene Weg zelf de lammeren uit. Voor het afvoeren van het karkas moest hij betalen, dus daar haalde ik nog wel eens wat ribben of een schouderblad (gratis).
Ik ben er al lang niet meer geweest, weet dus niet of hij dat nog steeds doet.
Slagers van de Groene Weg doen dat over het algemeen nog steeds :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik ga naar een slachterij . :wink:
tekkel
Erelid

Marion. schreef:
tekkel schreef:Eerst maar even naar Van Haren voor wat stoute schoenen :smile:

Moet je ook niet doen. Eerst je eigen bestelling, lekkere biefstukjes enzo. En dan pas de ribben. Overigens is dat bij een islamiet ook gewoon menseneten, dus ook daar betaal je voor. Stoute schoenen zijn niet nodig dus :wink:
Ja, dat weet ik wel, het was meer een grapje :wink:
Ik haal daar af en toe lamsnek voor stoofpotjes, en ras al hanout (kruiden). Ga volgende week wel eens op onderzoek.....
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Waar haal ik botten vandaan?

Ongelezen bericht door Scooby »

tekkel schreef:Mijn nieuwe prinsesje eet al vers sinds ze een paar weken oud is. Ik geef haar carnibest en dat vindt ze heerlijk. Nu wil ik haar ook af en toe een bot geven, een lams- of geitenrib.
Maar waar haal ik dat vandaan? Kan ik gewoon een islamitische slagerij binnenlopen en om een paar lamsribben vragen? En geiterib? :denken:
Verkoopt je Carnibest verkooppunt die botten niet?
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Scooby schreef:
tekkel schreef:Mijn nieuwe prinsesje eet al vers sinds ze een paar weken oud is. Ik geef haar carnibest en dat vindt ze heerlijk. Nu wil ik haar ook af en toe een bot geven, een lams- of geitenrib.
Die van mij wel, maar wel ruim twee keer zo duur als bij de islamitische slager... :N:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
tekkel
Erelid

Scooby schreef:
O, dat weet ik eigenlijk niet, ik zal het haar vragen, goed idee!
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Je kunt het vragen bij de slager waar je je eigen vlees koop, of naar het slachthuis gaan. Als je in het telefoonboek zoekt op slachthuis bij je in de buurt, kun je daar zo naartoe bellen. Daar kun je meestal wel wat kopen, de slachthuizen die ik ken hebben zelf een winkeltje erbij. Er zijn ook adressen waar je het kunt bestellen, zij bezorgen het eventueel ook. Op www.barfplaats.nl kun je adressen per provincie vinden om vlees/botten te kopen. Zie hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Beetje een oud topic aan het oprakelen, sorry. Maar als ik hier naar de slachthuizen/slagers bel om te vragen voor botten krijg ik altijd hetzelfde te horen: "Die mogen we niet meer leveren vanwege mond&klauwzeer en andere veeziektes"...krijgen jullie dat niet te horen dan?
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Lemuria schreef:Beetje een oud topic aan het oprakelen, sorry. Maar als ik hier naar de slachthuizen/slagers bel om te vragen voor botten krijg ik altijd hetzelfde te horen: "Die mogen we niet meer leveren vanwege mond&klauwzeer en andere veeziektes"...krijgen jullie dat niet te horen dan?
Ik heb het zelf niet bij een slager geprobeerd, maar gewoon bij het slachthuis. Dat hebben ze tegen mij nog nooit gezegd, maar misschien kun je beter even langsgaan, dan zijn ze volgens mij wat makkelijker.

Heb je al gekeken op de link die ik heb geplaatst? Daar staan behoorlijk wat adressen die sowieso bereid zijn botten etc te verkopen.

Daarnaast kun je het ook via internet bestellen, bijvoorbeeld bij versvoeding.nl of een mailtje sturen naar herby (reptrade@home.nl), die heeft ook allerlei barfproducten.

Ben je trouwens al bij een islamitische slagerij geweest? Daar verkopen ze bijvoorbeeld gewoon lamsribben (voor mensen bedoeld).
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Scooby schreef:
tekkel schreef: Verkoopt je Carnibest verkooppunt die botten niet?
Die van mij wel, maar wel ruim twee keer zo duur als bij de islamitische slager... :N:
De islamitische slager hier presteert het om mij € 5,50 te vragen voor een kilootje lamsribben. :N:
Mijn Carnibestleverancier levert inmiddels ook... voor minder dan de helft van die prijs... :cheer:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
tekkel
Erelid

Annelies schreef:
Scooby schreef:
De islamitische slager hier presteert het om mij € 5,50 te vragen voor een kilootje lamsribben. :N:
Mijn Carnibestleverancier levert inmiddels ook... voor minder dan de helft van die prijs... :cheer:
Mijn carnibest-leverancier heeft ook lams- en geitenribben (alleen deze keer niet, uitverkocht: volgende keer wel). Ben vergeten te vragen wat het kost, maar ik geloof nooit dat het heel duur is daar.
andros
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andros »

moet je die botten eerst uitkoken? ja toch? of word dat al gedaan voor je?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

andros schreef:moet je die botten eerst uitkoken? ja toch? of word dat al gedaan voor je?
Waarom denk je dat dat moet?
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

andros schreef:moet je die botten eerst uitkoken? ja toch? of word dat al gedaan voor je?
Hoezo koken? Lekker rauw geven. Ik denk niet dat iemand ze voor je gaat koken :mrgreen:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
tekkel
Erelid

Nee hoor, gewoon rauw. Vinden ze heerlijk :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Botten nooit eerst koken. Door botten te koken, worden ze keihard waardoor ze kunnen splinteren.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ga maar eens zoeken op "barf" of kijk gewoon bij voeding.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
andros
Vaste gebruiker

Scooby schreef:
Botten nooit eerst koken. Door botten te koken, worden ze keihard waardoor ze kunnen splinteren.
oh oke, ik d8 altijd dat ze eerst goed uitgekookt moesten worden zodat ze dan juist niet gingen splinteren.
want dat word volgens mij ook met mergpijpen gedaan.
of heb ik dat nu ook fout? :denken: haha
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

andros schreef:
Scooby schreef:
oh oke, ik d8 altijd dat ze eerst goed uitgekookt moesten worden zodat ze dan juist niet gingen splinteren.
Er zijn mensen die de gekookte botten uit de soep aan hun hond geven en als je dan zegt dat het niet goed is, zeggen ze: "Mijn oma doet het ook al jaren en haar hond is 18 geworden!" Alsof dat een argument is dat iets veilig zou zijn.

Gewoon niet doen dus. Gekookte botten kunnen levensgevaarlijk zijn voor je hond. Met mergpijpen moet je sowieso oppassen. Ze kunnen klem komen te zitten in de bek van je hond.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
andros
Vaste gebruiker

Sjalot schreef:
andros schreef:
Scooby schreef:
Er zijn mensen die de gekookte botten uit de soep aan hun hond geven en als je dan zegt dat het niet goed is, zeggen ze: "Mijn oma doet het ook al jaren en haar hond is 18 geworden!" Alsof dat een argument is dat iets veilig zou zijn.

Gewoon niet doen dus. Gekookte botten kunnen levensgevaarlijk zijn voor je hond. Met mergpijpen moet je sowieso oppassen. Ze kunnen klem komen te zitten in de bek van je hond.
oh oke, ik heb mn honden nooit botten ( mergpijpen) gegevn maar als ik dat van plan ben weet ik dat in iedergeval! bedankt
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

spijker is opgenomen omdat hij dus een gekookt mergbotje had gekregen en er ontzettende grote splinters waren blijven hangen
nooit doen dus!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Annelies schreef:
Scooby schreef:
klopt dat betaal ik hier ook bij de islamitische slager :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”