Iemand tips of ideeën?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuke aanlijngebieden
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Leuke aanlijngebieden
Ik ben op zoek naar leuke aanlijngebieden waar het liefst een beetje streng wordt gecontroleerd en waar routes zijn aangegeven. De duinen van Schoorl ken ik al
Het maakt me verder niet uit waar in Nederland behalve dan de kop van Groningen en het zuiden van Limburg, dat is net ietsje te ver
Iemand tips of ideeën?
Iemand tips of ideeën?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Dazwa84
Zelf heb ik een keer gegoogled op uitlaatplaatsen hier in de buurt en toen kwam ik het Twiske tegen. Over het algemeen moeten honden daar aangelijnd worden, alleen in de echte uitlaatzones mogen ze los, maar er staat precies aangegeven waar dat is.
Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet dus ook niet in hoeverre er streng gecontroleerd wordt en of de honden in het aanlijngebied ook écht aangelijnd zijn, maar misschien is het een idee.
www.recreatienoordholland.nl
www.twiskehondenclub.nl
Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet dus ook niet in hoeverre er streng gecontroleerd wordt en of de honden in het aanlijngebied ook écht aangelijnd zijn, maar misschien is het een idee.
www.recreatienoordholland.nl
www.twiskehondenclub.nl
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Leuke aanlijngebieden
Reini schreef:Ik ben op zoek naar leuke aanlijngebieden waar het liefst een beetje streng wordt gecontroleerd en waar routes zijn aangegeven. De duinen van Schoorl ken ik alHet maakt me verder niet uit waar in Nederland behalve dan de kop van Groningen en het zuiden van Limburg, dat is net ietsje te ver
![]()
Iemand tips of ideeën?
ik luister meeeee!!!!

-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen 
http://www.landschapnoordholland.nl/leyduin.php

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Dat ziet er leuk uit zegcloris schreef:Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen

-
Reini
- Zeer actief
Als Tess straks loops-af is gaan we het een keer proberenschumie schreef:Hier moeten ze eigenlijk ook aan gelijnd...Alleen niemand doet het maar je komt ook zelden iemand tegen.En de honden die je hier tegen komt lopen dichtbij de baas,naast paard of kar.Dus gewoon hier heen komen!Alleen niet nu want tess is loops!

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Flip
- Zeer actief
De Lochemse Berg (of Kale Berg) is een prachtig bos.
Door de week kom je vrijwel niemand tegen wat dieper in het bos, en er wordt de laatste tijd nogal streng gecontroleerd op loslopende honden, dus de kans dat je loslopende honden tegenkomt is erg klein.
(er zijn altijd mensen die een boete voor lief nemen)
Er zijn daar geen losloop zones.
Door de week kom je vrijwel niemand tegen wat dieper in het bos, en er wordt de laatste tijd nogal streng gecontroleerd op loslopende honden, dus de kans dat je loslopende honden tegenkomt is erg klein.
Groetjes Marjolijn en Flip

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kwam deze net tegen:
http://www.de-rustende-jager.nl/ -onder wandelen staan wandelroutes, bij wandeloute 1 staat dat het aanlijngebied is.
Heb natuurlijk geen idee wat daar rondloopt want ik ben er nog nooit geweest...
http://www.de-rustende-jager.nl/ -onder wandelen staan wandelroutes, bij wandeloute 1 staat dat het aanlijngebied is.
-
Reini
- Zeer actief
Ik ben afhankelijk van de weekenden ja, helaasHutsje schreef:Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.

-
Reini
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Dat ziet er ook leuk uit**Tamara** schreef:Ik kwam deze net tegen:

-
Reini
- Zeer actief
Bedankt voor de tipFlip schreef:De Lochemse Berg (of Kale Berg) is een prachtig bos.

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil dat altijd ook het liefste eerst weten voordat ik ergens heenga. Zal toch wel iemand zijn die wat info kan geven?Reini schreef:Dat ziet er ook leuk uit**Tamara** schreef:Ik kwam deze net tegen:
Heb natuurlijk geen idee wat daar rondloopt want ik ben er nog nooit geweest...al zijn ervaringen met het gebied met betrekking tot loslopende honden wel fijn. Ik hou het in ieder geval in mijn gedachten
-
Reini
- Zeer actief
Het is wel prettig om het even van te voren te horen als mensen het aanlijgebod daar echt volkomen negeren ja**Tamara** schreef: Ik wil dat altijd ook het liefste eerst weten voordat ik ergens heenga. Zal toch wel iemand zijn die wat info kan geven?

- Hutsje
- Zeer actief
De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.Reini schreef:Ik ben afhankelijk van de weekenden ja, helaasHutsje schreef:Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.Zijn beide plekken overzichtelijk? Ik vind het op zich wel fijn om in een officieel aanlijngebied te lopen omdat ik dan gewoon eis dat een hond direct wordt aangelijnd als deze los loopt, in een losloopgebied kan je dat eigenlijk niet eisen. Maar aan de andere kant kan Vegas daar dus wel ook weer eens loslopen want dat zit er nu al een hele tijd niet meer in.

-
Reini
- Zeer actief
Nou, dat klinkt wel hartstikke goedHutsje schreef:De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.

- Hutsje
- Zeer actief
De route naar de Wilsumerberge is erg moeilijk uit te leggen, maar ik wil wel een keer met je mee, met Huts. Kan ik je laten zien hoe je moet rijden en de routes uitleggen. De Oldenmeyer is makkeijk, zie topic van de laatste wandeling daar. Ik zoek het anders nog wel even op. Daxcht dat het de Oldenmeyer weg was? Of je kunt de Larishof opzoeken, = begraafplaats.Reini schreef:Nou, dat klinkt wel hartstikke goedHutsje schreef:De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.Als ik een route uit zou willen printen, wat kan ik dan het beste invullen? Dan kan ik even kijken hoe ver het rijden is. Is de weg daar makkelijk te vinden tijdens het wandelen of is er veel verdwaalgevaar, daar ben ik nogal gevoelig voor namelijk

-
Reini
- Zeer actief
Ik zou het leuk vinden om een keer samen bij Wilsumerberge te wandelenHutsje schreef: De route naar de Wilsumerberge is erg moeilijk uit te leggen, maar ik wil wel een keer met je mee, met Huts. Kan ik je laten zien hoe je moet rijden en de routes uitleggen. De Oldenmeyer is makkeijk, zie topic van de laatste wandeling daar. Ik zoek het anders nog wel even op. Daxcht dat het de Oldenmeyer weg was? Of je kunt de Larishof opzoeken, = begraafplaats.

- Hutsje
- Zeer actief
Prima, gezelligReini schreef:Ik zou het leuk vinden om een keer samen bij Wilsumerberge te wandelenHutsje schreef: De route naar de Wilsumerberge is erg moeilijk uit te leggen, maar ik wil wel een keer met je mee, met Huts. Kan ik je laten zien hoe je moet rijden en de routes uitleggen. De Oldenmeyer is makkeijk, zie topic van de laatste wandeling daar. Ik zoek het anders nog wel even op. Daxcht dat het de Oldenmeyer weg was? Of je kunt de Larishof opzoeken, = begraafplaats.Ik zal je daar binnenkort dan wel even over pben om een afspraak te maken

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
is erg mooi daar, en de honden die er lopen( als ze er al lopen) zitten altijd aan de lijn. is een wildrijk gebied en als je er tegen de schemer gaat lopen heb je grote kans om reeen tegen te komen!Reini schreef:Dat ziet er leuk uit zegcloris schreef:Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen
http://www.landschapnoordholland.nl/leyduin.phpDat ga ik zeker binnenkort proberen!
eventueel zou ik ook wel mee willen wandelen daar!
lijkt me erg gezellig! maar ik geloof dat jij niet zo blij bent met reutje of wel? Quireste is een erg makkelijke en sociale hond die nog nooit de confrontatie is aangegaan.
laat het maar horen,
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Kijk een op:
http://www2.anwb.nl/published/anwbcms/c ... ee.nl.html
Die vond ik net. Ik weet niet zeker of het allemaal losloopgebieden zijn, maar dat kun je vast wel ergens op zoeken.
http://www2.anwb.nl/published/anwbcms/c ... ee.nl.html
Die vond ik net. Ik weet niet zeker of het allemaal losloopgebieden zijn, maar dat kun je vast wel ergens op zoeken.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
miekmiek
Hier in de omgeving; het kadoelerbos. Hier moeten honden aangelijnt worden, mede doordat er grazers lopen. Een vrij rustig bos.
Verder het kuinrebos (maar dan niet het natteneuzenpad) en het voorsterbos. Beide prachtige bossen!
Als je een rondleiding wilt, dan hoor ik het wel. Bij het eerste bos kunnen we zelfs gratis koffie krijgen, want mijn ouders wonen ernaast.
Verder het kuinrebos (maar dan niet het natteneuzenpad) en het voorsterbos. Beide prachtige bossen!
Als je een rondleiding wilt, dan hoor ik het wel. Bij het eerste bos kunnen we zelfs gratis koffie krijgen, want mijn ouders wonen ernaast.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier in de buurt heb je Schans Spinola (breda). Kan je heel leuk lopen, maar de honden moeten aangelijnd. Ook zie ik er nooit veel mensen wandelen. Je kan er zeer mooi wandelen.
Je mag altijd een keer meelopen. Dan neem ik alleen Pasha en Zaba mee.
Je mag altijd een keer meelopen. Dan neem ik alleen Pasha en Zaba mee.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Reini
- Zeer actief
Aan de riem maakt het me niks uit hoorlaura23 schreef:
is erg mooi daar, en de honden die er lopen( als ze er al lopen) zitten altijd aan de lijn. is een wildrijk gebied en als je er tegen de schemer gaat lopen heb je grote kans om reeen tegen te komen!
eventueel zou ik ook wel mee willen wandelen daar!
lijkt me erg gezellig! maar ik geloof dat jij niet zo blij bent met reutje of wel? Quireste is een erg makkelijke en sociale hond die nog nooit de confrontatie is aangegaan.
laat het maar horen,
gr laura

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Fochteloërveen; super mooi en uitgestrekt natuurgebied, op de meeste plaatsen is het aangelijnd wandelen maar er zijn een paar gebieden waar los ook mag (o.a. bij de uitkijktoren). Het ligt op de grens van Drenthe en Friesland, op de kaart iets links/linksonder van Assen (ter hoogte van Smilde).
http://www.natuurmonumenten.nl/natmm-in ... sp?n=35771
http://www.natuurmonumenten.nl/natmm-in ... sp?n=35771

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009