4- jarige hond, 35 kilo. (Alano)
Moderator: moderatorteam

Een heupkoprecectie wordt ook wel heupkopamputatie genoemdLongFields schreef:Heb je wat meer uitleg Brigitte, ik weet allereerst al niet wat een heupkoprecectie is.
Maar het is dus een foto van Alano zijn heupen? Van vandaag, of van een eerder moment?
Ik begrijp niet zo goed wat je doel is namelijk, zal vast aan mij liggen hoor, maar ik vraag het toch maar even.
Hoi Rosita,Rosita Compagner schreef:Geen koppen, geen kommen en toch lopen. En niet onverdienstelijk ook toch? Bijzonder hoor.
Ik dacht eigenlijk dat ze een resectie alleen tot 20 kilo deden en 2-zijdig ook al niet vaak?
Recent is een fokproduct van mij (westie) overleden op 13-jarige leeftijd. Zij heeft toch wel last gehad van haar pootje de laatste jaren. Vanwege Calvé Legg Perthess was bij haar een 1-zijdige resectie gedaan rond een maand of 9

Nee, volgens mij niet de enigste maar wel 1 van de eerste. Ik heb een tijdje geleden een mevrouw bij me gehad die haar Duiste Herder ook wilde laten opereren en die kwam naar Alano kijken. Haar dierenarts wilde echter allebei de kanten tegelijk doenLongFields schreef:Bedankt voor je uitleg Brigitte, ik snap het nu wat beter.
Natuurlijk zag ik wel aan de foto dat dit geen normale heupkommen en -koppen waren, maar omdat er verder geen info in je openingsbericht stond vroeg ik me af wat de bedoeling was.
Maar dat snap ik nu.![]()
Zou hij de enige hond in Nederland zijn van dit formaat die aan beide heupen geopereerd is?