Whiskey heeft vanavond niet alles opgegeten.
Ik was het vanmorgen vergeten uit de vriezer te halen dus heb het vanavond in de magnetron laten ontdooien.Ik heb wat over is nu in de koelkast gezet dit kan ik morgen toch gewoon nog geven of niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rodi hoelang houdbaar
Moderator: moderatorteam
- Whiskey
- Actief
-
hercujess
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
Mauyak
Als je dit af en toe doet is er echt niks aan de hand hoor.Wat dan nog als er eens een paar bacterietjes dood gaan?Zolang je het niet dagelijks zo doet is het een prima oplossing.hercujess schreef:Volgens mij wel, maar een beetje jammer van het ontdooien in de magnetron. Door de (lichte mate van) verhitting dood je ook de goede bacteriën...
- starfleet
- Erelid
-
*Daantje*
Helemaal mee eens.....hercujess schreef:Volgens mij wel, maar een beetje jammer van het ontdooien in de magnetron. Door de (lichte mate van) verhitting dood je ook de goede bacteriën...
Het is inderdaad jammer dat je het in de magnetron doet.....Daar gaan alle voedings stoffen door verloren. Jer kunt het beter even in een boterhamzakje doen en dan even in warm water hangen.....Dan is het ook zo ontdooit.
Er zit trouwens wel een heel verschil tussen kokend water en een magnetron. Met een magnetron heb je last van stralingen/micro golven en daar door gaan alle voedings stoffen verloren. En als je het in kokend water doet dan niet, want dna heb je geen last van die micro golven.....Kijk maar eens op de site van Rodi en andere kvv merken.......staat overal duidelijk bij dat je het niet in de magnetron moet doen.
Je kunt rodi, als je het eenmaal ontdooit hebt 48 uur bewaren (in de koelkast).
Ik zou als het in bak staat en het word niet direct opgegeten even wegpakken, en dan even weer in de koelkast zetten, word het namelijk niet zo ranzig van. En dan kun je het na een half uurtje á uurtje nog een keer geven, misschien dat ze het dan wel opeet.