Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
incontinentie Chase
Moderator: moderatorteam
-
Anne Marie
- Vaste gebruiker
incontinentie Chase
Ongeveer een half jaar geleden heeft Chase vanwege heftige huidproblemen Prednison gekregen. Tot die tijd nog nooit urineverlies gehad maar tijdens deze kuur dus wel. Na de kuur afgebouwd te hebben kon ze haar urine weer goed ophouden (ik weet trouwens dat Prednison deze bijwerking kan hebben en zie dat alleen maar als bijkomstigheid). Ondertussen allerlei voeders verder (ze kreeg voorheen alleen maar vers en botten) krijgt ze nu vegetarisch en dat werkt vwb de allergie hartstikke goed, ok we hebben we nu weer een beetje last, denk dan meer aan contactallergie, maar dat is goed lokaal te behandelen. Sinds een paar dagen merk ik dat ze opnieuw haar urine niet ophoud, ook echt flinke plassen. We zijn twee weken geleden naar de da geweest vanwege een oorontsteking aan beide oren + een irritatie op haar kin, heeft daar ook antibiotica voor gekregen. Zou het zo kunnen zijn dat ze als gevolg daarvan opnieuw incontinent is? Uiteraard ga ik morgen even langs de da om te kijken of het niet iets heel simpels is zoals bijv. een blaasontsteking maar ondertussen wil ik ook wat info hebben voor het geval ze incontinent is... en blijft, gezien haar leeftijd denk ik dat dat ook goed zou kunnen (ze is nu 9 jaar oud), krijgt inmiddels ook wat andere ouderdomskwaaltjes, stram zijn, beetje verward soms. Kortom, graag als het kan raad in deze, dank jullie wel.
groet
Anne Marie
Chase en Kaiya
Anne Marie
Chase en Kaiya
-
Anne Marie
- Vaste gebruiker
Ja, das wat de da net ook zei, maar het is niet bewust plassen voorzover ik kan zien, ze verliest dus echt beetjes maar soms dus ook erg veel wanneer ze ergens heeft gelegen en dan opstaat. Eergisteren lekker liggen pitten op de bank en dan een natte plek achterlaten. Dacht eerst dat ze misschien had liggen kwijlen of zo maar d'r snuit lag de andere kant op zeg maarNanna schreef:De prednison an sich zorgt denk ik niet voor incontinentie: de honden gaan er meer van drinken én moeten dus vaker plassen.
Als Chase plast is dat dan bewust of verliest ze de urine?
Als ze bewust in huis plast is misschien net effe wat vaker naar buiten laten het proberen waard.
Ga dit dus nog even aanzien denk ik, en voorlopig maar flink blijven doorwassen, d'r gaan soms stapels handdoeken doorheen want wil haar niet van m'n voeteneinde verbannen 's-nachts. Denk zelfs aan een opklapbedje maar weet nog niet precies hoe die constructie er uit zou moeten zien, ik wil de honden nl. 's-nachts lekker bij me houden, dat zijn we zo gewend en dat wil ik het liefst zo laten.
groet
Anne Marie
Chase en Kaiya
Anne Marie
Chase en Kaiya