Ik heb met Lyndie ook zo'n last gehad van hotspots. Vanaf de tijd dat ze een maand of 8 was en elk jaar werd het erger. Vorig jaar vanaf augustus tot maart heeft ze de ene hotspot na de andere gehad. Hele rug, kont, dijen én staart waren een en al etterende wond. Vreselijk gewoon.
Heb ab, prednison, hydrocortiderm en antibacteriële zeep gehad (tegelijk en apart). Hielp geen fluit.
Uiteindelijk allercalmshampoo (2x in de week wassen) en bij de S*lverl*nd* groene leem, teatrea/lemongrass-druppels voor inwendig gebruik en jojobaolie voor uitwendig gebruik plus wondspray (verkoelend en tegen de jeuk) gekregen.
Na een week zaten de wonden dicht en een paar dagen later vielen de korsten er al af en begon er al weer haar te groeien. Na 2 weken was de kuur afgelopen en we zijn nu 2 maanden verder en Lyndie heeft al die tijd niet één keer gebeten of gelikt. Er zit al ca 5cm haar op de plekken (dat is snel voor een collie

) en ze is zo vrolijk en tierig... geweldig gewoon!
Een half jaar lang heb ik een lusteloze, zieke hond gehad en nu doet ze de hele dag niets anders dan spelen en rennen en de clown uithangen.
Ik ben erg blij dat ik de stap heb gezet naar homeopathie en haar geen rotzooi meer laat slikken of erop smeer.
Misschien helpt dat ook bij Vegas?