Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
janus heeft darmontsteking
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
janus heeft darmontsteking
Het manneke heeft 40.8 graden koorts, diarree en een dikke,rode en pijnlijke anus.
Dus hup naar de dierenarts en hij heeft een fikse ontsteking.
De DA was al niet al te vrolijk toen ik vertelde dat Janus geen brokken eet maar vers vlees(tja dan vind ik het niet zo gek dat hij diarree krijgt, zei ze ) dus ik heb ook maar niet verder gevraagd of hij de komende dagen iets anders mag dan gekookte kipfilet en rijst.
Daarom vraag ik het hier maar, zijn er nog andere dingen die zeeer lichtverteerbaar zijn?
Ik heb ook koolvis-filet in de vriezer liggen.. mag hij dat hebben?
Dus hup naar de dierenarts en hij heeft een fikse ontsteking.
De DA was al niet al te vrolijk toen ik vertelde dat Janus geen brokken eet maar vers vlees(tja dan vind ik het niet zo gek dat hij diarree krijgt, zei ze ) dus ik heb ook maar niet verder gevraagd of hij de komende dagen iets anders mag dan gekookte kipfilet en rijst.
Daarom vraag ik het hier maar, zijn er nog andere dingen die zeeer lichtverteerbaar zijn?
Ik heb ook koolvis-filet in de vriezer liggen.. mag hij dat hebben?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
-
C@rmen
Hij heeft dinsdagavond 2 injecties gehad en woensdag was de koorts al flink gezakt.
Woensdag avond toch nog maar weer even voor controle geweest, darmen leken iets rustiger maar hij had nog iets verhoging dus nog even 2 injecties herhaald (antibiotica en iets tegen de diarree) en voor 3 dagen finidiar mee naar huis.
Gisteren toch nog weer watertje dun en veel bloed erbij.
Nouja das niet zo vreemd natuurlijk met die diarree, maar hij had gisteravond ook weer 40.1 op de thermometer.
Vanmorgen heb ik hem getempt en hij heeft nu 38,6 dus das wel netjes.
Maar de diarree blijft aanhouden, er is me ook wel gezegd dat het een tijd kan duren maar iets verbetering moet er nu toch wel zijn??
Woensdag avond toch nog maar weer even voor controle geweest, darmen leken iets rustiger maar hij had nog iets verhoging dus nog even 2 injecties herhaald (antibiotica en iets tegen de diarree) en voor 3 dagen finidiar mee naar huis.
Gisteren toch nog weer watertje dun en veel bloed erbij.
Nouja das niet zo vreemd natuurlijk met die diarree, maar hij had gisteravond ook weer 40.1 op de thermometer.
Vanmorgen heb ik hem getempt en hij heeft nu 38,6 dus das wel netjes.
Maar de diarree blijft aanhouden, er is me ook wel gezegd dat het een tijd kan duren maar iets verbetering moet er nu toch wel zijn??
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is pens juist vrij zwaar verteerbaar?Mizzsylver schreef:
Pens is ook licht verteerbaar
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
C@rmen
Hmm heb net een paar pakken pens bijgehaald voor aankomende week, maar toch nog maar niet geven dan??Scooby schreef:Volgens mij is pens juist vrij zwaar verteerbaar?Mizzsylver schreef:
Hij krijgt nu nog steeds gekookte kipfilet, en dan in bouilon gekookt voor de zouten.
Ik wou hem morgen pens geven maar dan zal hij het toch nog maar met kipfilet moeten doen
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ach, je kunt het altijd geven. Ik denk dat het in elk geval ook geen kwaad kan.
Groetjes, Karen
-
Babsiej
- Actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Pens verteert snel maar heeft - voor sommige honden - wel een vrij laxerende werking (en dan vooral runderpens, heb ik begrepen).Scooby schreef:Volgens mij is pens juist vrij zwaar verteerbaar?Mizzsylver schreef:
Wat ik wel heb gemerkt is dat gemalen pens (eventueel even overgoten met kokend water) meestal goed gaat bij honden met maag/darm problemen.