Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Suuz
Zeer actief

Pens

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik wil ze hier 1 x in de week pens gaan geven, voor hun tanden voornamelijk.
Verder krijgen ze allemaal kvv.

Is 1 x in de week genoeg om hun gebitje goed te houden?
Ze kluiven ook veel, eigenlijk wel elke dag.
En haal je dat gewoon bij de 'normale' slager en vraag je dan heeft u ook rauwe pens?

Het is voor het eerst dus ik vraag het maar even :pffff: :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Bij de gewone slager kan je niet zomaar verse pens krijgen. Wel bij slachterijen en je zou je slager kunnen vragen of hij het voor je kan bestellen. Pens mag formeel namelijk niet vers verkocht worden, alleen maar bevroren, als diervoeder. Dus er zijn ook dierenwinkels die het verkopen, op bestelling. Ook zijn er wat internetbedrijfjes waar je barfproducten kunt bestellen en dus ook rund of schapen pens.

Alleen pens is niet voldoende om de tanden schoon te krijgen en je moet het dan ook in een lap geven, want dan werkt het als een soort kauwgom en dus maakt het de tanden schoon. Maar ik zou zeker een lekkere kluif, bijvoorbeeld een farmfood rawhide of een echt rauw bot geven.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Roelfien schreef:Bij de gewone slager kan je niet zomaar verse pens krijgen. Wel bij slachterijen en je zou je slager kunnen vragen of hij het voor je kan bestellen. Pens mag formeel namelijk niet vers verkocht worden, alleen maar bevroren, als diervoeder. Dus er zijn ook dierenwinkels die het verkopen, op bestelling. Ook zijn er wat internetbedrijfjes waar je barfproducten kunt bestellen en dus ook rund of schapen pens.

Alleen pens is niet voldoende om de tanden schoon te krijgen en je moet het dan ook in een lap geven, want dan werkt het als een soort kauwgom en dus maakt het de tanden schoon. Maar ik zou zeker een lekkere kluif, bijvoorbeeld een farmfood rawhide of een echt rauw bot geven.
En als aanvulling: sommigen honden slikken zelfs zo'n lap pens, zonder kauwen door (de mijn dus... :roll: ). Qua 'tandenborstel' werken hier rauwe botten, ribben of koppen (bijv. een geitenschouder, lamsribben, zalmkop) het best. Lekker knippen en kraken! (Maar dan moeten je honden wel een beetje gewend zijn aan het eten van botten).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”