Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de grens bereikt.
Moderator: moderatorteam
- dorien83
- Actief
de grens bereikt.
toevallig las ik ook het topic over malu en de moeilijke beslsissing en las ik daar al meerder voorbeelden van andere hondeneigenaren.
want tja waneer is de grens bereikt.
ik ben nu 3 maanden bezig met homepathie en dat gaat helaas niet zo snel. wel zie ik zelf verbetering bij haar maar veel mensen in mijn omgeving vragen zich af of ze nog wel een hond waardig bestaan heeft.
ik vind van wel. want jeuk is heel erg maar alsof ze de hele dag jeukt.
als er visite is dan jeukt ze erger maar ze zien niet de goede dingen.
nu het zo slecht gaat weten ze het allemaal wel maar als ze er over een tijdje helemaal over heen is dan heb ik het wel goed gedaan.
erg moeilijk is dit.
want tja waneer is de grens bereikt.
ik ben nu 3 maanden bezig met homepathie en dat gaat helaas niet zo snel. wel zie ik zelf verbetering bij haar maar veel mensen in mijn omgeving vragen zich af of ze nog wel een hond waardig bestaan heeft.
ik vind van wel. want jeuk is heel erg maar alsof ze de hele dag jeukt.
als er visite is dan jeukt ze erger maar ze zien niet de goede dingen.
nu het zo slecht gaat weten ze het allemaal wel maar als ze er over een tijdje helemaal over heen is dan heb ik het wel goed gedaan.
erg moeilijk is dit.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- dorien83
- Actief
-
Neeltje
- dorien83
- Actief
ze heeft al een aantal antibiotica kuren gehad van wel weken achter elkaar en de laatste kuur was prednison. en ze werken super binnen twee dagen was alles weg. maar als de kuur stopte kwam het 3 x zo hard terug.Neeltje schreef:Jeuk is inderdaad heel erg, maar als homeopathie niet helpt heb je al aan prednison gedacht??
ik was als laatste bij de dermatoloog. ( daar kreeg ik de prednison) en toen dacht ik laat ik het eens over een andere boeg gooien.
homeopathie had ik namelijk nog niet geprobeert.
ze had speciaal voer. en nu eet ze gewoon vers en heeft ze dagen zonder jeuk !!
- starfleet
- Erelid
Ik hoop dat het vers voer wel blijvend gaat helpen. En anders toch maar prednison, het leven moet wel levenswaardig blijven. Geef je haar Carnibest speciaal voor allergische honden?dorien83 schreef:ze heeft al een aantal antibiotica kuren gehad van wel weken achter elkaar en de laatste kuur was prednison. en ze werken super binnen twee dagen was alles weg. maar als de kuur stopte kwam het 3 x zo hard terug.Neeltje schreef:Jeuk is inderdaad heel erg, maar als homeopathie niet helpt heb je al aan prednison gedacht??
ik was als laatste bij de dermatoloog. ( daar kreeg ik de prednison) en toen dacht ik laat ik het eens over een andere boeg gooien.
homeopathie had ik namelijk nog niet geprobeert.
ze had speciaal voer. en nu eet ze gewoon vers en heeft ze dagen zonder jeuk !!
Anne
- dorien83
- Actief
nee op het moment krijgt ze lam en vis en eend om wat dikker te worden.
volgens mij is de lam van bandit en de eend wel van carnibest.
ik ben het er ook mee eens dat het zeker waardig moet zijn en zoals ze nu is moet ook geen maanden/jaren gaan duren.
ben nu net iets langer bezig dan 2 maanden denk ik. en er is al verbetering zonder al die zware medicijnen. ik probeer dit nog even en als het niet lukt kan ik altijd nog terug op de antibiotica enzo.
er is namelijk nu een twijfel of ze ooit wel allergisch is geweest voor eten.
vroeger als ze iets anders kreeg reageerde ze heel heel erg heftig en dat heeft ze nu niet meer. zelfs niet van katten eten waar ze voorheen gewoon ziek van werd.
ik denk op het moment dat ik die medicijnen geef ( antibiotica en prednison) dat mensen zoiets hebben van je doet al veel maar als ze het woord homeopathie horen zie je ze vreemd opkijken
volgens mij is de lam van bandit en de eend wel van carnibest.
ik ben het er ook mee eens dat het zeker waardig moet zijn en zoals ze nu is moet ook geen maanden/jaren gaan duren.
ben nu net iets langer bezig dan 2 maanden denk ik. en er is al verbetering zonder al die zware medicijnen. ik probeer dit nog even en als het niet lukt kan ik altijd nog terug op de antibiotica enzo.
er is namelijk nu een twijfel of ze ooit wel allergisch is geweest voor eten.
vroeger als ze iets anders kreeg reageerde ze heel heel erg heftig en dat heeft ze nu niet meer. zelfs niet van katten eten waar ze voorheen gewoon ziek van werd.
ik denk op het moment dat ik die medicijnen geef ( antibiotica en prednison) dat mensen zoiets hebben van je doet al veel maar als ze het woord homeopathie horen zie je ze vreemd opkijken
- starfleet
- Erelid
Ik kijk niet vreemd op, maar ik geloof er zelf niet zo in. De verbetering zoek ik dan eerder in het andere etendorien83 schreef:
Hoe is het met haar vacht, is die rustig of heeft ze veel open plekken van het krabben? Heel rot hoor als je hond zo'n jeuk heeft en niks lijkt te helpen. Dan is het fijn dat het nu toch wat beter lijkt te gaan.
Anne
- dorien83
- Actief
ze is dus nu bijna open wonden af. ze jeukt nog wel maar niet meer kapot.
de huid was zwart geworden op de bijt plekken maar die worden alweer lichter. en er groeit op plekken alweer haar.
dus naar mijn idee en gevoel is dit een verbetering.
maar helaas is de jeuk nog niet helemaal verdwenen. het stomme is hoe meer mensen er zijn en aandacht ze ervoor krijgt hoe erger ze jeukt.
en soms lijkt het ook of ze uit gewoonte likt aan haar voeten.
maar als het te erg wordt dan ga ik echt wel iets anders proberen. maar het is heel erg geweest zat bij mij aan de grens dat als ik niet snel verbetering zag zou ik weer naar de gewone dieren arts gaan. en plots gaat het alweer zoveel beter.
het eten wat ik geef, geeft me een goed gevoel erg raar is dat ik heb eht idee dat ze alles binnen krijgt wat ze hoort te hebben.
maar het is wel moeilijk als mensen zo oordelen.
ze is nu twee jaar oud en er kan nog van alles gebeuren.
de huid was zwart geworden op de bijt plekken maar die worden alweer lichter. en er groeit op plekken alweer haar.
dus naar mijn idee en gevoel is dit een verbetering.
maar helaas is de jeuk nog niet helemaal verdwenen. het stomme is hoe meer mensen er zijn en aandacht ze ervoor krijgt hoe erger ze jeukt.
en soms lijkt het ook of ze uit gewoonte likt aan haar voeten.
maar als het te erg wordt dan ga ik echt wel iets anders proberen. maar het is heel erg geweest zat bij mij aan de grens dat als ik niet snel verbetering zag zou ik weer naar de gewone dieren arts gaan. en plots gaat het alweer zoveel beter.
het eten wat ik geef, geeft me een goed gevoel erg raar is dat ik heb eht idee dat ze alles binnen krijgt wat ze hoort te hebben.
maar het is wel moeilijk als mensen zo oordelen.
ze is nu twee jaar oud en er kan nog van alles gebeuren.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- dorien83
- Actief
frontline reageert ze heel beroert op. dat heb ik al ervaren.
laatst was de pup van mijn broer er en die had vlooien. helaas pikte ik er 1 van shaila af. dus dat nu even in de gaten houden.
het probleem dat ik haar nog niet getets heb ik vanwege de volgende reden. ieder geval zo had ik het begrepen.
de test kan aangeven dat ze allergiesch is voor verschillende dingen maar het is niet zeker of zo ook reacties krijgt van die dingen. dus dan blijft het uitzoeken wat het dan precies is.
ik kan altijd nog naar de dermatoloog. maar daar had ik toen een niet zo prettige ervaring mee en dit voelt op een of andere manier wel goed.
laatst was de pup van mijn broer er en die had vlooien. helaas pikte ik er 1 van shaila af. dus dat nu even in de gaten houden.
het probleem dat ik haar nog niet getets heb ik vanwege de volgende reden. ieder geval zo had ik het begrepen.
de test kan aangeven dat ze allergiesch is voor verschillende dingen maar het is niet zeker of zo ook reacties krijgt van die dingen. dus dan blijft het uitzoeken wat het dan precies is.
ik kan altijd nog naar de dermatoloog. maar daar had ik toen een niet zo prettige ervaring mee en dit voelt op een of andere manier wel goed.
- starfleet
- Erelid
Er zijn meer dernatologen. Ik ben niet tegen alternatief, maar als je nog niet hebt laten onderzoeken door een dermatoloog, vind ik dat je aan het prutsen bent.dorien83 schreef:
Anne
- dorien83
- Actief
tja dat kan je vinden maar ik kan naar 3 verschillende dermatologen gaan en alle drie kunnen ze iets anders zeggen.starfleet schreef:Er zijn meer dernatologen. Ik ben niet tegen alternatief, maar als je nog niet hebt laten onderzoeken door een dermatoloog, vind ik dat je aan het prutsen bent.dorien83 schreef:
Anne
dit is namelijk allemaal heel moeilijk om uit te zoeken wat het precies is.
en zo'n dermatoloog doet lekker makkelijk hier heb je prednison en ga maar koken en als ze dan geneest is ze allergisch voor eten. nee ze geneest door de medicatie daar heeft het voer weinig mee te maken tot je stopt lijkt mij.
de homeopaat heeft al meer bereikt dan dieren artsen en dermatologen.
en zo lang het nu niet meer erger wordt en we gewoon net het goede middeltje vinden zit het weer goed en ik zelf heb daar alle vertrouwen in.
-
Hera
-
S@ndr@
- Zeer actief
homeopatie, heeft voor Baco zoveel goed gedaan, dat ik het helemaal snap
Ik had een hond waarmee ik iedere maand zeker 1 keer naar de DA moest
ontstoken oren,huiduitslag, ontstoken ogen, exeem tussen de tenen, kale plekken, diarree, enz.enz.
Ik heb niemand er iets over verteld(je hoeft toch geen verantwoording af te leggen
)
maar na Oktober heb ik de DA niet meer gezien voor Baco\Dankzij de homeopaat
Ik ben dik en dik tevreden erover
ontstoken oren,huiduitslag, ontstoken ogen, exeem tussen de tenen, kale plekken, diarree, enz.enz.
Ik heb niemand er iets over verteld(je hoeft toch geen verantwoording af te leggen
maar na Oktober heb ik de DA niet meer gezien voor Baco\Dankzij de homeopaat
- dorien83
- Actief
en de dingen die jij verteld herken ik erg goed bij mijn hond die oren etc.loving bulls schreef:homeopatie, heeft voor Baco zoveel goed gedaan, dat ik het helemaal snap
Ik heb niemand er iets over verteld(je hoeft toch geen verantwoording af te leggen![]()
)
maar na Oktober heb ik de DA niet meer gezien voor Baco\Dankzij de homeopaat![]()
daarom heb ik er ook goede hoop dat het weer goed komt.
het begon met voedselallergie volgens de DA en nu kan ze weer gewoon voer verdragen
dus we komen er wel.
het lullige is gewoon dat ze er zo beroerd uit ziet en dat mensen dat opvalt en die blikken etc zijn zo vervelend.
en dan is ze zoooooooooooo zielig maar ja daar wordt ze ook niet beter van.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar wens ik je dus ook sterkte bij. Het is niet makkelijk als mensen net doen alsof je niet goed bent voor je hondje.dorien83 schreef:dankje,EstherK schreef:Sterkte
maar gelukkig zit ik zelf niet in de situatie want ik geef niet snel op maar ik heb wel het gevoel dat ik me maar moet verdedigen net alsof ik mijn hondje nu mishandel ofzo.