Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zorgen om Baco

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

zorgen om Baco

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hij is nog maar 2 jaar, maar hij krijgt

steeds meer problemen met bewegen, loopt steeds vaker te manken, ook met de voorkant.
ik moet voor donderdag of vrijdag een afspraak maken voor de DA,(voor het inenten) maar ik denk dat ie al op de pijnstillers moet, dit is geen leven voor hem(mijn hart bloedt voor hem)

hij komt smorgens niet meer overeind, loopt na het spelen bijna altijd kreupel(ik wil nog foto`s laten maken van de schouders, als de DA dat nodig vind)
maar zijn heupen waren al niet goed
Hij krijgt al glucosamine, en gondroitine,en omega 3

maar als ik hem dan zie manken, slaat de angst me om het hart(eigenlijk wil ik struisvogelen, ben zo bang dat hij niet oud mag worden)

wat zijn goede pijnstillers voor de gewrichtspijnen
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat sneu zeg :(:

Wat ik me afvraag, is er aan de oorzaak van het manken niets te doen? Als hij bv HD heeft in die vorm dat hij echt niet pijnloos kan lopen, dan kan je misschien overwegen om hem aan HD te laten opereren.

Kaya heeft ED én HD.
Aan ED is ze aan één poot geopereeerd. De andere poot is onduidelijk of er nu wel of niet ED zit. Aan beide voorpoten zit artrose.
Achter heeft ze aan één kant HD, lichte vorm, wat (nog) niet geopereerd hoeft te worden. Ook daar zit artrose.

Wat ik zelf eraan doe, is proberen de 'uitspattingen' qua beweging in te dammen. Dus niet (of zo weinig mogelijk) achter ballen en stokken aanrennen, maar meer echt wandelen.
Zwemmen is uitstekend voor de bespiering en geen belasting voor de gewrichten. Met enigszins acceptabel weer, zwemt Kaya iedere dag een uur.
Naast de fiets is ook uitstekend voor de bespiering en het is een rechtlijnige beweging, dus niet teveel belasting voor de gewrichten.
De spieropbouw is dus uitermate belangrijk bij honden met gewrichtsaandoeningen.

Daarnaast geef ik Kaya Glucosaminecomplex SPECIAAL (van de Groene Os) en daarbij Teunisbloemolie.
Hiervoor had ik al allerlei andere merken geprobeerd, maar deze combinatie werkt echt super :ok: Ik merk echt verschil.

Als ze echt last heeft, gelukkig zelden, dan heb ik altijd Rimadyl in huis. Dan is een pijnstillende ontstekingsremmer (twee vliegen in één klap) en dit krijgt ze dan 2 of 3 dagen en wat minder beweging.

Ik zou sowieso, als ik jou was, naar een orthopeed toegaan en foto's laten maken en overleggen wat wel of niet mogelijk is.

Sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

ik ken al die termen niet zo HD dan wel(ooit thuis een erder gehad die het had, dus dat is bekend)
het probleem bij Baco zit eigenlijk in ondervoeding :eek:
Door zijn voedings allergie heeft zijn lijf praktisch geen kans gehad de voedinsstoffen die nodig waren voor een goede opbouw van het skelet op te nemen.

Bij zijn heupen weten we al doormiddel van foto`s dat het kraakbeen nooit goed is opgebouwd en eigenlijk alweer grotendeels is weggesleten, hoe dat heet weet ik niet :roll: maakt me ook niet zoveel uit

we hebben alles geprobeert voor die heupen, aan glucosaminen, en gondroitine combinaties, en hij reageerde het beste gewoon op Treedo.

toen kwam hij binnen 3 dagen weer overeind als ik thuis kwam en wou hij weer lopen en rennen.

problemen lijken nu van zijn schouders af te komen(dat zal ook wel niet goed aangelegd zijn dan(en bij een bulldog ligt het zwaarte punt ernstig aan de voorkant)
ik wil kijken of er iets aan de hand is in het kraakbeen, of evt, in de botten
maar ik zie echt mijn geest al dwalen, hij zit zo beroerd in elkaar, door die rottige voedingsallergie,

die pijnstiller , haal je bij de DA?
S@ndr@
Zeer actief

O ja, hij krijgt nu Previcox (heb ik in het verleden ooit meegekregen na de foto`s van zijn heupen) als het nodig is(is ook een pijnstiller) iemand daar ervaring mee
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

loving bulls schreef:ik ken al die termen niet zo HD dan wel(ooit thuis een erder gehad die het had, dus dat is bekend)
het probleem bij Baco zit eigenlijk in ondervoeding :eek:
Door zijn voedings allergie heeft zijn lijf praktisch geen kans gehad de voedinsstoffen die nodig waren voor een goede opbouw van het skelet op te nemen.

Bij zijn heupen weten we al doormiddel van foto`s dat het kraakbeen nooit goed is opgebouwd en eigenlijk alweer grotendeels is weggesleten, hoe dat heet weet ik niet :roll: maakt me ook niet zoveel uit

we hebben alles geprobeert voor die heupen, aan glucosaminen, en gondroitine combinaties, en hij reageerde het beste gewoon op Treedo.

toen kwam hij binnen 3 dagen weer overeind als ik thuis kwam en wou hij weer lopen en rennen.

problemen lijken nu van zijn schouders af te komen(dat zal ook wel niet goed aangelegd zijn dan(en bij een bulldog ligt het zwaarte punt ernstig aan de voorkant)
ik wil kijken of er iets aan de hand is in het kraakbeen, of evt, in de botten
maar ik zie echt mijn geest al dwalen, hij zit zo beroerd in elkaar, door die rottige voedingsallergie,

die pijnstiller , haal je bij de DA?
Poehhh, daar heb ik ook geen verstand van hoe dat zit met slechte voedselopname en de botten en wat daar wel of niet aan te doen is.

Ik zou het goed overleggen met je dierenarts en eventueel naar een orthopeed om daar verder te overleggen.

Rimadyl is tegenwoordig ook vrij verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak. Maar het is wel een echt 'medicijn' en geen 'snoepje', dus ik zou het in dit geval toch overleggen met je dierenarts.

Sterkte :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

o.k. dank je wel,
ga ik zeker even overleggen met de DA, en evt met een orthopeed.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat sneu zeg, voor hem maar ook oor jou. Ben je al eens bij een orthopeed geweest?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Hutsje schreef:Wat sneu zeg, voor hem maar ook oor jou. Ben je al eens bij een orthopeed geweest?
ik ga donderdag of vijdag naar de DA, en daar moet ik maar even overleggen, het ergste is gewoon dat ik hem nu bijna per dag achteruit zie gaan.
het kan zijn dat het met het weer enzo reageert, maar dat zou ook kunnen aangeven dat het eral slijtage in het spel is.

ik ga er zeker werk van maken en ook evt een orthopeed inschakelen.

ik weet al heel lang dat Baco waarschijnlijk niet oud zou kunnen worden, maar dit is iets ,dat dan toch nog weer veel te vroeg komt.

ik wil alles voor hem doen, maar ik laat hem niet met pijn doorlopen, zeker omdat het al een bikkeltje is, als hij pijn aangeeft- dan doet het ook heel erg zeer.

maar de steeds meer toenemende ochtend stijfheid, het manken na het spelen met de voorkant nu- het stelt me niet gerust. het gaat te snel achteruit
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Dat zijn inderdaad grote zorgen om Baco...
Net als Caroline en Jessica raad ik je aan om een verwijzing te vragen voor een orthopeed. Met het bewegingsapparaat kan zoveel aan de hand zijn, niet alleen HD, LPC, ED, maar inderdaad ook artrose, spier- en of peesproblemen (kruisbanden) maar ook vanuit de nek/rug (hernia, zenuw-ontstekingen) kunnen klachten voortkomen.
En echt niet alle orthopeden willen meteen opereren. Met medicatie, voeding, of adviezen op het gebied van rust/beweging, spalken e.d. kan er ook best wel wat gedaan worden.

Heel veel sterkte in ieder geval, hoop dat Baco van zijn pijn en ongemakken af geholpen kan worden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

hoi, en dank je wel voor je reactie,

ik ben zeker bereid om het eens te proberen, en voor ik in hem laat snijden zal ik echt een garantie moeten hebben dat het beter word, geen pecenntage. alles moet dan goed bekeken worden
mijn grootste angst is eigenlijk de het skelet eigenlijk bijna overal te zwak is, of in ieder geval het kraakbeen,

dan kun je zijn poten /schouders misschien opereren(met alle gevolgen van dien),maar gaat zijn rug misschien weer problemen geven omdat die met revalideren extra belast gaat worden o.i.d.

ik wil hem niet pesten, ik wil hem zolang mogelijk van het leven laten genieten :19: (en bij me houden)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”