Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers voeren = sneller zindelijk?
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
vers voeren = sneller zindelijk?
Ik kan er echt versteld van staan hoe zindelijk Miah al is met haar negen weekjes jong. Ik weet nog van Tommie en Femke dat ik flink aan het dweilen moest, en echt na ieder slaapje, speelmoment en eten naar buiten moest. Nu zijn Tommie en Femke met brokken grootgebracht en staat Miah op KVV. Zou dat het verschil kunnen zijn, of ligt het puur aan het hondje zelf?
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Ik merkte dat bij Saar ook. Moos kreeg brokken en liep echt gewoon continu leeg de eerste weken. Had hij net geplast, 5 minuten later liet hij het weer lopen.
Saar heeft dat nooit gedaan. Ze moest ook nooit binnen 5 of 10 minuten weer, en ze was met 12 weken volledig zindelijk (gaf het aan en hield het op totdat ik haar buiten zette). Moos was 5.5 maand toen hij dat punt bereikt had
Zal niet puur en alleen aan de kvv gelegen hebben, maar het helpt zeker flink mee is ook mijn ervaring.
Saar heeft dat nooit gedaan. Ze moest ook nooit binnen 5 of 10 minuten weer, en ze was met 12 weken volledig zindelijk (gaf het aan en hield het op totdat ik haar buiten zette). Moos was 5.5 maand toen hij dat punt bereikt had
Zal niet puur en alleen aan de kvv gelegen hebben, maar het helpt zeker flink mee is ook mijn ervaring.

-
Dazwa84
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
nance
- Erelid
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Mijn puppen zijn afgespeend op carnibest, krijgen hun hele leven al carnibest (en af en toe een brokken dagje, soms een barf dagje). Ik ervaar geen enkel verschil in zindelijkheidstraining met de ouders die grotendeels op brokken zaten als pup zijnde (met name Beau, want toen had ik van de term kvv nog niet eens gehoord).
Borisje is zelfs na 6 maanden nog niet eens goed zindelijk en hij is daarmee het langzaamste van alle vier, maar het is dus wel een kvv hondje.
Ik zie daarom geen verband tussen soort voer en zindelijkheidstraining. Denk dat het meer een kwestie is van zelf leren, ervaring hebben met een eerdere pup, goed opletten en consequent zijn (ik heb me erop betrapt dat ik bij pup 3 en 4 zoiets had van: ach, het komt uiteindelijk toch wel goed en dat nonchalante straft Borisje me nu dus af ....
).
Borisje is zelfs na 6 maanden nog niet eens goed zindelijk en hij is daarmee het langzaamste van alle vier, maar het is dus wel een kvv hondje.
Ik zie daarom geen verband tussen soort voer en zindelijkheidstraining. Denk dat het meer een kwestie is van zelf leren, ervaring hebben met een eerdere pup, goed opletten en consequent zijn (ik heb me erop betrapt dat ik bij pup 3 en 4 zoiets had van: ach, het komt uiteindelijk toch wel goed en dat nonchalante straft Borisje me nu dus af ....
-
omafia
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Floor en Benno zijn op brokken groot gebracht. Floor was met 9-10 weken aardig zindelijk. Benno met een week of 14.
Jip is met vlees groot geworden en het duurde tot een maand of 9-10 voor ze zindelijk was
Dus nee, hier ging het niet op
Jip is met vlees groot geworden en het duurde tot een maand of 9-10 voor ze zindelijk was
Dus nee, hier ging het niet op
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou :N: krant gebeuren ja, hoewel je daar niet veel voor hoeft te doenkitty2 schreef:ik denk dat Noor er al flink mee bezig is geweest?
ik denk dat het bij de ene hond wel degelijk scheelt, vers voeren dus, voor de vochtbalans, ik zie toch dat als de pupjes brokken eten, ze meer drinken dan misschien nodig en dus ook meer moeten plassen.
daarnaast is het idd de verdienste van Miek zelf
het wisselt hier erg per hond, de ene geeft het snel en duidelijk aan , weer een ander die gaat gewoon ergens zitten als het zo uitkomt
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ook een kvv-pup
en zo zindelijk als wat.
Maar ik denk dat het door het prachtige weer komt: de hele dag de deuren open, dus Puchu kon naar buiten wanneer hij wilde. Hij deed dit bijna meteen al eigenlijk. Ik heb iig minder dan 10 plasjes gedweild in al die weken en de afgelopen 3 weken totaal niets meer, gepoept helemaal niet (behalve één nacht toen hij zwaar aan de diarree was, maar dat is logisch).
Vanavond voor het eerst de deuren dicht gehad en ik was benieuwd wat hij ging doen..... en keurig voor de deur zitten

Maar ik denk dat het door het prachtige weer komt: de hele dag de deuren open, dus Puchu kon naar buiten wanneer hij wilde. Hij deed dit bijna meteen al eigenlijk. Ik heb iig minder dan 10 plasjes gedweild in al die weken en de afgelopen 3 weken totaal niets meer, gepoept helemaal niet (behalve één nacht toen hij zwaar aan de diarree was, maar dat is logisch).
Vanavond voor het eerst de deuren dicht gehad en ik was benieuwd wat hij ging doen..... en keurig voor de deur zitten
-
miekmiek
de term zindelijk was misschien ook niet helemaal juist. Maar het valt me wel op dat Miah een stuk minder drinkt/plast dan Tommie en Femke als pup. Gisteren ging ze een dagje mee op stap naar mijn schoonouders op de camping (geen commentaar
) en daar kreeg ze eventjes farmfood brokken. En die dag heeft ze dus echt meer lopen drinken en moest ze ook vaker plassen.