Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer d'r kiezen (naar dierenarts geweest)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ach goss... heel veel beterschap met je meissie :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanmorgen even overleg gehad met mijn eigen dierenarts.
Kaya heeft op het moment nergens last van, de plekken zien er niet lelijk uit en ze eet gewoon en is weer vrolijk.
We moeten het nu dus nog een paar dagen laten genezen en dan vrijdag naar de dierenarts om te kijken hoe het eruit ziet en of het inderdaad nodig is om de kiezen te laten trekken.
Hun doen dit trouwens zelf.... :oeps: :denken:
Nu weet ik niet of, indien nodig, ik dat zal laten doen of toch om een verwijzing naar een tandheelkundige kliniek zal vragen :denken:

Iemand ervaring met het laten trekken van kiezen van een grote hond bij een gewone dierenarts?
De weekenddierenarts zei dat de meeste dierenartsen dit niet zelf doen omdat bij een grote hond het trekken van gezonde kiezen een mega-klus is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Een kennis van mij heeft een Galgo met een auto-imuunziekte. Deze ziekte resulteert in altijd ontstoken tandvlees doordat de zachte weefsels zijn aangetast en een gigantisch stinkende adem.
Zij heeft alle achterste bovenkiezen laten trekken en dat is ook gewoon bij een dierenkliniek gebeurd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Stang schreef:Vanmorgen even overleg gehad met mijn eigen dierenarts.
Kaya heeft op het moment nergens last van, de plekken zien er niet lelijk uit en ze eet gewoon en is weer vrolijk.
We moeten het nu dus nog een paar dagen laten genezen en dan vrijdag naar de dierenarts om te kijken hoe het eruit ziet en of het inderdaad nodig is om de kiezen te laten trekken.
Hun doen dit trouwens zelf.... :oeps: :denken:
Nu weet ik niet of, indien nodig, ik dat zal laten doen of toch om een verwijzing naar een tandheelkundige kliniek zal vragen :denken:

Iemand ervaring met het laten trekken van kiezen van een grote hond bij een gewone dierenarts?
De weekenddierenarts zei dat de meeste dierenartsen dit niet zelf doen omdat bij een grote hond het trekken van gezonde kiezen een mega-klus is.
Fijn dat het beter gaat en hopelijk knapt het verder op.

Ik heb geen ervaring met het laten trekken van kiezen bij een hond. Maar ik zou zeggen dat als hij het wil doen, waarom niet?
Dat er dierenartsen zijn die zo'n klus niet (willen) doen, wil niet zeggen dat jouw DA dit niet zou kunnen.

Persoonlijk voorbeeldje:
Ik heb tot 2 keer toe een bult op mijn kop gehad en weg laten halen. De eerste keer ging ik naar de HA met het idee dat hij dat zelf wel zou doen. NOT, dáár begon hij niet aan. Naar het ziekenhuis dan maar.
Tweede keer, andere HA, vroeg ik om een verwijzing, maar die kreeg ik dus niet. Hij vond het veel te leuk om zelf te doen, dat liet hij zich echt niet ontnemen :mrgreen: . Gelukkig ook, de eerste keer, in het ziekenhuis, ging ik van mijn stokje. Mijn HA wist dat ik vrij makkelijk flauw val en hij had er zijn zinnen op gezet dat ik bij zou blijven en dat is hem gelukt, twee vliegen in één klap :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Bij Milo was destijds een kies afgebroken en niet meer te repareren. Deze kies is er door mijn eigen dierenarts uitgetrokken en dit is prima verlopen!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ai, ai, wat pijnlijk! Succes straks voor het trekken van de kiezen :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

We zijn weer terug van de dierenarts.
Een hele aardige vrouw, die gelijk 'vriendjes' wilde worden en Kaya dus meteen allerlei lekkere koekjes gaf :mrgreen: :ok:
Ik heb uitgelegd dat ze niet zo heel erg meer meewerkt met d'r gebit en stelde voor dat ik haar gebit zou laten zien zodat zij rustig kon kijken. Vond ze een strak plan :mrgreen: (alhoewel ze totaal niet bang of schrikkerig was).
Kaya deed het keurig.... ze is ook eigenlijk best lief :wink:
Aan de ene kant ligt iig de zenuw van één kies bloot, aan de andere kant was het moeilijk te zien omdat daar alweer allerlei etens en kluifrestanten tussenzaten.

Er moet dus sowieso één kies uit, waarschijnlijk twee en heel misschien drie (als aan een kant toch twee zenuwen bloot liggen en niet één).

Maandag 21 mei gaat ze onder narcose :jank:

Ze doen het daar inderdaad gewoon zelf en zeiden dat dit echt geen enkel probleem voor ze is, dat ze dit regelmatig doen en liever bij grote honden dan bij kleine honden omdat daar de boel vaak afbreekt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”