Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mick moet ook onder het mes :-(. Hij is weer thuis :-)
Moderator: moderatorteam
-
Ari@ne
Mick moet ook onder het mes :-(. Hij is weer thuis :-)
Zoals ik al eerder vertelde heeft Mick in zijn bovenkaak nog 2 melktandjes zitten, terwijl de blijvende er al een tijdje zijn.
De DA wilde het even aanzien, maar vanmiddag was ik voor controle en ze moeten er toch echt uitgehaald worden. Er blijft vuil tussen zitten en ze drukken tegen de nieuwe.
Woensdag om 9 uur moet ik hem brengen en bij het eerste prikje mag ik blijven. Tegen 4 uur, als alles goed gaat, mag ik hem weer halen.
Ik heb gevraagd of ik al mag komen als hij wakker wordt, maar dat kan niet.
Nu duimen dat alles goed gaat met het kleine ventje.....
De DA wilde het even aanzien, maar vanmiddag was ik voor controle en ze moeten er toch echt uitgehaald worden. Er blijft vuil tussen zitten en ze drukken tegen de nieuwe.
Woensdag om 9 uur moet ik hem brengen en bij het eerste prikje mag ik blijven. Tegen 4 uur, als alles goed gaat, mag ik hem weer halen.
Ik heb gevraagd of ik al mag komen als hij wakker wordt, maar dat kan niet.
Nu duimen dat alles goed gaat met het kleine ventje.....
Laatst gewijzigd door Ari@ne op 16 mei 2007 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cheryl87
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ahhh wat sneu voor het kleintje 
Kaya gaat as maandag onder narcose, kiezen trekken
Mijn dierenarts werkt ook niet zo met 'blijven', maar ik heb duidelijk gezegd dat ik het zo wens en anders niet. Dus ik breng haar, blijf erbij totdat ze onder narcose is en ik wacht óf in de wachtkamer óf ik krijg een belletje zodra ze weer bijkomt zodat ik erbij ben als ze wakker wordt.
Gewoon je eisen stellen hoor
en zo niet, dan zijn er nog 100 andere dierenartsen.
Maar hoe dan ook: sterkte!
Kaya gaat as maandag onder narcose, kiezen trekken
Gewoon je eisen stellen hoor
Maar hoe dan ook: sterkte!
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- CKS
- Zeer actief
Er zijn wel redenen voor de DA's dat meestal niet zo wensen. En om die meteen maar te verklappen: het onder narcose brengen en het wakker worden ziet er vaak gewoon niet zo gezellig uit. Zeker als een hond niet meewerkt bij het inbrengen van de catheter bijvoorbeeld. Het is dan bijzonder vervelend om een neurotische eigenaar om je heen te hebben staan, en de hond is daar ook niet mee gediend.Stang schreef:
Gewoon je eisen stellen hooren zo niet, dan zijn er nog 100 andere dierenartsen.
Kees
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Tja, ik zou het echt nog even aanzien. Heb het ook vaak gehad hier met de pups, ook met Kiefer. Die had ook een paar dubbele hoektandjes maar die zijn er met een maand of 6 vanzelf uitgegaan hoewel ze ook erg vast zaten. De nieuwe drukken de ouwe er meestal vanzelf wel uit. Mick is nog niet eens 6 ,maanden toch? Ze wisselen tot een maand of 7 a 8, ik zou hem nog wat tijd geven ipv hem onder narcose te brengen. Dat kan altijd nog als ze met een maand of 7 er niet uit zijn.

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat zal best dat dierenartsen hun redenen ervoor hebben, maar ik wil niet dat mijn hond eerst uren in een hokje zit te wachten en helemaal gestressed is.Casey schreef:Er zijn wel redenen voor de DA's dat meestal niet zo wensen. En om die meteen maar te verklappen: het onder narcose brengen en het wakker worden ziet er vaak gewoon niet zo gezellig uit. Zeker als een hond niet meewerkt bij het inbrengen van de catheter bijvoorbeeld. Het is dan bijzonder vervelend om een neurotische eigenaar om je heen te hebben staan, en de hond is daar ook niet mee gediend.Stang schreef:
Gewoon je eisen stellen hooren zo niet, dan zijn er nog 100 andere dierenartsen.
Kees
Ik denk dat het beter is voor de hond de baas nog te zien en zeker te zien zodra hij/zij wakker wordt.
Zo heb ik het altijd gedaan en zo blijf ik het ook altijd doen.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Vreemd dat je Mick pas om 4 uur mag halen...Vorige week zijn bij Timber zijn hoektanden getrokken, om 9 uur gebracht, erbij gebleven totdat hij sliep en om 11.30 uur kon ik hem al weer halen. Hij nog een beetje wankel maar thuisgekomen was hij in no-time weer het ventje! Ik zou toch eens vragen waarom Mick zolang moet blijven. Succes woensdag!
-
Lemuria
Dat nog niet eens, als de eigenaar er bij blijft is de hond sneller geneigd om te worstelen om maar vooral wakker te blijven. Als de eigenaar weg is dan legt de hond zich er sneller bij neer en is het ook sneller achter de kiezen. Ik zou er daarom nooit bij blijven.Casey schreef:Er zijn wel redenen voor de DA's dat meestal niet zo wensen. En om die meteen maar te verklappen: het onder narcose brengen en het wakker worden ziet er vaak gewoon niet zo gezellig uit. Zeker als een hond niet meewerkt bij het inbrengen van de catheter bijvoorbeeld. Het is dan bijzonder vervelend om een neurotische eigenaar om je heen te hebben staan, en de hond is daar ook niet mee gediend.Stang schreef:
Kees
Sterkte woensdag
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- boemerang
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
tineke
-
tineke
Dat verschilt dus wel gewoon van hond tot hond en daarom blijf ik er juist wel bijLemuria schreef: Dat nog niet eens, als de eigenaar er bij blijft is de hond sneller geneigd om te worstelen om maar vooral wakker te blijven. Als de eigenaar weg is dan legt de hond zich er sneller bij neer en is het ook sneller achter de kiezen. Ik zou er daarom nooit bij blijven.
Sterkte woensdag!
-
Addy
Het zijn mijn honden en ik ben er als ze wakker zijn, heb overigens ook geen dierenarts die daar moeilijk over doet, fijn mens is hetStang schreef:Dat zal best dat dierenartsen hun redenen ervoor hebben, maar ik wil niet dat mijn hond eerst uren in een hokje zit te wachten en helemaal gestressed is.Casey schreef:Er zijn wel redenen voor de DA's dat meestal niet zo wensen. En om die meteen maar te verklappen: het onder narcose brengen en het wakker worden ziet er vaak gewoon niet zo gezellig uit. Zeker als een hond niet meewerkt bij het inbrengen van de catheter bijvoorbeeld. Het is dan bijzonder vervelend om een neurotische eigenaar om je heen te hebben staan, en de hond is daar ook niet mee gediend.Stang schreef:
Kees
Ik denk dat het beter is voor de hond de baas nog te zien en zeker te zien zodra hij/zij wakker wordt.
Zo heb ik het altijd gedaan en zo blijf ik het ook altijd doen.
Heel veel sterkte met je hondje
-
Ari@ne
-
Ari@ne
De DA heeft geconstateerd dat de melktandjes tegen de nieuwe drukken en er blijft vuil tussen zitten. Het betreft hier dus niet de hoektandjes maar de voortandjes. Die zitten gewoon vóór de blijvendeHutsje schreef:Tja, ik zou het echt nog even aanzien. Heb het ook vaak gehad hier met de pups, ook met Kiefer. Die had ook een paar dubbele hoektandjes maar die zijn er met een maand of 6 vanzelf uitgegaan hoewel ze ook erg vast zaten. De nieuwe drukken de ouwe er meestal vanzelf wel uit. Mick is nog niet eens 6 ,maanden toch? Ze wisselen tot een maand of 7 a 8, ik zou hem nog wat tijd geven ipv hem onder narcose te brengen. Dat kan altijd nog als ze met een maand of 7 er niet uit zijn.
Mick is idd nog geen 6 maanden, dat wordt hij de 30e, en ik wilde ook wachten, maar aangezien ze dus zijn blijvende tandjes kunnen vervormen wil hij niet langer wachten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Hm ja, ik heb het niet gezien natuurlijk. Maar goed, sterkte iig!Teckelgek schreef:De DA heeft geconstateerd dat de melktandjes tegen de nieuwe drukken en er blijft vuil tussen zitten. Het betreft hier dus niet de hoektandjes maar de voortandjes. Die zitten gewoon vóór de blijvendeHutsje schreef:Tja, ik zou het echt nog even aanzien. Heb het ook vaak gehad hier met de pups, ook met Kiefer. Die had ook een paar dubbele hoektandjes maar die zijn er met een maand of 6 vanzelf uitgegaan hoewel ze ook erg vast zaten. De nieuwe drukken de ouwe er meestal vanzelf wel uit. Mick is nog niet eens 6 ,maanden toch? Ze wisselen tot een maand of 7 a 8, ik zou hem nog wat tijd geven ipv hem onder narcose te brengen. Dat kan altijd nog als ze met een maand of 7 er niet uit zijn..
Mick is idd nog geen 6 maanden, dat wordt hij de 30e, en ik wilde ook wachten, maar aangezien ze dus zijn blijvende tandjes kunnen vervormen wil hij niet langer wachten.

-
Ari@ne
Ik had het je moeten laten zien zondagHutsje schreef:Hm ja, ik heb het niet gezien natuurlijk. Maar goed, sterkte iig!Teckelgek schreef:De DA heeft geconstateerd dat de melktandjes tegen de nieuwe drukken en er blijft vuil tussen zitten. Het betreft hier dus niet de hoektandjes maar de voortandjes. Die zitten gewoon vóór de blijvendeHutsje schreef:Tja, ik zou het echt nog even aanzien. Heb het ook vaak gehad hier met de pups, ook met Kiefer. Die had ook een paar dubbele hoektandjes maar die zijn er met een maand of 6 vanzelf uitgegaan hoewel ze ook erg vast zaten. De nieuwe drukken de ouwe er meestal vanzelf wel uit. Mick is nog niet eens 6 ,maanden toch? Ze wisselen tot een maand of 7 a 8, ik zou hem nog wat tijd geven ipv hem onder narcose te brengen. Dat kan altijd nog als ze met een maand of 7 er niet uit zijn..
Maar bedankt iig en zaterdag is hij aanwezig met een rijtje mooie voortandjes
-
Ari@ne
Hè hè, Mick is weer thuis
Tussen 12 en 1 uur mocht ik bellen hoe het gegaan was en klokslag 12 hing ik aan de telefoon. Alles was goed en hij begon al een beetje bij te komen.
Daarnet heb ik hem opgehaald, snel een plasje laten doen en nu scharrelt hij een beetje rond. Vanavond om 8 uur mag hij weer wat eten.
De tandjes heb ik meegekregen. Ik kan er geen foto van maken, want ze zijn piepklein. De wortels waren erg lang, dus misschien dat ze er daardoor niet vanzelf uitgegaan zijn
.
Hij heeft hele vettige oogjes want ze hebben er zalf ingedaan omdat tijdens de operatie de oogjes open zijn. Daar had ik nog nooit van gehoord.
Nu is hij lekker naast me komen liggen
.
Pfffffffffff, het was niets ernstigs, maar toch vond ik het maar niks en ben ontzettend blij dat ik hem weer bij me heb.
Tussen 12 en 1 uur mocht ik bellen hoe het gegaan was en klokslag 12 hing ik aan de telefoon. Alles was goed en hij begon al een beetje bij te komen.
Daarnet heb ik hem opgehaald, snel een plasje laten doen en nu scharrelt hij een beetje rond. Vanavond om 8 uur mag hij weer wat eten.
De tandjes heb ik meegekregen. Ik kan er geen foto van maken, want ze zijn piepklein. De wortels waren erg lang, dus misschien dat ze er daardoor niet vanzelf uitgegaan zijn
Hij heeft hele vettige oogjes want ze hebben er zalf ingedaan omdat tijdens de operatie de oogjes open zijn. Daar had ik nog nooit van gehoord.
Nu is hij lekker naast me komen liggen
Pfffffffffff, het was niets ernstigs, maar toch vond ik het maar niks en ben ontzettend blij dat ik hem weer bij me heb.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
die zalf in de oogjes zal zijn om te zorgen dat de hoornvliesen niet te droog worden.Teckelgek schreef:Hè hè, Mick is weer thuis![]()
![]()
De tandjes heb ik meegekregen. Ik kan er geen foto van maken, want ze zijn piepklein. De wortels waren erg lang, dus misschien dat ze er daardoor niet vanzelf uitgegaan zijn.
Nu is hij lekker naast me komen liggen.
bij mensen plakken ze de ogen altijd even af
-
Ari@ne
Ja, dat denk ik ook, ze zeiden dat het een soort kunsttraan was.Gordonsetter23 schreef:die zalf in de oogjes zal zijn om te zorgen dat de hoornvliesen niet te droog worden.Teckelgek schreef:Hè hè, Mick is weer thuis![]()
![]()
De tandjes heb ik meegekregen. Ik kan er geen foto van maken, want ze zijn piepklein. De wortels waren erg lang, dus misschien dat ze er daardoor niet vanzelf uitgegaan zijn.
Nu is hij lekker naast me komen liggen.
bij mensen plakken ze de ogen altijd even af
Maar ik heb dus nooit geweten dat de ogen open blijven. Ik begrijp dat dat bij mensen ook zo is :N:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Annelies
- Zeer actief