Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vegetarische hond?
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ouders hebben een hondje gehad die uitsluitend brintapap en wat yoghurt appel en worteltjes at heel zelden een rauw eitje, ze weigerde pertinent om vlees te eten.
Om er toch een kleine dierlijke toevoeging aan te geven deed m`n moeder wat vloeibaar schapenvet door de pap.
Het hondje {uit Ibiza} was zwaar verwaarloosd en broodmager toen m`n ouders haar kregen, ze was toen een jaar of 7 a 8 zij heeft het uiteindelijk nog heel redelijk iets meer dan 4 jaar uitgehouden op bovenstaand dieet.
Dus het kan wel!!!
Om er toch een kleine dierlijke toevoeging aan te geven deed m`n moeder wat vloeibaar schapenvet door de pap.
Het hondje {uit Ibiza} was zwaar verwaarloosd en broodmager toen m`n ouders haar kregen, ze was toen een jaar of 7 a 8 zij heeft het uiteindelijk nog heel redelijk iets meer dan 4 jaar uitgehouden op bovenstaand dieet.
Dus het kan wel!!!
-
Golden Stanley
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Dan blijven die 5 jaar extra toch altijd weer in mijn gedachten rondhangen........wat als op rauwe voeding zo'n hond er wel extra 5 jaar gratis bij kreeg......?Sjalot schreef:Waarom zou je een hond vegetarisch laten eten, het is immers een vleeseter. Dood zal hij er niet van gaan, honden overleven het immers ook op brokken waar vaak maar heel weinig vlees in zit.
Een kat wel, een kat heeft echt vlees nodig om te overleven.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het volkomen eens dat het absolute kolder is om honden vegetarisch te laten eten.
Maar in het geval van het boven beschreven hondje van m`n ouders was het dus geheel haar eigen keuze.
M`n moeder heeft echt alles geprobeerd, alle soorten vers, blik, brok, tafelresten you name it zelfs vloeibare dwangvoeding om haar niet dood te laten gaan van de honger.
Tot m`n vader haar een restje van zijn brintapap aanbood, daar vloog{kroop} ze als een hongerige wolf op af, vrat het bord er bijna bij op.
Na een paar weken pap en yoghurt.... kwam er weer wat vlees op haar uitgemergelde botjes, na een maand of 2 begon ook haar vacht weer te groeien.
Ze is in die 4 jaar daarna een vooral vrolijk en betrekkelijk gezond hondje geweest.
We zijn er altijd van overtuigd geweest dat ze zonder de pap enz zich zelf had dood gehongerd.
Dit hondje was dus een hele vastberaden vegetariër, en is daar een jaar of 12 mee geworden.
“Van haar voorgeschiedenis weten we dus niets af”
Wat weer niet weg neemt dat als ze wel vlees had gegeten was ze mss een paar jaar ouder geworden.
Maar in het geval van het boven beschreven hondje van m`n ouders was het dus geheel haar eigen keuze.
M`n moeder heeft echt alles geprobeerd, alle soorten vers, blik, brok, tafelresten you name it zelfs vloeibare dwangvoeding om haar niet dood te laten gaan van de honger.
Tot m`n vader haar een restje van zijn brintapap aanbood, daar vloog{kroop} ze als een hongerige wolf op af, vrat het bord er bijna bij op.
Na een paar weken pap en yoghurt.... kwam er weer wat vlees op haar uitgemergelde botjes, na een maand of 2 begon ook haar vacht weer te groeien.
Ze is in die 4 jaar daarna een vooral vrolijk en betrekkelijk gezond hondje geweest.
We zijn er altijd van overtuigd geweest dat ze zonder de pap enz zich zelf had dood gehongerd.
Dit hondje was dus een hele vastberaden vegetariër, en is daar een jaar of 12 mee geworden.
“Van haar voorgeschiedenis weten we dus niets af”
Wat weer niet weg neemt dat als ze wel vlees had gegeten was ze mss een paar jaar ouder geworden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou het hondje vis wel gelust hebben? (vanwege IbizaYv*nn schreef:Mijn ouders hebben een hondje gehad die uitsluitend brintapap en wat yoghurt appel en worteltjes at heel zelden een rauw eitje, ze weigerde pertinent om vlees te eten.
Dus het kan wel!!!
Overigens........er zullen uitzonderingen zijn die geen vlees willen, maar om er nou een "leefwijze" van te maken voor een hond gaat me wel wat ver
-
Golden Stanley
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Uiteraard geprobeerd in alle vormen vers gekookt en uit blikranetje schreef:Zou het hondje vis wel gelust hebben? (vanwege IbizaYv*nn schreef:Mijn ouders hebben een hondje gehad die uitsluitend brintapap en wat yoghurt appel en worteltjes at heel zelden een rauw eitje, ze weigerde pertinent om vlees te eten.
Dus het kan wel!!!)
Overigens........er zullen uitzonderingen zijn die geen vlees willen, maar om er nou een "leefwijze" van te maken voor een hond gaat me wel wat ver
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mal beestYv*nn schreef:Uiteraard geprobeerd in alle vormen vers gekookt en uit blikranetje schreef:Zou het hondje vis wel gelust hebben? (vanwege IbizaYv*nn schreef:Mijn ouders hebben een hondje gehad die uitsluitend brintapap en wat yoghurt appel en worteltjes at heel zelden een rauw eitje, ze weigerde pertinent om vlees te eten.
Dus het kan wel!!!)
Overigens........er zullen uitzonderingen zijn die geen vlees willen, maar om er nou een "leefwijze" van te maken voor een hond gaat me wel wat verhoor mochten we zelf opeten!!!
Maar ze heeft vast een paar goede jaren gehad bij jullie
- yuki
- Zeer actief
Ik geloof op zich ook dat een hond vegetarisch gezond kan leven
Heb hier een aantal documenten (engels) over gelezen. Een kat weer niet.
Ik heb een hond die allergisch is voor de meeste vleessoorten. Dus rauw vlees (was onze eerste keuze) geen optie.
Wij hebben een tijdlang Yarrah en later Yarco geprobeerd, de vegetarische versie hiervan. Tis dat hij er gauw op uitgekeken was, maar hij deed het er niet slecht op! Inmiddels geven we wel weer brokken (Trovet) hert/aardappel.
Ik heb een hond die allergisch is voor de meeste vleessoorten. Dus rauw vlees (was onze eerste keuze) geen optie.
Wij hebben een tijdlang Yarrah en later Yarco geprobeerd, de vegetarische versie hiervan. Tis dat hij er gauw op uitgekeken was, maar hij deed het er niet slecht op! Inmiddels geven we wel weer brokken (Trovet) hert/aardappel.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
Ester&Lara
Mijn hond is heel erg allergisch voor brokken en koekjes met kip erin maar een rauwe kip geeft geen problemen. Het vlees wat in brokken etc zit is niet te vergelijken met rauw vlees.yuki schreef:Ik geloof op zich ook dat een hond vegetarisch gezond kan levenHeb hier een aantal documenten (engels) over gelezen. Een kat weer niet.
- yuki
- Zeer actief
Toch hebben wij het aanvankelijk (na de eerste verschijnselen) meteen geprobeerd met opeenvolgend: Carnibest, Energique en Duck.................helaas problemen bleven. Jammer want hij vond het heerlijkEster&Lara schreef:Mijn hond is heel erg allergisch voor brokken en koekjes met kip erin maar een rauwe kip geeft geen problemen. Het vlees wat in brokken etc zit is niet te vergelijken met rauw vlees.yuki schreef:Ik geloof op zich ook dat een hond vegetarisch gezond kan levenHeb hier een aantal documenten (engels) over gelezen. Een kat weer niet.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Wat grappig dat de eerste drie reacties zo eenduidig zijn en zijn jullie hier zo zeker over, hebben jullie hierop gestudeerd? Wie zegt dat een hond vlees moet hebben?
Ik heb dat idee ook, maar ik ken ook een hond die 18 is geworden op vegavoeding. Dus ff nuanceren svp
Mensen worden ook gezonder van vegavoeding.
Overigens krijgt mijn hond vlees, botten en knaagdingen hoor!
De hond is dusdanig gedomesticeerd dat je e.e.a. niet echt kan terugvoeren op wolven, gedeeltelijk wel. Echter mijn voorouders aten ook vlees en ik niet en dat gaat voor een mens prima dus waarom voor een dier niet.
Vis is ook heel vreemd voor een hond
Ik heb dat idee ook, maar ik ken ook een hond die 18 is geworden op vegavoeding. Dus ff nuanceren svp
Mensen worden ook gezonder van vegavoeding.
Overigens krijgt mijn hond vlees, botten en knaagdingen hoor!
De hond is dusdanig gedomesticeerd dat je e.e.a. niet echt kan terugvoeren op wolven, gedeeltelijk wel. Echter mijn voorouders aten ook vlees en ik niet en dat gaat voor een mens prima dus waarom voor een dier niet.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De discussie over dat een hond een carnivoor of omnivoor is, is nog wel aardig te voeren. Maar de discussie of een hond ook als herbivoor door het leven kan? Tja, alles kan. Als je buik maar gevuld is, hou je het een hele tijd uit. Een hond die geen vlees lust is een hond waar dus iets mis mee is. Dat hij wel oud geworden is, brengt daar geen verandering in.
Het vegetarisch voeren is een mensenbehoefte die een hond wordt opgelegd. Als je een gezonde hond een bak vlees voorzet of een bak groente/gras, zal hij toch echt voor vlees kiezen.
Als een hond een herbivoor was, had ie wel meerdere magen.
Het vegetarisch voeren is een mensenbehoefte die een hond wordt opgelegd. Als je een gezonde hond een bak vlees voorzet of een bak groente/gras, zal hij toch echt voor vlees kiezen.
Een aantal van hen zijn mensen die zich inderdaad verdiept hebben in de voeding van een hond.Wat grappig dat de eerste drie reacties zo eenduidig zijn en zijn jullie hier zo zeker over, hebben jullie hierop gestudeerd? Wie zegt dat een hond vlees moet hebben?
Als een hond een herbivoor was, had ie wel meerdere magen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Ester&Lara
Brokken bestaan pas een klein tiental jaar. In zo'n korte tijd vind er geen evolutie plaats dat het maag-darmstelsel ineens zo veranderd is.AnneMarie schreef:!
Alleen al als je kijkt naar het gebit, de maag en de lengte van de darmen zou het logisch moeten zijn wat een hond zou moeten eten. Rauwe voeding dus.
Overigens eten wolven wel vis maar niet veel.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
En voor 10 jaar geleden at de huishond met de POT mee, aardappels groente en vlees, bereid en gekookt en rauwe botten.
Inderdaad ik denk ook dat (rauw)in ieder geval vers en puur voedsel het beste is, mits de hond het verdraagt.
Geldt voor mensen ook, vers natuurlijk voedsel, liefst biologisch is beter dan al dat voorbereidde spul, toch?
Overigens hoorde ik dat botten van de slager *dragende delen* weer niet goed zijn. Eten wolven die dan niet vraag ik me af
Ik geef hem nu energique lijkt me voorlopig een goede tussenoplossing.
En wat groente, een visje tussendoor en wat tafelresten.
Af en toe een brokkendag ook.
Vlees dus, eiwitten... en groente.
Inderdaad ik denk ook dat (rauw)in ieder geval vers en puur voedsel het beste is, mits de hond het verdraagt.
Geldt voor mensen ook, vers natuurlijk voedsel, liefst biologisch is beter dan al dat voorbereidde spul, toch?
Overigens hoorde ik dat botten van de slager *dragende delen* weer niet goed zijn. Eten wolven die dan niet vraag ik me af
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Katten overleven ook wel op brokken, hoor.Sjalot schreef:
Een kat wel, een kat heeft echt vlees nodig om te overleven.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Vis is vreemder voor een kat. Ooit een tijger of een leeuw een vis zien vangen?!AnneMarie schreef:Vis is ook heel vreemd voor een hond
Beren vangen wel vissen, in dat opzicht zou vis dus normaler zijn voor een hond dan voor een kat.
Groetjes, Karen
- Annelies
- Zeer actief
-
Ester&Lara
Dragende delen worden afgeraden ivm slijtage vd tanden dat heeft verder niks te maken met dat ze niet gezond zouden zijn.AnneMarie schreef:En voor 10 jaar geleden at de huishond met de POT mee, aardappels groente en vlees, bereid en gekookt en rauwe botten.
Overigens hoorde ik dat botten van de slager *dragende delen* weer niet goed zijn. Eten wolven die dan niet vraag ik me af![]()