Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup die nog nooit rauw heeft gegeten....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

pup die nog nooit rauw heeft gegeten....

Ongelezen bericht door malinois »

Hier krijgen de honden brok en een paar keer per week of rauw vlees of kvv...
Onze doberpup heeft inmiddels al wel KVV gehad en dat gaat uitstekend alleen nog geen rauw vlees en dat krijgen ze vandaag hier...
Moet ik het voor hem eerst een beetje koken of gewoon proberen te geven?
Heb het eigenlijk nog nooit zo hoeven te doen omdat m'n mechelaars allemaal grootgebracht zijn op AHV door de fokker en zonder enkel probleem ook rauw konden eten maar de doberpup is alleen op brok grootgebracht bij de fokker.
Verder heeft hij niet erg veel tandjes meer omdat hij aan het wisselen is, moet ik het vlees dan in blokjes snijden voor hem?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

KVV is rauw vlees dus je hoeft helemaal niks te koken...

als ie kvv gewent is kun je ivm zijn tandjes wat kippennekken of ander zacht spul even en zo verder uitbreiden naar groter/harder.
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

als hij KVV gewend is en je geeft nu spiervlees of pens, zou ik het hoogstens iets kleiner snijden/knippen als je in ene keer een lap van een kilo geeft.

Kippennekjes en ander makkelijk kauwbaar/verteerbaar botjes zou ik mee beginnen.

Pupje hier (nu 8 wk), heb ik afgespeend op KVV met daarnaast penslapjes (op 4.5 wkn kregen ze stukjes van ong. 7 x 7 cm), nu krijgt hij lapjes van ongeveer 150- 200 gram per keer. Daarnaast kipkarkassen (goed bevleesd), kippennekjes, geitenspiervlees. Omdat ik KVV geef, geef ik hem geen orgaan erbij.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd je kan het gewoon aanbieden (ook als hij nog geen kvv gewend was hoor)
eneh Seleen, wat hoorde ik Balou heeft een baasje ???
Selena
Zeer actief

crutz schreef: eneh Seleen, wat hoorde ik Balou heeft een baasje ???
Ja, in principe wel. Gaat naar Kevin (clubhelper) toe als hij verhuisd is naar nieuwe woning mét tuin. Dus Balou blijft hier tot ± 1 juli.

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selena schreef:
Ja, in principe wel. Gaat naar Kevin (clubhelper) toe als hij verhuisd is naar nieuwe woning mét tuin. Dus Balou blijft hier tot ± 1 juli.
Hé fijn! Daar zit Benta toch ook nog?

Sorry off topic :mrgreen:
Ik heb Biène hier naast kvv destijds gewoon kippennekken gegeven. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Selena
Zeer actief

Inge schreef:
Selena schreef:
ja, klopt. Dan heeft hij grootmoeder en kleinzoon. Hij krijgt hem overigens van de club als huwelijkskado, maar dat hij hem kado krijgt, weet hij nog niet :wink:

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selena schreef:
Inge schreef:
Selena schreef:
ja, klopt. Dan heeft hij grootmoeder en kleinzoon. Hij krijgt hem overigens van de club als huwelijkskado, maar dat hij hem kado krijgt, weet hij nog niet :wink:

Zulke cadeautjes zijn het leukste :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Je kan het gewoon aanbieden, hij is rauw gewend, en al was hij dat niet, dan nog zou ik het gewoon aanbieden. Tijdens het wisselen ben ik gewoon doorblijven voeren als normaak, dus gewoon hele kippen, geitenribben ed. Hij kreeg het gewoon weg.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Komt 'ie nog een keer:

Afbeelding

Miep met 10 weken, maar haar eerste stukje kalkoennek. Daarvoor alleen maar brok gehad. Hierna alleen nog maar vers gehad, en gewoon meegedaan met het eten van Saar.

Ik heb zelf persoonlijk juist meer vertrouwen in iets grotere botten (wel zacht) en vlees, om te beginnen bij pups. Met kippenekken heb ik gewacht tot ik zeker wist dat ze wist hoe ze moest kauwen :wink:
Selena
Zeer actief

Marion. schreef: Ik heb zelf persoonlijk juist meer vertrouwen in iets grotere botten (wel zacht) en vlees, om te beginnen bij pups. Met kippenekken heb ik gewacht tot ik zeker wist dat ze wist hoe ze moest kauwen :wink:
Pupjes van mijn laatste nest kregen met 5 wkn voor het eerst kippennekjes, dan is het nog redelijk groot voor ze :wink:

Marion.

Selena schreef:
Marion. schreef: Ik heb zelf persoonlijk juist meer vertrouwen in iets grotere botten (wel zacht) en vlees, om te beginnen bij pups. Met kippenekken heb ik gewacht tot ik zeker wist dat ze wist hoe ze moest kauwen :wink:
Pupjes van mijn laatste nest kregen met 5 wkn voor het eerst kippennekjes, dan is het nog redelijk groot voor ze :wink:
Dan kan het inderdaad prima ja. Maar pup van Malinoise is toch ook al groter?
Ikzelf ga dan liever voor grotere "brokken", hoewel iedereen beginners wel kippenekken aanraadt. Ook voor volwassen honden. Nou ja, ik ben een beetje eigenwijs dus :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
Selena schreef:
Ikzelf ga dan liever voor grotere "brokken", hoewel iedereen beginners wel kippenekken aanraadt. Ook voor volwassen honden. Nou ja, ik ben een beetje eigenwijs dus :wink:
Ze krijgen hier nooit kippennekken, dat is hap-sloek-weg. Ook toen Kiefer nog maar 8 weken was. Maar ja, die at met 6 weken al hele kippen :19:. Hier ook alleen grote stukken.
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Ze krijgen hier nooit kippennekken, dat is hap-sloek-weg.
Ja maar ik heb dámes :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
Marion. schreef:
Selena schreef:
Ze krijgen hier nooit kippennekken, dat is hap-sloek-weg. Ook toen Kiefer nog maar 8 weken was. Maar ja, die at met 6 weken al hele kippen :19:. Hier ook alleen grote stukken.
ik ben dus idd. wel bang dat als ik te kleine stukjes ga geven dat hij het inderdaad hap sloek weg probeert te krijgen :N: dat doet hij met alles wat hij te eten krijgt :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief

Kipkarkassen met vlees is misschien wel mooi beginnetje, en daarna geitenribben :wink:

Pupje hier krijgt van de week zijn eerste geitenribje.

Marion.

malinois schreef:ik ben dus idd. wel bang dat als ik te kleine stukjes ga geven dat hij het inderdaad hap sloek weg probeert te krijgen :N: dat doet hij met alles wat hij te eten krijgt :wink:
Precies. En als je dan wat grotere, zachtere botten geeft gaat dat vast goed. Kalkoennekken, kalfsstaarten, lamsribben.... Maar ook stukken pens of vlees zou ik gewoon in zijn geheel geven (er wel bij blijven natuurlijk). Met KVV kan niets engs gebeuren volgens mij :19:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is ook gelijk op kvv met verse dingen als nekken, lamsribben, drumsticks enzo overgezet.
Geen enkel probleem gehad.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:Kipkarkassen met vlees is misschien wel mooi beginnetje, en daarna geitenribben :wink:

Pupje hier krijgt van de week zijn eerste geitenribje.
idd grotere stukken aanbieden zou ik doen...
doe dat hier met de puppen ook (ook al met het afspenen) biedt te grote stukken aan zodat ze MOETEN knagen....

overigens gaat broertje van Balou hier vandeweek denk ik ook een geitenribbetje krijgen, kreeg nl de vraag of hij dat ook mocht :wink:
Selena
Zeer actief

Lamsheupbeentje vindt Balou heerlijk :mrgreen: Robbie gaat vast ook genieten :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”