Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oorlog tijdens borstelen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Oorlog tijdens borstelen
Bink is van kleins af een elke dag geborsteld maar nooit heeft hij het echt leuk gevonden maar het wordt steeds erger.
Vooral bij mij is het super erg , hij klemt zn pootjes om mn hand en draait zich in de gekste positie om maar niet geborsteld te worden , zelfs een zachte borstel valt ie zowat aan.
Hij probeert ook te bijten in mn hand en doet het soms ook gewoon , hij jankt blaft en fokt zichzelf zo erg op dat zn ogen er bijna uitrollen en hij het enorm warm krijgt en als een gek begint te hijgen.
Hij is 2 keer getrimt 1 keer door de trimster die hem nog redelijk onder controle had maar echt goed ging het ook niet.
Voor haar was ie wel bang want als ze bij hem in de buurt kwam begon hij gelijk te trillen.
Bij mij speelt ie echt de baas over me.
Ik kan hem straffen en alles maar hij luistert gewoonweg niet.
Wat hij anders wel altijd bij mij doet.
Mn moeder heeft hem de 2e keer getrimt dat ging ook iets beter als bij mij maar ook daar duurde het een hele dag om het voor elkaar te krijgen.
wat kan ik het beste doen ?
Is een trimsalon toch het beste om hem te brengen ?
Alleen dan zit ik nog met borstelen want ook dat krijg ik niet voor elkaar en dat moet met zijn vacht toch wel elke dag een keer gedaan worden ( maltezer )
Nu is het gewoon een grote klittenbol omdat ik niks voor elkaar krijg.
Moet ik hem straffen als hij zo doet ? negeren ?
Hellup !!!!
Vooral bij mij is het super erg , hij klemt zn pootjes om mn hand en draait zich in de gekste positie om maar niet geborsteld te worden , zelfs een zachte borstel valt ie zowat aan.
Hij probeert ook te bijten in mn hand en doet het soms ook gewoon , hij jankt blaft en fokt zichzelf zo erg op dat zn ogen er bijna uitrollen en hij het enorm warm krijgt en als een gek begint te hijgen.
Hij is 2 keer getrimt 1 keer door de trimster die hem nog redelijk onder controle had maar echt goed ging het ook niet.
Voor haar was ie wel bang want als ze bij hem in de buurt kwam begon hij gelijk te trillen.
Bij mij speelt ie echt de baas over me.
Ik kan hem straffen en alles maar hij luistert gewoonweg niet.
Wat hij anders wel altijd bij mij doet.
Mn moeder heeft hem de 2e keer getrimt dat ging ook iets beter als bij mij maar ook daar duurde het een hele dag om het voor elkaar te krijgen.
wat kan ik het beste doen ?
Is een trimsalon toch het beste om hem te brengen ?
Alleen dan zit ik nog met borstelen want ook dat krijg ik niet voor elkaar en dat moet met zijn vacht toch wel elke dag een keer gedaan worden ( maltezer )
Nu is het gewoon een grote klittenbol omdat ik niks voor elkaar krijg.
Moet ik hem straffen als hij zo doet ? negeren ?
Hellup !!!!
Binky And Indy are watching you
R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
Heeft hij geen pijn of zo?
Door die klitten, is het vreselijk trekken geblazen en dat doet pijn ( ga zelf maar na)
Misschien moet je alleen kleine stukjes doen? Opbouwen nu.
En dan steeds belonen, dat het zo goed gaat.
Elke keer de hemel in prijzen als hij blijft zitten en zich 1 haartje laat kammen,
heel voorzichtig opbouwen
al doe je maar 1 pootje en morgen nog eentje, daaarna even spelen .
zodat hij ziet: oh, het is juist leuk, want ik krijg wat lekkers erna
èn we gaan zelfs nog eventjes spelen !
Door die klitten, is het vreselijk trekken geblazen en dat doet pijn ( ga zelf maar na)
Misschien moet je alleen kleine stukjes doen? Opbouwen nu.
En dan steeds belonen, dat het zo goed gaat.

Elke keer de hemel in prijzen als hij blijft zitten en zich 1 haartje laat kammen,
heel voorzichtig opbouwen
al doe je maar 1 pootje en morgen nog eentje, daaarna even spelen .
zodat hij ziet: oh, het is juist leuk, want ik krijg wat lekkers erna
èn we gaan zelfs nog eventjes spelen !
-
- Actief
Soms doet het best pijn idd maar met een zachte borstel doet hij net zo , als ik dan zeg jaaaa braaf als hij het goed doet begint ie gelijk weer te kloten .
Ik doe nu ook iedere keer kleine stukjes en beloon hem ook na het kammes als hij het goed heeft gedaan
Poten is helemaal een ramp daar kan ik niet eens bij komen hij wringt zich in de vreemdste bochten om zn pootjes maar niet te laten kammen.
vergeleken met de pootjes is de rest nog makkelijk te kammen...
Ik doe nu ook iedere keer kleine stukjes en beloon hem ook na het kammes als hij het goed heeft gedaan
Poten is helemaal een ramp daar kan ik niet eens bij komen hij wringt zich in de vreemdste bochten om zn pootjes maar niet te laten kammen.
vergeleken met de pootjes is de rest nog makkelijk te kammen...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
- Actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Ooit heeft Binky succes gehad met protesteren. Hij heeft dus geleerd dat gillen succes heeft. Inmiddels zelfs zoveel succes dat hij onder de klitten zit en het écht pijn doet. Gewoon rustig aan beginnen met borstelen, zonodig een anti-klitspray gebruiken. Niet prijzen, gewoon doorgaan. Doorzetten zolang het jou schikt en niet Binky. Uiteraard doe je het stukje bij beetje, maar het idee is dat Binky leert dat gillen geen zin heeft. Borstelen hoort nu eenmaal bij het leven van een hond, zeker eentje met lang(er) haar. Klaar.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- starfleet
- Erelid
Waarschijnlijk ook wel wat, althans in het verleden. Kan je hem niet heel, heel kort laten knippen en van daaruit opbouwen met kammen en borstelen. Zonder gestraf, maar wel kleine stukjes, flink belonen maar ook weer niet te mieperig.joyce1986 schreef:Bedankt voor de tip ik zal eens een goede salon in de buurt zoeken...ik heb bij een trimster gewerkt maar die tips werken niet...of ik ben gewoon te lomp
Ik heb een hond die heeeel hard wegholt als ze een borstel ziet, maar die hoeft gelukkig ook niet geborsteld. Met jouw hondje moet wel wat natuurlijk. Als hij heel, heel kort geknipt is moet het toch niet zo moeilijk zijn hem bij te houden. Als het kouder wordt maar even een jasje aan dan. Het is maar een kleine frummel en als je last hebt met in bedwang houden zou ik sowieso met zijn tweetjes doen. Een vasthouden en de ander een (klein) stukje borstelen. Ik zou hem dan eerst met een babyborsteltje laten wennen.
Als hij nu in de klit zit, zou ik hem eerst bij de trimster brengen zodat jij met een schone lei kan beginnen.
Anne
- Moos
- Zeer actief
Zo heb ik het met Saar gedaan. Saar spartelde niet tegen maar was zwaar onder de indruk door kammen of borstelen. Ik heb haar toen heel kort laten trimmen en het vandaaruit weer heel langzaam en rustig opgebouwd. Nu zit ze behoorlijk lang in de vacht en kan ik haar elke dag kammen zonder moeite.starfleet schreef:Waarschijnlijk ook wel wat, althans in het verleden. Kan je hem niet heel, heel kort laten knippen en van daaruit opbouwen met kammen en borstelen. Zonder gestraf, maar wel kleine stukjes, flink belonen maar ook weer niet te mieperig.joyce1986 schreef:Bedankt voor de tip ik zal eens een goede salon in de buurt zoeken...ik heb bij een trimster gewerkt maar die tips werken niet...of ik ben gewoon te lomp
Ik heb een hond die heeeel hard wegholt als ze een borstel ziet, maar die hoeft gelukkig ook niet geborsteld. Met jouw hondje moet wel wat natuurlijk. Als hij heel, heel kort geknipt is moet het toch niet zo moeilijk zijn hem bij te houden. Als het kouder wordt maar even een jasje aan dan. Het is maar een kleine frummel en als je last hebt met in bedwang houden zou ik sowieso met zijn tweetjes doen. Een vasthouden en de ander een (klein) stukje borstelen. Ik zou hem dan eerst met een babyborsteltje laten wennen.
Als hij nu in de klit zit, zou ik hem eerst bij de trimster brengen zodat jij met een schone lei kan beginnen.
Anne
Ze wordt trouwens wel weer korter getrimt binnenkort, want kammen zal nooit haar hobby worden, en om nou 'voor de mooi' elke dag iets te doen met haar wat ze niet heel geweldig vindt, en niet noodzakelijk is, vind ik niet eerlijk.
Gelukkig heb ik een trimster hier in de buurt gevonden waar Saar helemaal dol op is (ze schijnt zelfs in slaap te vallen tijdens het fohnen). Dat scheelt wel

- Annelies
- Zeer actief
Ik zou op dit moment geen klitten borstelen of kammen, maar ze er gewoon voorzichtig uitknippen. Na iedere knip een klein stukje frolic of kaas of zo geven.
Je hond is zo gestressed geraakt door het 'gekloot' dat je weer back to basic moet om dit toch regelmatig terugkerend klusje een beetje hanteerbaar te houden, zowel voor de hond als voor jezelf.
Het borstelen kun je opbouwen met lekkers erbij; dat leidt misschien ook een beetje af. Rustig opbouwen dus; die vacht hoeft niet in één keer klaar te zijn. Wel regelmatig 'oefenen'....
Je hond is zo gestressed geraakt door het 'gekloot' dat je weer back to basic moet om dit toch regelmatig terugkerend klusje een beetje hanteerbaar te houden, zowel voor de hond als voor jezelf.
Het borstelen kun je opbouwen met lekkers erbij; dat leidt misschien ook een beetje af. Rustig opbouwen dus; die vacht hoeft niet in één keer klaar te zijn. Wel regelmatig 'oefenen'....

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
als de hond te verklit is zou ik dus niet hier en daar gaan knippen dat heeft weinig nut en je hond zal eruit zien als een door de muizen aangevreten klittenbal.Annelies schreef:Ik zou op dit moment geen klitten borstelen of kammen, maar ze er gewoon voorzichtig uitknippen. Na iedere knip een klein stukje frolic of kaas of zo geven.
ga naar een goede trimsalon en vraag daar raad
- Annelies
- Zeer actief
Zoiets dus... Nou, jammer dan... Groeit wel weer aan...lupa schreef:als de hond te verklit is zou ik dus niet hier en daar gaan knippen dat heeft weinig nut en je hond zal eruit zien als een door de muizen aangevreten klittenbal.Annelies schreef:Ik zou op dit moment geen klitten borstelen of kammen, maar ze er gewoon voorzichtig uitknippen. Na iedere knip een klein stukje frolic of kaas of zo geven.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zou ik ook aan denken, of 'n bak eten voor z'n neus? Doe ik ook als m'n kat spuitje moet. Was eerst 'n gevecht. Nu zijn we bijna 'n jaar verder en ze eet gewoon door als ze twee keer per dag d'r insuline krijgt.Annelies schreef:Ik zou op dit moment geen klitten borstelen of kammen, maar ze er gewoon voorzichtig uitknippen. Na iedere knip een klein stukje frolic of kaas of zo geven.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Oorlog tijdens borstelen
Naar mijn idee ben je hier al een paar fikse grenzen over gegaan als je het zover laat komen. :N:joyce1986 schreef: Hij probeert ook te bijten in mn hand en doet het soms ook gewoon , hij jankt blaft en fokt zichzelf zo erg op dat zn ogen er bijna uitrollen en hij het enorm warm krijgt en als een gek begint te hijgen.
Misschien bij al eerdere signalen beginnen met rustig opbouwen.
Maar ik zou zeker eerst naar een goede trimster gaan.
Groetjes, Marianne.

- Annelies
- Zeer actief
Het is inmiddels alweer lang, hoor...Rosita Compagner schreef:Eh...... als je in het velletje knipt dan ben je nog verder van huis hoor. En dat is niet denkbeeldig.
Annelies, die happen zijn nog wel bij te werken hoor.......

..en ik knip niet in velletjes...

Bijkomstig voordeel: Noa vond het heerlijk luchtig, die gaten in haar vacht....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Mijn ervaring is de volgende:
Mijn hond vond borstelen als pup maar niks. Toen is ie voor een pup beurt naar een trimsalon gegaan waar de trimster hem helemaal te gek vond en knuffelde, lief deed etc.
Reactie: hij vind het geweldig. Het is een makkelijk hondje om te trimmen al heeft ie nu ook wel zijn nukjes.
Veel trimsters die ik ken, pakken de hond stevig aan en dan wordt het NIET LEUK.
Het zal lastig zijn een goede te vinden maar ze zijn er wel.

Mijn hond vond borstelen als pup maar niks. Toen is ie voor een pup beurt naar een trimsalon gegaan waar de trimster hem helemaal te gek vond en knuffelde, lief deed etc.
Reactie: hij vind het geweldig. Het is een makkelijk hondje om te trimmen al heeft ie nu ook wel zijn nukjes.
Veel trimsters die ik ken, pakken de hond stevig aan en dan wordt het NIET LEUK.
Het zal lastig zijn een goede te vinden maar ze zijn er wel.

- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel klanten die ik ken wachten te lang met naar een trimsalon komen en willen hun hondje binnen een redelijke termijn van de vacht af geholpen hebben.
Meestal kan dat dan niet 'leuk'.
Eigenaren die met hun pupje al langs komen zie je helaas niet veel maar de meeste trimmers zullen daar graag tijd voor uittrekken. In geval van TS is dat station allag gepasseerd helaas.
Eigenaren die met hun pupje al langs komen zie je helaas niet veel maar de meeste trimmers zullen daar graag tijd voor uittrekken. In geval van TS is dat station allag gepasseerd helaas.
Maar als zij toch met d'r hond naar 'n trimsalon gaat en vraagt of de hond op 'n rustige manier getrimd kan worden, moet dat toch kunnen??? Dan hoeft de hond toch niet pijn aangedaan te worden??Rosita Compagner schreef:Veel klanten die ik ken wachten te lang met naar een trimsalon komen en willen hun hondje binnen een redelijke termijn van de vacht af geholpen hebben.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Op voorhand pijn doen hoeft ook niet, maar hoe moet een ander een hond die alleen maar gilt, bijt, krabt en gromt nog op een leuke manier trimmenNeeltje schreef:Maar als zij toch met d'r hond naar 'n trimsalon gaat en vraagt of de hond op 'n rustige manier getrimd kan worden, moet dat toch kunnen??? Dan hoeft de hond toch niet pijn aangedaan te worden??Rosita Compagner schreef:Veel klanten die ik ken wachten te lang met naar een trimsalon komen en willen hun hondje binnen een redelijke termijn van de vacht af geholpen hebben.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
We proberen het altijd op een rustige manier, echt wel. Iedere trimmer is aan dit vak begonnen omdat'ie honden léuk vindt
Het zijn eerder de hondjes die het zichzelf aan doen door helemaal overstuur te raken. Dat ze overstuur raken ligt aan de opvoeding die ze thuis gehad hebben, helaas. Hondjes die niks gewend zijn of die thuis iedere borstelsessie kunnen verstieren die zullen zich niet gedragen op de trimtafel. Lief en aardig heeft dan niet veel resultaat, je zult ff uit moeten leggen dat het nu eindelijk een keertje wel menes is. Dat kan knap frustrerend zijn voor een hondje ja, maar wat moet je?

Het zijn eerder de hondjes die het zichzelf aan doen door helemaal overstuur te raken. Dat ze overstuur raken ligt aan de opvoeding die ze thuis gehad hebben, helaas. Hondjes die niks gewend zijn of die thuis iedere borstelsessie kunnen verstieren die zullen zich niet gedragen op de trimtafel. Lief en aardig heeft dan niet veel resultaat, je zult ff uit moeten leggen dat het nu eindelijk een keertje wel menes is. Dat kan knap frustrerend zijn voor een hondje ja, maar wat moet je?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
duidelijk zijn is niet gepaart met pijnNeeltje schreef:Maar als zij toch met d'r hond naar 'n trimsalon gaat en vraagt of de hond op 'n rustige manier getrimd kan worden, moet dat toch kunnen??? Dan hoeft de hond toch niet pijn aangedaan te worden??Rosita Compagner schreef:Veel klanten die ik ken wachten te lang met naar een trimsalon komen en willen hun hondje binnen een redelijke termijn van de vacht af geholpen hebben.
een trimster is geen direnbeul!!!
ik heb hier genoeg baasje die op voorhand zeggen öh hij vind het vreselijk,hij bijt hij dit hij dat"vervolgens ga ik trimmen en de honden doen bijna niks.
het is ook hoe je ze vast pakt,gewoon duidelijk, een poot vast houden is gewoon een poot vast houden en niet mutserig doen.
doet de hond onmogelijk is een grote mond van mijn kant al genoeg
-
- Actief
Ik heb in ieder geval voor woensdag een afspraak staan bij de trimmer ...
HIj is al weleens eerder geweest maar dat was bij iemand anders en die werkwijze vondt ik niet zo vandaar dat ik zoek naar een nieuwe dus probeer het hier maar.
Heb het hele verhaal aan haar uitgelegd en ze wil het toch proberen om t ekijken of het wat wordt.
nou we zullen zien
HIj is al weleens eerder geweest maar dat was bij iemand anders en die werkwijze vondt ik niet zo vandaar dat ik zoek naar een nieuwe dus probeer het hier maar.
Heb het hele verhaal aan haar uitgelegd en ze wil het toch proberen om t ekijken of het wat wordt.
nou we zullen zien
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer: