Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppie over op Kvv
Moderator: moderatorteam
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
puppie over op Kvv
Hoi
Heb een vraagje, mijn vriendin krijgt binnenkort haar jonge Jack Russels.
Zijn dan ongeveer acht weken, en ze zijn in principe geen Kvv of vers gewend, nu wil mijn vriendin toch graag Kvv gaan geven,,, Na heel veel argumenten van mij,, Haha kan het niet laten om een hond van de brok af te houden. Maar kan ze nu gelijk al over op de Kvv.
Ik dacht van wel, maar ik kan alleen vergelijken met Mack mijn hond en die kreeg bij de fokker al van pup af aan vlees elke dag.
Ze gaat net als ik de Carnibest natuur voeren.
Heb een vraagje, mijn vriendin krijgt binnenkort haar jonge Jack Russels.
Zijn dan ongeveer acht weken, en ze zijn in principe geen Kvv of vers gewend, nu wil mijn vriendin toch graag Kvv gaan geven,,, Na heel veel argumenten van mij,, Haha kan het niet laten om een hond van de brok af te houden. Maar kan ze nu gelijk al over op de Kvv.
Ik dacht van wel, maar ik kan alleen vergelijken met Mack mijn hond en die kreeg bij de fokker al van pup af aan vlees elke dag.
Ze gaat net als ik de Carnibest natuur voeren.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt ze krijgt er tweeMizzsylver schreef:krijgt ze 2 pups tegelijk? Of begrijp ik het verkeerd?
Ze kan meteen over op kvv, is complete voeding.
Ik heb haar helemaal enthousiast gekregen , Mooi dus weer twee hondjes over op de Kvv...
Ik geef zelf altijd al Kvv en ben er zeer tevreden over.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Suuz
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een up-date
In eerste instantie had ze nog wat brokjes erdoorheen gedaan,maarrrre zo klein als ze zijn,, ze visten de Carnibest er zo tussenuit, en lieten de brojes voor wat ze waren. Haahahaha
Maar het gaat heel erg goed, en ze eten als wolven.
Dus ze zitten nu al een paar dagen helemaal op de Kvv.
In eerste instantie had ze nog wat brokjes erdoorheen gedaan,maarrrre zo klein als ze zijn,, ze visten de Carnibest er zo tussenuit, en lieten de brojes voor wat ze waren. Haahahaha
Maar het gaat heel erg goed, en ze eten als wolven.
Dus ze zitten nu al een paar dagen helemaal op de Kvv.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn vriendin heeft me net gebeld, dat een van de pups wat gewicht is verloren, of ze zich zorgen moest maken.
En ze hebben een beetje gelige diaree, waarvan ik heb uitgelegd dat dit kan komen door het ontgiften, ik meen ergens gelezen te hebben dat op het moment dat je een püp overzet op Vers, dus in principe een heel ander soort voeding, ze vooral in het begin wat gewicht kunnen verliezen. Heeft iemand hier wat ervaring mee?

En ze hebben een beetje gelige diaree, waarvan ik heb uitgelegd dat dit kan komen door het ontgiften, ik meen ergens gelezen te hebben dat op het moment dat je een püp overzet op Vers, dus in principe een heel ander soort voeding, ze vooral in het begin wat gewicht kunnen verliezen. Heeft iemand hier wat ervaring mee?
-
Kelpie
-
miekmiek
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb haar vanmiddag gesproken, de ontlasting is nog wel wat dun , maar de kleur is weer normaal, niet zo gelig meer, misschien toch een tikkeltje last van ontgiften,,miekmiek schreef:Kelpie schreef:Gewoon doorgaan met brokken. Verknooi je pup niet gelijk met dat zogenaamde vleesgedoe. Maar goed dat is mijn mening.
mafkees!
Lekker op de kvv houden hoor!Moet er overigens niet aan denken; twee jackies tegelijk. :N:
-
Kelpie
Ik heb altijd nog m'n honden gewoon brok gegeven, en heb nog nooit ernstige ziektes of aandoeningen gehad bij m'n honden. En er is mij nog nooit een hond ontvallen die jonger was dan 12 jaar. Heb nu nog een bordercollie van 15 jaar. Altijd brok gehad. Dus al die fabeltjes dat brok ongeloofelijk slecht voor een hond is kun je gelijk naar de prullebak verwijzen.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor ontgiften zijn ze gewoon te jong. Beetje gelige diarree kan erop wijzen dat het binnenwerk dit voer wat te vet vind. Aangezien ze eerder brok hebben gehad kan het zijn dat ze daaraan moeten wennen. Een hond die overgezet wordt van brok naar vers kan even het "atkins" effect vertonen, maar bij pups zie je dat toch niet zo snel. Ik denk dan ook dat het gewichtsverlies in direct verband staat met die diarree, want dat gaat dan vrij snel bij een pup.Amber schreef:Mijn vriendin heeft me net gebeld, dat een van de pups wat gewicht is verloren, of ze zich zorgen moest maken.
Ik zou de pups in ieder geval aan de probiotica zetten en voorlopig even een merk proberen die wat minder vet is.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar kun je dat kopen, en zijn dat druppels of pillen?Angelique25 schreef:Voor ontgiften zijn ze gewoon te jong. Beetje gelige diarree kan erop wijzen dat het binnenwerk dit voer wat te vet vind. Aangezien ze eerder brok hebben gehad kan het zijn dat ze daaraan moeten wennen. Een hond die overgezet wordt van brok naar vers kan even het "atkins" effect vertonen, maar bij pups zie je dat toch niet zo snel. Ik denk dan ook dat het gewichtsverlies in direct verband staat met die diarree, want dat gaat dan vrij snel bij een pup.Amber schreef:Mijn vriendin heeft me net gebeld, dat een van de pups wat gewicht is verloren, of ze zich zorgen moest maken.
Ik zou de pups in ieder geval aan de probiotica zetten en voorlopig even een merk proberen die wat minder vet is.
De ontlasting is nu wat steviger en de gele, kleur is weg.
Het rare is dat een van de twee deze klachten dus heeft, maar hij is wel gewoon heel aktief. Zijn broertje heeft er geen last van.
Ik zal het in ieder geval doorgeven, bedankt voor de tip.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien dat de discussie wel of geen brok, op een ander deel van het forum hoort,Kelpie schreef:Ik heb altijd nog m'n honden gewoon brok gegeven, en heb nog nooit ernstige ziektes of aandoeningen gehad bij m'n honden. En er is mij nog nooit een hond ontvallen die jonger was dan 12 jaar. Heb nu nog een bordercollie van 15 jaar. Altijd brok gehad. Dus al die fabeltjes dat brok ongeloofelijk slecht voor een hond is kun je gelijk naar de prullebak verwijzen.
Daar gaat het in dit onderwerp niet echt om.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Je koopt probiotica meestal in capsules, bij het Kruidvat o.i.d. Hondjes blijven individuen, ook al zijn ze broer/zus of wat dan ook. Het kan dus altijd gebeuren dat de een iets krijgt of ergens anders op reageert dan de ander.Amber schreef:Waar kun je dat kopen, en zijn dat druppels of pillen?Angelique25 schreef:Voor ontgiften zijn ze gewoon te jong. Beetje gelige diarree kan erop wijzen dat het binnenwerk dit voer wat te vet vind. Aangezien ze eerder brok hebben gehad kan het zijn dat ze daaraan moeten wennen. Een hond die overgezet wordt van brok naar vers kan even het "atkins" effect vertonen, maar bij pups zie je dat toch niet zo snel. Ik denk dan ook dat het gewichtsverlies in direct verband staat met die diarree, want dat gaat dan vrij snel bij een pup.Amber schreef:Mijn vriendin heeft me net gebeld, dat een van de pups wat gewicht is verloren, of ze zich zorgen moest maken.
Het rare is dat een van de twee deze klachten dus heeft, maar hij is wel gewoon heel aktief. Zijn broertje heeft er geen last van.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
En mag je dan een zo capsule per dag geven of, hoe doseer je dat het zijn natuurlijk kleine flutjes ze wegen ongeveer 1300 gram.Angelique25 schreef:Je koopt probiotica meestal in capsules, bij het Kruidvat o.i.d. Hondjes blijven individuen, ook al zijn ze broer/zus of wat dan ook. Het kan dus altijd gebeuren dat de een iets krijgt of ergens anders op reageert dan de ander.Amber schreef:Waar kun je dat kopen, en zijn dat druppels of pillen?Angelique25 schreef:Voor ontgiften zijn ze gewoon te jong. Beetje gelige diarree kan erop wijzen dat het binnenwerk dit voer wat te vet vind. Aangezien ze eerder brok hebben gehad kan het zijn dat ze daaraan moeten wennen. Een hond die overgezet wordt van brok naar vers kan even het "atkins" effect vertonen, maar bij pups zie je dat toch niet zo snel. Ik denk dan ook dat het gewichtsverlies in direct verband staat met die diarree, want dat gaat dan vrij snel bij een pup.Amber schreef:Mijn vriendin heeft me net gebeld, dat een van de pups wat gewicht is verloren, of ze zich zorgen moest maken.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ach ja er zijn ook mensen die roken als een ketter alleen maar ongezond eten en 100 jaar worden..Kelpie schreef:Ik heb altijd nog m'n honden gewoon brok gegeven, en heb nog nooit ernstige ziektes of aandoeningen gehad bij m'n honden. En er is mij nog nooit een hond ontvallen die jonger was dan 12 jaar. Heb nu nog een bordercollie van 15 jaar. Altijd brok gehad. Dus al die fabeltjes dat brok ongeloofelijk slecht voor een hond is kun je gelijk naar de prullebak verwijzen.
gewoon lekker vers blijven voeren
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Oei, jij hebt nog even een lesje logisch redeneren nodig. Brok is niet direct dodelijk, daar heb je gelijk in. Maar dat neemt nog niet weg dat NRV beter is voor de hond. Daar is hij namelijk op gebouwd.Kelpie schreef:Ik heb altijd nog m'n honden gewoon brok gegeven, en heb nog nooit ernstige ziektes of aandoeningen gehad bij m'n honden. En er is mij nog nooit een hond ontvallen die jonger was dan 12 jaar. Heb nu nog een bordercollie van 15 jaar. Altijd brok gehad. Dus al die fabeltjes dat brok ongeloofelijk slecht voor een hond is kun je gelijk naar de prullebak verwijzen.
Graan kunnen ze gewoon bijna niks mee, dat is een feit.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh hardstikke goedAmber schreef:Hoi
Even een up-date,
Ze is nu met de probiotica begonnen, een dag of drie nu denk ik.
En de ontlasting is nu kwa kleur goed, en hij poept nu echte drolletjes, het is alleen wel nog wat zacht.
Gewoon doorzetten hoor, Gollum heb ik ook met 3 maanden overgezet op kvv, nu Barf. De eerste week was de ontlasting nog wat slap, daarna nooit meer. Probiotica is een prima ondersteuning voor de darmpjes.
En ik vind een pup ontzettend mooi en gelijkmatig opgroeien van vlees, ik heb een groot ras en nooit last gehad van groeipijnen o.i.d. en de bespiering vind ik ook prachtig!
En de drolletjes ruimen ook lekker gemakkelijk op zo klein zijn ze, ik heb maltheesjes grotere drollen zien fabriceren
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ben ik het helemaal meen eens, Mack een van onze honden is ook een groot ras,, nu ruim 60 kilo en 18 maanden, en hij krijgt al van pup af aan Vlees, ook bij de fokker al.Gollum schreef:Oh hardstikke goedAmber schreef:Hoi
Even een up-date,
En de ontlasting is nu kwa kleur goed, en hij poept nu echte drolletjes, het is alleen wel nog wat zacht.![]()
Gewoon doorzetten hoor, Gollum heb ik ook met 3 maanden overgezet op kvv, nu Barf. De eerste week was de ontlasting nog wat slap, daarna nooit meer. Probiotica is een prima ondersteuning voor de darmpjes.
En ik vind een pup ontzettend mooi en gelijkmatig opgroeien van vlees, ik heb een groot ras en nooit last gehad van groeipijnen o.i.d. en de bespiering vind ik ook prachtig!
En de drolletjes ruimen ook lekker gemakkelijk op zo klein zijn ze, ik heb maltheesjes grotere drollen zien fabriceren
Hij ziet er prachtig uit, raar om te zeggen over je eigen hond
Maar zijn spieren zijn prachtig ontwikkeld geen groeipijn of kapotte voeten en kale plekjes wat je bij veel brokken honden ziet
Glimt als een spiegel, verharen nihiel,geen stinkende mond, geen winden en kleine hoopjes poep die stevig van structuur en goed van kleur zijn.
Dus voor mij niks anders dan Kvv en Nrv.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
Amber schreef:Hier ben ik het helemaal meen eens, Mack een van onze honden is ook een groot ras,, nu ruim 60 kilo en 18 maanden, en hij krijgt al van pup af aan Vlees, ook bij de fokker al.Gollum schreef:Oh hardstikke goedAmber schreef:Hoi
Even een up-date,
En de ontlasting is nu kwa kleur goed, en hij poept nu echte drolletjes, het is alleen wel nog wat zacht.![]()
En de drolletjes ruimen ook lekker gemakkelijk op zo klein zijn ze, ik heb maltheesjes grotere drollen zien fabriceren![]()
Hij ziet er prachtig uit, raar om te zeggen over je eigen hond![]()
![]()
Maar zijn spieren zijn prachtig ontwikkeld geen groeipijn of kapotte voeten en kale plekjes wat je bij veel brokken honden ziet![]()
![]()
Glimt als een spiegel, verharen nihiel,geen stinkende mond, geen winden en kleine hoopjes poep die stevig van structuur en goed van kleur zijn.
that's the spirit
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier komen er ook geen brokken meer inAmber schreef:Hier ben ik het helemaal meen eens, Mack een van onze honden is ook een groot ras,, nu ruim 60 kilo en 18 maanden, en hij krijgt al van pup af aan Vlees, ook bij de fokker al.Gollum schreef:Oh hardstikke goedAmber schreef:Hoi
Even een up-date,
En de drolletjes ruimen ook lekker gemakkelijk op zo klein zijn ze, ik heb maltheesjes grotere drollen zien fabriceren![]()
Hij ziet er prachtig uit, raar om te zeggen over je eigen hond![]()
![]()
Maar zijn spieren zijn prachtig ontwikkeld geen groeipijn of kapotte voeten en kale plekjes wat je bij veel brokken honden ziet![]()
![]()
M'n zwager heeft Gollum's zusje uit hetzelfde nest, zij staat op brokken. Zo kan ik goed vergelijken hoe ze opgroeien, ik zie toch wel verschil. Shayla heeft meer groeispurten waarbij ze gek uit verhouding lijkt, terwijl Gollum heel gelijkmatig groeit.
Gollum heeft een veel dikkere vacht, is ook zachter. Ze glimmen wel allebei.
Shayla vreet alles van de grond, Gollum snoept alleen soms wat kruiden en gras
Gollum is tevreden en voldaan na een maaltijd, Shayla lijkt altijd honger te hebben.
Shayla heeft grotere drollen en vaak last van diarree, poept vaak. Gollum heeft compacte kleine drolletjes en poept weinig.
Helaas zijn ze niet vatbaar voor mijn enthousiasme en geven ze Shayla liever brokken