Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontlasting problemen
Moderator: moderatorteam
- Zenda
- Zeer actief
Ontlasting problemen
Mijn zus heeft een Duitse herder van 7 jaar oud.
Nu heeft dat arme beestje zo'n moeite met zijn ontlasting.
Het is normale onlasting, niet hard of raar van kleur gewoon normaal.
Ze eet 1 keer per dag droogvoeding.
Verder merk je niks aan haar, ze is net zoals ze altijd is geweest. op een klein probleempje na. Ze doet het soms s'nacht in huis, en dan eet ze haar eigen ontlasting op. Normaal blaft ze wel als ze s'nachts uitmoet, maar nu niet meer.
Wie oh wie kan mijn zus helpen, me zus zij het is gewoon zielig als je haar ziet persen om het eruit te krijgen. Ze kan niet stil zitten ze loopt te poepen zeg maar.
Nu heeft dat arme beestje zo'n moeite met zijn ontlasting.
Het is normale onlasting, niet hard of raar van kleur gewoon normaal.
Ze eet 1 keer per dag droogvoeding.
Verder merk je niks aan haar, ze is net zoals ze altijd is geweest. op een klein probleempje na. Ze doet het soms s'nacht in huis, en dan eet ze haar eigen ontlasting op. Normaal blaft ze wel als ze s'nachts uitmoet, maar nu niet meer.
Wie oh wie kan mijn zus helpen, me zus zij het is gewoon zielig als je haar ziet persen om het eruit te krijgen. Ze kan niet stil zitten ze loopt te poepen zeg maar.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- starfleet
- Erelid
Beetje (zalm) olie door de brokken, wil al vaak heel goed helpen. Het is een beetje inschatten en uitvogelen hoeveel en hoevaak. Wat sneu zeg dat ze haar eigen ontlasting opeet, dat maakt het -in mijn ogen- extra zielig.
Drinkt de hond wel genoeg en beweegt ze voldoende, dat zijn ook redenen voor moeite met poepen.
Anne
Drinkt de hond wel genoeg en beweegt ze voldoende, dat zijn ook redenen voor moeite met poepen.
Anne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de DA een pot Isogel kopen. Dat werkt bij dit soort dingen perfect.
Het is een soort poeder dat een laag om de ontlasting legt, waardoor het beter glijdt en ook bij diarree bindt het de ontlasting.
Ik heb het al 25 jaar in huis voor kat en hond. Vooral oudere dieren hebben wat hulp nodig soms. De kat krijgt het nu ook want die is ook al 11 en heeft soms moeite. Helpt ook goed bij haarballen (kat).
http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen9.htm
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 29&start=0
Het is een soort poeder dat een laag om de ontlasting legt, waardoor het beter glijdt en ook bij diarree bindt het de ontlasting.
Ik heb het al 25 jaar in huis voor kat en hond. Vooral oudere dieren hebben wat hulp nodig soms. De kat krijgt het nu ook want die is ook al 11 en heeft soms moeite. Helpt ook goed bij haarballen (kat).
http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen9.htm
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 29&start=0

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien moet ze op een andere tijd gaan voeren. Dan komt de ontlasting ook op een andere tijd.
Ik zou eens een vleesvoer proberen. Altijd dezelfde brok kan op den duur leiden tot een voedingstekort, dat kan een reden zijn dat ze de drollen weer opeet.
De rauwe vleesvoedingen die je in de supermarkt of dierenwinkel koopt bevatten over het algemeen veel orgaanvlees. Daar wordt de ontlasting dunner van. Wordt het te dun dan kan je wat rauwe vleesbotten geven. Van bot wordt de ontlasting weer harder.
Ik zou eens een vleesvoer proberen. Altijd dezelfde brok kan op den duur leiden tot een voedingstekort, dat kan een reden zijn dat ze de drollen weer opeet.
De rauwe vleesvoedingen die je in de supermarkt of dierenwinkel koopt bevatten over het algemeen veel orgaanvlees. Daar wordt de ontlasting dunner van. Wordt het te dun dan kan je wat rauwe vleesbotten geven. Van bot wordt de ontlasting weer harder.
Groetjes van Charlotte

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Straf jouw zus de hond als hij in huis zijn behoefte heeft gedaan? Of loopt ze te mopperen?
Laatst gewijzigd door Pepie op 29 apr 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zenda
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
Nee niet echt ze zegt alleen wel 1 keer foei en dan laat ze het rebij, omdat ze eigenlijk ook wel weet dat het beesie er ook niks aan kan doen.pepie schreef:Straf jouw zus de hond als hij in huis zijn behoefte heeft gedaan? Of loopt ze te mopperen?
Maar ze is ook bang dat als ze het negeerd, dat het een gewoonte gaat worden.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Zenda
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring met mijn kat is, dat als zij moeilijk kan poepen, dat het er gewoon uit moet. Maakt niet uit waar of wanneer.
Een tijdje geleden zat ze te persen en te draaien in de kamer en hing er een stuk drol uit haar kont die we er uit getrokken hebben. Toen dus weer aan de isogel. Het gaat nu perfect.
Misschien dat de hond ook zo iets heeft. Het feit dat er druppels door het persen liggen betekent naar mijn idee, dat de hond het vreselijk moeilijk heeft en buiten de tijd niet neemt om de drol er uit te werken, dus dan maar 's nachts.
Een tijdje geleden zat ze te persen en te draaien in de kamer en hing er een stuk drol uit haar kont die we er uit getrokken hebben. Toen dus weer aan de isogel. Het gaat nu perfect.
Misschien dat de hond ook zo iets heeft. Het feit dat er druppels door het persen liggen betekent naar mijn idee, dat de hond het vreselijk moeilijk heeft en buiten de tijd niet neemt om de drol er uit te werken, dus dan maar 's nachts.

-
jidde
Anaalklieren?
Nanni heeft paar maanden lang moeite met poepen gehad. Gelukkig hoeft ze maar 1x op een dag te poepen, maar ze stond gerust 10 min te persen en te klungelen.
Eerst kreeg ze iso gel, werkte prima. Alleen de laatste tijd viel het me op dat ze soms ook aan der kont zat te likken. Der anaalklieren zijn uitgeknepen en opeens ging ze vloeien. Lag er wat op de mat en likte ze op :N:
Toen anti biotica gehad en werd het vloeien minder, zo goed als over was het. Maar nog steeds der kont likken. Nu heeft ze 2x wat in der anaalklieren gespoten gekregen en donderdag mag ze voor de laatste keer.
en eindelijk!! poept ze weer normaal, zonder al te veel moeite en ze likt niet meer aan der kont
Nanni heeft paar maanden lang moeite met poepen gehad. Gelukkig hoeft ze maar 1x op een dag te poepen, maar ze stond gerust 10 min te persen en te klungelen.
Eerst kreeg ze iso gel, werkte prima. Alleen de laatste tijd viel het me op dat ze soms ook aan der kont zat te likken. Der anaalklieren zijn uitgeknepen en opeens ging ze vloeien. Lag er wat op de mat en likte ze op :N:
Toen anti biotica gehad en werd het vloeien minder, zo goed als over was het. Maar nog steeds der kont likken. Nu heeft ze 2x wat in der anaalklieren gespoten gekregen en donderdag mag ze voor de laatste keer.
en eindelijk!! poept ze weer normaal, zonder al te veel moeite en ze likt niet meer aan der kont
- Zenda
- Zeer actief
Hoi Jidde,
Dus jij zegt dat het aan de anaalklieren kan liggen.
Want de hond van mijn zus heeft it dus al een tijdje.
Het is niet iets van gisteren of zo.
Maar ze likt niet aan haar kont zeg maar.
Jij hebt ook Duitse Herders, mijn zus had namelijk ergens gelezen dat dit euvel echt iets was wat bij Herders veel voorkomt.
Jij hebt ook Duitse Herders, mijn zus had namelijk ergens gelezen dat dit euvel echt iets was wat bij Herders veel voorkomt.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
Ik hoor er eerlijk gezegd zelf niets over bij de duitse herders, Nanni is mijn eerste geval waar ik het bij zie.Zenda schreef:Hoi Jidde,
Nanni deed ook niet sleetje rijden of wat dan ook, wat je bij andere honden soms wel ziet. Je zag eigenlijk niets aan haar
ik zou zeggen, even naar de dierenarts gaan. Misschien zijn het wel der anaalklieren, misschien ook niet
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb ook herders en die hebben totaal geen problemen met hun ontlasting. Ik vind 7 jaar ook helemaal niet oud
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze met normale ontlasting zo'n moeite heeft
daar zou ik toch even een DA naar laten kijken. Komt daar niks uit zou je zus toch eens goed naar de voeding moeten kijken, ander tijdstip, 2x ipv 1x per dag, ander voer.
En zéker geen foei zeggen als het fout is gegaan. De hond kan er niets aan doen, begrijpt niet waarom er gemopperd wordt en zal, wat Pepie al schreef, in de stress schieten wat de boel niet bevorderd.
En zéker geen foei zeggen als het fout is gegaan. De hond kan er niets aan doen, begrijpt niet waarom er gemopperd wordt en zal, wat Pepie al schreef, in de stress schieten wat de boel niet bevorderd.

- Zenda
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief