Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teek

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ook ik gebruik de plastice pincetten maar heb nooit last dat er wat blijft zitten.
Ook Yvar had zondag een vette teek in zn kin, bij het verwijderen ging gelijk zn huid mee kapot.

Eerder gebruikte ik altijd front-line maar hij had dan soms nog wel veel teken in zn vacht zitten.
Ik had gehoord dat yogurt en karnemelk en kwark ook goed konden helpen tegen teken en dat heb ik vorige jaar zomer gedaan en of het nou toeval is of niet ik ben het hele jaar maar 1 of 2 teken tegengekomen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

pia zz schreef:
Inge schreef:Ik zweer al jaren bij de O'tom

Afbeelding

Afbeelding

http://www.otom.com/homepage.htm
Vaak wel te krijgen bij de dierenarts of dierenspeciaalzaak.
Ik krijg er alle teken zonder enige moeite mee uit, ook de hele kleintjes. :wink:
Gebruik ik ook al lang, is absoluut de beste, geen teek ontkomt, en ook zijn koppie niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb net bij loyd zijn allereerste 2 teken verwijderd! Ook met deze hulpmiddelen, gaat super, alleen is er bij een teek het kopje blijven zitten. Is er hier nog iets wat ik aan kan doen want die kop krijg ik er verder niet zo uit? Ook had ik gehoord dat frontline ook schijnt te helpen tegen teken ?? iemand daar ervaring mee?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Pavago schreef:
Ik heb net bij loyd zijn allereerste 2 teken verwijderd! Ook met deze hulpmiddelen, gaat super, alleen is er bij een teek het kopje blijven zitten. Is er hier nog iets wat ik aan kan doen want die kop krijg ik er verder niet zo uit?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=114559
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik gebruik een gewone tekentang en soms breekt er een af. Voor dat doel heb ik een gewoon pincet met goed sluitende bladen. Als ik dan de huid strak trek lukt het mij bijna altijd de kop (zuigmond) alsnog te pakken. Je moet het één keer proberen en niet gaan 'prutsen' want dan raakt de huid geïrriteerd, wordt wat dik en dan lukt het niet meer. Ik dat geval laat ik de kop zitten en komt het er vanzelf wel uit.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik heb net een paar tekenlepels gekocht, volgens de gebruiksaanwijzing werkt het heel simpel
alm@
moderator

omafia schreef:Ik heb net een paar tekenlepels gekocht, volgens de gebruiksaanwijzing werkt het heel simpel
In de praktijk ook? :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

omafia schreef:Ik heb net een paar tekenlepels gekocht, volgens de gebruiksaanwijzing werkt het heel simpel
Wij vinden ze niet zo fijn en ze zijn lastig mee te nemen. De teken gaan er prima mee uit, maar het is zo'n lomp geval. We hebben nu zo'n lassoding, maar voor mij is dat niks, dochter kan er wel mee overweg. Mij lijken die tom o tom dingen het gemakkelijkst en handig even in je tasje of binnenzak te steken.

Anne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:
Wij vinden ze niet zo fijn en ze zijn lastig mee te nemen. De teken gaan er prima mee uit, maar het is zo'n lomp geval. We hebben nu zo'n lassoding, maar voor mij is dat niks, dochter kan er wel mee overweg. Mij lijken die tom o tom dingen het gemakkelijkst en handig even in je tasje of binnenzak te steken.
In al mijn zakken, en op alle nachtkastjes en tafels in huis, ligt gewoon zo'n simpel plastic ding. Ik krijg er alles binnen no time mee uit :19:
Oké, af en toe gaat er één mee in de was, maar dan koop ik gewoon weer een nieuwe voor 2 euro.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik trek ze er altijd met mijn vingers uit , dat gaat nog steeds het beste :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jip007 schreef:ik trek ze er altijd met mijn vingers uit , dat gaat nog steeds het beste :wink:
Dit jaar zijn er verdacht veel kleintjes. De nymfen denk ik. Als die net vast zitten krijg ik ze er niet met mijn vingers uit :19:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: Teek

Ongelezen bericht door Eef »

Silvia schreef:gisteren voelde mijn vriend de chip in diesels nek en zei nog die zat toch links? het bleek een dikke vette teek.
de rillingen kreeg ik ervan.
ik heb maar bij iemand in de straat aangebeld met twee honden en die hebben even laten zien hoe ik dat moest doen.

we waren vorige week naar het bos geweest en daar zal hij het wel van hebben.

die vrouw zei dat ik tee tree olie achter zijn oren moest doen ter voorkoming van teken. doen jullie dat ook?

nu heeft diesel trouwens wel een soort onderhuidse dikke schijf waard at beest heeft gezeten. is dat normaal?
Ik gebruik zo'n kunststof tekentang, vind ik ideaal. Je pakt de teek er mee beet, zachtjes draaien en hij is er zo uit.

Je moet wel voorzichtig zijn met de tea tree olie, nooit onverdund aanbrengen!

Ik zou de plek waar de teek heeft gezeten goed in de gaten houden, een ronde schijf/kring op die plek kan duiden op de ziekte van lyme. Een rode bult op de plek van de teek kan ook duiden op een ontsteking, dat komt ook nog wel eens voor. Ik gebruik in dat geval echinaceazalf, dan is het met een paar dagen weer weg.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg er alle teken zonder enige moeite mee uit, ook de hele kleintjes. :wink:
ik heb ze hier nog nooit gezien :denken: Iemand enig idee waar ze in Gelderland te koop zijn? En wat kosten ze?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:

Afbeelding

Afbeelding

ik heb ze hier nog nooit gezien :denken: Iemand enig idee waar ze in Gelderland te koop zijn? En wat kosten ze?
ik heb ze ook , weet even niet wat ze kosten, heb ze gekregen van mijn DA, maar die verkoopt (verkocht) ze dus ook, niet gelderland overigens :mrgreen:

wil wel eens voor je kijken of ze er nog zijn, ze zijn echt prettig en handig :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

alm@
moderator

yamie schreef:http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ucts_id=65

of gewoon hier bestellen :wink:
Ik heb er net ook een besteld, bedankt :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

super :ok: dank je Yamie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”