Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer d'r kiezen (naar dierenarts geweest)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Weer d'r kiezen (naar dierenarts geweest)

Ongelezen bericht door Caro. »

En weer zitten stukjes stok vast tussen Kaya's kiezen :jank:
Ik krijg het er niet uit, het zit muurvast.
Na de laatste keer (waar het uiteindelijk met een roesje verwijderd is), had ik net het tanden kijken weer op kunnen bouwen. Vanmorgen deed het echter weer hartstikke zeer en was het hommeles :N:
Dat wordt dus wéér een roesje, maar ik overweeg inmiddels om toch de twee kiezen te laten trekken.... dat stokken sjouwen/bijten krijg ik niet meer afgeleerd. Ze vindt ze overal.

Stomme muts :boos: I.p.v. dat ze me het er nu uit laat halen. Maar met een tandenstoker krijg ik het al niet meer voor elkaar en heel de opbouw van 'tanden kijken' is nu ook weer totaal weg.

Ze is zo sjagrijnig als het maar kan :N:
Laatst gewijzigd door Caro. op 05 mei 2007 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

He bah.. Vervelend zeg.. Ik word ook chago van kiespijn.. Just stay away :boos: is mijn motto dan haha
Maar heel vervelend idd, zeker als je het er niet uit krijgt!
Sterkte voor Kaya (en voor jou)
Afbeelding

Made by Spriet
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hè gadver, Caroline.
Ik kan me voorstellen dat Kaya bloedsjagerijnig is. Veel honden raken van zo'n stokje tussen de kiezen in paniek en misschien is dat wel de reden dat je het stokje er niet tussen uit mag halen.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hè gadver, Caroline.
Ik kan me voorstellen dat Kaya bloedsjagerijnig is. Veel honden raken van zo'n stokje tussen de kiezen in paniek en misschien is dat wel de reden dat je het stokje er niet tussen uit mag halen.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
Het zit in d'r tandvlees en is ontstoken; zodra ik eraan kom, begint het te bloeden.
Vorige keer zat het ook muurvast en hebben ze zelfs met een pincet moeten trekken eraan om het los te krijgen. Inmiddels is er ook wildvlees groei van de ontstekingen.

Dus ik denk dat het misschien beter is om de twee kiezen ervoor te laten trekken, want dit gelazer steeds schiet niet op.

Als ze gewoon een stok klem tussen d'r gehemelte heeft bv, dan komt ze naar me toe en haal ik het eruit. Maar dit zijn net van die splinters die tussen d'r kiezen vast gaan zitten. De ruimte tussen die kiezen (aan weerszijden) is net te groot en daarom komt het er steeds vast tussen te zitten. Het is altijd op dezelfde plek.
Afbeelding
A good dog never dies...

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Jee, balen, zeg... :19:
Je hebt eerder al gesproken met de dierenarts over het verwijderen van die kiezen..?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik dacht dat je na de vorige keer, al tot de conclusie was gekomen, dat trekken de "beste" optie was?
:wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Das flink balen zeg :19:
Jagger "verslind" ook stokken en ik kan het hem niet afleren.
Hij vreet ze op als hij de kans krijgt en daarna vind ik ze versplinterd binnen terug, want dan kotst hij ze uit :roll:

Wat zou er toch zo lekker zijn aan stokken :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:ik dacht dat je na de vorige keer, al tot de conclusie was gekomen, dat trekken de "beste" optie was?
ik heb dat ook weleens maar dan denk ik als het eenmaal achter de rug is: ach laat ik het nog even proberen misschien heeft hij ervan geleerd :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
yamie schreef:ik dacht dat je na de vorige keer, al tot de conclusie was gekomen, dat trekken de "beste" optie was?
ik heb dat ook weleens maar dan denk ik als het eenmaal achter de rug is: ach laat ik het nog even proberen misschien heeft hij ervan geleerd :N:
:mrgreen: we hebben honden hoor :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
malinois schreef:
:mrgreen: we hebben honden hoor :mrgreen:
ja ik weet het :boos: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

:denken: weet ik niet meer :oeps:
Ik weet dat het toen geopperd werd door iemand, maar ik heb het er niet met de dierenarts over gehad. Ik heb ook geen idee of de dierenarts hierin meegaat of niet, misschien is het ook wel mogelijk om ze deels af te slijpen ofzo.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

best een lastig probleem, vooral als ze het niet toelaat om het eruit te plukken. Ik zou even met de DA overleggen wat het beste te doen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacky schreef:best een lastig probleem, vooral als ze het niet toelaat om het eruit te plukken. Ik zou even met de DA overleggen wat het beste te doen.
Als het vrij los zit, dan kan ik het er wel uithalen. Maar nu zit het dus muurvast in het tandvlees tussen de kiezen en dat doet pijn natuurlijk. Ik heb verschillende pogingen gedaan, maar ik krijg het er niet uit en nu trekt ze haar bek steeds weg. Ook begint ze meteen te smakken, dus ik krijg geen kans meer om er goed bij te kunnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

MoniqueDM
Zeer actief

Hoe is het verder gegaan gisterenavond en vannacht, Caroline?
Heeft de dierenarts of jij het stokje nog kunnen verwijderen?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hoe is het verder gegaan gisterenavond en vannacht, Caroline?
We hoopten het zelf nog te kunnen verwijderen, maar dat is niet gelukt.
Gisteravond begon Kaya vreemd te doen: haar kop heel laag en zo liep ze met hele gedrukte staart. Ik heb temp. opgenomen, was 38,7.
We zijn nog lang opgebleven, maar uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Ik weet niet of het met de kiezen te maken heeft of dat er iets anders aan de hand is.
Zojuist leek ze ook nog niet in orde, maar 's ochtends is ze altijd rustig. Ik ga zo met haar wandelen en kijken of ze opleeft, zo niet, dan bel ik de dierenarts.
Afbeelding
A good dog never dies...

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Stang schreef:
Gisteravond begon Kaya vreemd te doen: haar kop heel laag en zo liep ze met hele gedrukte staart. Ik heb temp. opgenomen, was 38,7.
We zijn nog lang opgebleven, maar uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Ik weet niet of het met de kiezen te maken heeft of dat er iets anders aan de hand is.
Zojuist leek ze ook nog niet in orde, maar 's ochtends is ze altijd rustig. Ik ga zo met haar wandelen en kijken of ze opleeft, zo niet, dan bel ik de dierenarts.
begrijp ik het nou goed dat dat stukje stok er nog zit?
MoniqueDM
Zeer actief

linlin schreef:
Stang schreef:
begrijp ik het nou goed dat dat stukje stok er nog zit?
Ja, dat vraag ik me ook af. Zo ja, dan zou het toch verwijderd moeten worden........, toch?!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zo, we zijn bij de dierenarts geweest.
Tijdens het uitlaten vanmorgen ging het wel met Kaya, maar daarna liep ze weer met d'r kop omlaag en staart naar beneden gedrukt.
Overleg gepleegd met de weekenddierenarts en we konden meteen komen.
Ik heb het laten zien, want ik vond het in eerste instantie te link dat een wildvreemde dierenarts aan haar pijnlijke bek kwam, maar Kaya liet het gelukkig allemaal toe ook bij deze (geduldige en lieve) dierenarts.
Roesje gekregen en toen kon de boel goed bekeken worden en dat is dus niet best :jank:
Er zit een echt diep gat tussen twee kiezen in, daarin zat een stuk van een stokje, zeker een cm diep. Dat is eruit gehaald. De boel was flink ontstoken en aan het etteren en de wortels van beide kiezen liggen open.
Maandag moet ik contact met mijn eigen dierenarts opnemen, maar in principe moet ik naar een speciale tandheelkundige kliniek voor dieren, waar ze waarschijnlijk de twee kiezen eruit gaan halen (misschien aan beide zijden twee kiezen).
De kiezen zijn prima gezond, maar door de gaten in het tandvlees, zijn de wortels vrij komen te liggen en dat is natuurlijk hartstikke pijnlijk.
De gaten zijn ontstaan omdat de ruimte tussen deze kiezen te groot is, waardoor er van alles tussen gaat zitten en gaat ontsteken.
Om gezonde kiezen te trekken bij een grote hond, is een enorme klus werd me gezegd en een normale dierenarts doet dit niet. Ik moet dus even maandag overleggen met mijn eigen dierenarts verder.

Antibiotica mee (ik geloof voor 5 dagen, moet ik nog even nakijken) en 3 dagen pijnstilling geven.
Laatst gewijzigd door Caro. op 05 mei 2007 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Weer d'r kiezen

Martijn schreef:
Stang schreef: Stomme muts :boos: I.p.v. dat ze me het er nu uit laat halen. Maar met een tandenstoker krijg ik het al niet meer voor elkaar en heel de opbouw van 'tanden kijken' is nu ook weer totaal weg.
Te makkelijk, carolien. Ze ondergaat het maar gewoon. Wat heb je aan tanden leren kijken als je niets mag doen?
Het leven gaat niet over rozen, bek open en wroeten. Beter thuis dan bij de dierenarts.

Cleo houdt ook niet van dat soort dingen maar die gaat dan gewoon in een houdgreep en jammer voor d'r.

Een schroevendraaier werkt trouwens het beste. Langs de tand omhoog duwen.
Zie bovenstaand verslag :wink:
Iets in d'r bek, kan ik zonder probleem eruit halen. Als er een stok tussen haar gehemelte klem zit, komt ze zelfs naar me toe voor hulp.
Maar dit zat dus helemaal in d'r tandvlees en was ontstoken en aan het etteren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Stang schreef:Zo, we zijn bij de dierenarts geweest.
Tijdens het uitlaten vanmorgen ging het wel met Kaya, maar daarna liep ze weer met d'r kop omlaag en staart naar beneden gedrukt.
Ik heb het laten zien, want ik vond het in eerste instantie te link dat een wildvreemde dierenarts aan haar pijnlijke bek kwam, maar Kaya liet het gelukkig allemaal toe ook bij deze (geduldige en lieve) dierenarts.
Roesje gekregen en toen kon de boel goed bekeken worden en dat is dus niet best :jank:
Er zit een echt diep gat tussen twee kiezen in, daarin zat een stuk van een stokje, zeker een cm diep. Dat is eruit gehaald. De boel was flink ontstoken en aan het etteren en de wortels van beide kiezen liggen open.
Maandag moet ik contact met mijn eigen dierenarts opnemen, maar in principe moet ik naar een speciale tandheelkundige kliniek voor dieren, waar ze waarschijnlijk de twee kiezen eruit gaan halen (misschien aan beide zijden twee kiezen).
De kiezen zijn prima gezond, maar door de gaten in het tandvlees, zijn de wortels vrij komen te liggen en dat is natuurlijk hartstikke pijnlijk.
De gaten zijn ontstaan omdat de ruimte tussen deze kiezen te groot is, waardoor er van alles tussen gaat zitten en gaat ontsteken.
Om gezonde kiezen te trekken bij een grote hond, is een enorme klus werd me gezegd en een normale dierenarts doet dit niet. Ik moet dus even maandag overleggen met mijn eigen dierenarts verder.

Antibiotica mee (ik geloof voor 5 dagen, moet ik nog even nakijken) en 3 dagen pijnstilling geven.
Wat afschuwelijk Carolien, wat moet Kaya een pijn hebben.
Lijkt de hond op het bazinnetje wat kiezen betreft?
Sterkte en knuffels voor Kaya!
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nou Caroline, Kaya zal voorlopig even opgelucht zijn dat ze bevrijd is van dat ellendige stokje. Nu de infectie nog onder de knie krijgen.
Ik denk dat de kiezen trekken misschien in dit geval wel het best is, zeker als de wortels zo bloot liggen.
Succes!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Femia schreef:
Stang schreef:Zo, we zijn bij de dierenarts geweest.

Wat afschuwelijk Carolien, wat moet Kaya een pijn hebben.
Lijkt de hond op het bazinnetje wat kiezen betreft?
Sterkte en knuffels voor Kaya!
De dierenarts zei ook 'wat een bikkel van een hond'. Het is echt d'r tandvlees (idd net zoals bij mij :oeps: ). Kiezen zijn prima, maar tandvlees is door de te grote ruimte aangetast. Het is echt een joekel van een gat, je weet niet wat je ziet :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

O, ze was trouwens wel al twee kilo afgevallen :ok: Van 41 naar 39 kg in een paar weken tijd, dus dat begint er weer op te lijken.
Eigenlijk nog 2 kg te gaan, maar ik denk dat ik haar terug naar 36 of zelfs 35 kg laat gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ach,die arme Ka...
Dikke knuffel voor d'r .
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gos, arme Kaya...
Dat is niet niks Caroline!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Fijn dat je gegaan bent Caroline, Kaya opgelucht en van de pijn een heel eind af en jij ook niet meer piekeren. Jammer dat de kiezen eruit moeten, maar dan kan dit ook niet meer gebeuren. Althans ik hoop dat ze niet met haar voorste kiezen gaat krakken en daar ellende mee krijgt.

Veel beterschap.

Anne
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de beterschapsknuffels: zijn allemaal doorgegeven :ok:

Ze is nog erg suf en kijkt heel sip :(: ondanks al een flinke dosis Rimadyl. Straks met het eten zal ze wel bijtrekken :wink: Wel pakte ze net even een flostouw :eek: ik moet er niet aan denken met die gaten in d'r bek en kreeg zelf spontaan pijn in m'n smoel ervan :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Fijn dat je gegaan bent Caroline, Kaya opgelucht en van de pijn een heel eind af en jij ook niet meer piekeren. Jammer dat de kiezen eruit moeten, maar dan kan dit ook niet meer gebeuren. Althans ik hoop dat ze niet met haar voorste kiezen gaat krakken en daar ellende mee krijgt.

Veel beterschap.

Anne
Nee, de rest van de tanden en kiezen staan allemaal goed en daar is ook nooit ellende mee. Het is altijd op dezelfde plek, vandaar dat de gaten zijn ontstaan daar.
Afbeelding
A good dog never dies...

*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ah gos wat moet dat zeer doen.
Dikke knuf van Kaya
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ahh gossie ....
Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter en ik zou ook die kiezen laten trekken...stokken knagen enzo gaat er toch niet meer uit en dit is ook niets elke keer.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”