Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daarnet zag ik op een site voor verse diervoeding ook wild zwijn staan.
Beetje raar,want je geeft je hond geen varkensvlees i.v.m. Aujeszky en dan ga je blijkbaar wél wild zwijn voeren?
Rara
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik zou het niet geven! De rest van het vlees en de service is meer dan goed, maar ik snap werkelijk waar niet waarom dat wild zwijn er op staat. Nog steeds is daar geen duidelijk antwoord op, terwijl 'kenners' beweren dat juist wild zwijn uit België met regelmaat Aujeszky drager is.
Er staat nog iets vreemds op de site,namelijk de inhoud van een pakje Smuldier.
Die is volgens hun 500 gram("Smuldier compleet vlees 24x500") terwijl het toch echt 400 gram is
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
fes/lou schreef:En dat ligt wel leuk naast ander vlees in de vriezer?
Dat hoef is dus ook niet.......
Bij een 'gewone' slager ligt ook varkensvlees naast rund, kip etc.. En als vlees gemalen/gehakt wordt, dan worden de molens, bijlen en hakblokken tussendoor niet altijd schoongemaakt.
Als je echt op zeker wilt spelen zul je naar een Islamitische slager moeten gaan.
marian* schreef:Er staat nog iets vreemds op de site,namelijk de inhoud van een pakje Smuldier.
Die is volgens hun 500 gram("Smuldier compleet vlees 24x500") terwijl het toch echt 400 gram is
dat klopt hoor, alleen in supermarkten zit er 400 gram in. Bij groothandels en dzs kun je 500 gram krijgen.
Ja,maar op de foto's daar staat 400 gram.
Bij een 'gewone' slager ligt ook varkensvlees naast rund, kip etc.. En als vlees gemalen/gehakt wordt, dan worden de molens, bijlen en hakblokken tussendoor niet altijd schoongemaakt.
Als je echt op zeker wilt spelen zul je naar een Islamitische slager moeten gaan.
Ja maar, dat ligt daar om door mensen te worden opgegeten en die zijn weer niet vatbaar voor aujeski. En de gewone varkens uit Nederland worden geacht vrij te zijn.
Ik vind wel dat dat bedrijf het aujeski-risico bij dat product moet vermelden. Tis tenslotte maar altijd dodelijk
Nee, eigenlijk vind ik het schandalig dat ze dat als hondenvoer durven aan te bieden.
Krijgen ze het bevroren aangeleverd en leveren ze het zelf ook bevroren? Dan lijkt het mij dat besmetting niet snel zal plaatsvinden.
(Even ongeacht of je wild zwijn wilt voeren)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Roelfien schreef:Krijgen ze het bevroren aangeleverd en leveren ze het zelf ook bevroren? Dan lijkt het mij dat besmetting niet snel zal plaatsvinden.
(Even ongeacht of je wild zwijn wilt voeren)
Geen idee van,ik zag het ineens staan
Ik heb het vermoeden dat die wild zwijnleverantie naar restaurants gaat.
Ja maar, dat ligt daar om door mensen te worden opgegeten en die zijn weer niet vatbaar voor aujeski. En de gewone varkens uit Nederland worden geacht vrij te zijn.
Ik vind wel dat dat bedrijf het aujeski-risico bij dat product moet vermelden. Tis tenslotte maar altijd dodelijk
Nee, eigenlijk vind ik het schandalig dat ze dat als hondenvoer durven aan te bieden.
Aja, het ligt er idd voor menselijke consumptie maar er ik bedoelde eigenlijk dat er zat mensen zijn die bij gewone slagers/supermarkten vlees voor hun hond kopen. Ik doe dat zelf namelijk ook wel als er iets in de aanbieding is.
Zou het Aujezski-risico bij gekweekte wilde zwijnen trouwens niet net zo gering zijn als bij consumptie-varkens. (Weet ik niet hoor, ik vraag het me alleen af).
Even voor de duidelijkheid: ik voer geen varken/zwijn aan mijn honden. Ik ken de mogelijke gevaren.
Dat doe ik dus ook, er zit een hele grote, goede, goedkope in Rotterdam Zuid....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dat doe ik dus ook, er zit een hele grote, goede, goedkope in Rotterdam Zuid....
Vinden jullie het niet storend dat het vlees van een islamitsche slager Halal is?
Dan komen we elkaar misschien nog wel eens tegen bij het IC!
Dat zou leuk zijn misschien eens een meetinkje van maken?
Nee, naar mijn mening is er niks mis met halal slachten. Dus dat is absoluut geen probleem voor mij
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Vinden jullie het niet storend dat het vlees van een islamitsche slager Halal is?
(geen kritiek maar gewoon een vraagje)
Wat vind jij er storend aan? Bij de meeste Halal-slachters gaat het er diervriendelijker aan toe dan in de bio-industrie.